Ο Yves Saint Laurent ήταν ένας δυστυχισμένος άνθρωπος;

Ο Yves Saint Laurent ήταν ένας δυστυχισμένος άνθρωπος; Facebook Twitter
2

  Συνέντευξη στον Χρήστο Παρίδη

 

 

Η ταινία Yves Saint Laurent του Τζαλίλ Λεσπέρ έκανε την ελληνική της πρεμιέρα μαζί με την έναρξη του 15ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, την Τετάρτη 19 Μαρτίου στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, παρουσία του σκηνοθέτη. Η ταινία έχει ήδη γνωρίσει τεράστια επιτυχία στη Γαλλία με εισπράξεις πάνω από δέκα εκατομμύρια ευρώ.

 

Ακολουθεί τη ζωή και την πορεία του σπουδαίου σχεδιαστή μόδας από τα πρώτα του βήματα στον οίκο Ντιόρ, τη γνωριμία του με τον σύντροφο του Πιέρ Μπερζέ με τον οποίο έχτισε την αυτοκρατορία YSL, την πρώτη σοβαρή κρίση μανιοκατάθλιψης όταν κατατάχθηκε να υπηρετήσει τον στρατό το 1960, τη μεγάλη αναγνώριση, την επανάσταση που επέφερε στη γυναικεία μόδα.

 

Προχωράει στην εμπλοκή του με τα ναρκωτικά, το αλκοόλ, το Μάη του '68 και τη σεξουαλική επανάσταση, το θρίαμβο του πρετ-α-πορτέ μέχρι τη ψυχολογική του κατάρρευση. Ο σκηνοθέτης Τζαλίλ Λεσπέρ στην συνέντευξη που ακολουθεί, εξηγεί τους λόγους που τον έκαναν να γυρίσει σε ταινία τη ζωή αυτού του ιδιοφυούς και πολύπλοκου ανθρώπου.

 

Ο Yves Saint Laurent ήταν ένας δυστυχισμένος άνθρωπος; Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης Jalil Lespert

Για ποιο λόγο επιλέξατε να κάνετε ταινία τη ζωή του Ιβ Σαιν Λοράν;

 

Θα προτιμούσα να κάνω τη ζωή του γείτονα μου, αλλά δεν ενδιαφέρει κανέναν άλλον πέρα από εμένα (γέλια). Κοιτάξτε, έψαχνα να βρω ποια θα ήταν η τρίτη μου ταινία. Επεξεργαζόμουν λοιπόν μία ερωτική ιστορία και μία ιστορία ανόδου και πτώσης, ενός ανθρώπου που κυνηγάει το όνειρο του. Όταν ανακάλυψα τον Ιβ Σαιν Λοράν, κατάλαβα ότι μπορούσα να συνδυάσω και τα δύο θέματα που με απασχολούσαν. Παρόλο που συνήθως δε μου αρέσουν οι βιογραφίες, στην περίπτωση του υπήρχε κάτι που την έκανε ενδιαφέρουσα. Ήταν η ιστορία αγάπης με τον Πιέρ Μπερζέ που μαζί δημιούργησαν τα πάντα. Αυτό ήταν που με άγγιξε υποσυνείδητα, γιατί και οι δύο προηγούμενες μου ταινίες μιλάν για την ανάγκη της συντροφικότητας. Κάποιον που συναντάς, κάποιον που αγαπάς, να παραδεχθείς στον εαυτό σου ότι χρειάζεσαι τον άλλον για να προχωρήσεις μπροστά. Να μην είσαι μόνος σου, να μην είσαι εγωμανής. Δε βρισκόμαστε στη γη για να είμαστε μόνοι μας.

 

Ο Yves Saint Laurent ήταν ένας δυστυχισμένος άνθρωπος; Facebook Twitter

Υπήρχε κάποια ανάγκη να γίνει μία ταινία για τον Ιβ Σαιν Λοράν; Να ξανανακαλυφθεί η διαδρομή του και να επαναπροσδιοριστεί;

 

Όχι, δεν υπήρχε κανένας απολύτως λόγος για μία ταινία για τον Ιβ Σαιν Λοράν. Ήμουν εγώ εκείνος που συγκινήθηκε από τη ζωή του και θέλησα να την κάνω ταινία. Το είπα στον παραγωγό μου, και του άρεσε πολύ η ιδέα! Όλοι ξέρουν ήδη τόσο πολλά γι' αυτόν και τότε συνειδητοποίησα το τρομερό αντίκτυπο που είχε στη ζωή των ανθρώπων και κυρίως των γυναικών, παγκοσμίως. Γι' αυτό μιλάμε αυτή τη στιγμή για την περίπτωση του στην Αθήνα και αύριο θα μιλάω γι' αυτόν στο Χονκ Κονγκ. Ήταν μία ιδιοφυΐα, ένας τεράστιος και φανταστικός καλλιτέχνης. Έκανε μόδα αλλά δεν ήταν απλώς ένας ακόμα σχεδιαστής μόδας. Είναι ο λόγος που επηρέασε τόσο πολλούς ανθρώπους, και γι' αυτόν το λόγο έχει ενδιαφέρον μία ταινία γι' αυτόν.

 

 

Ο Yves Saint Laurent ήταν ένας δυστυχισμένος άνθρωπος; Facebook Twitter

 

Είχατε ελευθερία από τον Πιέρ Μπερζέ να αναπτύξετε το σενάριο όπως θέλατε ή σας έβαλε όρους;

 

Καταρχήν θα ήταν αδύνατον να πραγματοποιήσω αυτή την ταινία χωρίς τη βοήθεια του Μπερζέ γιατί έπρεπε να δείξω ρούχα και σχέδια. Ήταν σημαντικό να δείξω τα αυθεντικά ρούχα ώστε να προβάλω το ταλέντο του Ιβ Σαιν Λοράν. Γι' αυτό ήμουν αναγκασμένος να συνεργαστώ με τα αρχεία του Ιδρύματος Ιβ Σαιν Λοράν οπότε και με τον Πιέρ Μπερζέ. Μιλήσαμε πολύ και του είπα πόσο επηρεασμένος είμαι από το αγαπημένο μου εφηβικό μυθιστόρημα, το Μάρτιν Ίντεν του Τζακ Λόντον, η ιστορία ενός φτωχού ναύτη που γνωρίζει και ερωτεύεται μία πολύ πλούσια γυναίκα, χάρη της οποίας γίνεται συγγραφέας. Συμφώνησε μαζί μου, ότι ο Ιβ Σαιν Λοράν ήταν παρόμοιος    χαρακτήρας κι έτσι μου έδωσε πλήρη ελευθερία να προχωρήσω. Δεν συμμετείχε στο σενάριο γιατί έπρεπε να αναπτύξουμε την ταινία ως μυθοπλασία. Έπρεπε βέβαια να βασιστούμε στα πραγματικά γεγονότα, αλλά χωρίς να αντιμετωπίσουμε τον Ιβ Σαιν Λοράν με δέος.

 

Ο Yves Saint Laurent ήταν ένας δυστυχισμένος άνθρωπος; Facebook Twitter
Aπό τα γυρίσματα της ταινίας

 

Έπρεπε να τον εξανθρωπίσετε;

 

Ακριβώς. Δεν ήθελα όμως ο Μπερζέ να μου πει λεπτομέρειες όπως ποιος κοιμόταν με ποιον. Η αλήθεια είναι ότι όταν διάβασε το σενάριο είχε αντιρρήσεις, αλλά αν τις ακολουθούσα η ταινία θα έβγαινε  βαρετή. Δε γινόταν να μην ακολουθήσω τους κανόνες του σινεμά.

 

Ο Yves Saint Laurent ήταν ένας δυστυχισμένος άνθρωπος; Facebook Twitter

 

Γιατί δεν συμπεριλάβετε στην πλοκή την Κατρίν Ντενέβ η οποία υπήρξε πιστή του φίλη;

 

Καταρχήν γιατί συμπεριέλαβα τρεις άλλες μούσες του που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην καριέρα του. Επίσης θα ήταν δύσκολο να βρω μία νέα ηθοποιό να υποδυθεί την Κατρίν Ντενέβ.

 

 

Εντέλει, ο Ιβ Σαιν Λοράν ήταν ένας δυστυχισμένος άνθρωπος;        

 

Νομίζω ναι. Ήταν μονίμως θλιμμένος και άρρωστος. Έπρεπε μια ζωή να αντιμετωπίσει τη  μανιοκατάθλιψη του. Αυτό από μόνο του τον κάνει έναν ήρωα.

 

Οθόνες
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

2 σχόλια
Θαυμάσια, αλλά πώς και δεν αναφέρεται πουθενά ότι και ο Bertrand Bonello γύρισε πρόσφατα ταινία για τον Yves Saint Laurent; http://www.imdb.com/title/tt2707848/?ref_=nm_flmg_dr_1Kι επειδή το φαινόμενο να βγαίνουν δύο δύο οι ταινίες με παρόμοιο θέμα (δύο De Sade, δύο Ηφαίστεια, κλπ.) είναι σύνηθες, κάτι δεν μου κολλάει στο απλά "μου φάνηκε ενδιαφέρον θέμα ο YSL" (που οπωσδήποτε είναι!!!)