Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter

Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική

0

Όταν η Vogue Italia δημοσίευσε ένα editorial μόδας του Steven Meisel εμπνευσμένο από τη θανατηφόρα πετρελαιοκηλίδα του Deepwater Horizon το 2010, προκάλεσε αντιδράσεις. Bloggers αλλά και κριτικοί μόδας το χαρακτήριζαν κακόγουστο κατακρίνοντας το γεγονός ότι εκμεταλλεύτηκε την καταστροφή του οικοσυστήματος στο Κόλπου του Μεξικού. Δεν ήταν ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία φορά που μια δημοσίευση προκάλεσε διαμάχες και αναζωπύρωσε τη συζήτηση για το τι είναι και δεν είναι αποδεκτό στη φωτογραφία μόδας.

Η ίδια συζήτηση συνεχίζεται και στο δεύτερο Photo Vogue Festival όταν μία έκθεση με τίτλο "Fashion & Politics" προβάλλει μερικές από τις πιο στρατευμένες φωτογραφίσεις του περιοδικού. «Η μόδα δεν είναι τόσο ανέμελη όπως πολλοί άνθρωποι πιστεύουν», λέει η Alessia Glaviano, η επικεφαλής photo editor του περιοδικού, η οποία συν-επιμελήθηκε την έκθεση με την συνάδελφό της Chiara Bardelli Nonino. «Και σαν βιομηχανία έχουμε μεγάλο μερίδιο ευθύνης γι' αυτή την αντίληψη, επειδή σπάνια είμαστε κριτικοί με το έργο μας.»

 Ενώ χαιρετίζει την κριτική, σημειώνει ότι η ίδια αντιλαμβάνεται τη μόδα ως πολιτική πράξη και ότι η φωτογραφία  μόδας μπορεί και επιβάλλεται να κάνει πολιτικά σχόλια. Παρακολουθώντας κοινωνικούς αγώνες και διαμαρτυρίες μπορεί κάποιος να καταλάβει πως τα ρούχα βοηθούν τους ανθρώπους να διακηρύξουν τα ιδανικά τους. Το "pussy hat" έγινε το σύμβολο του Women's March, ενώ οι υποστηρικτές του Trump φορούσαν κόκκινα κασκέτα με το σύνθημα "Make America Great Again". «Τα ρούχα μας είναι εγγενώς συνδεδεμένος με την ταυτότητα και τον πολιτισμό μας», συνεχίζει η Glaviano. «Με τα ρούχα μας δηλώνουμε το ποιοι είμαστε.»

«Πρέπει να αμφισβητήσουμε την ιδέα ότι επειδή είμαστε στην βιομηχανία της μόδας, δεν μπορούμε να σχολιάσουμε τι συμβαίνει στις κοινωνίες μας», είπε. «Οι φωτογράφοι με τους οποίους δουλεύουμε είναι καλλιτέχνες. Έχουν άποψη, έχουν τη δική τους προοπτική και το όραμά τους να μοιραστούν. Και απλώς χρησιμοποιούν τα ρούχα ως μέσο για να πουν τις ιστορίες τους.» Παρουσιάζουμε παρακάτω μερικές από τις ιστορίες τους. —Μαρούσα Θωμά

Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
Vogue Italia. March 2008. Φωτογραφία: Miles Aldridge
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Makeover Madness.” Cover of Vogue Italia. July 2005. Φωτογραφία: Steven Meisel
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Super mods enter rehab.” Vogue Italia. July 2007. Φωτογραφία: Steven Meisel
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“State of Emergency.” Vogue Italia. September 2006. Φωτογραφία: Steven Meisel
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“The Vagaries of Fashion.” Vogue Italia. February 2001. Φωτογραφία: Ellen von Unwerth
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Makeover Madness.” Vogue Italia. July 2005. Φωτογραφία: Steven Meisel
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Super mods enter rehab.” Vogue Italia. July 2007. Φωτογραφία: Steven Meisel
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
Vogue Italia. October 2005. Φωτογραφία: David LaChapelle
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Love.” Vogue Italia. June 2001. Φωτογραφία: Tim Walker
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Couture Delivery.” Vogue Unique. September 1999. Φωτογραφία: Tim Walker
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Tomorrow Vision.” Vogue Italia. February 2007. Φωτογραφία: Peter Lindbergh
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η Ελλάδα που πρωτοείδα ήταν βουτηγμένη στη φτώχεια» ή «Γνώρισα/πρόλαβα μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». ή «Οι άνθρωποι στα νησιά δεν γνώριζαν καν τι σημαίνει τουρίστας»

Οι Αθηναίοι / «Τώρα η γλώσσα του Οδυσσέα είναι η γλώσσα μου. Και το Αιγαίο είναι η θάλασσά μου»

Γεννημένος στο Σικάγο, η αληθινή αλλαγή στη ζωή του ήρθε όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά στα ελληνικά νησιά και την Αθήνα το 1954. Αποτύπωσε φωτογραφικά «τα χρόνια της ελπίδας σε μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». Σήμερα, εκφράζει την ανησυχία του για τα όμορφα τοπία της και τις γειτονιές, όπως η Πλάκα, που «είναι γεμάτες από καταστήματα με σουβενίρ». Ο φιλέλληνας φωτογράφος Ρόμπερτ Μακέιμπ είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM