ΑΑΔΕ: Στο στόχαστο μετά τα πάρκινγκ και τα συνεργεία μπαίνουν οι βαπτίσεις, γάμοι και δεξιώσεις

ΑΑΔΕ: Στο στόχαστο βαπτίσεις, γάμοι και δεξιώσεις Facebook Twitter
Φωτ: Unsplash
0

Από το καλοκαίρι, η ΑΑΔΕ θα στρέψει το ενδιαφέρον της σε χώρους όπου πραγματοποιούνται δεξιώσεις και κάθε είδους κοινωνικές εκδηλώσεις, όπως γάμοι, βαφτίσεις και εταιρικά πάρτι.

Μέχρι το τέλος του έτους, το μέτρο θα επεκταθεί και σε άλλους τομείς, όπως γυμναστήρια, κέντρα αισθητικής, φυσικοθεραπευτήρια, σχολές χορού, ξενοδοχεία και οργανωμένα καταλύματα, ενώ ηδη έχει ανακοινωθεί για πάρκινγκ, πλυντήρια και συνεργεία.

Το νέο ψηφιακό σύστημα, γνωστό ως «ψηφιακό πελατολόγιο» της ΑΑΔΕ, ξεκίνησε να εφαρμόζεται πιλοτικά από τη Δευτέρα σε συνεργεία, εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, χώρους στάθμευσης, πλυντήρια αυτοκινήτων και βουλκανιζατέρ. Μέσω αυτού, παρακολουθείται η κίνηση των πελατών και διασταυρώνονται οι συναλλαγές με τα στοιχεία των αποδείξεων που καταχωρούνται στο MyData, ώστε να εντοπίζονται περιπτώσεις φοροδιαφυγής.

Τι είναι το ψηφιακό πελατολόγιο

Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί τη σύγχρονη εκδοχή του παραδοσιακού βιβλίου πελατών, το οποίο απαιτούσε χρονοβόρους ελέγχους για τη διαπίστωση φορολογικών παραβάσεων. Πλέον, οι έλεγχοι και οι διασταυρώσεις γίνονται αυτόματα και, αρχικά, χωρίς να χρειάζεται φυσική παρουσία ελεγκτών στην επιχείρηση.

Η καταγραφή των πελατών θα γίνεται ηλεκτρονικά: για παράδειγμα, στις επιχειρήσεις που εφαρμόζεται ήδη το σύστημα, κατά την είσοδο ενός οχήματος ο επαγγελματίας σκανάρει την πινακίδα μέσω εφαρμογής και κατά την έξοδο σκανάρει την απόδειξη της συναλλαγής. Έτσι, η ΑΑΔΕ μπορεί να συγκρίνει τον αριθμό των οχημάτων με τις αποδείξεις που έχουν εκδοθεί και να προχωρά σε ελέγχους αν εντοπιστούν διαφορές.

Η διαδικασία αυτή αυτοματοποιεί τη διαχείριση των πελατών και διασφαλίζει τη συμμόρφωση με τις φορολογικές υποχρεώσεις, ενώ μειώνει τα λάθη που μπορεί να επιφέρουν πρόστιμα. Η εφαρμογή προσφέρει λειτουργίες όπως καταχώριση νέων πελατών, ενημέρωση και τροποποίηση εγγραφών, ακύρωση πελατών και σύνδεση των εγγραφών με αποδείξεις και παραστατικά.

Ηλεκτρονική τιμολόγηση

Επιπλέον, από το φθινόπωρο θα ξεκινήσει σταδιακά η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση στις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων, με στόχο να περιοριστούν φαινόμενα εικονικών συναλλαγών και απάτης στον ΦΠΑ. Τα ηλεκτρονικά τιμολόγια θα επιβεβαιώνονται και από τους λήπτες, ενώ για όλες τις συναλλαγές θα γίνονται αυτόματες διασταυρώσεις με τραπεζικά δεδομένα για να διασφαλίζεται η πραγματοποίηση των πληρωμών.

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM