Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift Facebook Twitter
Αυτήν τη στιγμή, η Σουίφτ διαθέτει μια ισχύ που κανείς και καμιά δεν είχε στο παρελθόν.
0

ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΑ FANBASE. Εγώ 20 φίλους, άλλος 20.000 μιας βάσης που έχτισε με κόπο, και η Τέιλορ Σουίφτ 20 εκατομμύρια swifties κεριά αναμμένα που προσμένουν με έτοιμο τον δείκτη τους για να προκαλέσουν ρεκόρ ροής στο Spotify αλλά και να αγοράσουν τα βινύλιά της. Δεκαοκτώ μήνες μετά το «Midnights» και με νωπό ακόμα το απίστευτο τέταρτο Grammy Καλύτερου Άλμπουμ, επανέρχεται με μια ασυμμάζευτη ανθολογία (καλά λένε οι «New York Times» πως η νέα της δουλειά χρειάζεται επειγόντως έναν «αρχισυντάκτη») με τίτλο που κάνει τον Κύκλο των χαμένων ποιητών να μοιάζει ταπεινός.

• Το «Τμήμα των βασανισμένων ποιητών», σύμφωνα με τις δικές της σημειώσεις, είναι «μια ανθολογία νέων έργων που αντικατοπτρίζουν γεγονότα, απόψεις και συναισθήματα από μια φευγαλέα και μοιραία στιγμή του χρόνου – μια στιγμή που ήταν τόσο συγκλονιστική όσο και θλιβερή. Αυτή η περίοδος της ζωής του συγγραφέα έχει πλέον τελειώσει, το κεφάλαιο έχει κλείσει.

 Με εγγεγραμμένο το country DNA από το οποίο ξεκίνησε στα 14 της χρόνια στον ήχο της, η ποπ της Σουίφτ είναι περιοδική συλλογή από μπαλάντες που αλλάζουν ελαφρώς ύφος και διάθεση, όπως και η ίδια.

Δεν έχει να εκδικηθεί κανέναν, δεν υπάρχουν λογαριασμοί ανοιχτοί, αφού οι πληγές έχουν επουλωθεί. Και μετά από αρκετή σκέψη, αποδείχθηκε πως πολλές από αυτές προκλήθηκαν από τον ίδιο του τον εαυτό. Αυτός ο συγγραφέας πιστεύει ακράδαντα ότι τα δάκρυά μας είναι ιερά όταν γίνονται μελάνι και γράφουν μια σελίδα. Όταν αφηγούμαστε την πιο θλιβερή ιστορία μας, απαλλασσόμαστε από αυτήν. Και τότε το μόνο που μένει είναι η βασανισμένη ποίηση».

Taylor Swift - Fortnight (feat. Post Malone) (Official Music Video)

• Μάλιστα! Αν διαβάσετε τις κριτικές, δεν θα βγάλετε εύκολα άκρη: από τη μια υπάρχει κατανόηση, σεβασμός και θαυμασμός του φαινομένου μιας καλλιτέχνιδος που έχει συνέπεια και επαγγελματισμό, ξέρει μουσική και γράφει από την καρδιά της, δηλαδή δεν είναι τυχάρπαστη, άσχετη ή «αγράμματη» μουσικά. Από την άλλη, ακούγονται φωνές απογοητευμένες που μιλούν για στασιμότητα, μια επανάληψη του αυτοαναφορικού μοτίβου, μια ευκολία παραγωγής υλικού που θα μπορούσε να συγκριθεί με την κωμωδία παρατήρησης που κατακλύζει το stand up και ουσιαστικά δεν επιτρέπει σε ταλαντούχους ανθρώπους να προσπαθήσουν παραπάνω, επειδή αρέσουν με αυτό που κάνουν και δεν χρειάζεται να ρισκάρουν.

Προς τα εκεί κλίνω. Συμπαθές, ευαισθητούλι, φλύαρο, καταναλώσιμο, τελεία. «Φολκλόρ» με ολίγη απ’ όλα τα προηγούμενα. Σαν να βγήκε από την τσέπη της με το μίνιμουμ καλλιτεχνικό παίδεμα. Ποιος διαβάζει τις κριτικές ή νοιάζεται για τη γνώμη των άλλων, όταν ταυτίζεται ολοκληρωτικά, προκαταβολικά και ίσως ισόβια με την καλλιτέχνιδα ως ορκισμένος ακόλουθος;

• Με εγγεγραμμένο το country DNA από το οποίο ξεκίνησε στα 14 της χρόνια στον ήχο της, η ποπ της Σουίφτ είναι περιοδική συλλογή από μπαλάντες που αλλάζουν ελαφρώς ύφος και διάθεση, όπως και η ίδια. Αντίθετα με τις ριζοσπαστικές μεταμορφώσεις της Μαντόνα τον προηγούμενο αιώνα –και δυστυχώς και σε αυτόν που διανύουμε–, η Τέιλορ ανήκει στον λαό της, δεν επιθυμεί να τον ξεπεράσει, ούτε να τον φέρει σε δύσκολη θέση με εξωπραγματικές περσόνες και εκπλήξεις εκτός ορίων.

Το γήινο προφίλ δουλεύει υπέρ της, γιατί να το πειράξει; Εκτίθεται εδώ και χρόνια, μοιράζεται, πονά δημόσια, χαίρεται ολόψυχα και όταν για λίγο χάνεται από τα φώτα της δημοσιότητας, το κοινό της γνωρίζει πως ή προσπαθεί να συνέλθει από μια (ακόμη) προδοσία, ερωτική ή της βιομηχανίας της showbiz, ή γράφει για να ορθοποδήσει, προετοιμάζοντας κάτι καινούργιο.

• Με το all american παρουσιαστικό της, τη δημοφιλία και γιατί όχι τον ανήσυχο χαρακτήρα της, θα περιμέναμε την εύλογη μετάβασή της στο σινεμά. Δεν είχε τύχη τις δύο φορές που, πρόσφατα, εμπιστεύτηκε άλλους, χωρίς να έχει προσωπική εμπλοκή. Όλος ο πλανήτης γελάει ακόμη με το Cats, ακόμα και οι πρωταγωνιστές του κατάλαβαν από νωρίς πως το καλύτερο που είχαν να κάνουν ήταν να τρολάρουν οι ίδιοι, για να έχουν ήσυχη τη συνείδηση και την υστεροφημία τους.

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift Facebook Twitter
Δηλώνει storyteller και αν κάπου θέλει να επενδύσει τη φιλοδοξία της, πέρα από τη μουσική, που κατέχει, είναι στην αφήγηση της μουσικής της, με τους όρους της.

Στο πολυπρόσωπο και ατυχές Amsterdam του Ντέιβιντ Ο’Ράσελ η εμφάνισή της ήταν τόσο σύντομη όσο και ο meme θάνατος του χαρακτήρα της, σαν τέχνασμα χωρίς στέρεο αντίκρισμα. Η φυσικότητά της και η πείρα που έχει αποκτήσει μετά από τόσα χρόνια θα μπορούσαν να την είχαν φέρει κοντά σε ρόλους όλων των ειδών, από κομεντί μέχρι horror. Δεν είναι όμως όλοι οι balladeers κομμένοι στα μέτρα του σινεμά, γι’ αυτό κανείς δεν θυμάται τον Μπομπ Ντίλαν στο παράξενο πείραμα του Ρενάλντο και Κλάρα από το 1978.

• Επειδή στο ευρύτερο πλαίσιο των δημοσιοποιημένων δράσεών της, όποτε εμπιστεύτηκε άλλους, δεν της βγήκε σε καλό, μάλλον δεν την ενδιαφέρει κάτι τέτοιο. Δηλώνει storyteller και αν κάπου θέλει να επενδύσει τη φιλοδοξία της, πέρα από τη μουσική, που κατέχει, είναι στην αφήγηση της μουσικής της, με τους όρους της. Το έχει αποδείξει, σκηνοθετώντας πάνω από δέκα δικά της βιντεοκλίπ, με αποκορύφωμα το «All too well», που η δεκάλεπτη εκδοχή του πήγαινε και για Όσκαρ, αλλά δεν τα κατάφερε να πλασαριστεί στην πεντάδα.

Κάνει μικρού μήκους και παραλλάσσει το κορίτσι που δεν άφησε ποτέ πίσω της με εμβόλιμες εμφανίσεις. Η Μαντόνα, μια και την αναφέραμε, ανακάλυψε αργά πως θα έπρεπε να το γυρίσει στη σκηνοθεσία εξαρχής αντί να υποστεί καταστροφές ως πρωταγωνίστρια. Αυτήν τη στιγμή, η Σουίφτ διαθέτει μια ισχύ που κανείς και καμιά δεν είχε στο παρελθόν. Η κινηματογραφημένη συναυλία της μετακίνησε βουνά, κανονικά, υποχρεώνοντας όλες τις πανάκριβες ταινίες να προσαρμοστούν σε νέο προγραμματισμό για να μην ηττηθούν στον ανταγωνισμό.

Με 260 εκατομμύρια δολάρια εισπράξεις, το «Eras Tour - The Movie» έδειξε πως ο κόσμος ξαναμπαίνει στις αίθουσες για χάρη της σε ένα συγχρονισμένο singalong που δεν έχει ξαναγίνει στα χρονικά – ακόμα και στην Ελλάδα έκοψε χιλιάδες εισιτήρια σε ειδικές, στοχευμένες, «πανευτυχείς» για όσους τις παρακολούθησαν προβολές. Το στοίχημα δεν είναι αν θα σκηνοθετήσει μεγάλου μήκους αλλά ποια ιστορία θα επιλέξει να πει και πότε, διατηρώντας πάντα την παράλληλη, αστρονομικής ανταπόκρισης καριέρα της προνομιούχου παραπονεμένης της διπλανής πόρτας.

TAYLOR SWIFT | THE ERAS TOUR Concert Film Official Trailer

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σου με ένα κλικ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM