Οταν η αστροφυσική συναντά τη τζαζ

Οταν η αστροφυσική συναντά τη τζαζ Facebook Twitter
0

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

Στις 16 Φεβρουαρίου στο Gazarte θα συναντηθούν επί σκηνής πέντε εξαιρετικοί μουσικοί.

Ο Ντέιβιντ Λιντς, ο Αντελέι Αντεντετζι, ο Βαγγέλης Στεφανόπουλος, ο Γιόελ Σότο και ο Γιάννης Αγγελόπουλος.

Οταν η αστροφυσική συναντά τη τζαζ Facebook Twitter

Στο πρόγραμμά τους θα ακούσουμε από τα spiritual της Αφρικής και της Κούβας μέχρι την μοντέρνα Ευρωπαϊκή τζαζ. Ο καθένας από τους ήδη καταξιωμένους μουσικούς, φέρνει τα δικά του μουσικά ιδιώματα και τον χαρακτήρα για να συμπληρωθεί αυτό το πολυεθνικό παζλ με τζαζ διάθεση.

Ο όρος Singularity προέρχεται από τον τομέα της αστροφυσικής και περιγράφει μια κατάσταση στην οποία τεράστια μάζα ύλης συσσωρεύεται σε ένα σημείο με σχεδόν μηδενικό όγκο.

Παρομοίως οι πέντε μουσικοί συναντιούνται για να δημιουργήσουν μια ουσιαστική μονάδα απαλλαγμένη οτιδήποτε περιττό. To κουιντέτο δημιουργεί εξαιρετικά μελωδική μουσική με εκρηκτικές πολυρυθμίες.

Για την μοναδική αυτή βραδιά μιλήσαμε με τον Βαγγέλη Στεφανόπουλο που είναι ο υπεύθυνος για τις πρωτότυπες συνθέσεις που πλαισιώνουν τους αυτοσχεδιασμούς του γκρουπ.

Οταν η αστροφυσική συναντά τη τζαζ Facebook Twitter

Τί διαφορετικό θα δούμε από το Βαγγέλη Στεφανόπουλο στο νέο του "singularity Project" ?

Αυτό το project δεν φέρει μόνο το όνομα μου αλλά και τα ονόματα άλλων τεσσάρων μουσικών που εκτιμώ και σέβομαι σε μεγάλο βαθμό. Το αποτέλεσμα είναι προϊόν συλλογικής προσπάθειας. Από τον συνδυασμό των οργάνων μπορεί κάποιος να συμπεράνει ότι το εύρος των δυναμικών είναι μεγαλύτερο και η παλέτα των χρωμάτων πιο εμπλουτισμένη σε σχέση με το προηγούμενο. Το μέγεθος του κάθε μουσικού που απαρτίζει την ομάδα αυτομάτως με καθιστά πιο πολύ οικοδεσπότη παρά αρχηγό και το που θα κατευθυνθεί η μουσική είναι πια στην συλλογική κρίση της ομάδας και όχι του ενός.

Από ποιά σκοπιά αντιμετωπίζετε τη Jazz? Θεωρείται πως η μουσική σας απευθύνεται στους σκληροπυρηνικούς ακροατές της Jazz ή μπορεί να αγαπηθεί από το πιο "mainstream" κοινό?

Προσπαθώ να κοιτάζω την μουσική από απόσταση. Με αυτό εννοώ ότι πρώτα την βλέπω σαν ένα σύνολο και αργότερα δουλεύω τις λεπτομέρειες. Συνήθως ξεκινάω από ένα μικρό εύρημα και ύστερα ακολουθεί πάρα πολύ πειραματισμός μέχρι να κάνω αυτό το πράγμα να έχει μια φυσική αβίαστη ροή. Η μουσική μου τελικά απευθύνεται σε αυτούς που αγαπούν την τέχνη και την διαφορετικότητα και αυτοί νομίζω ότι υπάγονται και στις δυο κατηγορίες του κοινού που προαναφέρατε.

Στα προσωπικά σας project είστε κάπως ακριβοθώρητος . Τί διαφορετικό έχει να πει η νέα σας δουλειά? Ποιό θα ήταν το πιο σημαντικό "δέλεαρ" για να έρθει κάποιος να σας ακούσει;

Είμαι οπλισμένος με πολύ υπομονή και πάντα αφήνω τον χρόνο που χρειάζεται για να ολοκληρώσει το οτιδήποτε τον κύκλο του. Πιστεύω ότι είναι καλύτερο για ένα καλλιτέχνη να κάνει σε βάθος χρόνου αρκετές και αξιοπρόσεκτες δουλείες παρά να αναλώνει την ενέργεια του δεξιά και αριστερά. Έτσι δείχνω των σεβασμό μου στην μουσική, στους μουσικούς, στο κοινό και στους ανθρώπους που με εμπιστεύονται. Εκτός αυτού απολαμβάνω περισσότερο την προσμονή μιας ιδιαίτερης βραδιάς που χτίζεται σιγά σιγά από την ασταμάτητη κίνηση που στο τέλος καταλήγει να χάνει τον δρόμο της. Το δέλεαρ δεν είναι τίποτα άλλο από την μουσική και η υψηλή αισθητική του χώρου που την φιλοξενεί.

Η επιλογή των μουσικών πόσο καταλυτική ήταν για την αισθητική του project?

Η επιλογή των μουσικών είναι το project! Πρόκειται για ένα πολυεθνικό μείγμα που τα βασικά του συστατικά είναι η Ευρώπη, η Αμερική, η Κούβα και η Νιγηρία. Ο κάθε ένας από τους μουσικούς είναι βαθιά γειωμένος στην παράδοση της Jazz της χώρας του αλλά ταυτόχρονα και αρκετά τολμηρός για να δημιουργήσει κάτι καινούργιο και μοναδικό. Πιστεύω ότι ο David, ο Deji, o Yoel και ο Γιάννης είναι οι μόνοι που μπορούν να κάνουν τις παράτολμες ιδέες μου να ακούγονται εύκολες και απροβλημάτιστες και ταυτόχρονα να τις πάνε και ένα βήμα παραπέρα από τις προσδοκίες μου.

Πες μας την ιστορία για το αγαπημένο σου τραγούδι από το νέο σου ηχογράφημα.

Ύστερα από ένα γεμάτο με συναυλίες χειμώνα και καλοκαίρι αποφάσισα να κάνω ένα δώρο στον εαυτό μου. Το δώρο αυτό ήταν να βρεθώ με μερικούς φίλους, να πάμε στο καλύτερο στούντιο της πόλης και να γράψουμε ο,τι μας κατέβει στο κεφάλι εκείνη την ώρα. Χωρίς βλέψεις, απλά κάτι σαν μια φωτογραφία της στιγμής. Τα παιδιά που είναι τώρα τα μέλη του singularity ανταποκρίθηκαν θετικά στο κάλεσμα μου και έτσι ορίσαμε μια ημερομηνία. Το αποτέλεσμα είναι το ομώνυμο κομμάτι του project.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ