Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης

Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
1
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter

Η Sigalit Landau, καλλιτέχνης από το Ισραήλ, τρέφει έναν πολύ μεγάλο και ιδιαίτερο σεβασμό για την Νεκρά Θάλασσα. Από τότε που ήταν παιδί και ζούσε σε έναν λόφο στην Ιερουσαλήμ, κοιτούσε μακριά τις όχθες με τα κρυστάλλινα νερά, τι οποίες και επισκεπτόταν συχνά με την οικογένειά της τα σαββατοκύριακα. Η δυνατή επιρροή που είχε όλο αυτό πάνω της αντικατοπτρίζεται σήμερα στις δουλειές της, με τελευταίο δείγμα ένα μαύρο φόρεμα που αποφάσισε να αφήσει μέσα στη Νεκρά Θάλασσα, μετατρέποντάς έτσι σε έργο Τέχνης.

"Είναι σαν να συναντάς ένα διαφορετικό χωρόχρονο, μια άλλη λογική, έναν άλλον πλανήτη" εξηγεί η Landau για την πρόσφατη δουλειά της "Salt Bride" που καταγράφει την μεταμόρφωση ενός απλού μαύρου φορέματος, το οποίο άφησε βυθισμένο μέσα στη Νεκρά Θάλασσα για τρεις μήνες. 

Οι οκτώ μεγάλες απεικονίσεις του ενδύματος, που εκτίθενται αυτές τις ημέρες στην Marlborough Contemporary του Λονδίνου, είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της με τον φωτογράφο Yotam From. 

"My work is very much concerned with the body and my body wants to be a mirror of the place, and I believe this is true in reverse as well; the body can be like metaphor, you can write on the sand, salt crystallization can act as a "scab", it goes back and forth from the land to the body to several narratives" Sigalit Landau interviewed by @keenonmag Marlborough Contemporary is pleased to present "Salt Bride", a serie of eight large colour prints by @sigalitlandau. Preview: Thursday 28 July 2016, 12:00 - 14:00 Image: Sigalit Landau, Salt Crystal Bride Gown VIII, 2014 (detail). Colour print, 163 x 109. Photo: Studio Sigalit Landau #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

Η ιδέα βασίζεται από το χρονολογίας 1916 θεατρικό έργο "The Dybbuk" του S. Ansky, στο οποίο μια νεαρή χασιδίστρια γυναίκα (σ.σ. Χασιδισμός ή Χασιντούτ στα εβραϊκά είναι ένα μυστικιστικό κίνημα, το πιο συντηρητικό της εβραϊκής θρησκείας) καταλαμβάνεται από το πνεύμα ενός εραστή της που έχει πεθάνει, παρόλο που είναι αρραβωνιασμένη με κάποιον άλλο άντρα από μια πλούσια οικογένεια.

Η ιστορία είναι γεμάτη ρομαντισμό και μαγεία, κάτι που η Landau θέλησε να μιμηθεί. Το αρχικό μαύρο ρούχο είναι αντίγραφο εκείνου που φορούσε η αντίστοιχη πρωταγωνίστρια στην δραματική παραγωγή του 1920. Το αλάτι χρησιμεύει για να συμβολίσει την υπερφυσική δύναμη που μέσω της μαγείας μετέτρεψε το παλιό ύφασμα σε κάτι εντελώς καινούργιο- ένα λευκό νυφικό.

Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter

Η σειρά των φωτογραφιών επίσης χρησιμεύει ως μεταφορά: καθώς το ρούχο έπρεπε να βυθιστεί για να υποστεί την μεταμόρφωση, έτσι και κάθε φωτογραφία έπρεπε απαραιτήτως να επεξεργαστεί με υδρόχρωμα. 

Sigalit Landau, Salt Bride Preview Tomorrow: 12-2 pm Image: Sigalit Landau, Salt Crystal Bride Gown III, 2014 (detail), Colour Print, 163 x 109 cm. Photo: Studio Sigalit Landau #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

Οι Landau και From πήγαιναν τακτικά κατά τη διάρκεια των τριών μηνών να δουν το φόρεμα και να απαθανατίσουν τα στάδια της μεταμόρφωσής του κάτω από το νερό.

"Μέσα στα χρόνια, μάθαινα ολοένα και περισσότερα για αυτό το παράξενο μέρος. Η μαγεία είναι ακόμη εκεί και μας περιμένει: νέα πειράματα, ιδέες και συμπεράσματα. Είναι σαν να συναντάς ένα διαφορετικό χωρόχρονο, μια άλλη λογική, έναν άλλον πλανήτη. Μοιάζει με χιόνι, με ζάχαρη, με την αγκαλιά του θανάτου- στέρεα δάκρυα, σαν ένας λευκός κλοιός στη φωτιά και το νερό ταυτόχρονα" λέει Landau για τη Νεκρά Θάλασσα. 

Studio Landau lifting "Small Salt Bride" from the waters of the Dead Sea. Photo: Matanya Tausig #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

#Repost @shaxaf Beautiful picture of work in progress in the Dead Sea with @sigalitlandau and her studio #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter

Η σειρά φωτογραφιών "Salt Bride" δεν είναι η πρώτη καλλιτεχνική ενασχόληση της Landau με τον κόσμο του άλατος. Στην ιστοσελίδα της υπάρχει ολόκληρη σχετική κατηγορία που δείχνει κι άλλες παρόμοιες δημιουργίες της, μεταξύ των οποίων ένα ποδήλατο, ένας πολυέλαιος και ένα βιολί.

#Israeli artist #SigalitLandau's "Bullring Bicycle," 2011, Ready-made after suspension in Dead Sea water.

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Yuden Projects (@yudenprojects) στις

Sigalit Landau, salt crystal Chandelier @ Perez Art Museum, Miami ...soon in Berlin

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Galerie Rolando Anselmi (@rolandoanselmigalerie) στις

Η έκθεση Salt Bride θα διαρκέσει μέχρι τις 3 Σεπτεμβρίου.

* Με πληροφορίες από Mashable και My Modern Met

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια