Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα Facebook Twitter
Φωτ.: Ορφέας Καλαφάτης
0

Ανηφορίζοντας τα καλντερίμια για το σπίτι της Χάμκως, αισθάνεσαι τη νύχτα να κατηφορίζει πυκνή από τα βουνά και να τυλίγει τον απόκρημνο τόπο. Οι σκρατσαριστοί ήχοι από την παλιά πλάκα από shellac ακούγονται απόκοσμοι όπως αντηχούν στους γκρεμούς και μέχρι μακριά στην κοιλάδα και το φαράγγι του Βοϊδομάτη, ενώ ο Christopher King μας καλωσορίζει για τρίτη χρονιά στο πανηγύρι, το διαβαλκανικό μουσικό φεστιβάλ, τη διονυσιακή γιορτή που στήνει με τη βοήθεια της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση στην Κόνιτσα − δεν ξέρω ποιος χαρακτηρισμός είναι σωστός, αλλά είναι κάτι μοναδικό όπως έχει εξελιχθεί και πλέον παγιώνεται.

Δεν είναι τυχαία ούτε η επιλογή της Κόνιτσας, ούτε του τίτλου «Γιατί ’ναι μαύρα τα βουνά» για την τριήμερη αυτή γιορτή όπου η παραδοσιακή μουσική πρωταγωνιστεί αλλά συνδυάζεται με πειραματικούς αυτοσχεδιασμούς και σύγχρονους ήχους, δημιουργώντας ένα χαρμάνι που δεν μπορείς να ακούσεις πουθενά αλλού στην Ελλάδα.

Το τοπίο παίζει σημαντικό ρόλο, ο τόπος, από τη μικρή κυκλική πλατεία όπου τα μεσημέρια γίνονται τα workshops (μαθήματα χορού και μουσικής που σε προετοιμάζουν για τα events της νύχτας), τα οποία πάντα καταλήγουν σε αυθόρμητο γλέντι, μέχρι το σύμπλεγμα κατοικιών που ήταν κάποτε η οικία της μητέρας του Αλή Πασά –η βάση για τις βραδινές εκδηλώσεις− και την κεντρική πλατεία του χωριού όπου φέτος έγινε μια τεράστια γιορτή, με παραδοσιακή μουσική, τσίκνα, πίτες και χορούς.

Το τριήμερο της Κόνιτσας «Γιατί ’ναι μαύρα τα βουνά» έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα φεστιβάλ της Ελλάδας και η πορεία του υπόσχεται ακόμα πιο συναρπαστικά προγράμματα τα επόμενα χρόνια, γιατί ο πλούτος της βαλκανικής μουσικής είναι ανεξάντλητος.

Έχει μεγάλο ενδιαφέρον αυτή η συνάντηση διαφορετικών πολιτισμών και ήχων από όλα τα Βαλκάνια, με συγχωνεύσεις και συγγένειες που εκπλήσσουν, με πλούτο και ποικιλία, αλλά και τόσες ομοιότητες που σε κάνουν να συνειδητοποιείς ότι όλοι οι άνθρωποι αντιδρούσαν και αντιδρούν παρόμοια στη χαρά και τον πόνο.

Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα Facebook Twitter
Ένα χορευτικό παραλήρημα, με μικρούς και μεγάλους, ντόπιους και ξένους να δοκιμάζουν να ακολουθήσουν τα βήματα των χορευτών, φτιάχνοντας έναν κύκλο εκατοντάδων ανθρώπων. Φωτ.: Ορφέας Καλαφάτης

Φέτος το τριήμερο έκλεισε στην κεντρική πλατεία, με πλήθος κόσμου από όλη την περιοχή που ήρθε για τους Χαλκιάδες, το δυνατό φινάλε της τριήμερης αυτής γιορτής, κάνοντας ένα άνοιγμα και σε άλλους χώρους, με συνοδεία φαγητού και ποτού, τα οποία δεν επιτρέπονται στον αρχαιολογικό χώρο −μνημείο της UNESCO− όπου βρίσκεται το σπίτι της Χάμκως.

Η τρίτη χρονιά του «Γιατί ’ναι μαύρα τα βουνά: Οι μουσικές κουλτούρες των Νότιων Βαλκανίων» είχε ως θέμα τις αναπάντεχες επιρροές στις οικονομίες της λαϊκής μουσικής στην Ελλάδα, τα νότια Βαλκάνια και την κεντρική Ευρώπη. Ο χρόνος επηρεάζει τον χώρο, και η Κόνιτσα, λόγω της θέσης της, λίγα χιλιόμετρα από τα σύνορα με την Αλβανία, βρίσκεται σε μια περιοχή που έχει αλλάξει πολύ από το παρελθόν.

«Συχνά, είναι εκτός της συλλογικής μας μνήμης να αντιληφθούμε την ποικιλομορφία των γλωσσών, των κοινοτήτων και των θρησκειών που κάποτε μοιράζονταν έναν κοινό χώρο σε αυτή την περιοχή. Και το να μοιράζεσαι χώρο σημαίνει επίσης να δημιουργείς κουλτούρες, ειδικά μουσικές κουλτούρες» λένε οι άνθρωποι που το διοργανώνουν. Έτσι δημιουργούνται και οι παραδόσεις, παλιές και νέες, που δανείζονται στοιχεία η μία από την άλλη, φτιάχνοντας μουσικά υβρίδια που δεν έχουμε ξανακούσει, παρότι φαίνονται οικεία, όπως το ρουμανικό μείγμα χιπ χοπ και λαϊκής μουσικής των Subcarpați, του σχήματος του παραγωγού και καλλιτέχνη Marius Alexe, γνωστού και ως BEAN MC στη ρουμανική μουσική σκηνή, οι οποίοι έκαναν μια καταπληκτική εμφάνιση που ενθουσίασε.

Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα Facebook Twitter
Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος/ Onassis Stegi
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα Facebook Twitter
Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος/ Onassis Stegi
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα Facebook Twitter
Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος/ Onassis Stegi
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα Facebook Twitter
Η πρωτοβουλία του Christopher King φέρνει σε επαφή την παράδοση διαφορετικών περιοχών της Ελλάδας αλλά και διαφορετικών χωρών των Βαλκανίων με άτομα πολύ νεαρά αλλά και ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας που δεν θα είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν αλλιώς αυτόν τον ηχητικό πλούτο. Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος/ Onassis Stegi

Με μέλη που προέρχονται από διάφορες περιοχές της χώρας, το συγκρότημα συνδυάζει τους σύγχρονους χιπ χοπ ήχους, το ραπ, ακόμα και το black metal, με παραδοσιακά λαϊκά όργανα και μελωδίες του παρελθόντος, φτιάχνοντας κάτι που είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον: πρόκειται για ένα αναπτυσσόμενο μουσικό κίνημα που συνδυάζει φρέσκους και σύγχρονους ήχους με αρχαϊκούς, σε ένα μείγμα συναισθηματικά φορτισμένης μουσικής και έντονων ρυθμών που ήταν αδύνατο να μη σε ταρακουνήσουν.

Ήταν μάλλον το προσωπικό highlight του τριημέρου, άνοιξαν τη δεύτερη μέρα και έκαναν έναν ολόκληρο λόφο να χορεύει, από παιδάκια μέχρι παππούδες και γιαγιάδες.

Είναι πολύ σημαντικό αυτό που γίνεται στην Κόνιτσα με πρωτοβουλία του Christopher King και με την άψογη διοργάνωση της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, γιατί εκτός από την ευκαιρία που δίνει στην περιοχή να ζωντανέψει και να αναδειχτεί μέσα από ένα φεστιβάλ, φέρνει σε επαφή με την παράδοση διαφορετικών περιοχών της Ελλάδας αλλά και διαφορετικών χωρών των Βαλκανίων άτομα πολύ νεαρά αλλά και ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας που δεν θα είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν αλλιώς αυτόν τον ηχητικό πλούτο.

Πρωταγωνιστής ο διακριτικός (και πολύ χαρακτηριστικός ως παρουσία) Christopher King, που φαίνεται να αγαπούν πολύ οι ντόπιοι και πλέον θεωρούν συντοπίτη τους, ο οποίος άνοιγε το πρόγραμμα κάθε βραδιάς παίζοντας δίσκους 78 στροφών (κάποιοι παλιότεροι από έναν αιώνα) από την πολύτιμη προσωπική συλλογή του, με κομμάτια που γίνονταν η εισαγωγή για τα σχήματα που θα ακολουθούσαν, σχετικά με τον ήχο τους και συμπληρωματικά της πολιτιστικής ιστορίας της κάθε χώρας.

Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα Facebook Twitter
O Christopher King άνοιγε το πρόγραμμα κάθε βραδιάς παίζοντας δίσκους 78 στροφών από την πολύτιμη προσωπική συλλογή του. Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος/ Onassis Stegi

Την Παρασκευή το βράδυ το πρόγραμμα ξεκίνησε με μουσικές διαδρομές από την Κωνσταντινούπολη μέχρι την Ήπειρο, με τρεις καταξιωμένους μουσικούς και βιρτουόζους των παραδοσιακών οργάνων, τον Βασίλη Κώστα στο λαούτο, τον Παναγιώτη Αϊβαζίδη στο κανονάκι και την τραγουδίστρια Zelişah από την Τουρκία, η οποία έπαιζε επίσης ντουντούκ, σε ελληνικά και τουρκικά παραδοσιακά κομμάτια που αναδείκνυαν τις κοινές ρίζες των δύο αυτών μουσικών παραδόσεων. Ήχοι γνώριμοι, από απλά κομμάτια έως ρυθμικά, που προετοίμασαν το έδαφος για την απρόσμενη «διονυσιακή» γιορτή που ακολούθησε.

Η έκπληξη της βραδιάς ήταν το ποντιακό σχήμα των Χωρέτ’ με τον Θανάση Στυλίδη στο τραγούδι και στη λύρα, τον Νικηφόρο Φουλιρά στη λύρα, το τουλούμ και τη φλογέρα, και τον Σταύρο Καρυπίδη στο νταούλι, οι οποίοι ξεκίνησαν χαλαρά και μετά ανέβασαν τους ρυθμούς ξεσηκώνοντας τον κόσμο, οδηγώντας τον σε ένα χορευτικό παραλήρημα, με μικρούς και μεγάλους, ντόπιους και ξένους να δοκιμάζουν να ακολουθήσουν τα βήματα των χορευτών, φτιάχνοντας έναν κύκλο εκατοντάδων ανθρώπων. Οι αρχέγονοι παραδοσιακοί ήχοι σε έκαναν να ξεχάσεις και ντροπές και χορευτική ασχετοσύνη και να αισθανθείς τη συλλογική ενότητα και την ιστορική μνήμη που δημιουργεί ενστικτωδώς ο πυρρίχιος, συμμετέχοντας στην ψυχική ευφορία και ανάταση που προκαλούσαν όργανα και φωνές, ακόμα κι αν δεν είχες ξανακούσει ποντιακά στη ζωή σου.

Η προβολή των ντοκιμαντέρ αμέσως μετά το τέλος του γλεντιού μάλλον δεν είναι καλή επιλογή, γιατί μετά το ξεφάντωμα ο κόσμος δύσκολα μπορεί να παρακολουθήσει ταινία. Κι είναι κρίμα, γιατί το ουγγρο-βρετανικό ντοκιμαντέρ «Fly Bird, Fly» του Simon Broughton για την αναβίωση της ουγγρικής χορευτικής μουσικής με βιολιά τη δεκαετία του ’70 είχε μεγάλο ενδιαφέρον.

Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα Facebook Twitter
Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος/ Onassis Stegi
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα Facebook Twitter
Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος/ Onassis Stegi
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα Facebook Twitter
Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος/ Onassis Stegi
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα Facebook Twitter
Φωτ.: Ορφέας Καλαφάτης

Το Σάββατο ο κόσμος ήταν πολύ περισσότερος, η διάθεση όλων ακόμα καλύτερη, και μπορεί οι Ρουμάνοι Subcarpați να έκλεψαν την παράσταση, αλλά το βουλγαρικό σύνολο αυλών Kaynak Pipers Band που ακολούθησε δεν επέτρεψε σε κανέναν να μείνει αμέτοχος. Δυστυχώς δεν συγκράτησα το όνομα της καταπληκτικής τραγουδίστριας που στο μεσημεριανό workshop μάς έμαθε τα λόγια από το παραδοσιακό τραγούδι και τα βήματα για να το χορέψουμε (μίλαγε για έναν νεαρό ράφτη-αμπατζή που έραβε ένα φόρεμα για ένα κορίτσι, την όμορφη Ράντκα, κι όταν η κοπέλα τον ρωτάει για ποια είναι, αυτός της απαντάει «για σένα, για να σκάσουν από ζήλεια οι εχθροί μας!»), αλλά το βράδυ δημιούργησαν ένα τρικούβερτο γλέντι με τις βουλγαρικές μελωδίες, την ανατριχιαστική φωνή της, τις κάμπα γκάιντες και το νταούλι. Το πλήθος το Σάββατο ήταν πολύ μεγαλύτερο, το ίδιο και οι κύκλοι που σχηματίστηκαν, με το συγκρότημα στο κέντρο να οδηγεί τον χορό.

Αμέσως μετά προβλήθηκαν τα ιστορικά φιλμ των αδελφών Μανάκη, οι πρώτες κινηματογραφικές ταινίες των Βαλκανίων, που μεταξύ 1905 και 1926 καταγράφουν κινηματογραφικά τα νότια Βαλκάνια, διατηρώντας την κουλτούρα και την ιστορία μέσα στα καρέ τους. Οι βουβές κινούμενες εικόνες συνοδεύτηκαν από ζωντανή αυτοσχεδιαστική μουσική.

Η τελευταία μέρα, η Κυριακή, είχε πάλι workshop το μεσημέρι, από μια ουγγρική μπάντα εγχόρδων, τους Szászcsávás Band, οι οποίοι κατάγονται από το Σάστσαβας, ένα μικρό ουγγρικό χωριό στο κέντρο της Τρανσυλβανίας. Η περιοχή Μούρες όπου βρίσκεται το χωριό τους είναι διάσημη για τους Ρομά μουσικούς της και για τη μουσική από μπάντες εγχόρδων που κάποτε ακουγόταν σε όλη την κεντρική και ανατολική Ευρώπη και στα νότια Βαλκάνια. Με επικεφαλής την οικογένεια του Sándor Csányi, η Szászcsávás Band, με τρία βιολιά, βιόλα και κοντραμπάσο, ξεκίνησε την τελευταία βραδιά με χορευτική μουσική που σήκωσε από τις θέσεις τους τούς ανθρώπους που είχαν γεμίσει την πλατεία. Η τρίτη βραδιά είχε σουβλάκια, πίτες και ποτό, γι’ αυτό και η εκδήλωση μεταφέρθηκε για πρώτη φορά στην κεντρική πλατεία της Κόνιτσας, με πολύ περισσότερο κόσμο, που είχε διάθεση για διασκέδαση. Το πρόγραμμα συνεχίστηκε με την κρητική μπάντα του Κωστή Νοδαράκη, ένα σχήμα με δύο λαούτα και ασκομαντούρα, τον κρητικό αυλό, που έπαιξε τη μουσική της ανατολικής Κρήτης στην οποία ειδικεύεται, αλλά και γνωστά παραδοσιακά από τη νησιώτικη Ελλάδα.

Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα Facebook Twitter
Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος/ Onassis Stegi
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα Facebook Twitter
Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος/ Onassis Stegi
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα Facebook Twitter
Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος/ Onassis Stegi

Το φινάλε ήταν εντελώς ντόπιο και θρυλικό, οι Χαλκιάδες με δυο κλαρίνα, λαούτο, βιολί και ντέφι όπως ήταν αναμενόμενο προκάλεσαν συνωστισμό και ξέφρενο χορό στην πλατεία, με χορευτικές μελωδίες και ρυθμούς της Ηπείρου και της δυτικής Μακεδονίας. Ήταν και η πρώτη φορά που τη μουσική συνόδευε η γαστρονομική παράδοση της περιοχής, με τον Σύλλογο Γυναικών Κόνιτσας «Μυρτάλη» να φροντίζει για τις πίτες και τις άλλες τοπικές λιχουδιές που σερβίρονταν στην πλατεία.

Το τριήμερο της Κόνιτσας «Γιατί ’ναι μαύρα τα βουνά» έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα φεστιβάλ της Ελλάδας και η πορεία του υπόσχεται ακόμα πιο συναρπαστικά προγράμματα τα επόμενα χρόνια, γιατί ο πλούτος της βαλκανικής μουσικής είναι ανεξάντλητος και πάντα θα έχει πράγματα που αξίζει να ανακαλύψεις. Και του χρόνου.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Christopher King

Oι Αθηναίοι / Christopher King: «Στην Αμερική ακολουθούσα τη συνήθεια, στην Ελλάδα ερωτεύτηκα τη ζωή»

Ο βραβευμένος με Grammy Αμερικανός εθνομουσικολόγος και συγγραφέας του βιβλίου «Ηπειρώτικο Μοιρολόι» μοιράζεται με τη LiFO τους μεγάλους σταθμούς του ταξιδιού του: από ένα μικρό χωριό της Βιρτζίνια μέχρι την Κόνιτσα και από τη Νέα Υόρκη μέχρι την Αθήνα.
M. HULOT
Γιατί 'ναι μαύρα τα βουνά - Κόνιτσα

Μουσική / «Γιατί 'ναι μαύρα τα βουνά» στην Κόνιτσα: Ένα ταξίδι στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της παραδοσιακής μουσικής

Η μετεξέλιξη της παραδοσιακής μουσικής και ο ρόλος των Ρομά στη μουσική των νότιων Βαλκανίων είναι οι δυο θεματικές που απασχόλησαν το φετινό φεστιβάλ που διοργάνωσε για δεύτερη χρονιά η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση στην Κόνιτσα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Why the Mountains are Black

Μουσική / «H μουσική είναι το μεγαλύτερο πολιτιστικό μας κεφάλαιο. Αποδεικνύει τη ζωτικότητά μας»

O βραβευμένος με Γκράμι μουσικός παραγωγός Κρίστοφερ Κινγκ μάς προσκαλεί και φέτος στην Κόνιτσα για το δεύτερο διαβαλκανικό φεστιβάλ «Γιατί ’ναι μαύρα τα βουνά» που διοργανώνεται από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΚΡΙΣΤΟΦΕΡ ΚΙΝΓΚ
Ένα καλοκαίρι για τα πανηγύρια

Living / Τα πανηγύρια φέτος είχαν μεγάλο σουξέ, και αυτό προκάλεσε γκρίνια

Θρασύτητα και εισβολή στα χωράφια των ντόπιων ή δικαίωμα στη διασκέδαση; Μπορούμε να μιλάμε για την αποικιοποίηση των φασέων στα νησιά; Η νέα γενιά ανακαλύπτει μαζικά τα πανηγύρια, προκαλώντας ανάμεικτες αντιδράσεις.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT