10 λεπτά με την Nathalie Baye

10 λεπτά με την Nathalie Baye Facebook Twitter
0

[Αργυρώ Μποζώνη]

Η ανάδοχος του φετινού 15oυ Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδος, Nathalie Baye, ταξίδεψε στην Αθήνα για να γιορτάσει τα 15 χρόνια του φεστιβάλ, σαν μια καλή νεράιδα, αφού ήταν παρούσα στη γέννησή του ως προσκεκλημένη το 2000! Την συναντήσαμε στο Γαλλικό Ινστιτούτο και είχαμε μια σύντομη συνομιλία μαζί της.

10 λεπτά με την Nathalie Baye Facebook Twitter

Υπάρχει κάποιος ή κάποιοι ρόλοι στο οπλοστάσιο σας, οι οποίοι θεωρείτε ότι σας καθόρισαν;

Λέω πάντα ότι έχω περισσότερες αναμνήσεις. Δεν υπάρχει ένας ρόλος καθοριστικός περισσότερο από έναν άλλον. Υπάρχουν ρόλοι που υποδύθηκα, με σφράγισαν και με ωρίμασαν. Αυτό το επάγγελμα στην πραγματικότητα μας πλουτίζει γιατί ζούμε μέσα του πολλές ζωές. Εμένα κάθε εμπειρία ρόλου με έχει πλουτίσει και σαν γυναίκα. Με έκανε πιο ανεκτική και αυτό είναι το μάθημα ζωής που πήρα από το σινεμά.

Φέρτε μου ένα παράδειγμα παρακαλώ.

Απόψε στο φεστιβάλ προβάλλεται ο Μικρός Υπαστυνόμος. Η γυναίκα την οποία υποδύομαι έχει χάσει ένα παιδί και έχει πρόβλημα με το αλκοόλ. Επίσης καταλαβαίνουμε ότι είναι παθιασμένη με τη δουλειά της και η δουλειά της την έχει σώσει. Υπάρχουν πολλές τέτοιες γυναίκες στη Γαλλία και ο αλκοολισμός δυστυχώς είναι κάτι πολύ συχνό. Μέσα από τη διαδικασία του ρόλου μου, έμαθα να τις συμπονώ αυτές τις γυναίκες και δεν τις κρίνω και προσπαθώ να καταλάβω τι τους συμβαίνει. Επίσης υποκριτικά, για να ερμηνεύσεις ένα πρόσωπο τέτοιο δεν πρέπει να το κρίνεις, πρέπει να το καταλάβει. Και δεν πρέπει να προσπαθείς να το σώσεις.

«Ευτυχία είναι να κάνεις τη δουλειά που επιθυμείς», είπατε σε μια συνέντευξή σας.

Νομίζω το επάγγελμά μου, το επάγγελμα του ηθοποιού, όταν το ασκείς, με καλούς συνεργάτες και καλές επιλογές είναι μια δουλειά που σε βοηθάει να ζεις. Εμένα μου συνέβη ακριβώς έτσι. Είμαι ευτυχής και ευγνώμων για τις επιλογές μου.

Είναι το γαλλικό σινεμά τόσο σκληρό όσο το αμερικάνικο για μια ηθοποιό που μεγαλώνει;

Όχι μεγαλώνει, γερνά, πέστε το. Το γαλλικό σινεμά είναι πολύ πιο ανεκτικό για τις γυναίκες που έχουν περάσει τα 40. Γνωρίζω τη Μέριλ Στριπ και κάποτε σε μια περίοδο της ζωής της πριν δέκα χρόνια, δούλευε λιγότερο και μου έκανε την ίδια ερώτηση: πώς είναι τα πράγματα στη Γαλλία, επειδή στην Αμερική ήταν απαίσια. Ηταν έτσι εκείνη η περίοδος. Υπάρχουν περίοδοι που χάνεται η αρμονία. Μόνο αν κάνεις κάποιο ρόλο καλό μπορείς να ξανανέβεις στην επιφάνεια. Αλλά το γαλλικό κοινό είναι ένα κοινό πιστό στους ηθοποιούς του. Αυτό είναι κάτι ανακουφιστικό.

Έχετε παίξει σε περισσότερες από 70 ταινίες. Υπάρχει κάποιος ρόλος που επιθυμείτε βαθιά, ποιόν τύπο γυναίκας σας ευχαριστεί να υποδύεστε;

Το 70 αποτελεί παρελθόν. Οι ταινίες έγιναν περισσότερες από 90. Κάθε φορά αυτό που μου αρέσει είναι να μου προτείνουν διαφορετικά πράγματα. Ετοιμάζομαι να υποδυθώ αυτή τη φορά μια γυναίκα με διαβολικό χαρακτήρα και είμαι ενθουσιασμένη. Ως νονά του φεστιβάλ θα κάνετε μια ευχή; Δε μπορώ παρά να ευχηθώ να υπάρχει πάντα σινεμά, καλό σινεμά, φεστιβάλ, αυτές οι ανταλλαγές ιδεών για τις οποίες είμαι πεπεισμένη ότι βοηθούν τους ανθρώπους να κατανοήσουν καλύτερα και τον εαυτό τους και τους γύρω τους.

Nathalie Baye, ένα μικρό βιογραφικό

Μεγαλωμένη σε μια οικογένεια καλλιτεχνών, η Nathalie Baye σπουδάζει χορό από έφηβη φοιτώντας σε μια σχολή στο Μονακό πριν τελειοποιήσει τις σπουδές της στις Ηνωμένες Πολιτείες. Επιστρέφοντας στη Γαλλία, μπαίνει στο Εθνικό Ωδείο Δραματική Τέχνης από το οποίο αποφοιτεί με το δεύτερο βραβείο στην Κωμωδία, Δραματική Κωμωδία, και Ξένο Θέατρο. Ο François Truffaut της προσφέρει ρόλους στις ταινίες La Nuit américaine και La Chambre verte το 1978. Το 1981, λαμβάνει το βραβείο César Β' Γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στο Sauve qui peut (la vie) του Jean-Luc Godard και του Β' Γυναικείου ρόλου το 1982 για το Une étrange affaire και τέλος εκείνο του Α' Γυναικείου ρόλου το 1983 για το La Balance. Η Nathalie Baye εναλλάσσει θεατρικούς και κινηματογραφικούς ρόλους, δράμα και κωμωδία, δημοφιλείς επιτυχίες και ταινίες δημιουργών και συνεργάζεται με τους μεγαλύτερους κινηματογραφιστές: Claude Chabrol, Steven Spielberg, Bertrand Blier, Nicole Garcia και Noémie Lvovsky. Τη συναντούμε στις ταινίες της Tonie Marshall, Guillaume Canet και Pierre Salvadori αλλά και σε αυτές των Tsai Ming Liang και Xavier Dolan. Το 1999 κερδίζει το Βραβείο Α' Γυναικείου ρόλου στο Φεστιβάλ της Βενετίας για την ερμηνεία της στο Une liaison pornographique του Frédéric Fonteyne. Το ρόλο της στο Le Petit Lieutenant του Xavier Beauvois της χαρίζει το τέταρτο βραβείο César της καριέρας της το 2006.

Η ταινία ο Μικρός Υπαστυνόμος με την Nathalie Baye προβάλλεται απόψε στις 8 στο Γαλλικό Ινστιτούτο.

Μετά την αποφοίτησή του από τη σχολή της αστυνομίας, ο Antoine πηγαίνει στο Παρίσι για να υπηρετήσει στη 2η περιφέρεια της δικαστικής αστυνομίας. Η Caroline Vaudieu, έχοντας νικήσει τη μάχη με τον αλκοολισμό, επιστρέφει στην υπηρεσία και εντάσσει τον μικρό υπολοχαγό στην ομάδα της. Γρήγορα, η Vaudieu δένεται με τον νέο, ο οποίος έχει την ηλικία του εξαφανισμένου γιου της...

ΣΚΗΝΟΘΕΣIΑ | RÉALISATION : Xavier Beauvois • ΣΕΝΑΡΙΟ | SCÉNARIO : Xavier Beauvois, Guillaume Bréaud, Jean-Eric Troubat ΦΩΤΟΓΡΑΦIΑ | PHOTOGRAPHIE : Caroline Champetier • MΟΝΤAΖ | MONTAGE : Martine Giordano • HΘΟΠΟΙΟΙ | AVEC : Nathalie Baye, Jalil Lespert, Roschdy Zem, Antoine Chappey • ΠΑΡΑΓΩΓΗ | PRODUCTION : Why Not Productions • ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ | DISTRIBUTION INTERNATIONALE : Studiocanal, Le Bureau - Le Petit Bureau • ΕΓΧΡΩΜΟ | COULEUR : DCP, 110΄

* Βραβείο César 2006 καλύτερης ηθοποιού στην Nathalie Baye.
4 ακόμα υποψηφιότητες στα βραβεία Cesar: Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου,
Β΄ Ανδρικού Ρόλου (για τον Roschdy Zem)
* Βραβείο Étoile d'Or 2006 καλύτερης ηθοποιού στην Nathalie Baye.
* Άνοιγμα του "Venice Days" στο φεστιβάλ Βενετίας 2005.
* Βραβείο «Label Europa Cinemas» στο φεστιβάλ Βενετίας 2005.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ