Ο Άρης Μπαλής είναι ένας πολύ ανήσυχος νέος ηθοποιός

Ο Άρης Μπαλής είναι ένας πολύ ανήσυχος νέος ηθοποιός Facebook Twitter
1
Ο Άρης Μπαλής είναι ένας πολύ ανήσυχος νέος ηθοποιός Facebook Twitter
Νομίζω ότι ξεχωρίζουν αυτά που γίνονται με όρεξη, κέφι και αυθεντικότητα. Το καταλαβαίνεις αμέσως. Και υπάρχει πολύ καλό υλικό και προσπάθεια και αγωνία για το τι είναι το θέατρο και πώς το κάνουμε... Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

Τον Άρη τον είδα πρώτη φορά στο Room Service του Έκτορα Λυγίζου. Αυτό το πολύ αδύνατο αγόρι μου φάνηκε τότε πολύ μικρός, και πολύ ταλαντούχος. Έκτοτε τον είδα ξανά και ξανά στο Σλάντεκ, στην Ελένη του Ευριπίδη, στον Φαέθωντα και στις πρόβες του Ρομαντισμού. Μου φαίνεται ξεχωριστός ηθοποιός σε μια γενιά που μας αποκαλύπτει πολλά ταλέντα. Συναντηθήκαμε ανάμεσα στις πρόβες για το Πίστη, Αγάπη, Ελπίδα, το αριστουργηματικό έργο του Χόρβατ που ανεβαίνει στη Στέγη σε σκηνοθεσία Ακύλα Καραζήση και τις παραστάσεις με τους Blitz.

— Πόσων χρόνων είσαι Αρη;

Εικοσιεννέα είμαι. Μπήκα στο Εθνικό το 2009 και τελείωσα το 2012.

— Στη σχολή δηλαδή δεν πήγες αμέσως μετά το σχολείο;

Σπούδαζα αρχιτεκτονική στην Πάτρα και σχεδόν είχα φτάσει στο τέλος. Με έπεισαν οι φίλοι μου να δώσω εξετάσεις, εγώ τότε δεν ήξερα τίποτα, ούτε είχα κάποιον γνωστό, χοντρικά δεν είχα καμία πληροφορία.

Δεν πιστεύω ότι η ιστορία κάνει κύκλους οπότε είμαστε στο ίδιο σημείο. Έχει άλλους κανόνες σήμερα και άλλες ροές. Αν έχει νόημα μια ιστορική γνώση για να συνεχίσεις να ζεις είναι το ότι χρειάζεται και επαγρύπνηση.

— Είχες όμως ανησυχίες;

Πολλές. Ήμουν σε ομάδες, μου άρεσε. Έδωσα εξετάσεις και με πήραν και αυτό ήταν. Σε μια εβδομάδα μετακόμισα στην Αθήνα. Οπότε άφησα τις σπουδές. Αυτό παραμένει ένα ανοιχτό βιβλίο γιατί την αρχιτεκτονική την ήθελα και τη θέλω πάρα πολύ.

— Πώς σου φάνηκε η αλλαγή;

Παραδόξως μου φάνηκε ανακουφιστική. Γιατί ήταν ραγδαία και απότομη. Κατάλαβα ξαφνικά ότι αυτό ήθελα. Και οι γονείς μου ήρεμα το αντιμετώπισαν γιατί κατάλαβαν ότι υπάρχει μια ωριμότητα στην απόφαση και το έκανα πολύ συνειδητά.

— Η σχολή πώς σου φάνηκε;

Ήταν πολύ καλά χρόνια και όλα τα πράγματα που έμαθα τα έχω ακόμα στο κεφάλι μου.

— Έχει σημασία να μπεις κάπως μεγαλύτερος σε μια σχολή;

Είναι δίκοπο μαχαίρι. Σκέφτομαι ότι εγώ είχα ψυχραιμία, είχα ζήσει φοιτητικά χρόνια στην Πάτρα, είχα κάνει την τρέλα και τα ξενύχτια μου και όταν μπήκα στη δραματική έκανα μόνο αυτό. Κοιμόμουν στις 12 ξυπνούσα να πάω στη σχολή.Πρόβες και μελέτη. Τα παιδιά που ήταν δεκαεπτά μισό είχαν δυσκολευτεί. Γιατί ήταν δύσκολο να έχεις την κοινωνική ζωή που θέλεις να έχεις σε αυτή την ηλικία και να την συνδυάζεις με το πρόγραμμα της σχολής. Η αλήθεια είναι ότι στην ηλικία που μπήκα εγώ προσλαμβάνεις αλλιώς τα πράγματα. Κάπως τα ταξινομείς και τα κάνεις λειτουργικά. Τα περισσότερα μπορούσα να τα τοποθετήσω δε βρισκόμουν στο χάος.

— Φοβήθηκες ποτέ αυτό το χάος που επικρατεί στη δουλειά τα τελευταία χρόνια;

Ακόμα φοβάμαι. Τρέμω. Γιατί βλέπω παιδιά στην ηλικία μου που έχουν σπουδάσει αλλά και συναδέλφους μεγαλύτερους που είναι χρόνια στο χώρο και όταν νιώθεις τη δυσκολία τους δε μπορεί να μη το βλέπεις,  να μη το ακούς και να είσαι ατάραχος. Είναι και ένα πρόβλημα αυτό. Δε μπορείς να ζήσεις και να ευχαριστηθείς το τώρα, αυτό που ζεις τώρα. Όση χαρά και να έχεις, υπάρχει αυτό το κομμάτι ανασφάλειας, αγωνίας για το αύριο.

Ο Άρης Μπαλής είναι ένας πολύ ανήσυχος νέος ηθοποιός Facebook Twitter
Πιστεύω ότι χωρίς ειλικρίνεια είναι πολύ δύσκολο και να εξελιχθούμε και να εμβαθύνουμε. Και το καταλαβαίνω όταν κάποιοι άνθρωποι που εκτιμώ φίλοι ή καθηγητές μου μου μιλούν. Ο τρόπος που θα μιλήσουν είναι σημαντικός και νιώθω μεγάλη ανάγκη να κουβεντιάζω μαζί τους. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Από τότε που βγήκες δουλεύεις συνεχώς;

Να πούμε ότι είμαι τυχερός, γιατί ένα κομμάτι τύχης χρειάζεται. Είναι και οι καιροί αδυσώπητοι, δε σε αφήνει η έννοια να ησυχάσεις καθόλου. Δε μιλώ μόνο για τους ηθοποιούς. Εμένα οι φίλοι μου είναι παιδιά που έχουν σπουδάσει, έχουν μεταπτυχιακά, διδακτορικά και ζορίζονται να βρουν δουλειά, ή δε βρίσκουν. Είναι στο ράφι και είναι κρίμα για ανθρώπους που έχουν και όρεξη και ταλέντο και έχουν πασχίσει πολύ. Έχω φτάσει στο σημείο να λέω «φύγετε στο εξωτερικό όλοι όσοι μπορείτε». Είναι κρίμα να περνάς εδώ τα καλύτερα, τα πιο δημιουργικά σου χρόνια άπαραγος. Και το λέω εγώ που πριν από πέντε χρόνια με παραξένευε πολύ που έφευγαν οι άνθρωποι στο εξωτερικό, γιατί εδώ είναι οι σχέσεις μας , η κοινωνικότητά μας.

— Η δική σου γενιά σκέφτεται κάπως διαφορετικά από τους προηγούμενους; Δηλαδή την οριοθετείς τη γενιά σου;

Πολύ. Σκέφτομαι ότι εμείς όταν πηγαίναμε σχολείο ή σπουδάζαμε είχαμε ένα κομμάτι ματαιότητας. Αυτό νομίζω είναι το συνδετικό στοιχείο με το παρελθόν. Το ότι μας κληροδοτείται κάτι στείρο και άγονο. Νιώθω ότι υπάρχει μούδιασμα. Υπάρχει υποκειμενοποίηση. Ότι πρέπει να διαχειριστώ κάτι που μου έχει δοθεί και είναι άκαρπο εντελώς και πρέπει να το κάνω κάτι αλλά δεν ξέρω τι. Οπότε δεν είμαι σίγουρος στο να απαντήσω αν η γενιά μου θα κάνει κάτι με αισιοδοξία.

— Η γενιά σου είναι πολιτικοποιημένη;

Νομίζω τα δυο τελευταία χρόνια πολύ περισσότερο από πριν. Τα προηγούμενα υπήρχε μια τάση να οικτίρουμε μόνο το πολιτικό σύστημα και το απολιτίκ σαν στάση ζωής έπαιζε πάρα πολύ. Έχει αλλάξει λίγο αυτό. Προσπαθούμε να καταλάβουμε τι γίνεται και να πάρουμε μια θέση, να διαβάσουμε την κατάσταση. Είναι πολύπλοκο και πάλι.

— Ποιό είναι το πιο ανησυχητικό πράγμα που βλέπεις γύρω σου σήμερα;

Η ιδιώτευση. Η οχύρωση πίσω από το εγώ. Ταυτόχρονα παίζει και η έννοια της συλλογικότητας σε ένα άλλο κομμάτι. Βλέπεις όμως πόσο εύκολα ο άλλος αμύνεται στο δικό του κομμάτι και είναι ανησυχητικό. Βλέπεις και  τη σπασμωδικότητα στις αντιδράσεις. Από την ξενοφοβία και τον ρατσισμό μέχρι τις ουρές στην τράπεζα. Είναι όλοι θυμωμένοι, και υπάρχει μια επιθετικότητα που εντείνεται. Και καλλιεργείται με τον τρόμο. Οι άνθρωποι τρομάζουν εύκολα και γραπώνονται από ένα μεγάλο κοινωνικό σώμα που οδηγεί αυτό το θυμό και τον φόβο. Επικρατεί το ιδεολόγημα του τρόμου.

Με προβληματίζει επειδή το κράτος είναι απόν χρόνια τώρα, δεν ξέρω πώς μπορεί να λειτουργήσει αυτή η κατάσταση άλλο. Με τρομάζει το ότι ο πολιτισμός σε ένα σύστημα που υποτίθεται οργανώνει την κοινωνία και είναι από πάνω μας, δεν έχει αξία, σημασία.

— Υπάρχει στη δουλειά αυτό το αίσθημα του ατομικού;

Υπάρχει μεγαλύτερη συλλογικότητα στη δουλειά μας από αυτή που υπάρχει στην κοινωνία. Γιατί υπάρχει μεγάλη ανάγκη στον κόσμο που βρίσκεται σε αυτή τη δουλειά να εκφραστεί και βρίσκει συμμάχους και μπορεί να το κάνει. Και το κάνει. Φυσικά υπάρχει και ο φόβος και η ατομικότητα. Όμως  η φύση της δουλειάς μας προϋποθέτει κοινωνικότητα, και εννοώ μεταξύ μας, όχι το «παρεάκι», αλλά αυτός ο διάλογος που γίνεται όταν ετοιμάζεις μια παράσταση.

— Υπάρχουν πολλές ομάδες, πολλά δημιουργικά μυαλά, είναι ένα καζάνι που βράζει σήμερα η Αθήνα;

Όλα αυτά υπάρχουν και χαίρομαι. Το ότι υπάρχει ένας κόσμος που θέλει να εκφραστεί και το κάνει και δε μένει στην ησυχία του. Από την άλλη με προβληματίζει επειδή το κράτος είναι απόν χρόνια τώρα, δεν ξέρω πώς μπορεί να λειτουργήσει αυτή η κατάσταση άλλο. Με τρομάζει το ότι ο πολιτισμός σε ένα σύστημα που υποτίθεται οργανώνει την κοινωνία και είναι από πάνω μας, δεν έχει αξία, σημασία.

— Πιστεύεις ότι συζητάμε ειλικρινά για το καλλιτεχνικό παράγωγο;

Πιστεύω ότι χωρίς ειλικρίνεια είναι πολύ δύσκολο και να εξελιχθούμε και να εμβαθύνουμε. Και το καταλαβαίνω όταν κάποιοι άνθρωποι που εκτιμώ φίλοι ή καθηγητές μου μου μιλούν. Ο  τρόπος που θα μιλήσουν είναι σημαντικός και νιώθω μεγάλη ανάγκη να κουβεντιάζω μαζί τους.

— Σου έχουν πει ποτέ ότι δεν τους άρεσες σε μια παράσταση;

Ναι βεβαίως. Με βοήθησε πολύ το ότι μου το είπαν. Σε αυτή τη φάση που είμαι και με την μικρή εμπειρία που έχω μου φαίνεται τόσο περίπλοκη η διαδικασία της υποκριτικής και τι πιο ωραίο να έρθει ακόμα και ο συνάδελφος να σου πεί ακόμα και για μια φράση. Είναι καταπληκτικό να σε βάλει ο άλλος σε μια διαδικασία να βρεις μια αλήθεια, ή τα εργαλεία σου, να ανοίξει την οπτική σου. Εμένα αυτό μου φαίνεται φυσικό όπως όταν πηγαίνουμε σε ένα μουσείο και βλέπουμε πίνακες και συζητάμε πολύ ώρα για αυτούς, ακόμα και τις λεπτομέρειές τους. Μια παράσταση είναι μια παραγωγή που κατατίθεται για να συζητηθεί αν μη τι άλλο. Κάπως λείπει πάντως η συζήτηση γενικώς. Ανοιχτά, έντιμα και με ειλικρίνεια.

Ο Άρης Μπαλής είναι ένας πολύ ανήσυχος νέος ηθοποιός Facebook Twitter
Βlitz, 6 a.m. How to disappear completely

— Πάμε στο τώρα. Είσαι με τους Blitz, στο 6a.m. και κάνεις πρόβες για τον Χόρβατ.

Χαίρομαι που είμαι με τους Blitz γιατί αυτή είναι μια παράσταση που κουβεντιάζω πολύ με φίλους μου που έχουν διαφορετικές απόψεις. Βέβαια είμαι σε ένα σύμπαν όταν παίζω, με κανόνες δικούς του, δε μπορώ να την δω απέξω. Κάνω πρόβες και για το Πίστη, αγάπη, ελπίδα, είναι ο δεύτερος Χόρβατ που κάνω και είναι σχεδόν περιττό να πω πόσο μεγάλος συγγραφέας είναι.

 

— Δεν είναι συναρπαστική η εποχή που αφηγείται ο Χόρβατ;

Είναι μια εποχή σαν τον υπότιτλο του έργου. Ένας μικρός χορός θανάτου. Μιλάμε για την Ευρώπη του 30, τη Γερμανία του 30, μια εποχή πυκνή και υπάρχουν κάποια κοινά με τη σημερινή που σε μουδιάζουν. Είναι η ιστορία μιας γυναίκας που χάνει αυτά τα τρία που σε κρατούν στη ζωή, την πίστη, την αγάπη και την ελπίδα. Αν σβήσουν αυτά χαθήκαμε.

— Πιστεύεις ότι αυτή η εποχή του έργου του Χόρβατ έχει κοινά χαρακτηριστικά με το σήμερα;

Πιστεύω ότι έχει. Απλώς έχουν μεσολαβήσει ιστορικές εμπειρίες που η ανθρωπότητα τις έχει φορτωθεί. Όπως το Ολοκαύτωμα. Δεν πιστεύω ότι η ιστορία κάνει κύκλους οπότε είμαστε στο ίδιο σημείο. Έχει άλλους κανόνες σήμερα και άλλες ροές. Αν έχει νόημα μια ιστορική γνώση για να συνεχίσεις να ζεις είναι το ότι χρειάζεται και επαγρύπνηση. Δεν υπάρχει κεκτημένο. Βλέπεις πολώσεις στα ίδια πράγματα, στερεότυπα, ρατσιστικά πρότυπα.

— Διαβάζεις;

Πολύ. Από πιτσιρίκι. Όταν ήμουνα τεσσάρων είπα στη μητέρα μου «μάθε μου να διαβάζω». Διάβαζα από μικρός ακόμα και τις εφημερίδες. Οι γονείς μου ήταν πολύ ανοιχτοί και υπήρχε μεγάλη βοήθεια. Πάντα,  από το σχολείο,  είχα χρόνο και διάβαζα τα δικά μου.

Τα αγαπημένα σου βιβλία;

Στα φοιτητικά μου χρόνια φιλοσοφία και κοινωνιολογία. Τώρα επέστρεψα στη λογοτεχνία, στους κλασικούς. Είναι κλισέ, το ξέρω, αλλά είναι σπουδαίοι,  τα έχουν πει όλα.

— Θα μου πεις το τελευταίο βιβλίο που αγόρασες;

Διονύσιο Σολωμό. Τα άπαντα. Από το σχολείο είχα να διαβάσω. Ήρθε η ώρα. Και βέβαια πάντα Φουκώ και Νίτσε από δίπλα.

— Θέατρο βλέπεις;

Αρκετά. Όταν έχω παραστάσεις κάποια τα χάνω αλλά το καμάρι μου ήταν όταν στο δεύτερο έτος στη σχολή είχα δει 65 παραστάσεις σε μια χρονιά.

— Από το θέατρο τι ξεχωρίζεις;

Νομίζω ότι ξεχωρίζουν αυτά που γίνονται με όρεξη, κέφι και αυθεντικότητα. Το καταλαβαίνεις αμέσως. Και υπάρχει πολύ καλό υλικό και προσπάθεια και αγωνία για το τι είναι το θέατρο και πώς το κάνουμε.

— Τι είναι το θέατρο σήμερα;

Ότι ήταν πάντα. Βάζει διαρκώς ερωτήματα. Τροφοδοτεί με ερωτήματα όπως κάθε καλό έργο τέχνης. Βλέπεις ή διαβάζεις κάτι και το σκέφτεσαι για μήνες μετά.

Ο Άρης Μπαλής είναι ένας πολύ ανήσυχος νέος ηθοποιός Facebook Twitter
Να πούμε ότι είμαι τυχερός, γιατί ένα κομμάτι τύχης χρειάζεται. Είναι και οι καιροί αδυσώπητοι, δε σε αφήνει η έννοια να ησυχάσεις καθόλου. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ