Ο γάμος ως κόλαση - και η κόλαση ως κωμωδία

CHECK Καμία υποχώρηση, καμία αποχώρηση, καμία γιατρειά Facebook Twitter
Μάγος, κοζάκος, παλαβός, ο Σίμος Κακάλας και η κωμική παντοδυναμία του χτίζουν και γκρεμίζουν ταυτόχρονα τον αλαζόνα, ανασφαλή αλλά και τόσο διασκεδαστικό στις εμμονές του Λοχαγού που εκτελεί τις κυριολεκτικές και μεταφορικές πτώσεις του με ακάθεκτη μαεστρία. 
0

Στα τέλη του 19ου αιώνα το αστικό σπίτι έχει μετατραπεί ήδη σε φυλακή και ο γάμος σε κόλαση.

Ο Ίψεν πρώτος μάς έδειξε ότι ο μόνος τρόπος να δραπετεύσει κάποιος ή, μάλλον, κάποια είναι να επιχειρήσει ηρωική έξοδο, θυσιάζοντας τα χέρια και τα πόδια της: γιατί, τι άλλο κάνει η Νόρα αφήνοντας πίσω τα παιδιά της; Όσο για την Έντα Γκάμπλερ, πετυχαίνει την απελευθέρωση φυτεύοντας αυτοβούλως μια σφαίρα στον όμορφο κρόταφό της.

Και τι δεν πρέπει να σκοτώσουν οι γυναίκες προκειμένου να γλιτώσουν από την ασφυξία της ψευτοτακτοποιημένης ζωής που μαραίνεται αθέατη στα μεγαλοαστικά σπιτικά τους... Για τον Στρίντμπεργκ, όμως, δεν υποφέρουν μονάχα οι γυναίκες μέσα στον γάμο αλλά και οι άνδρες: αν στον «Πατέρα» η Λάουρα αποδεικνύεται πιο δυνατή, αφανίζοντας πνευματικά και σωματικά τον σύζυγό της, στον «Χορό του θανάτου» η εξόντωση των δύο συζύγων πραγματοποιείται σε κλίμα απόλυτης αμοιβαιότητας: καμία υποχώρηση, καμία αποχώρηση, καμία γιατρειά – εκατέρωθεν. 

Εγκλωβισμένοι σ’ ένα παλιό οχυρό, στο νησί που αποκαλείται χαϊδευτικά «Μικρή Κόλαση», ο Έντγκαρ και η Άλις έχουν απομονωθεί από τους πάντες και τα πάντα: ούτε καν οι υπηρέτριες δεν τους ανέχονται και παραιτούνται η μία μετά την άλλη. Το ζευγάρι παίζει χαρτιά, στέλνει τηλεγραφήματα, θυμάται τα παλιά (είχαν και καλές στιγμές, παραδέχονται), κατηγορούν και ταπεινώνουν ο ένας τον άλλον. 

Επιτηδευμένες πόζες, παράξενα βαδίσματα, πλονζόν στα πατώματα, βουτιές από τα έπιπλα, τρεξίματα, συρσίματα κ.ο.κ. Πότε παλιακοί θεατρίνοι και πότε μοντέρνοι, σουρεαλιστικοί χορευτές, οι ηθοποιοί δημιουργούν μια συναρπαστική αίσθηση απρόβλεπτου και αντι-κανονικού, αιφνιδιάζοντάς μας δίχως σταματημό.

Φαγητό δεν υπάρχει. Ο λογαριασμός του χασάπη μένει απλήρωτος. Τι θα προσφέρουν στον επισκέπτη τους; «Αχ, μακάρι να έπιανε φωτιά το σπίτι», εύχεται η Άλις. Αντ’ αυτού, ο Λοχαγός πέφτει σε κώμα. Δεν βλέπει, δεν ακούει τίποτα. «Δόξα τω Θεώ, πέθανε!» αναφωνεί περιχαρής εκείνη. Ο ασθενής, όμως, συνέρχεται και η παράσταση του γάμου τους αρχίζει από την αρχή. Αυτήν τη φορά, για ποικιλία, παρασύρουν στη μικρή κόλασή τους τον ξάδερφο Κουρτ. Κι ενώ αρχικά ετούτος ο ξένος –έχουν να τον δουν δεκαπέντε χρόνια– μοιάζει να προσφέρει μια ευπρόσδεκτη ανακούφιση, στην πορεία θα βουλιάξει μαζί τους. Τον προσβάλλουν, τον προκαλούν, τον σαγηνεύουν. Έναν σύμμαχο αναζητούν σε αυτόν τον πόλεμο δίχως τέλος. 

Καμία υποχώρηση, καμία αποχώρηση, καμία γιατρειά Facebook Twitter
Γυναίκα-αράχνη, ύαινα, οχιά, η Άλις της Τοπαλίδου στοιχειοθετεί όψεις της μοιραίας θηλυκότητας με εντυπωσιακή αυστηρότητα και αυτοκυριαρχία, γνωρίζοντας καλά πότε να δομεί και πότε να αποδομεί τον εαυτό της.

Κάποτε ονειρεύονταν τον χωρισμό. Δεν τα κατάφεραν, όσο κι αν το προσπάθησαν. «Είμαστε αλυσοδεμένοι μεταξύ μας, δεν μπορούμε να σπάσουμε τα δεσμά μας... Τώρα πια μόνον ο θάνατος θα μας χωρίσει, γι’ αυτό τον περιμένουμε ως λυτρωτή», λέει η Άλις. Το αδιέξοδό τους παρουσιάζεται με όρους οντολογικούς, κι αυτή είναι ίσως μια (ακόμη) δραματουργική καινοτομία του Στρίντμπεργκ: η σύζευξη ως υπαρξιακή καταδίκη, πέρα από κάθε κοινωνική, πολιτική ή ψυχολογική εξήγηση.

Σκάβοντας στο ασυνείδητο, ο συγγραφέας ανασύρει το «παράλογο» –γεμάτο παραμορφώσεις και non sequitur– υλικό του, με το οποίο πλέκει την υφή του έργου του: η «τρέλα» ορίζει την ατμόσφαιρα, τους διαλόγους, τις μεταπτώσεις διάθεσης και ύφους, τα αστραπιαία (τόσο μοντέρνα) άλματα από το δράμα στην κωμωδία και τούμπαλιν. 

Ο αέρας δυναμώνει, οι τηλεφωνήτριες κρυφακούνε, οι τοίχοι μυρίζουν δηλητήριο. Δεν υπάρχει τίποτα ν’ αγοράσεις στο νησί. Κι ο Λοχαγός που έχει πρόβλημα με την καρδιά του πρέπει να πίνει μόνο γάλα, λέει ο Κουρτ. 

«Το όνειρο είναι ασυνάρτητο, ζευγαρώνει απτόητο τις χειρότερες αντιφάσεις, επιτρέπει το ανέφικτο, αψηφά την εξόχως επιδραστική γνώση μας κατά την ημέρα, μας παρουσιάζει ηθικά αναίσθητους», γράφει ο Φρόιντ στην «Ερμηνεία των ονείρων». Ίσως όχι τυχαία, ο «Χορός του θανάτου» γράφτηκε έναν χρόνο μετά. 

Καμία υποχώρηση, καμία αποχώρηση, καμία γιατρειά Facebook Twitter
Ο Σίμος Κακάλας και ο Χάρης Φραγκούλης σε σκηνή της παράστασης.

Γιατί είναι πράγματι σαν να επιχειρούμε μια καταβύθιση στο ασυνείδητο, την πηγή των ονείρων, έτσι όπως οδηγούμαστε στα έγκατα του Μεγάρου Μουσικής, για να συναντήσουμε τον κόσμο του Στρίντμπεργκ μέσα από το αναζωογονητικό βλέμμα του Γιάννη Χουβαρδά.

Με το που εισερχόμαστε στην αίθουσα, ο Έντγκαρ και η Άλις είναι ήδη εκεί, ο καθένας στη «νησίδα» του. Βαριεστημένοι, βουλιαγμένοι, εκτοξεύουν τραπουλόχαρτα στον αέρα και αναβοσβήνουν τα λαμπατέρ.

«Θέλεις να μου παίξεις κάτι;» ρωτά ο Σίμος Κακάλας με ένα μείγμα κυνισμού, ανίας και ελαφράς κοροϊδίας. «Τι να σου παίξω; Το ρεπερτόριό μου δεν σου αρέσει», απαντά απτόητη η Έλενα Τοπαλίδου με ατσάλινη βαμπ απάθεια. 

Η πόρτα τρίζει και κλείνει εκκωφαντικά, σαν παραμυθένιο ηχητικό απομεινάρι από το κάστρο της Ωραίας και του Τέρατος. Μια νέα παρτίδα αρχίζει... Οι δύο δαιμόνιοι παίκτες επιδίδονται με περισσή ζέση σε έναν ακόμη γύρο χλευασμών και αλληλοαμφισβητήσεων· ο ειρωνικός οίστρος των ηθοποιών εξυψώνει τον διάλογο σε εξαίσιο λεκτικό πινγκ πονγκ. Δεν είναι, όμως, μόνο η ομιλία τους που ακροβατεί στα ύψη και στα βάθη του φλεγματικού χιούμορ· είναι και τα σώματα που ενσαρκώνουν ευρηματικά τις νοητικές πιρουέτες των δύο αντιπάλων. Επιτηδευμένες πόζες, παράξενα βαδίσματα, πλονζόν στα πατώματα, βουτιές από τα έπιπλα, τρεξίματα, συρσίματα κ.ο.κ. Πότε παλιακοί θεατρίνοι και πότε μοντέρνοι, σουρεαλιστικοί χορευτές, οι ηθοποιοί δημιουργούν μια συναρπαστική αίσθηση απρόβλεπτου και αντικανονικού, αιφνιδιάζοντάς μας δίχως σταματημό. Οι σχέσεις αιτιότητας καταργούνται σε αυτήν εδώ την αλλόκοτη διάσταση. Ποτέ δεν αντιστοιχεί ακριβώς (σύμφωνα με τη λογική αλληλουχία δηλαδή) το νόημα των φράσεων στη δόνηση των εκτάσεων: καμία εξήγηση, καμία εικονογράφηση, μόνο ελεύθερη συνειρμική παραφορά και ασύντακτη (συμ)περιφορά που μας έλκουν στον στρόβιλό τους. 

Καμία υποχώρηση, καμία αποχώρηση, καμία γιατρειά Facebook Twitter
Ο Χάρης Φραγκούλης θα χαράξει αστραφτερά την πορεία του ήρωά του: ανυποψίαστος θα πέσει στην παγίδα τους και καλοπροαίρετα θα πασχίσει να απαλύνει το μίσος τους.

Στον ίδιο αυτόν στρόβιλο θα παρασυρθεί και ο Χάρης Φραγκούλης άμα τη εμφανίσει του: αθώος, διστακτικός και αμάθητος στις τακτικές αλληλοϋπονόμευσης του ζεύγους, ο Κουρτ θα σταθεί έκπληκτος μπροστά σε όσα εκτυλίσσονται γύρω του. Ο ηθοποιός θα χαράξει αστραφτερά την πορεία του ήρωά του: ανυποψίαστος θα πέσει στην παγίδα τους και καλοπροαίρετα θα πασχίσει να απαλύνει το μίσος τους. Είναι, όμως, χαμένος από χέρι: ανήμπορος ν’ αντισταθεί στην ερωτική επίθεση της αφηνιασμένης Άλις, απροετοίμαστος ν’ αντικρίσει την κτηνώδη όψη του, θα βρεθεί πανικόβλητος στο χείλος της αβύσσου, όπου θα παραδοθεί σε ξέσπασμα οργής και απελπισίας.   

Γυναίκα-αράχνη, ύαινα, οχιά, η Άλις της Τοπαλίδου στοιχειοθετεί όψεις της μοιραίας θηλυκότητας με εντυπωσιακή αυστηρότητα και αυτοκυριαρχία, γνωρίζοντας καλά πότε να δομεί και πότε να αποδομεί τον εαυτό της. Καθισμένη δεσποτικά στον καναπέ με τα μάτια δεμένα, θυμίζει αμυδρά τη «Γυναίκα με το γουρούνι» του Φελισιέν Ροπς: ιδού η ανεξιχνίαστη, απροσπέλαστη γυναικεία δύναμη που τόσο τρόμαζε τον Στρίντμπεργκ...

Μάγος, κοζάκος, παλαβός, ο Σίμος Κακάλας και η κωμική παντοδυναμία του χτίζουν και γκρεμίζουν ταυτόχρονα τον αλαζόνα, ανασφαλή αλλά και τόσο διασκεδαστικό στις εμμονές του Λοχαγό που εκτελεί τις κυριολεκτικές και μεταφορικές πτώσεις του με ακάθεκτη μαεστρία. 

Καμία υποχώρηση, καμία αποχώρηση, καμία γιατρειά Facebook Twitter
Παρόλο που η αίσθηση του απρόσμενου εξατμίζεται σταδιακά, προκαλώντας ελαφριά κόπωση, το τελευταίο μέρος της παράστασης, όπου αυξάνονται οι τριγωνικές εντάσεις, μας αποζημιώνει γενναιόδωρα.

Εξαιρετικά υποβλητική η σκηνογραφία της Θάλειας Μέλισσα: μυστηριώδης και γυμνή ταυτόχρονα, η σκοτεινή σκηνή καμώνεται, από τη μια, πως ανήκει στους ήρωες, ενώ, από την άλλη, διατηρεί ατόφια την ταυτότητά της –με όλα τα καλώδια και τους πίνακες ηλεκτρικού σε κοινή θέα–, συνενώνοντας έτσι αβίαστα το θέατρο με το «θέατρο».

Παρόλο που η αίσθηση του απρόσμενου εξατμίζεται σταδιακά, προκαλώντας ελαφριά κόπωση, το τελευταίο μέρος της παράστασης, όπου αυξάνονται οι τριγωνικές εντάσεις, μας αποζημιώνει γενναιόδωρα. Αποχωρώντας από την αίθουσα, αφήνουμε τους συζύγους πίσω μας, καθηλωμένους στη μικρή τους κόλαση, από την οποία δεν θα βγούνε ποτέ. Ένας κύκλος έκλεισε, ένας νέος αρχίζει...

Τρεις εξαιρετικές ερμηνείες και μια πυκνή, δυναμική σκηνοθεσία ενορχηστρώνουν εντυπωσιακά τον απολαυστικό τούτο επιθανάτιο χορό που μας επαναφέρει στη ζωή. Αν η τελευταία είναι σοβαρή ή αστεία, δεν έχουμε ιδέα, όπως αναφωνεί ένας από τους ήρωες – κι εμείς μαζί του. 

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ