Κριντ, η γέννηση ενός θρύλου (Creed)

Κριντ, η γέννηση ενός θρύλου (Creed) Facebook Twitter
0

Όπως ο Τζ.Τζ. Έιμπραμς ανακαίνισε πλήρως το κινηματογραφικό πολυκατάστημα που λέγεται Star Wars, χωρίς να χαλάσει τα θεμέλια του κτιρίου, σε τέτοιο βαθμό που να μιλάμε για ανανέωση και επέκταση της ήδη υπάρχουσας αλυσίδας, έτσι κι ο Ράιαν Κούγκλερ, γνωστός από το ευαίσθητο Fruitville Station, ξεσκόνισε το εντελώς καταρρέον franchise του παρελθόντος, το Ρόκι, που έμοιαζε να έχει μείνει μακρινή ανάμνηση των νοσταλγών μιας άλλης, ηρωικότερης εποχής, και το φορτίζει με ενέργεια και καθαρότητα, πάντα μέσα στο πλαίσιο, τις νόρμες και τους κανόνες του είδους. Ουσιαστικά, το Κριντ: Η γέννηση ενός θρύλου δεν ξεφεύγει από τη δομή της πυγμαχικής ταινίας, με το outsider να πρωταγωνιστεί σε μια ιστορία συνειδητοποίησης, τον ορμητικό και ταλαντούχο νέο που οφείλει να συμμαζέψει τον θυμό, τις ανεξέλεγκτες μπουνιές και τα ψυχολογικά του θέματα και να καναλιζάρει τη δεξιότητά του σε μια τακτική, αγωνιστική και πειθαρχημένη.

Ο Αντόνις Κριντ (creed είναι το επώνυμο, αλλά εννοεί και τη λέξη πεποίθηση, το πιστεύω) είναι γιος του διάσημου πυγμάχου Απόλλο Κριντ, που έχασε τη ζωή του από λάθος υπολογισμό. Χωρίς να έχει γνωρίσει τον πατέρα του, ο νεαρός μεγάλωσε μακριά από τα ρινγκ του θανάτου, που η μητριά που τον περιμάζεψε από το αναμορφωτήριο και τον ανέθρεψε απεχθανόταν. Το αίμα νερό δεν γίνεται και ο Αντόνις παρατάει μια στρωμένη ζωή για να κυνηγήσει το όνειρο του πολεμιστή της πυγμαχίας στην Φιλαδέλφεια. Ψάχνει και βρίσκει τον θρυλικό Ρόκι Μπαλμπόα, ο οποίος δεν ασχολείται πλέον με το άθλημα κι έχει αποσυρθεί στο μικρό εστιατόριό του. Ο νεαρός επιμένει και κάμπτει την αντίσταση του Ρόκι. Ο θρύλος τον προπονεί με μια στρατηγική που δεν μοιάζει με κλασικό πρόγραμμα γυμναστικής αλλά με προθέρμανση για τη ζωή, τα προβλήματα και τον χειρισμό. Κι ενώ η πλοκή πάει όπως θα περίμενε ο φαν, με αναφορές στο παρελθόν και μια διάθεση επίσκεψης στα γνωστά πρόσωπα και μέρη του πρωτότυπου υλικού, δύο είναι τα στοιχεία που σώζουν το σχήμα, και τα προσχήματα: ο δεσμός του Αντόνις με μια συνομήλική του μουσικό, σε μια αληθοφανή, ευάλωτη σχέση τρυφερότητας.

Και ο Σιλβέστερ Σταλόνε, μπαρουτοκαπνισμένος και στραπατσαρισμένος όπως είναι πλέον, αλλά με μια αναπάντεχη εσωτερικότητα, παρά την αντικειμενική αδυναμία του να εκφράσει συναίσθημα πίσω από την παραμορφωμένη μάσκα του προσώπου του. Ο Ρόκι του στέκει αγέρωχος στα μάτια των συμπολιτών, αλλά ο Σταλόνε μάς υπενθυμίζει τον πόνο μέσα στα χρόνια που πέρασαν και μετράει απώλειες σε κάθε πικραμένη φράση που ψελλίζει. Δεν περίμενα ποτέ πως αυτή η μονοδιάστατη μηχανή θα μπορούσε να συνέλθει και να μάθει πραγματικά από τα χτυπήματα που δέχτηκε, αλλά ο Σταλόνε, υποψήφιος και φαβορί για Όσκαρ δεύτερου ανδρικού ρόλου, κάνει ένα μικρό θαύμα, βοηθώντας μας να ξεχάσουμε, έστω και προσωρινά, κάθε Ράμπο και σαχλαμάρα που έχει γυρίσει από τον Ρόκι κι έπειτα. Κρατάει ζωντανή μια υπόσχεση, σε μια ερμηνεία που συγγενεύει με τον θάνατο, το φυσικό τέλος.


Σκηνοθεσία: Ράιαν Κούγκλερ

Πρωταγωνιστούν: Μάικλ Μπ. Τζόρνταν, Σιλβέστερ Σταλόνε

Βαθμολογία: 2,5/5

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ