H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter

H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης

0

Για τη Γερμανία, τα χρόνια ανάμεσα στον Πρώτο και στον Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο συνοδεύτηκαν από μια πολιτιστική άνθηση που την επίδρασή της βλέπουμε ακόμα σε πολλούς τομείς. Με το Βερολίνο στο επίκεντρο, η Δημοκρατία της Βαϊμάρης ήταν γεμάτη με πρωτοποριακή λογοτεχνία, φιλοσοφία και τέχνη. Στο επίκεντρο αυτής της πνευματικής και δημιουργικής διαδικασίας κομβικό σημείο ήταν και η γραφιστική. Πιο συγκεκριμένα τα εξώφυλλα βιβλίων που άλλαξαν τον τρόπο που βλέπουμε τον σχεδιασμό ενός εξωφύλλου και επηρεάζουν μέχρι τις μέρες μας τους γραφίστες. Οι εκδόσεις Taschen κυκλοφόρησαν ένα πλήρες βιβλίο που συγκεντρώνει περίπου 1000 τέτοια εκδοτικά παραδείγματα από τη συγκεκριμένη περίοδο. Από εικονογραφήσεις παιδικών βιβλίων σε εξώφυλλα για μυθιστορήματα, εντυπωσιακά σχέδια για πολιτικά δοκίμια, σε μινιμαλιστικές μονογραφίες καλλιτεχνών , αυτό το βιβλίο είναι μια εκθαμβωτική συλλογή από θαύματα της τυπογραφίας και της γραφιστικής. Ένα βιβλίο αναφοράς για τη δημιουργία μιας φωτεινής περιόδου που έκλεισε με τον πιο σκοτεινό τρόπο.

www.taschen.com

H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Erste russische Kunstausstellung, Berlin 1922.Galerie van Diemen & Co.,Berlin: Verlag Internationale Arbeiterhilfe, 1922.Jacket illustration by El Lissitzky
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Stefan Lorant. Wir vom Film. Berlin: Theater und Film Verlagsgesellschaft (1928). Cover drawing by Dugo (András Szenes).
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Ignatz Straßnoff. Ich, der Hochstapler Ignatz Strassnoff. Berlin: Verlag Die Schmiede, 1926.Cover by Georg Salter
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Polyphem. Mit dem rechten Auge. Berlin: “Der Deutschenspiegel” (1925).Cover illustration by Garvens
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Alfred Döblin. Berlin Alexanderplatz. Die Geschichte vom Franz Biberkopf. Print run: 41–45,000. Berlin: S. Fischer, 1931. Cover by Georg Salter
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Sacco und Vanzetti. Berlin: Mopr-Verlag, 1928.Cover by Pewas
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
G. Zeitschrift für elementare Gestaltung. Edited by Hans Richter. No. 5/6: Film. Berlin (independently published, 1926). Cover by Paul Leni.
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Um uns die Stadt. Edited by Robert Seitz and Heinz Zucker Berlin: Sieben Stäbe-Verlag, 1931. Cover by Martin Weinberg
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Otto Mänchen-Helfen. Drittel der Menschheit.Berlin: Der Bücherkreis, 1932. Cover by JanTschichold
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Erich Kästner. Emil und die Detektive. Ein Roman für Kinder. Berlin: Williams & Co. (1931). Cover illustration by Walter Trier
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Egon Erwin Kisch. Klassischer Journalismus. Berlin: Rudolf Kaemmerer, 1923. Cover illustration by George G. Kobbe
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι αίθουσες του Μεγάρου Δουκίσσης Πλακεντίας στο φως

Αποκλειστικό / Οι αίθουσες του Μεγάρου Δουκίσσης Πλακεντίας στο φως

Mε την πρόσφατη παραχώρησή του από την ΕΤΑΔ στον δήμο Πεντέλης, το θρυλικό Καστέλο της Ροδοδάφνης παύει να είναι κτίριο-φάντασμα και μετατρέπεται σε πολυχώρο πολιτισμού, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
yf

Design / Potiropoulos+Partners: Πώς «γεννήθηκε» το νέο ερευνητικό κέντρο και ποια είναι η φιλοσοφία της καινοτομίας αυτής

Το διακεκριμένο αρχιτεκτονικό γραφείο παρουσίασε τη δική του in house Research+Design «ομάδα» με την ονομασία «p+R+D», κατά τα πρότυπα των διεθνών αρχιτεκτονικών γραφείων.
THE LIFO TEAM
Με έμπνευση από τις τέντες της Ασίας το φετινό περίπτερο Serpentine

Design / Με έμπνευση από τις τέντες της Ασίας: Αυτό είναι το περίπτερο Serpentine για το 2025

Η πρωτοποριακή αυτή ανάθεση, που ξεκίνησε το 2000 με τη Ζάχα Χαντίντ και παρουσίασε μέσα από τα pavilions μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς αρχιτεκτονικής, γιορτάζει τα 25 της χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ωδή στην pure σεβεντίλα: Ένα σπίτι που μοιάζει με μικροοργανισμό.

Design / Ένα σπίτι στο Παλαιό Φάληρο που αποθεώνει τα απίθανα '70s

Το σπίτι του Γιώργου Κελέφη, εκδότη του περιοδικού ΟΖΟΝ, στο Παλαιό Φάληρο ‒σχεδιασμένο από τους σπουδαίους αρχιτέκτονες Δημήτρη και Σουζάνα Αντωνακάκη‒ μοιάζει με χρονοκάψουλα που σε μεταφέρει στη δεκαετία του ’70.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ώρα για Comicdom CΟΝ 2025 / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Design / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Το μεγαλύτερο φεστιβάλ κόμικς στην Ελλάδα επιστρέφει στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, από 16 έως 18 Μαΐου, φιλοξενώντας 180 Έλληνες και ξένους καταξιωμένους δημιουργούς. Δείτε όλα τα highlights του φετινού προγράμματος.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Χάρρυ Σάξον: «Η ιστορία δικαιώνει τους αδικημένους»

Graphic Novel / Χάρρυ Σάξον: «Οι τρανς άντρες υπάρχουμε κι ας το αγνοεί πολύς κόσμος»

Με αφορμή την παρουσίαση του queer κόμικ του «Ο Τηλέμαχος και το Δέρας» στο 9ο Comic Con, ο Χάρρυ Σάξον μιλά για την επιστροφή του μετά από απουσία 13 ετών, για το ταξίδι της φυλομετάβασής του, και για την παρουσία όλων και περισσότερων ΛΟΑΤΚΙ+ δημιουργών στον χώρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Design / Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της Ήρας Κατσαντώνη και του Αλέξανδρου Πάτση στο Μετς κι ανακαλύπτει έναν αναπάντεχο χώρο με μία «κρεμαστή» κουζίνα που δεσπόζει και γωνιές μυστικές που οδηγούν στη «Χώρα των Θαυμάτων».
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξενοδοχείο Βύρων στην Αιόλου: ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Αθήνας ξαναγεννιέται

Ξενοδοχείο Βύρων / Ένα από τα πιο παλιά κτίρια της Αιόλου ξαναγεννιέται

Η είδηση της αποκατάστασης του ξενοδοχείου Βύρων μάς πάει πίσω στον χρόνο, μεταξύ 1840 και 1860, τότε που η οδός Αιόλου άκμαζε εμπορικά και ήταν ο δρόμος με τα περισσότερα και τα καλύτερα ξενοδοχεία της πόλης. Η LiFO παρουσιάζει τα σχέδια της αποκατάστασης ενός από τα παλαιότερα σωζόμενα κτίρια της Αθήνας, η οποία θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM