Φανταστικά ζώα και πού βρίσκονται (Fantastic beasts and where to find them)

0

Ο κίνδυνος παραμονεύει στον κόσμο των μάγων της Νέας Υόρκης του 1926. Κάτι μυστηριώδες αφήνει ένα μονοπάτι καταστροφής στους δρόμους της πόλης, απειλώντας να ξεσκεπάσει την κοινότητα των μάγων στους Δεύτερους Σαλεμαίους, μια φανατική φατρία Άμαγων, αποφασισμένων να τους εξολοθρεύσουν. Παράλληλα, ο πανίσχυρος, σκοτεινός μάγος Γκέλερτ Γκρίντελβαλντ, αφού έχει σπείρει το χάος στην Ευρώπη, ξαφνικά χάνεται από προσώπου Γης.

Εκεί που τα εκατομμύρια πιστών του Χάρι Πότερ αποχώρησαν σκυθρωποί από τις αίθουσες όταν ο νεαρός μάγος παρέδωσε οριστικά το μαγικό του ραβδί, και η Warner έβλεπε πως το πιο κερδοφόρο κεφάλαιο στην πλούσια ιστορία της, που της απέδωσε 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις, αναγκαστικά έφτασε στο τέλος του, η θαυματουργή δεξαμενή της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ γέννησε μια καινούργια σειρά με συγγενές περιεχόμενο και αρκετές ομοιότητες: βασισμένα στο μόλις 128 σελίδων διήγημά της από το 2001, τα Φανταστικά ζώα και πού βρίσκονται θα επεκταθούν σε 5 συνολικά ταινίες, όπως έχει ήδη αναγγελθεί, με τη δίωρη εισαγωγή, προϋπολογισμού 180 εκατομμυρίων δολαρίων, να εντυπωσιάζει, κυρίως λόγω σκηνικών, εφέ και της κεντρικής ερμηνείας από τον Έντι Ρεντμέιν, αλλά και να εγείρει κάποιες αντιρρήσεις, υπό αίρεση, αν η συνέχεια αποδειχθεί πιο συναρπαστική.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο πρωταγωνιστής είναι ο Νιούτ Σκαμάντερ, ένας μαγικο-ζωολόγος, που ταξιδεύει από την Αγγλία στην Αμερική το 1926, μεταφέροντας σπάνια θηρία διαφόρων μεγεθών στην ταπεινή βαλίτσα του, επιθυμώντας να διασώσει περισσότερα είδη στη Νέα Υόρκη. Γρήγορα συναντά αντιστάσεις από τους ομολόγους του σε μια χώρα που προσπαθεί να βάλει σε τάξη τη διακίνηση σπάνιων ζώων με αυστηρούς κανόνες, αλλά και να διατηρήσει τις ισορροπίες ανάμεσα στους μάγους και στους θνητούς. Συντροφιά του, η απαξιωμένη χρυσούχος Τίνα Γκολντστάϊν, που προσπαθεί να κρατήσει τη συνθήκη μυστικότητας και να συλλάβει τον Νιουτ και τα άτακτα πλασματάκια που κουβαλάει, η σέξι αδελφή της που διαβάζει τις σκέψεις των άλλων κι ένας συμπαθέστατος Άμαγος, επίδοξος ζαχαροπλάστης, ο Κοβάλσκι. Μια προβληματική οικογένεια πολέμιων των μάγων, μια φατρία που τους εχθρεύεται κι ένας σκοτεινός μάγος που έσπειρε τον τρόμο στην Ευρώπη και τώρα απειλεί τον νέο κόσμο πλαισιώνουν τον ανήσυχο ταξιδευτή και πρώιμο οικολόγο Νιουτ που υποδύεται έντεχνα ο Ρεντμέιν, ο οποίος δεν φοβάται να γίνει ενοχλητικός, όπως τον περιγράφει η Ρόουλινγκ, για να τονίσει την εσωστρέφεια του χαρακτήρα του. Ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Γιέιτς, υπεύθυνος για τους 4 τελευταίους Χάρι Πότερ, δηλώνει με αυτοπεποίθηση το κεκτημένο ενός κινηματογραφικού σύμπαντος που έχει οικειοποιηθεί με άνεση, γνώση και επαγγελματισμό. Τα Φανταστικά Ζώα δεν απομακρύνονται από τη γειτονιά του Χόγκουορτ (από το οποίο άλλωστε έχει αποφοιτήσει ο Σκαμάντερ, ως αγαπημένος μαθητής του Ντάμπλντορ) και εγκαθιστούν, σε μια άλλη ήπειρο, μια νέα παρέα που αποτελείται από καχύποπτους θνητούς, αρπαγμένους μάγους, μια παρέα από αταίριαστους με καλές προθέσεις και έναν κανονικό ζωολογικό κήπο από ψηφιακά θηρία, που άλλοτε παραπέμπουν στον Γουίλι Γουόνκα κι άλλοτε στη φανταστική μυθολογία του Πότερ, με ολίγη από Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Οι μεγάλες σκηνές μετράνε, η πλοκή, σε σενάριο της ίδιας της Ρόουλινγκ, είναι σχετικά ισχνή, ενώ η απόδοση και η εκτέλεση αγγίζουν την τελειότητα. Ακολουθώντας την ηλικιακή λογική του Χάρι Πότερ, οι ταινίες του προοδευτικά ανέβαζαν στροφές σε ύφος και κλιμάκωση, εξίσου συναισθηματική και δραματική, φτάνοντας στο απόγειο μετά τους Αιχμαλώτους του Αζκαμπάν.

Είναι άδικο να τα ζητάμε όλα από την αρχή για μια σειρά που μόλις ξεκίνησε. Από την άλλη, δεν υπάρχει απειλή ικανή να μετατρέψει τα Φανταστικά Ζώα σε μια πραγματικά αιχμηρή κινηματογραφική περιπέτεια σύγχρονων προδιαγραφών. Οι φαν θα ανακουφιστούν με τη συνάφεια. Τα παιδιά θα διασκεδάσουν με τις χαριτωμένες λεπτομέρειες – και θα τρομάξουν όσο πρέπει με τις εκρήξεις και τις εντάσεις με τις οποίες η στρατιά των μπαρουτοκαπνισμένων τεχνικών έχει χτίσει επιμελώς το Hollywood on the Thames (εξαίρεση στην πλειονότητα των Βρετανών, ο σπουδαίος Γάλλος Φιλίπ Ρουσλό στη φωτογραφία και ο Τζέιμς Νιούτον Χάουαρντ στο μεστό μουσικό σκορ), με απόσπαση στην εντυπωσιακά ανακατασκευασμένη Νέα Υόρκη, η οποία αναδύεται μαγικότερη από ποτέ, γνώριμη και απόκοσμη ταυτόχρονα, μια παιδική χαρά γεμάτη εκπλήξεις σε μια ταινία που δεν σταματά να γοητεύει οπτικοακουστικά, την ίδια στιγμή που κρατάει τους περιφερειακούς χαρακτήρες, όπως ο Κόλιν Φάρελ, ο Τζόνι Ντεπ σε μια σχετική απόσταση από την κεντρική σκηνή της δράσης, διστάζοντας να ακολουθήσει τον παιγνιώδη κόσμο του Ρόουλντ Νταλ, ή ο μοχθηρός περίγυρος των μεταλλαγμένων X-Men. Γι' αυτόν το λόγο, οι ενδιάμεσοι θεατές λογικά θα πρέπει να περιμένουν το επόμενο χτύπημα του Νιουτ Σκάμαντερ και κυρίως εκείνων που θέλουν το κακό του.

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ