Οταν η αστροφυσική συναντά τη τζαζ

Οταν η αστροφυσική συναντά τη τζαζ Facebook Twitter
0

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

Στις 16 Φεβρουαρίου στο Gazarte θα συναντηθούν επί σκηνής πέντε εξαιρετικοί μουσικοί.

Ο Ντέιβιντ Λιντς, ο Αντελέι Αντεντετζι, ο Βαγγέλης Στεφανόπουλος, ο Γιόελ Σότο και ο Γιάννης Αγγελόπουλος.

Οταν η αστροφυσική συναντά τη τζαζ Facebook Twitter

Στο πρόγραμμά τους θα ακούσουμε από τα spiritual της Αφρικής και της Κούβας μέχρι την μοντέρνα Ευρωπαϊκή τζαζ. Ο καθένας από τους ήδη καταξιωμένους μουσικούς, φέρνει τα δικά του μουσικά ιδιώματα και τον χαρακτήρα για να συμπληρωθεί αυτό το πολυεθνικό παζλ με τζαζ διάθεση.

Ο όρος Singularity προέρχεται από τον τομέα της αστροφυσικής και περιγράφει μια κατάσταση στην οποία τεράστια μάζα ύλης συσσωρεύεται σε ένα σημείο με σχεδόν μηδενικό όγκο.

Παρομοίως οι πέντε μουσικοί συναντιούνται για να δημιουργήσουν μια ουσιαστική μονάδα απαλλαγμένη οτιδήποτε περιττό. To κουιντέτο δημιουργεί εξαιρετικά μελωδική μουσική με εκρηκτικές πολυρυθμίες.

Για την μοναδική αυτή βραδιά μιλήσαμε με τον Βαγγέλη Στεφανόπουλο που είναι ο υπεύθυνος για τις πρωτότυπες συνθέσεις που πλαισιώνουν τους αυτοσχεδιασμούς του γκρουπ.

Οταν η αστροφυσική συναντά τη τζαζ Facebook Twitter

Τί διαφορετικό θα δούμε από το Βαγγέλη Στεφανόπουλο στο νέο του "singularity Project" ?

Αυτό το project δεν φέρει μόνο το όνομα μου αλλά και τα ονόματα άλλων τεσσάρων μουσικών που εκτιμώ και σέβομαι σε μεγάλο βαθμό. Το αποτέλεσμα είναι προϊόν συλλογικής προσπάθειας. Από τον συνδυασμό των οργάνων μπορεί κάποιος να συμπεράνει ότι το εύρος των δυναμικών είναι μεγαλύτερο και η παλέτα των χρωμάτων πιο εμπλουτισμένη σε σχέση με το προηγούμενο. Το μέγεθος του κάθε μουσικού που απαρτίζει την ομάδα αυτομάτως με καθιστά πιο πολύ οικοδεσπότη παρά αρχηγό και το που θα κατευθυνθεί η μουσική είναι πια στην συλλογική κρίση της ομάδας και όχι του ενός.

Από ποιά σκοπιά αντιμετωπίζετε τη Jazz? Θεωρείται πως η μουσική σας απευθύνεται στους σκληροπυρηνικούς ακροατές της Jazz ή μπορεί να αγαπηθεί από το πιο "mainstream" κοινό?

Προσπαθώ να κοιτάζω την μουσική από απόσταση. Με αυτό εννοώ ότι πρώτα την βλέπω σαν ένα σύνολο και αργότερα δουλεύω τις λεπτομέρειες. Συνήθως ξεκινάω από ένα μικρό εύρημα και ύστερα ακολουθεί πάρα πολύ πειραματισμός μέχρι να κάνω αυτό το πράγμα να έχει μια φυσική αβίαστη ροή. Η μουσική μου τελικά απευθύνεται σε αυτούς που αγαπούν την τέχνη και την διαφορετικότητα και αυτοί νομίζω ότι υπάγονται και στις δυο κατηγορίες του κοινού που προαναφέρατε.

Στα προσωπικά σας project είστε κάπως ακριβοθώρητος . Τί διαφορετικό έχει να πει η νέα σας δουλειά? Ποιό θα ήταν το πιο σημαντικό "δέλεαρ" για να έρθει κάποιος να σας ακούσει;

Είμαι οπλισμένος με πολύ υπομονή και πάντα αφήνω τον χρόνο που χρειάζεται για να ολοκληρώσει το οτιδήποτε τον κύκλο του. Πιστεύω ότι είναι καλύτερο για ένα καλλιτέχνη να κάνει σε βάθος χρόνου αρκετές και αξιοπρόσεκτες δουλείες παρά να αναλώνει την ενέργεια του δεξιά και αριστερά. Έτσι δείχνω των σεβασμό μου στην μουσική, στους μουσικούς, στο κοινό και στους ανθρώπους που με εμπιστεύονται. Εκτός αυτού απολαμβάνω περισσότερο την προσμονή μιας ιδιαίτερης βραδιάς που χτίζεται σιγά σιγά από την ασταμάτητη κίνηση που στο τέλος καταλήγει να χάνει τον δρόμο της. Το δέλεαρ δεν είναι τίποτα άλλο από την μουσική και η υψηλή αισθητική του χώρου που την φιλοξενεί.

Η επιλογή των μουσικών πόσο καταλυτική ήταν για την αισθητική του project?

Η επιλογή των μουσικών είναι το project! Πρόκειται για ένα πολυεθνικό μείγμα που τα βασικά του συστατικά είναι η Ευρώπη, η Αμερική, η Κούβα και η Νιγηρία. Ο κάθε ένας από τους μουσικούς είναι βαθιά γειωμένος στην παράδοση της Jazz της χώρας του αλλά ταυτόχρονα και αρκετά τολμηρός για να δημιουργήσει κάτι καινούργιο και μοναδικό. Πιστεύω ότι ο David, ο Deji, o Yoel και ο Γιάννης είναι οι μόνοι που μπορούν να κάνουν τις παράτολμες ιδέες μου να ακούγονται εύκολες και απροβλημάτιστες και ταυτόχρονα να τις πάνε και ένα βήμα παραπέρα από τις προσδοκίες μου.

Πες μας την ιστορία για το αγαπημένο σου τραγούδι από το νέο σου ηχογράφημα.

Ύστερα από ένα γεμάτο με συναυλίες χειμώνα και καλοκαίρι αποφάσισα να κάνω ένα δώρο στον εαυτό μου. Το δώρο αυτό ήταν να βρεθώ με μερικούς φίλους, να πάμε στο καλύτερο στούντιο της πόλης και να γράψουμε ο,τι μας κατέβει στο κεφάλι εκείνη την ώρα. Χωρίς βλέψεις, απλά κάτι σαν μια φωτογραφία της στιγμής. Τα παιδιά που είναι τώρα τα μέλη του singularity ανταποκρίθηκαν θετικά στο κάλεσμα μου και έτσι ορίσαμε μια ημερομηνία. Το αποτέλεσμα είναι το ομώνυμο κομμάτι του project.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT