Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές

Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές Facebook Twitter
Αυτό που διατηρώ ως αρχή είναι να μην κρίνω τις αντιδράσεις ενός ανθρώπου που βρίσκεται σε κατάσταση ακραίας λύπης και δυσβάσταχτου πόνου. Δεν είναι του χαρακτήρα μου να τοποθετούμαι κριτικά απέναντι σε λεπτές καταστάσεις.
0

Μοντέλο και ηθοποιός, με καταγωγή από το Μπορντό, η δις υποψήφια για Σεζάρ Λου ντε Λαάζ ξεχώρισε πρόπερσι στο αισθαντικό «Respire» της Μελανί Λοράν και τώρα, στη «Μεγάλη Αναμονή» του Πιέρο Μεσίνα, αντέχει απέναντι στη σπουδαία Ζιλιέτ Μπινός, σε ένα δράμα με θέμα το αδιανόητο ψέμα μιας μάνας στη φιλενάδα του γιου της που μόλις έχασε τη ζωή του, ένα καλοκαίρι στη Σικελία.

 

Με το που φτάνει η Ζαν στο σπίτι του φίλου της στη Σικελία, ενώ δεν έχει πληροφορηθεί τον θάνατό του, μιλάει με τη μητέρα του, την Άννα, και φαίνεται να καταλαβαίνει τι έχει γίνει αλλά να μη θέλει να το αποδεχθεί.

Έτσι είναι ή, τουλάχιστον, έτσι θέλησα, συνειδητά, να το χειριστώ. Η Ζαν μάλλον αναγνωρίζει το ψέμα που της λέει η μητέρα του φίλου της, του Τζουζέπε, και προτιμά να το μεταφράσει ως αλήθεια γιατί θα της έπεφτε πολύ βίαιο να το παραδεχθεί, τουλάχιστον έτσι όπως προσγειώνεται σε μια διαφορετική πραγματικότητα, σε ξένο περιβάλλον. Από την άλλη, αιωρείται για πολλή ώρα η αμφιβολία όσον αφορά το όριο ανάμεσα στο μυστήριο και στο ψέμα, το τι θέλει να πιστέψει η καθεμία από αυτά που λέγονται και πότε προτιμά να αποκαλυφθεί, ανάλογα με το πότε θα είναι έτοιμη.

Δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο καριέρας ή κάποιο πρότυπο ηθοποιού στο οποίο θέλω να μοιάσω. Το επάγγελμά μου, άλλωστε, προσφέρει αυτή την ευκαιρία της ποικιλίας − σήμερα εδώ, αύριο ποιος ξέρει πού... Δεν το πολυσκέφτομαι.

Διαβάζοντας το σενάριο, σας πέρασε από το μυαλό πως η επιλογή της μητέρας να αποσιωπήσει τον θάνατο του παιδιού της για ένα παρατεταμένο χρονικό διάστημα, αφήνοντας στο σκοτάδι έναν άνθρωπο, με τον οποίον ωστόσο αποκτά οικειότητα, έχοντας ήδη μια εξ αγχιστείας σχέση, μπορεί να είναι μια υπερβολή;

Αυτό που διατηρώ ως αρχή είναι να μην κρίνω τις αντιδράσεις ενός ανθρώπου που βρίσκεται σε κατάσταση ακραίας λύπης και δυσβάσταχτου πόνου, πόσο μάλλον σε τέτοιο πένθος. Δεν είναι του χαρακτήρα μου να τοποθετούμαι κριτικά απέναντι σε λεπτές καταστάσεις. Όταν κάποιος μπαίνει στη διαδικασία να κατανοήσει μια μητέρα που χάνει το παιδί της, πρέπει να έχει υπόψη του πως οποιαδήποτε αντίδραση εμπίπτει στη σφαίρα της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

Πώς δουλέψατε πάνω στο συναίσθημα του σφοδρού πένθους;

Ήμασταν περιορισμένοι στη βίλα, που λειτουργούσε ως το κεντρικό πλατό. Η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, η αφόρητη ζέστη της Σικελίας, οι πολλές λήψεις που προτιμούσε ο Μεσίνα, χωρίς πάντα να μας εξηγεί τον λόγο, μας οδήγησαν σε μια κατάσταση σωματικής εξάντλησης και ψυχικής εγκατάλειψης.

Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία «Μεγάλη Αναμονή». Φωτο: Alberto Novelli

Περιγράψτε μου τη θέση σας ως ηθοποιού απέναντι στη Ζιλιέτ Μπινός.

Ο Πιέρο Μεσίνα, ο σκηνοθέτης μας, δεν ήθελε να συναντηθούμε καθόλου πριν από το πρώτο πλάνο. Σοφή επιλογή, όπως αποδείχτηκε, αλλά μοιάζει και με δηλητηριασμένο μήλο. Θα με ανακούφιζε να την είχα γνωρίσει πριν από τα γυρίσματα, σε ανθρώπινο επίπεδο, θα με καλμάριζε, αλλά, από την άλλη, η απότομη συνάντηση στα δύσκολα με έβαλε σε μια ταιριαστά ευάλωτη θέση. Ωστόσο, από τη στιγμή που ξεκινήσαμε, ξέχασα εντελώς πως είχα απέναντί μου την Μπινός, γιατί είναι τόσο γενναιόδωρη και απλή στην επαγγελματική της προσέγγιση, που ξέχασα ποια ήταν και ουσιαστικά, και αβίαστα, δούλευα με μια συνάδελφο και όχι με την «Binoche».

Εμείς, βέβαια, όταν παρακολουθούμε την Μπινός, δεν βλέπουμε απλώς μια ηθοποιό αλλά ένα εντυπωσιακό πρόσωπο και μια προσωπικότητα ικανή για τα πάντα στο πανί…

Ε, γι’ αυτό είναι σπουδαία, για τις αποχρώσεις που πετυχαίνει στους ρόλους της, αλλά, πιστέψτε με, στην πραγματικότητα είναι ελάχιστα πολύπλοκη.

Είστε ικανοποιημένη με το επαγγελματικό έδαφος που έχετε ήδη καλύψει; Παρά το νεαρό της ηλικίας σας, το βιογραφικό σας παρουσιάζει ενδιαφέρον και η «Μεγάλη Αναμονή» σας φέρνει σε μια ταινία εκτός Γαλλίας, με Ιταλό σκηνοθέτη.

Δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο καριέρας ή κάποιο πρότυπο ηθοποιού στο οποίο θέλω να μοιάσω. Το επάγγελμά μου, άλλωστε, προσφέρει αυτή την ευκαιρία της ποικιλίας − σήμερα εδώ, αύριο ποιος ξέρει πού… Δεν το πολυσκέφτομαι. Όσα φέρει η ζωή, ανάλογα με την τύχη και τη συγκυρία – η ρευστότητα αυτή μού πάει. Δεν έχω κανένα στρατηγικό πλάνο, δεν ελέγχω πλήρως τα επαγγελματικά μου βήματα.

Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές Facebook Twitter
Η Λου ντε Λαάζ στην ταινία Respire

Συνεπώς, σας αρέσει το ρίσκο.

Αν δεν μου άρεσε, θα έπρεπε να αλλάξω επάγγελμα, νομίζω…

Έχετε κάποια προτίμηση σε σκηνοθέτες;

Χθες είδα για πρώτη φορά το «Ghost Dog» του Τζάρμους και το λάτρεψα. Τον «Άνδρα της Κομμώτριας», επίσης, που είδα πολύ πρόσφατα. Μου αρέσει πολύ ο Πάολο Σορεντίνο.

Ο Πιέρο Μεσίνα, ο σκηνοθέτης της «Μεγάλης Αναμονής», ήταν βοηθός του.

Σωστά. Το στυλ τους είναι διαφορετικό ωστόσο.

Έχετε «αμερικανικά» όνειρα;

Για να τα αποκτήσω, πρέπει να μάθω να μιλάω καλύτερα αγγλικά. Γιατί όχι; Μου αρέσει πολύ να ταξιδεύω, να βρίσκομαι μακριά από αυτά που ήδη γνωρίζω, να διαπιστώνω αν υπάρχουν και ποια είναι τα διαφορετικά είδη εφαρμογής στη δουλειά μου, να βλέπω, εν πάση περιπτώσει, τι κάνουν οι ξένοι συνάδελφοι και σκηνοθέτες. Μετά από αυτό το ιταλικό φιλμ, θα γυρίσω μια ταινία στην Πολωνία.

— Η υποψηφιότητά σας για Σεζάρ Καλύτερης Νέας ηθοποιού σάς ξάφνιασε ή ήταν κάτι που περιμένατε;

Με ξάφνιασε. Ποτέ δεν τα πήγαινα καλά με το σχολείο και δεν καταλάβαινα το σύστημα βαθμολόγησης ανθρώπων. Οτιδήποτε είναι βράβευση και ανταμοιβήτο βρίσκω καταπληκτικό, και εξαιρετικά ευπρόσδεκτο, γιατί το επάγγελμά μας είναι εντελώς υποκειμενικό και η αξιολόγηση εξαρτάται από την καλή πίστη και τη γενναιοδωρία των συναδέλφων και των ειδικών. Είναι θέμα γούστου και ευαισθησίας, διότι τι σημαίνει «ο ένας είναι καλύτερος από τον άλλο»; Για μένα, τίποτα συγκεκριμένο. Είναι cool κι ευχάριστο, όμως δεν δουλεύω για την αποτίμηση, αλλά για να χαίρομαι και να δημιουργώ.

Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές Facebook Twitter
Ζιλιέτ Μπινός και Λου ντε Λαάζ στο φετινό φεστιβάλ Βενετίας.
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι θα δούμε στα σινεμά μέσα στις γιορτές

Οθόνες / 10 ταινίες που παίζουν τις γιορτές και αξίζουν το εισιτήριο του σινεμά

Ένας οδηγός με έξι νέες κυκλοφορίες και τέσσερις που συνεχίζουν να παίζονται με επιτυχία στις αίθουσες, ώστε να προγραμματίσετε τις χριστουγεννιάτικες κινηματογραφικές σας εξόδους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιάννης Οικονομίδης: «Κάνω ταινίες “λαϊκές” κι ας χαρακτηρίζονται σκληρές κι ακραίες»

Οθόνες / Γιάννης Οικονομίδης: «Με τη "Σπασμένη Φλέβα" πήρα ρεβάνς από κάποιους που με πολεμάνε λυσσαλέα»

Με πρόσφατη την επιτυχία της νέας του ταινίας ο σκηνοθέτης μάς μίλησε για όσα ήθελε να πει μέσα από αυτήν, για τη φιλμογραφία του γενικότερα αλλά και για τον τρόπο που βλέπει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ