Kriminalroman!

Kriminalroman! Facebook Twitter
0

Aπό τον Δημήτρη Καραΐσκο


Η σειρά φτηνών βιβλίων τσέπης με τίτλο "Σειρά τσέπης μυστηρίου Goldmann" ("GOLDMANNS TASCHEN-KRIMI") ξεκίνησε στο Μόναχο το 1952 από τον εκδότη Wilhelm Goldmann. Ο πρώτος τόμος που εκδόθηκε ήταν η νουβέλα "Ο Βάτραχος με τη Μάσκα " του Edgar Wallace, κι η ενότητα συνεχίστηκε με μεγάλη επιτυχία ως τα μέσα της δεκαετίας του '70, όποτε και ο εκδοτικός οίκος αγοράστηκε από τον όμιλο Bertelsmann, με αποτέλεσμα η σειρά να χάσει τον αρχικό της χαρακτήρα.

Οι πανέμορφες εικονογραφήσεις, σε τυπικό στυλ της εποχής, με μαύρο μελάνι και έντονο κόκκινο-πορτοκαλί φόντο, εμφανίστηκαν με συνέπεια, μαζί με καταπληκτική καλλιγραφία στους τίτλους, για δυο δεκαετίες, σε όλο το εύρος της σειράς, κι αποτελούν ακόμα ένα αυτοτελές, άγνωστο κεφάλαιο στην μεγάλη και γεμάτη εκπλήξεις ιστορία της παγκόσμιας εικονογράφησης βιβλίου. 

Kriminalroman! Facebook Twitter


Στα credits μπορεί κανείς να διαβάσει πως το ντιζάιν γινόταν από το "Αtelier Lorenz", για το οποίο, δυστυχώς, μια πρόχειρη έρευνα στο google δεν προσφέρει περισσότερες πληροφορίες.


Kriminalroman! Facebook Twitter


Tα εφτά εξώφυλλα που παρουσιάζονται παρακάτω είναι από βιβλία που εκδόθηκαν μεταξύ του 1955 και του 1960.


Kriminalroman! Facebook Twitter

Kriminalroman! Facebook Twitter

Kriminalroman! Facebook Twitter

Kriminalroman! Facebook Twitter

Kriminalroman! Facebook Twitter

Kriminalroman! Facebook Twitter

Kriminalroman! Facebook Twitter


Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ