Με τον Μιχάλη Ιατρόπουλο στα Χατήρια

Με τον Μιχάλη Ιατρόπουλο στα Χατήρια Facebook Twitter
Ο Μιχάλης Ιατρόπουλος είναι ένας αυθεντικά αντεργκράουντ τύπος, από αυτούς που μπορεί να φλέρταραν για χρόνια έντονα με το περιθώριο, αλλά κατάφεραν και βγήκαν αλώβητοι. Φωτό: Photoharrie/ LIFO
0


ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΙΧΑΛΗ. Γι’ αυτό τον τύπο που μεγάλωσε στις φτωχογειτονιές της Νεάπολης Θεσσαλονίκης, γι’ αυτόν το φτωχοδιάβολο που από τις άγριες νύχτες των ‘80s βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της σόου μπιζ, για τον άνθρωπο που έχει ζήσει μια μυθιστορηματική ζωή που θα μπορούσε να γίνει μπεστ σέλερ. Είναι Παρασκευή βράδυ στην Τρούμπα, εδώ που γράφτηκε η ιστορία του πειραιώτικου αντεργκράουντ με τις πεταλούδες της νύχτας, τον αμερικανικό στόλο και τις καθημερινές αιματηρές συμπλοκές.

Στη γωνία της 2ας Μεραρχίας με την παραλιακή οδό αγοράζουμε τσιγάρα από ένα περίπτερο που θυμίζει μινιατούρα sex shop και είναι γεμάτο πορνοπεριοδικά, σωληνάρια με λιπαντικά και δονούμενα cock rings. Στα Χατήρια, το μαγαζί που διατηρεί ο Μιχάλης εδώ, ο Γιώργος Κουτουλάκης (μια αρχετυπική φιγούρα ρεμπέτη με μυτερή φαβορίτα, μαύρα ρούχα και βλέμμα που δείχνει τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει στη νύχτα) έχει πιάσει το μπουζούκι του και ερμηνεύει ιδανικά παλιά, κλασικά ρεμπέτικα.

Δεξιά από το πάλκο κορνίζες με ατάκες όπως «Τα γούστα, η λεζάντα και η μαγκιά πλερώνονται, Σωτήρης Αδαλάκης» και «Οι παραγγελίες εις τα όργανα πληρώνονται παρά των κ.κ. πελατών», από πάνω μια υπέροχη αφίσα με την ιταλική εκδοχή της ταινίας Χτυποκάρδια στα θρανία (εδώ μεταφρασμένη ως Aliki En Colegio) με ένα εξαιρετικό illustration της Βουγιουκλάκη και του Παπαμιχαήλ, δίπλα η αφίσα της Σάντα Τσικίτα και παραδίπλα αυτή από τις ταινίες Οι κληρονόμοι και Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός.

«Όταν με είδε ο Καζάκος, έπαθε πλάκα. Μου λέει “μια τέτοια έντονη μούρη λείπει από το θέαμα σήμερα” και με έκανε με τον τσαμπουκά ηθοποιό. Πήγα στη σχολή δυο χρόνια και από τότε έκανα 25 ταινίες, 17 σίριαλ και 11 θεατρικά». 

Ο Μιχάλης έχει στήσει μια μοντέρνα εκδοχή ρεμπετάδικου/ μπουάτ, η μουσική είναι ουσιαστικά βουτηγμένη στο μεδούλι του ρεμπέτικου (και δεν παρεκκλίνει ποτέ σε νεολαϊκές/σκυλάδικες φόρμες), ακόμα και η τραγουδίστρια που συνοδεύει τον Κουτουλάκη θυμίζει κάτι από Μαρίζα Κωχ και ξεκινάει το πρόγραμμα με Καββαδία. Ο ίδιος κινείται στο μαγαζί σαν σίφουνας. Αδειάζει τασάκια, φέρνει ποτά, ενορχηστρώνει την ομάδα του, χαιρετάει τον κόσμο, ένας σόουμαν σε αποστολή. Και μετά μου διηγείται την ιστορία της ζωής του.

«Ξεκίνησα από τη Θεσσαλονίκη, από τις δυτικές συνοικίες. Σκληροπυρηνική φάση τότε. Σαν το Μπρονξ ήταν. Μπάλα στις αλάνες πιτσιρικάδες και μετά τα πρώτα κωλόμπαρα, που τότε ήταν δεκάδες στην περιοχή. Δεκατεσσάρων πήγα πρώτη μου φορά σε μπαρ. Η πρώτη μου δουλειά ήταν στο μαγαζί του πατέρα μου. Ανταλλακτικά αυτοκινήτων. Μετά έκανα δική μου αντιπροσωπεία της Ford. Έβγαλα λεφτά. Το 1985 μπήκα στη νύχτα. Άνοιξα το πρώτο μου μαγαζί, το Επίκαιρο, στην περιοχή του αεροδρομίου. Τότε τραγουδούσαν ο Τσέντος και η Μαριάνθη Κεφάλα. Μετά έκανα διάφορα ακόμα κλαμπ. Το Γκάζι, το Μαντζούνι, το Βούκινο στον Ποταμό Επανωμής, που ήταν το πρώτο beach bar της περιοχής, ενώ είχα και τη Θώραξ security που προστάτευε νόμιμα και με τιμολόγια τα περισσότερα νυχτερινά μαγαζιά της Θεσσαλονίκης».

Ο Μιχάλης μιλάει με μια τέλεια ροή λόγου, λες και αδειάζει σε δευτερόλεπτα από το μυαλό του όλες τις αναμνήσεις από την πολυτάραχη ζωή του, στιγμές που θέλει να ξεχάσει, φάσεις που του σημάδεψαν τη ζωή, καταστάσεις που τον πέταξαν στα βράχια μέχρι να ξανασηκωθεί. «Το 1995 χώρισα με την πρώτη μου γυναίκα και κατέβηκα στην Αθήνα για βόλτα και να δω έναν φίλο μου. Αυτός ήθελε να γίνει ηθοποιός, αλλά ντρεπόταν να μπει στη διαδικασία. Έτσι, τον πήρα από το χέρι και τον πήγα στη σχολή του Καζάκου. Εγώ τότε είχα ράμματα σε όλο το αριστερό μου φρύδι από έναν τσαμπουκά στη Θεσσαλονίκη, ήμουν κουρεμένος γουλί και φορούσα γούνα. Όταν με είδε ο Καζάκος, έπαθε πλάκα. Μου λέει “μια τέτοια έντονη μούρη λείπει από το θέαμα σήμερα” και με έκανε με τον τσαμπουκά ηθοποιό. Πήγα στη σχολή δυο χρόνια και από τότε έκανα 25 ταινίες, 17 σίριαλ και 11 θεατρικά. Θυμάμαι, όταν πήγαμε στο Φεστιβάλ του Βερολίνου με τον Δεκαπενταύγουστο του Γιάνναρη, είχε έρθει η ομογένεια στα κάγκελα, στο κόκκινο χαλί, και ούρλιαζε. Πώς είναι όταν τα βλέπεις στις τηλεοράσεις; Έτσι».

Μετά κάνει μια παύση και μου δείχνει μια κορνίζα που χαιρετάει τον Κωστή Στεφανόπουλο μετά από την πρεμιέρα της ταινίας του Κούνδουρου Οι φωτογράφοι, στην οποία πρωταγωνιστούσε («έκανα τον Μπιν Λάντεν σε αυτή την ταινία») και μετά μου λέει για το πόσο αγαπάει τη Σιωπή των αμνών, τον Νονό, τον Σημαδεμένο και για τότε («το 1996») που τον κάλεσε η Miramax να παίξει σε μια ταινία, αλλά η αμερικανική πρεσβεία τού έκοψε τη βίζα δυο φορές, και για τη γυναίκα του, την τραγουδίστρια Μαρία Εγγλέζου, που «τραγουδάει με τον λαιμό και όχι με κάτι άλλο».

Ο Μιχάλης Ιατρόπουλος είναι ένας αυθεντικά αντεργκράουντ τύπος, από αυτούς που μπορεί να φλέρταραν για χρόνια έντονα με το περιθώριο, αλλά κατάφεραν και βγήκαν αλώβητοι, ένας άνθρωπος που ακολουθεί στη ζωή του έναν κώδικα τιμής ξεχασμένο στα βάθη των προηγούμενων δεκαετιών. «Για μένα η αχαριστία είναι κακούργημα. Πρέπει να απαγχωνίζονται οι αχάριστοι. Επίσης, μισώ το ψέμα και την πουστιά». Η ορχήστρα παίζει το «Σου το ’πα μια και δυο και τρεις». Ένα ψηλό κορίτσι χορεύει μπροστά από την πίστα. Στο μυαλό μου επιστρέφει συνέχεια η σκηνή από τα Φτηνά Τσιγάρα του Ρένου Χαραλαμπίδη που ο Ιατρόπουλος πετάει δεκαχίλιαρα στις πόρνες. Τι τύπος είναι αυτός...

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ