LIVE!

The Bear: Eίδαμε (τρώγοντας) το πρώτο επεισόδιο του 4ου κύκλου

The Bear: Eίδαμε (τρώγοντας) το πρώτο επεισόδιο του 4ου κύκλου Facebook Twitter
Ο Κάρμι του Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ εξακολουθεί να ψάχνεται υπαρξιακά, αλλά έχει ένα βουνό να ανεβεί και τα προβλήματά του είναι πλέον απτά.
0

ΣΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ του δεύτερου κύκλου του «The Bear», το Honeydew που σκηνοθέτησε ο Ράμι Γιούσεφ, ο ευγενικός και ψυχοπονιάρης Μάρκους αφήνει για λίγο το Σικάγο, την άρρωστη μητέρα και τους τρελαμένους συνοδοιπόρους του λίγες εβδομάδες πριν τα μεγάλα εγκαίνια, αποδεχόμενος μια πρόσκληση για μαθητεία στην Κοπεγχάγη. Το δέλεαρ είναι το υψηλό επίπεδο μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής, ακριβώς ο ίδιος πειρασμός που είχα όταν με κάλεσαν να ακολουθήσω τα βήματά του στην πρωτεύουσα της Δανίας, σε μια μεγάλη ημερήσια εκδρομή. Δεν το σκέφτεσαι, λες αμέσως ναι, ειδικά αν είναι η πρώτη σου φορά εκεί.

Ξεκινήσαμε με το «Hart», τον φούρνο-ζαχαροπλαστείο που ο Μάρκους επισκεπτόταν σχεδόν καθημερινά για έμπνευση και μας ετοίμασε μια τάρτα σοκολάτα με ολόφρεσκες φράουλες, ντόπιες εννοείται, πασπαλισμένες με το χαρακτηριστικό Elderflower (σαμπούκος ή αφροξυλιά, αν τολμήσουμε να το μεταφράσουμε), με αυτήν την ημίγλυκια ισορροπία στη γεύση, που σε κάνει να μη νιώθεις τελείως ένοχος. «Επί τρεις τουλάχιστον ημέρες βάζαμε τον Ράμι να μας βλέπει και να ετοιμάζει τα πάντα, δεν υπάρχει άλλος ενδεδειγμένος τρόπος νομίζω, και τα κατάφερνε μια χαρά», μου έλεγε η σεφ που βοήθησε στο γύρισμα.

Από το λιμάνι, αμέσως στο ονομαστό «Noma», το εστιατόριο που άλλαξε το πνεύμα της υψηλής γαστρονομίας στον 21ο αιώνα, και λόγω της φήμης και των αστεριών του, θα περίμενε κανείς να εντυπωσιαστεί από κάποιου είδους μεγαλοπρέπεια. Το αντίθετο συμβαίνει: η είσοδος είναι μέσα από έναν βοτανικό κήπο, δίπλα στη θάλασσα, ανθρώπινης κλίμακας, τόσο ευωδιαστό και υπέροχο, που συγκινεί αντί να επιβάλλεται.

Η λουσμένη με Emmy σειρά του Κρίστοφερ Στόρερ ξεχωρίζει γιατί δείχνει την καρδιά πίσω από τη φιλοδοξία και κυρίως γιατί γνωρίζει πώς να αφιερώνει χρόνο και ουσία στο αντικείμενο που θίγει και να το κάνει πειστικό ακόμη και στους ειδικούς της γεύσης που απορρίπτουν την υποκατηγορία του food drama ως gimmick και περαστική μόδα

Το Noma έχει περάσει σε άλλη φάση (οι άνθρωποι που μας ξενάγησαν δεν ήθελαν να μπουν σε επιχειρηματικές λεπτομέρειες) και εκτός από ένα καλοκαιρινό, χαλαρό παράρτημα σε ένα κοντινό νησάκι που ακούγεται σαν υποσημείωση, λειτουργεί περισσότερο σαν πρωτοποριακό εργαστήριο ζύμωσης και συντήρησης. Ένα μικρό κομψοτέχνημα επιρροής στη γεύση και στη διδασκαλία τεχνικών, ακόμη και για αρχάριους σαν κι εμένα. Με βοήθησαν να πλάσω το, ας πούμε, δικό μου miso που, αντί για soya beans περιείχε κάτι σαν φακές, άρα έγινε μια παραλλαγή, επικαλυμμένη με μπόλικο χοντρό αλάτι, που την είπαμε Peaso. Το σκέπασα με ένα μικρό τουλπάνι, έγραψα το όνομά μου στο ταμπελάκι, και μου υποσχέθηκαν πως θα το παραλάβω με το ταχυδρομείο μετά από τρίμηνη συντήρηση στους 29 βαθμούς Κελσίου, όταν με το καλό γίνει πάστα ικανή να ενισχύσει γευστικά, ή απλώς να διανθίσει, ότι φανταστώ. Το κράτησα λίγο έξω από τον μεταλλικό πάγκο παρασκευής, σαν υπερήφανος πατέρας, πριν το παραδώσω στην κοιτίδα του!

Στην ωριαία κρουαζιέρα έκανε εμφάνιση έκπληξη η Ρόζιο Σάντσεζ, η σεφ που την είδαμε μαζί με άλλους top συναδέλφους της στο τελευταίο επεισόδιο του τρίτου κύκλου. Αφού κέρασε τόνο πάνω σε τορτίγια, ως Μεξικανή που ναι μεν έχει κάνει τη διαφορά με τα δυο busy εστιατόριά της, αλλά δεν προδίδει τα βασικά υλικά της παιδικής της ηλικίας. Υπερασπίστηκε ευγενικά την ύπαρξη του fine dining ως υγιές αντίδοτο της απαραίτητης μαζικής διατροφής και επανέλαβε πολλές φορές την αξία της βιωματικής αφοσίωσης σε μια δουλειά σκληρή και απαιτητική, που πέρα από ταλέντο, οφείλει να συμπεριλάβει την αποτυχία ως αναπόσπαστο συστατικό της καταξίωσης.

Έχει δίκιο: σε μια παρατεταμένη περίοδο υπερβολικής έκθεσης της μαγειρικής μέσα από εικόνες στην τηλεόραση και τα social, όσοι παρακολουθούν και ταυτίζονται εύκολα (γιατί όλοι μας όλο και κάτι τρώμε καθημερινά) νομίζουν πως και οι πιο δύσκολες συνταγές γίνονται στους μονταρισμένους ρυθμούς ενός μαγνητοσκοπημένου κλιπ, και κυρίως, με ένα yes chef, αστραπιαία κοπή κρεμμυδιών και μερικές fancy σάλτσες, θα κυνηγήσουν καριέρα, χωρίς καν να έχουν πάρει μυρωδιά, κυριολεκτικά, του τι σημαίνει να αγαπάς πολύ αυτό που κάνεις- όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλα τα επαγγέλματα που προϋποθέτουν ταλέντο.

The Bear: Eίδαμε (τρώγοντας) το πρώτο επεισόδιο του 4ου κύκλου Facebook Twitter
Με βοήθησαν να πλάσω το, ας πούμε, δικό μου miso που, αντί για soya beans περιείχε κάτι σαν φακές, άρα έγινε μια παραλλαγή, επικαλυμμένη με μπόλικο χοντρό αλάτι, που την είπαμε Peaso.

Στην Ταινιοθήκη της Κοπεγχάγης είδαμε το πρώτο επεισόδιο του νέου κύκλου που μόλις κυκλοφόρησε στην Disney+, με τον Κάρμυ να ονειρεύεται τον αδελφό του και τις κουβέντες που είχαν για το πρώτο εστιατόριο του Μάϊκι, ενώ η κριτική για το The Bear από το ευανάγνωστο τοπικό έντυπο, τη Chicago Tribune, έχει ήδη κυκλοφορήσει και δεν είναι ακριβώς μια λαμπρή αποτίμηση όλων των κόπων και των βασάνων που τράβηξε η ετερόκλητη ομάδα για να ανοίξει το πολύπαθο σταυροδρόμι υψηλής κουζίνας και προσωπικού οράματος.

Ο Κάρμι του Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ εξακολουθεί να ψάχνεται υπαρξιακά, αλλά έχει ένα βουνό να ανεβεί και τα προβλήματά του είναι πλέον απτά. Αν δεν καταφέρουν σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, ίσως και αδύνατο σύμφωνα με τις προδιαγραφές, να αποκτήσουν το περιζήτητο και απαραίτητο αστέρι και να βάλουν τα γυαλιά στους αμφισβητίες και τους σκεπτικούς, το εγχείρημα θα κατεβάσει ρολά, γι’ αυτό και η επιχείρηση τίθεται υπό στενότατη, ωρολογιακά και λογιστικά ασφυκτική επιτήρηση. Ως και ρομποτάκι επιστρατεύεται για να διευθετήσει το σύνηθες χάος της μπριγάδας.

Ήταν ένα γοργό ξεκίνημα, ασυνήθιστα έντονο για πρώτο επεισόδιο (συνήθως αυτά είναι αναγνωριστικά, ακόμη και σε προχωρημένες σεζόν) και γίνεται σαφές πως το πολυπρόσωπο δράμα θα διασταυρωθεί με θριλερικά χρονοδιαγράμματα.

Η λουσμένη με Emmy σειρά του Κρίστοφερ Στόρερ ξεχωρίζει γιατί δείχνει την καρδιά πίσω από τη φιλοδοξία και κυρίως γιατί γνωρίζει πώς να αφιερώνει χρόνο και ουσία στο αντικείμενο που θίγει και να το κάνει πειστικό ακόμη και στους ειδικούς της γεύσης που απορρίπτουν την υποκατηγορία του food drama ως gimmick και περαστική μόδα, περισσότερο μυθοπλαστική και σπάνια αυθεντική. Εξαίρεση, θα προσέθετα, το κινηματογραφικό, πυρετώδες «Boiling Point» του Φίλιπ Μπαραντίνι.

Αντίβαρο της τεχνικά άπιαστης μαγειρικής παραμένει η street εμπειρία, γι’ αυτό και οι επόμενοι σταθμοί μας ήταν το pop up του «La Poulette», που προσφέρει burgers με καυτερό κοτόπουλο και, εναλλακτικά, πιο ήπιο tofu. Η παμπάλαια, παραδοσιακή καντίνα στην πλατεία Kongens Nytorv, που σερβίρει hot dogs με τις πιο δροσερές πίκλες που θα ήθελες στο τυλιχτό με λουκάνικο μέσα σε γήπεδο.

Ωστόσο, δεν θα τελειώναμε με «βρώμικο» στην πρωτεύουσα που φημίζεται για τα περισσότερα μισελενάτα εστιατόρια στον κόσμο. Το βράδυ φάγαμε 4 πιάτα με θαλασσινά και καλκάνι και κλείσαμε με ένα επιδόρπιο παγωτό με κρέμα και μούρα, που ο υπεύθυνος μας διαφήμισε ως το πιο παχυντικό γλυκό για να καλωσορίσουμε το καλοκαίρι.

Στους βροχερούς 15 βαθμούς κελσίου, καλά πήγε αυτό…

Οθόνες
0

LIVE!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ