Το σύγχρονο «Μάτσου Πίτσου» στη Λίμα κέρδισε το βραβείο RIBA για νέο κτίριο της χρονιάς

Το σύγχρονο «Μάτσου Πίτσου» στη Λίμα κέρδισε το βραβείο RIBA για νέο κτίριο της χρονιάς Facebook Twitter
Credit: Iwan Baan
0

Το Universidad de Ingeniería y Tecnología (UTEC) του Περού, πρότζεκτ της ιρλανδικής εταιρίας Grafton Architects ανακηρύχθηκε το καλύτερο νέο κτίριο του κόσμου από την Royal British Institute of Architects (RIBA) και αντίστοιχα νικητής του Διεθνούς Βραβείου RIBA. Το πρότζεκτ κατάφερε να νικήσει τον ισχυρό ανταγωνισμό της λίστας άλλων υποψηφίων, η οποία περιλάμβανε πέντε ακόμη κορυφαία κτίρια, ανάμεσά τους και έργα από τα αρχιτεκτονικά γραφεία των Zaha Hadid και David Chipperfield.

Το UTEC, που η RIBA έχει παρομοιάσει με σύγχρονο Μάτσου Πίτσου, βρίσκεται στη Λίμα, έχει έκταση 35.000 τ.μ. και για το σχεδιασμό του οι αρχιτέκτονες της Grafton συνεργάστηκαν με το τοπικό γραφείο Shell Arquitectos. Όπως λένε οι σχεδιαστές του, η φόρμα του UTEC βασίστηκε στην ιδέα να μοιάζει με βράχο από τσιμέντο, με τα μεγαλύτερα τμήματα όπως χώροι συναντήσεων να βρίσκονται πιο κοντά στο έδαφος και τις αίθουσες διδασκαλίας και τα γραφεία καθηγητών σε παραπάνω ορόφους. 

«Το UTEC είναι μια μοναδική προσθήκη στην πόλη της Λίμα και ένα πρότζεκτ που συνιστά πηγή έμπνευσης για άλλους αρχιτέκτονες και πανεπιστήμια σε ολόκληρο τον κόσμο. Η Grafton Architects έχει δημιουργήσει ένα καινοτόμο νέο μοντέλο για πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις που ανταποκρίνεται πλήρως στο τοπικό περιβάλλον και την κοινωνία» σχολίασε η Πρόεδρος του RIBA, Jane Duncan.

Το σύγχρονο «Μάτσου Πίτσου» στη Λίμα κέρδισε το βραβείο RIBA για νέο κτίριο της χρονιάς Facebook Twitter
Credit: Iwan Baan
Το σύγχρονο «Μάτσου Πίτσου» στη Λίμα κέρδισε το βραβείο RIBA για νέο κτίριο της χρονιάς Facebook Twitter
Credit: Iwan Baan
Το σύγχρονο «Μάτσου Πίτσου» στη Λίμα κέρδισε το βραβείο RIBA για νέο κτίριο της χρονιάς Facebook Twitter
Credit: Iwan Baan
Το σύγχρονο «Μάτσου Πίτσου» στη Λίμα κέρδισε το βραβείο RIBA για νέο κτίριο της χρονιάς Facebook Twitter
Credit: Iwan Baan
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ