Η γεύση είναι θέμα μάρκετινγκ

Facebook Twitter
0

Η  επιτυχία που επιθυμούν όλες οι ούλτρα εταιρίες με τις αστρονομικές πωλήσεις  είναι τα προϊόντα τους  να αποκτήσουν «προσωπικότητα» γιατί ένα αναψυκτικό είναι απλώς ένα αναψυκτικό, όπως μία μουστάρδα είναι μία μουστάρδα- κι όμως, ο κόσμος εξακολουθεί να προτιμά το τάδε αναψυκτικό και την τάδε μουστάρδα ξεπερνώντας τους αντιπάλους κατά δέκα ή περισσότερες φορές, οι οποίοι προσπαθούν με διάφορους τρόπους να ανακάμψουν –με επιθετική διαφήμιση, με ταύτιση του προϊόντος τους με τον αντίπαλο- αλλά και πάλι, δεν τα καταφέρνουν.

Οι καταναλωτές επιμένουν ότι διαλέγουν το τάδε προϊόν επειδή έχει καλύτερη γεύση. Οι επιστήμονες που ασχολούνται με το θέμα έχουν άλλη γνώμη:  ο άνθρωπος, έχοντας συνηθίσει τόσο πολύ μία ετικέτα, η οποία εκτός από γεύση υπόσχεται κι άλλα πράγματα (ευτυχία, coolness, ασφάλεια, κάρτα μέλους σε ένα κλαμπ προχωρημένων) διδάσκει τη γεύση του να αναγνωρίζει αυτό το προϊόν ως πιο νόστιμο.  Σε κάθε στροφή της ζωής μας, κάποιος μας λέει ότι είμαστε λιγότερο ελεύθεροι από όσο πιστεύουμε.

Για την ακρίβεια, οι μεγάλες πασίγνωστες εταιρίες που κάνουν παγκόσμιες πωλήσεις (κέτσαπ, μουστάρδες, έτοιμες σούπες, τσάι, αναψυκτικά) υπάρχουν πάνω από εκατό χρόνια κι αυτό είναι που οι νεότερες δεν μπορούν να ανταγωνιστούν: τη συνέχεια, το ότι αυτές οι ετικέτες υπήρχαν πολύ πριν γεννηθούμε εμείς, κάτι που μας είναι τόσο γνωστό όσο ο ήλιος που ανατέλλει και ο δρόμος που μένουμε.

Υπάρχουν πολλά παραδείγματα με πειράματα που έγιναν σε ανθρώπους οι οποίοι δοκίμασαν το ίδιο προϊόν με διαφορετική ταμπέλα και σε όλα τα πειράματα, τουλάχιστον το 90% ισχυρίζεται ότι το προϊόν με τη γνωστή ετικέτα έχει καλύτερη γεύση από το ανώνυμο. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα μικρών εταιριών που προσπαθούν να πουλήσουν καλύτερο και ακριβότερο προϊόν, ως παρακλάδι μίας μεγάλης αγοράς, στοχεύοντας σε άλλο κοινό, πιο προβληματισμένο και πιο πρόθυμο να ξοδέψει λίγα παραπάνω, και πάλι δεν μπορούν να τα καταφέρουν.

Το πιο τρομαχτικό που είδα ήταν σε εκπομπή του BBC “Secrets of the Superbrands” σχετικά με την διεισδυτικότητα των μεγάλων εταιριών στους εγκεφάλους μας. Διάφοροι άνθρωποι δέχτηκαν να κάνουν εγκεφαλογράφημα ενώ έβλεπαν αρχικά εικόνες από κοντινά τους πρόσωπα (αδέρφια, συντρόφους, γονείς)- η εξέταση έδειξε ότι ενεργοποιούνταν ένα τμήμα του εγκεφάλου που σχετίζεται με την ευχαρίστηση. Ε , λοιπόν, το ίδιο τμήμα εγκεφάλου ενεργοποιούνταν και όταν έβλεπαν τα λογότυπα γνωστών εταιριών φαγητού.  Αυτές οι εταιρίες μας είναι αγαπητές όσο κι αν δεν το καταλαβαίνουμε. Μέσα στις προσφορές στο σούπερ μάρκετ πάμε αυτόματα προς αυτές που έχουμε δει πιο πολλές φορές, άρα μας φαίνονται ασφαλέστερες, άρα μας φαίνονται και πιο νόστιμες.

Η γεύση είναι συνάρτηση παρέας, διάθεσης και κλίματος, αλλά φαίνεται ότι είναι ακόμα πιο περίπλοκη- μπορεί να είναι και συνάρτηση μάρκετινγκ. Βοήθεια, είμαστε ρομπότ.

 

Γεύση
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ιεροτελεστία του πανηγυρικού πιλαφιού του Δεκαπενταύγουστου στο Καρπάθιο

Γεύση / Tα πιλάφια του Δεκαπενταύγουστου: Έτσι τιμούν τη μεγάλη γιορτή σε Κάσο και Κάρπαθο

Ακολουθώντας τελετουργικό χρόνων, στήνουν καζάνια πάνω σε φωτιές και φτιάχνουν πιλάφι, κρέας κοκκινιστό και τηγανητές πατάτες για να τιμήσουν τη μεγαλύτερη γιορτή του καλοκαιριού.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Agora symi

Γεύση / Agora: Η πιο γραφική ανηφόρα της Σύμης οδηγεί σε μια κουζίνα με χαρακτήρα

Σε ένα μικρό μπαλκόνι με θέα τα παστέλ αρχοντικά της Σύμης, ο Χρήστος Σιδηρόπουλος σερβίρει μια ελληνική κουζίνα που συνομιλεί με το παρελθόν χωρίς να το αντιγράφει – μιλάει χαμηλόφωνα, αλλά ακούγεται καθαρά.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Οι ανθοί της cucina povera

Γεύση / Κολοκυθανθοί: Τα λουλούδια της φτωχής αλλά σοφής κουζίνας

Τα άνθη που είτε βουτιούνται στο κουρκούτι είτε γίνονται τροφαντός ντολμάς κρύβουν φθαρτή ομορφιά και μεγάλη γευστική παράδοση — πολύ πριν ο οδηγός Michelin αναδείξει τάσεις σαν το zero waste και το «από το χωράφι στο τραπέζι».
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Αμπέλι, άστρα και συναίσθημα: Ο Θοδωρής Κοντογιάννης και η βιοδυναμική οινοποίηση

Το κρασί με απλά λόγια / Αμπέλι, άστρα και συναίσθημα: Ο Θοδωρής Κοντογιάννης και η βιοδυναμική οινοποίηση

Πώς επηρεάζει η αστρονομία τις καλλιεργητικές πρακτικές στο αμπέλι; Η Υρώ Κολιακουδάκη και ο Παναγιώτης Ορφανίδης σε μια συζήτηση με τον Θοδωρή Κοντογιάννη για τη σχέση του ανθρώπου με τη γη, την τεχνολογία και το κρασί, έξω από τα συνηθισμένα.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ
Οι ιδιαίτερες γεύσεις του καλοκαιριού στο Αιγαίο

Γεύση / Σαρδέλες Καλλονής, Φούσκες, Σκίζα. Αυτή είναι η γεύση του Αιγαίου

Οι μένουλες Καρπάθου, το σπινιάλο Καλύμνου, η σκίζα της Μήλου και η μόστρα της Μυκόνου: Από τον ιωδιούχο αφρό του Αιγαίου ως τα μητάτα των Κυκλάδων, η γεύση του καλοκαιριού αποτυπώνεται σε προϊόντα που φέρουν την ιστορία και το φως των νησιών.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ελένη Σαράντη

Γεύση / Ελένη Σαράντη: «Κυνήγησα πράγματα που τελικά δεν είχαν σημασία»

Μετά από μια δύσκολη στιγμή, κατάλαβε πως η μόνη επιβράβευση που μετρά δεν είναι τα αστέρια, αλλά το “φάγαμε καταπληκτικά”. Όταν την αποκαλούν σεφ, απαντά απλά: «Εγώ μαγειρεύω». Η υπερήφανη μαγείρισσα που προκαλεί ουρές στην οδό Σαλαμίνος, στον Κεραμεικό, είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Από τη γαλλική bistronomie στο σαμιώτικο αμπέλι: Η συναρπαστική διαδρομή του Βασίλη Αλεξίου

Το κρασί με απλά λόγια / Από τη γαλλική bistronomie στο σαμιώτικο αμπέλι: Η συναρπαστική διαδρομή του Βασίλη Αλεξίου

Ο σεφ και οινοποιός μας ταξιδεύει από τη Σαντορίνη στο Παρίσι, στο Μarais, όπου είχε μια πολύ επιτυχημένη μακρόχρονη πορεία ως ένας από τους δημιουργούς του ρεύματος του bistronomie. Τώρα βρίσκεται στη Σάμο όπου φτιάχνει κρασιά τα οποία εκφράζουν την προσωπικότητά του και τον χαρακτήρα του, με σκοπό να τα απολαμβάνει ο κόσμος με το φαγητό του, μαζί με άλλους ανθρώπους.
THE LIFO TEAM
Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Nothing Days / Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Ένα «ανοιξιάτικο» τριήμερο σε μία πόλη που ξέρει από φυσικές καταστροφές αλλά ξέρει και να υμνεί τη ζωή, και μία μεγάλη βόλτα στην Πομπηία και στο Ερκολάνο. Από το αρχαίο «fast food» στις σύγχρονες γεύσεις της ναπολιτάνικης κουζίνας.
M. HULOT
Τραπέζι κάτω από την κληματαριά

Γεύση / Τραπέζια κάτω από βαθύσκιωτες κληματαριές. Αυτό είναι το καλοκαίρι

Σκάροι με μπάμιες μαγειρεμένα στον χυμό των ανώριμων σταφυλιών από την κληματαριά της αυλής μας, σκορπιοί μακαρονάδα με ρόγες των ώριμων τσαμπιών, καθώς και αρνάκι κοκκινιστό με γλυκόξινες αγουρίδες. Αυτές είναι οι γεύσεις που αξίζουν τον ίσκιο της κληματαριάς.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ