Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter
0
Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Berliner Illustrirte Zeitung, 21 Ιουλίου 1929
Επηρεασμένες από τις βιομηχανικές εξελίξεις, οι ευρωπαϊκές εφημερίδες απολάμβαναν μία άνθιση σε εντυπωσιακά design την δεκαετία του 1929, συμπεριλαμβανομένου του εξωφύλλου αυτού, με μια φωτογραφία του Martin Munkácsi

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Kölnische Illustrierte Zeitung, 9 Μαρτίου 1929
Οι εφημερίδες αυτές απέρριπταν την χρήση τίτλων στα πρωτοσέλιδα τους, χρησιμοποιώντας αντ' αυτών μεγάλες εικόνες για να τραβήξουν την προσοχή των περαστικών.  

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Vu, 18 Φεβρουαρίου 1931
Σπουδαίοι φωτογράφοι όπως ο Martin Munkácsi είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν το έργο τους μέσω των εντύπων αυτών στο ευρύ κοινό. Άλλοι διάσημοι φωτογράφοι που συνεργάζονταν με τις εκδόσεις αυτές ήταν οι André Kertész, Robert Capa και Aleksandr Rodchenko

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Vu, 1 Απριλίου 1931
Μέθοδοι όπως τα ακραία closeup, αγαπημένα και σήμερα στην φωτογραφία μόδας, πρωτοεμφανίστηκαν στα πρωτοσέλιδα αυτά. Η φωτογραφία εδώ είναι του James Abbe

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Vu, 20 Ιουλίου 1932
Εντυπωσιακές εικόνες χρησιμοποιούνταν για να αφηγηθούν μια ολόκληρη ιστορία... 

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Arbeiter Illustrierte Zeitung, 10 Αυγούστου 1933
... ενώ τα φωτομοντάζ - όπως αυτό εδώ από τον John Heartfield – ήταν η χαρά όσων αγαπούσαν την σάτιρα.  

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Regards, Νοέμβριος 1933
Εκατομμύρια αντίτυπα των εφημερίδων αυτών τυπώνονταν σε ελαφρύ χαρτί, κάτι που σημαίνει πως ελάχιστα αντίτυπα διασώζονται ως σήμερα.  

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Regards, 31 Δεκεμβρίου 1936
Το έργο ενός από τους πρώτους φωτογράφους δρόμου, του Brassaï, φιλοξενούνταν στις σελίδες του γαλλικού εντύπου Regards. Έγινε διάσημος για τις εικόνες του Παρισιού ενώ επίσης απαθανάτισε τους σπουδαίους καλλιτέχνες και συγγραφείς της πόλης όπως τον Τζιακομέτι, τον Ζενέ, τον Ματίς και τον Πικάσο.  

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Estampa, 13 Φεβρουαριου 1937
Η Γαλλία και η Γερμανία δεν ήταν οι μοναδικές χώρες που άλλαζαν το παιχνίδι στις εκδόσεις, άλλοι σημαντικοί τίτλοι ήταν η Estampa στην Ισπανία και το ΕΣΣΔ Υπο Κατασκευή στην Σοβιετική Ένωση. Η φωτογραφία εξωφύλλου είναι του Mayo.

Στοιχεία από την Guardian

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Design / Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Το διαμέρισμα του εικαστικού Αργύρη Αγγελή είναι γεμάτο φυτά και ετερόκλητα στοιχεία. Ο ίδιος λέει ότι o εκλεκτικισμός -το mix 'n' match, όπως θα λέγαμε σήμερα- είναι το κλειδί των επιλογών του στη διακόσμηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
“Ο κόσμος της φιλοξενίας είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα”: όλα όσα έγιναν στη δεύτερη διοργάνωση του HOTEL EXPERIENCE το διήμερο 18&19 Οκτωβρίου 2025 στη Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Design / Πώς το Hotel Experience μεταμόρφωσε την Τεχνόπολη σε ατμοσφαιρική ξενοδοχειακή εμπειρία

Με συμμετοχή 8000 επισκεπτών, 120 ομιλητών και 70 εταιρειών υλικών και κατασκευής, το Hotel Experience ανέδειξε την ελληνική φιλοξενία ως διεθνή συζήτηση, όπου η αρχιτεκτονική και η επενδυτική στρατηγική συνυπάρχουν στο ίδιο τραπέζι.
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι του Δημήτρη Πικιώνη από τη Μαδρίτη στην οδό Πειραιώς 

Design / Χάρη στον Δημήτρη Πικιώνη ο δρόμος προς την Ακρόπολη είναι ένα έργο τέχνης

Μια νέα έκθεση για τον Δημήτρη Πικιώνη στο Μουσείο Μπενάκη αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα αυτού του εμπνευσμένου Έλληνα εικαστικού, αρχιτέκτονα, στοχαστή και όσα του οφείλουν η Αθήνα και οι σύγχρονοι Έλληνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ