Rogue One: A Star Wars story

0

Σε μια εποχή συγκρούσεων, μια ομάδα από απρόσμενους ήρωες ενώνει τις δυνάμεις της σε μια αποστολή που στόχο έχει να κλέψει τα σχέδια του Death Star, του απόλυτου εργαλείου καταστροφής της Αυτοκρατορίας. Αυτό το κομβικό γεγονός στο χρονοδιάγραμμα των «Star Wars» φέρνει κοντά συνηθισμένους ανθρώπους που καλούνται να κάνουν ασυνήθιστα πράγματα και να υπηρετήσουν έτσι κάτι πολύ μεγαλύτερο από τους ίδιους.

Αναμφίβολα κομμάτι της μυθολογίας του «Star Wars», το «Rogue One» διαφημίζεται ως αυτόνομη περιπέτεια στην καρδιά του σύμπαντος του Τζορτζ Λούκας και τα καταφέρνει να λάμψει. Το πολεμικό δράμα, με την πλάστιγγα να κλίνει περισσότερο προς τις εντυπωσιακές εχθροπραξίες και το συναισθηματικό δίλημμα να παραμένει πιο προφανές, τοποθετείται χρονικά ανάμεσα στην «Εκδίκηση των Σιθ» και τη «Νέα Ελπίδα» στο ξεκίνημά της και απομακρύνεται εντελώς από τους Ατρείδες του Διαστήματος, την οικογένεια των Skywalker και τις παραφυάδες της. Η ηρωίδα που παίρνει τη σκυτάλη από τις προκατόχους της είναι η Τζιν, η κόρη του επιστήμονα Γκάλεν Έρσο (Μίκελσεν), ο οποίος παρασύρθηκε από τη δύναμη της σατανικής Αυτοκρατορίας και βοήθησε σημαντικά στην κατασκευή του θανάσιμου Death Star. Ο Έρσο είναι πλέον φυγάς και η κόρη του το σκάει από τα χέρια του αξιωματούχου Κρένικ (Μέντελσον) για να σωθεί από τον επίδοξο απελευθερωτή Σο Γκερέρα (Φόρεστ Γουίτακερ) και, νέα κοπέλα πια, να γίνει πιόνι στις επαναστατικές διαθέσεις του στρατιώτη Κάσιαν (Λούνα). Κι ενώ εκείνη προσπαθούσε επί χρόνια να απωθήσει το τραυματικό παρελθόν, οι περιστάσεις τη φέρνουν κοντά στην έννοια της οικογένειας και έναν απώτερο σκοπό. Με μπούσουλα την ελευθερία και βάρκα την ελπίδα, η παρέα του «Rogue One» (που είναι ο πρώτος απείθαρχος και ουσιαστικά και συμβολικά λειτουργεί ως πολεμικό σύνθημα) ενώνεται δυναμικά με μια ομάδα κρούσης, οργισμένη κι εκδικητική σαν τους 12 που ήταν Καθάρματα, και τα βάζουν με τους πραγματικούς κακούς, ανάμεσα στους οποίους βρίσκουμε και έναν παλιό μας γνώριμο, τον στρατηγό Τάρκιν, τον ίδιο τον Πίτερ Κούσινγκ, θαυματουργά αναστημένο ψηφιακά.

Στην ταινία κυκλοφορούν κι άλλα οικεία σημάδια, όπως ο Νταρθ Βέιντερ και τα μηχανικά τέρατα από το «Η Αυτοκρατορία Αντεπιτίθεται», ευτυχώς όμως δεν περιρρέει το άγχος και το άχθος του σεβασμού της επαναφοράς που κράτησε στο επίπεδο της σεβάσμιας ανθολογίας το περσινό «The force awakens». Μπορεί ο Τζ.Τζ. Έιμπρααμς να είναι ένας μανιώδης, τελειομανής εικονολάτρης που δεν ψαρεύει απλώς από τη δεξαμενή του Τζορτζ Λούκας αλλά έχει μάθει να ελίσσεται ως δεινός κολυμβητής στα νερά του, ο Γκάρεθ Έντουαρντς όμως του πρόσφατου «Γκοτζίλα» φέρνει τη δική του ματιά στο μεδούλι του μύθου, χωρίς να αναπαραγάγει πιστά το DNA του − δεν χρειάζεται, φροντίζουν οι απαρασάλευτες κατευθυντήριες γραμμές της Disney και της Lucasfilm γι' αυτό. Το «Rogue One», εμπνευσμένα επενδεδυμένο μουσικά από τον νεοεισελθόντα Μάικλ Τζιακίνο, κρύβει μεγαλύτερη απόλαυση από το καθολικό reboot του «Force Awakens», σαν ένα τεράστιο, επίσης πανάκριβο b-movie, βγαλμένο από την ίδια εργαλειοθήκη, με γερά στοιχεία, στέρεα δομή, φρέσκους χαρακτήρες (επίσης αστείους, όπως το ρομπότ του Λούνα με το κυνικό χιούμορ και την αναπάντεχη συμπεριφορά) και μια καθηλωτική τρίτη πράξη που διαδραματίζεται ταυτόχρονα στο έδαφος με παραδοσιακά μέσα και στους αιθέρες με απανωτά βολ πλανέ − ένα αβίαστο κλείσιμο του ματιού στο παρθενικό ταξίδι του «Πολέμου των Άστρων» του 1977. Δείχνει ότι διαθέτει καύσιμο για τα επόμενα ταξίδια του.

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ