Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
2

Η Zaha Hadid η γυναίκα θρύλος της αρχιτεκτονικής -ήταν η πρώτη που κέρδισε το Pritzker Architecture Prize- πέθανε αναπάντεχα χτες στα 65 της χρόνια. Έδωσε μορφή με τα καινοτόμα, καμπυλωτά αριστουργηματικά σχεδιά της σε μια σειρά από εμβληματικά κτήρια σε όλη την υφήλιο από το London Aquatics Center που χτίστηκε για τους Ολυμπιακούς του 2012, το Guangzhou Opera House στο Hong Kong μέχρι το τελευταίο, ανολοκλήρωτο στάδιο του Κατάρ για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ποδοσφαίρου του 2022. 

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το Heyday Aliyev Center στο Baku, Azerbaijan. Φωτογραφία: Hufton Crow.Courtesy Zaha Hadid Architects

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το MAXXI το Μουσείο Τέχνης του 21ου αιώνα στη Ρώμη, Ιταλία. Φωτογραφία: Richard Bryant/Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Η ολυμπιακών διαστάσεων πισίνα του London Aquatics Centre με την εντυπωσιακή οροφή. Φωτογραφία: Luke Hayes /Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το Dongdaemun Design Plaza στη Seoul. Φωτογραφία: Virgile Simon Bertrand /Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το Oxford University Middle East Centre στο St. Antony's College στην Οξφόρδη. Φωτογραφία: Luke Hayes/Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Ο Jockey Club Innovation Tower, στο Hong Kong Polytechnic University στο Hong Kong. Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Η Serpentine Sackler Gallery στο Λονδίνο Φωτογραφία: Luke Hayes/Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
To Guangzhou Opera House στο Guangzhou της Κίνας. Φωτογραφία: Virgile Simon Bertrand/Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το Messner Mountain Museum Corones στην Ιταλία. Courtesy Zaha Hadid Architects

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Ο σταθμός της πυροσβεστικής στο Weil am Rhein της Γερμανίας. Φωτογραφία: Christian Richters/Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το Chanel Mobile Art Container στη Νέα Υόρκη. Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το Phæno Science Center στο Wolfsburg της Γερμανίας. Φωτογραφία: Werner Huthmacher/Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το London Aquatics Centre. Φωτογραφία: Hufton+Crow.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Ο σιδηροδρομικός σταθμός Nordpark στο Innsbruck, Αυστρία. Φωτογραφία: Werner Huthmacher/Courtesy Zaha Hadid Architects

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το κεντρικό κτίριο της BMW στο Leipzig, της Γερμανίας. Φωτογραφία: Helene Binet/Courtesy Zaha Hadid Architects

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Η Evelyn Grace Ακαδημία στο Λονδίνο. Φωτογραφία: Luke Hayes/Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το Galaxy Soho στο Πεκίνο, Κίνα. Φωτογραφία: Hufton Crow/Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Εσωτερική άποψη του MAXXI, στη Ρώμη, Ιταλία.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το DDP στη Seoul. Φωτογραφία: Virgile Simon Bertrand /Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το Contemporary Arts Center στο Cincinnati των ΗΠΑ. Φωτογραφία: Roland Halbe/Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Η κεντρική αίθουσα του Heydar Aliyev Center στο Baku, Azerbaijan. Φωτογραφία: Helene Binet/Courtesy Zaha Hadid Architects

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το Pierresvives στη Γαλλία. Courtesy Zaha Hadid Architects

Design
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR