Oι ουλές της γης Facebook Twitter

Oι ουλές της γης

0
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Εγκαταλελειμμένο λατομείο γρανίτη στο Rock of Ages Quarry, Βερμόντ, ΗΠΑ, 1991. Οι αεροφωτογραφίες του Burtynsky αποδεικνύουν τη βιομηχανική παρέμβαση στο τοπίο. Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Ανοιχτό ορυχείο χαλκού στο Logan Lake, Καναδάς, 2008. Ο Burtynsky έχει φωτογραφίσει όλο τον κόσμο, από την Ισλανδία ως την Κίνα, και εντατικότερα τη Βόρεια Αμερική. Για τις φωτογραφήσεις του χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο drones, ώστε να πετύχει την τέλεια λήψη. Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Στο Δέλτα του ποταμού Κολοράντο, Μεξικό, 2012. Προλογίζοντας το βιβλίο Essential Elements, ο William A Ewing γράφει: «Ενώ ο Burtynsky αναγνωρίζει τα συλλογικά επιτεύγματά μας, μας υπενθυμίζει το σκληρό τίμημα που πληρώνουμε για την αχαλίνωτη συλλογή πλούτου». Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Προάστια και λατομείο βόρεια του Λας Βέγκας, ΗΠΑ, 2007. Φωτογραφία: Edward Burtynsky. Και όπως γράφει ο Joshua Schuster σε άλλο συνοδευτικό σημείωμα του βιβλίου: «Οι φωτογραφίες του Burtynsky προκαλούν μια έκρηξη ψυχικής αναγνώρισης και αποξένωσης ταυτόχρονα: Ξέρω ότι αυτός είναι ο κόσμος μου, αλλά πώς είναι δυνατόν όντως να είναι;». Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Ορυχείο στην Αριζόνα των ΗΠΑ, 2012. Ο Burtynsky με τις φωτογραφίες του υπενθυμίζει ότι η φύση δεν είναι αιώνια αλλά εύπλαστη υπό το καθοδηγητικό χέρι της ανθρωπότητας – και ίσως οι άνθρωποι κάνουμε τα πράγματα χειρότερα. Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Εγκαταλελειμμένες καλλιέργειες γαρίδας στο δέλτα του ποταμού Κολοράντο, Μεξικό, 2012.Σε μια συνέντευξή του στην Guardian ο φωτογράφος εξηγεί: «Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη στιγμή της ιστορίας, όπου αρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε τα όρια της ανθρώπινης επεκτατικότητας και πόσα μπορεί ακόμα να αντέξει ο πλανήτης. Φτάνουμε στη κορύφωση της παραγωγής πετρελαίου, της υπεραλίευσης και της υπερεκτροφής ζώων, και η απόδειξη όλων αυτών είναι εμφανής στο τοπίο. Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Προάστια, Λας Βέγκας, Νεβάδα, ΗΠΑ, 2007. Οι φωτογραφίες του Burtynsky είναι συχνά αναμφισβήτητα όμορφες παρά τις καταστροφικές διαδικασίες που απεικονίζουν, δημιουργώντας, όπως λέει ο επιμελητής της έκθεσης Ric Spencer, «μια σύγκρουση ηθικής και αισθητικής... μια πολιτική ένταση που μπορεί να προκαλέσει αντίδραση». Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Λίμνη Lefroy στη δυτική Αυστράλια, 2007. Οι εικόνες έχουν διαμορφωθεί έτσι, ώστε η προοπτική να είναι εντελώς επίπεδη, για να υπάρχει, σύμφωνα με τα λόγια του Burtynsky, μια «δημοκρατική κατανομή φωτός και χώρου σε όλο το πεδίο». Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Κίτρινος Ποταμός, Κίνα, 2011. Όπως λέει ο Schuster, η καταστροφή έχει κάτι σαγηνευτικό. Ακόμα και σήμερα τα παιδιά όταν παίζουν δεν χάνουν την ευκαιρία να χτίζουν φράγματα νερού και με την πρώτη ευκαιρία να τα καταστρέφουν. Αυτό το πρωτογενές αίσθημα που τα παρακινεί να κατασκευάζουν τοπία τα σπρώχνει επίσης και να τα καταστρέφουν. Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Λίμνη τελμάτων φωσφόρου, Φλόριντα, ΗΠΑ. Με αυτή την εντυπωσιακή λήψη του ο Edward Burtynsky κάλλιστα μπορεί να χαρακτηριστεί ο φωτογράφος που καταγράφει την αρνητική επίδραση της ανθρώπινης δραστηριότητας στον πλανήτη. Το καινούριο του βιβλίο, Edward Burtynsky: Essential Elements, κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Thames & Hudson. Οι φωτογραφίες παρουσιάζονται στην έκθεση Salt Pans and Essential Elements στη Flowers Gallery του Λονδίνο, από τις 16 Σεπτεμβρίου ως τις 29 Οκτωβρίου. Φωτογραφία: Edward Burtynsky. Courtesy: Flowers Gallery, London / Metivier Gallery, Toronto
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Bill Georgoussis: «Από τα περιοδικά δεν ζεις πια, έχουν γίνει πολυτέλεια»

Οι Αθηναίοι / Bill Georgoussis: «Από τα περιοδικά δεν ζεις πια, έχουν γίνει πολυτέλεια»

Κάνοντας σκέιτ, φωτογράφιζε cool και ενδιαφέροντες ανθρώπους. Όταν κατάλαβε ότι έτσι πιάνει το ένα κλάσμα του δευτερολέπτου και μετατρέπει το στιγμιότυπο σε έργο τέχνης, αποφάσισε να ασχοληθεί με τη φωτογραφία. Ο Bill Georgoussis αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Enri Canaj: «Η φωτογραφία με έκανε καλύτερο άνθρωπο»

Φωτογραφία / Ένρι Τσανάι: «Η φωτογραφία με έκανε καλύτερο άνθρωπο»

Mια έκθεση με αντιπροσωπευτικά δείγματα της δουλειάς του πάνω στο προσφυγικό, μια εμπειρία που του είναι αρκετά οικεία όντας παιδί μεταναστών, είναι η αφορμή για μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον διακεκριμένο φωτογράφο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Juergen Teller: «Παίρνω το χιούμορ πολύ στα σοβαρά»

Φωτογραφία / Juergen Teller: «Παίρνω το χιούμορ πολύ στα σοβαρά»

Παρακολουθώντας τη συζήτηση μεταξύ του φωτογράφου Juergen Teller και της καλλιτεχνικής διευθύντριας της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, Αφροδίτης Παναγιωτάκου, στο πλαίσιο της έκθεσης «you are invited» στο Onassis Ready, μας αποκαλύφθηκε πού συναντιέται ο Πάπας Φραγκίσκος με τον O.J. Simpson και η Linda Evangelista με τον Καραβάτζιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στις φωτογραφίες του Γιούργκεν Τέλερ όλοι μεταμορφώνονται σε καθημερινά πρόσωπα

Φωτογραφία / Στις φωτογραφίες του Γιούργκεν Τέλερ όλοι μεταμορφώνονται σε καθημερινά πρόσωπα

Διεθνώς αναγνωρισμένος φωτογράφος, είδωλο των ’90s, πρότυπο των ’00s, ένας τύπος που φορά γυαλιστερά σορτσάκια σε φλούο χρώματα, σύζυγος και πατέρας, ντροπαλός ονειροπόλος ή Γερμανός παραμυθάς της εικόνας; Με αφορμή την έκθεσή του που ξεκινά σήμερα στο Onassis Ready ανατρέχουμε στο έργο ενός από τους σημαντικότερους φωτογράφους της εποχής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Χους εις τέφραν, εις ύδωρ. Στα νερά του Γάγγη κλείνει ο κύκλος

Φωτογραφία / Άλλη μια μέρα στον Γάγγη που καίνε νεκρούς

Μια φωτογραφική περιπλάνηση στο Βαρανάσι και στον κόσμο του, με τελικό προορισμό τον Γάγγη, όπου η καύση νεκρών, παρότι ενέχει το στοιχείο του μεταφυσικού, μοιάζει με μία ακόμα καθημερινή δραστηριότητα.
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΣ
Pissing Women: H φωτογραφική σειρά των ‘90s επιστρέφει τριάντα χρόνια μετά

Φωτογραφία / Pissing Women: H φωτογραφική σειρά των ‘90s επιστρέφει τριάντα χρόνια μετά

Οι φωτογραφίες της Sophy Rickett με τις νεαρές γυναίκες που το 1995 ουρούσαν δημοσίως στις ζώνες εξουσίας του Λονδίνου φορώντας εταιρική ενδυμασία, εκτίθενται αυτές τις μέρες στην βρετανική μητρόπολη.
THE LIFO TEAM
Anders Petersen: Συμβουλές σε νέους φωτογράφους από έναν κορυφαίο του είδους

Φωτογραφία / Anders Petersen: Συμβουλές σε νέους φωτογράφους από έναν κορυφαίο του είδους

Με αφορμή την έκθεση που φιλοξενείται στο Nationalmuseum της Στοκχόλμης και τη μεγάλη ρετροσπεκτίβα που ετοιμάζεται να παρουσιαστεί στο Liljevalchs, ανατρέχουμε στην καλλιτεχνική φιλοσοφία του κορυφαίου Ευρωπαίου φωτογράφου, η οποία συνοψίζεται σε μία φράση: Νιώσε – δεν χρειάζεται να προσπαθείς ιδιαίτερα.
THE LIFO TEAM
Juergen Teller, ο φωτογράφος που αποθέωσε την ατέλεια 

Φωτογραφία / Juergen Teller, ο φωτογράφος που αποδόμησε το glamour έρχεται στην Αθήνα

Στις εικόνες του ξεδιπλώνει με θάρρος, ωμότητα και χιούμορ την ανθρώπινη ιστορία. Διέλυσε τη γυαλιστερή όψη των περιοδικών και έβαλε, μέσω αυτών, σε κάθε σπίτι τις αντιθέσεις ενός ολόκληρου κόσμου. Σύντομα θα εγκαινιάσει το Onassis Ready με την έκθεση «you are invited».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Φωτογραφία / Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Μέσα σε μια ξεχασμένη στοά της Πανεπιστημίου, ένα από τα παλαιότερα φωτογραφεία της Αθήνας φυλά φιλμ και αρνητικά που κρύβουν μισό αιώνα ζωής της πόλης – από πολιτικές πορείες και εγκλήματα μέχρι καθημερινές στιγμές που έχουν χαθεί για πάντα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ