Οι διαφημίσεις των ’90s δεν ήταν απλώς μικρές παύσεις ανάμεσα σε σειρές και ταινίες. Ήταν ο καθρέφτης μιας ολόκληρης εποχής − και, κάποιες φορές, η πιο ζωντανή της έκφραση. Σε αυτό το ηχητικό ντοκιμαντέρ, ο Άρης Δημοκίδης μάς προσκαλεί σε ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο, για να ανακαλύψουμε τη βαθύτερη αλήθεια πίσω από τις πιο γνωστές (και τις άγνωστες) ελληνικές διαφημίσεις της δεκαετίας του ’90.

 

Με αφορμή τα θρυλικά σλόγκαν που έχουν μείνει στην ιστορία. τις αξέχαστες μουσικές, τις καλογυρισμένες παραγωγές αλλά και τις απίστευτα κιτς στιγμές, αναζητούμε τα πρόσωπα, τις συνθήκες και τις ιστορίες που διαμόρφωσαν την εικόνα της διαφήμισης στην Ελλάδα της Μεταπολίτευσης – και πιο συγκεκριμένα στην πολυτάραχη, γεμάτη αντιθέσεις δεκαετία του ’90.

 

Μέσα από συνεντεύξεις με ανθρώπους της διαφημιστικής αγοράς, σκηνοθέτες, εκφωνητές, δημοσιογράφους αλλά και «θεατές» της εποχής, ξεδιπλώνονται άγνωστες πτυχές των διαφημίσεων: η δημιουργική φαντασία, οι κοινωνικές προκαταλήψεις, το πολιτισμικό πλαίσιο, η αθέατη σάτιρα αλλά και τα στερεότυπα που τότε περνούσαν απαρατήρητα. Πώς διαμορφώνονταν οι διαφημιστικές καμπάνιες σε μια εποχή χωρίς ίντερνετ και social media; Ποιος αποφάσιζε τι είναι «ελκυστικό»; Και γιατί ακόμα θυμόμαστε διαφημίσεις που έχουμε να δούμε πάνω από 30 χρόνια; 

 

Το podcast «Η σκληρή αλήθεια για τις διαφημίσεις των ’90s» δεν είναι απλώς μια νοσταλγική αναδρομή – είναι ένα κοινωνικό σχόλιο για το πώς η ποπ κουλτούρα της τηλεόρασης επηρέασε (και συνεχίζει να επηρεάζει) τη συλλογική μας μνήμη, τις προσδοκίες μας και την ίδια μας την αισθητική.

 

***

 

Συνεργάτις περιεχομένου: Ελένη Καλέση

**Μουσική επένδυση: Nalyssa Green / Pan Pan / New*Deal / Teo x3 / Petros Satrazanis / Epidemic Sound

***Τα αποσπάσματα απ’ την ΕΡΤ προέρχονται απ’ το Αρχείο της ΕΡΤ, το οποίο ευχαριστούμε θερμά για την άδεια χρήσης