Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα; Facebook Twitter
Η ταινία, που ξεπέρασε σε κόστος τα 120 εκατομμύρια και χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από τον Κόπολα μέσω της πώλησης ενός από τους αμπελώνες του, ενσωματώνει νέες τεχνικές VFX που οι δημιουργοί της ταινίας ελπίζουν ότι θα δούμε σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερες οθόνες. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image
0

Σύμφωνα με κάθε μαρτυρία, οι αντιδράσεις που ακολούθησαν την ειδική, κλειστή προβολή της ταινίας "Megalopolis" του Φράνσις Φορντ Κόπολα στις 28 Μαρτίου στο CityWalk AMC της Universal σε IMAX, υπήρξαν αποθεωτικές. Κάποιοι είπαν ότι πρόκειται σίγουρα για την πιο φιλόδοξη ταινία του μετά το «Αποκάλυψη Τώρα». Η ταινία, που ξεπέρασε σε κόστος τα 120 εκατομμύρια και χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από τον Κόπολα μέσω της πώλησης ενός από τους αμπελώνες του, ενσωματώνει νέες τεχνικές VFX που οι δημιουργοί της ταινίας ελπίζουν ότι θα δούμε σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερες οθόνες. Για να συμβεί αυτό, απαιτείται άμεσα κάποια μεγάλη συμφωνία και οι συνεργάτες του Κόπολα βρίσκονται ήδη σε διαπραγματεύσεις με διανομείς και με τα μεγάλα στούντιο. Τέτοιου είδους οντότητες όμως σπανίως παίρνουν μεγάλα ρίσκα στις μέρες μας – και ενώ ο Κόπολα είναι ένας θρύλος του σινεμά, έχει να κάνει εμπορική επιτυχία εδώ και τρεις δεκαετίες.

Ίσως η Paramount ή η Universal να ήθελαν να επιστρέψουν σε μια συνεργασία με τον Κόπολα. Παρ’ όλα αυτά, κάθε στούντιο που επενδύει σε μια τόσο φιλόδοξη καλλιτεχνική ταινία για την κινηματογραφική της προβολή, παίρνει ήδη ένα μεγάλο ρίσκο – θα πρέπει να υπάρξει κάποιο τίμημα. Και είναι δουλειά του Μπάρι Χιρς, του επί χρόνια δικηγόρου του Κόπολα και εκ των παραγωγών του "Megalopolis", να βρει μια στέγη για την ταινία. Ο ίδιος δήλωσε στο IndieWire ότι «τα πάντα είναι στο τραπέζι» καθώς οι συνομιλίες προχωρούν. Δήλωσε επίσης ότι έχουν οριστεί κι άλλες προβολές για τους ενδιαφερόμενους που θέλουν να την ξαναδούν. Ωστόσο, το «όλα» μάλλον δεν περιλαμβάνει τις πλατφόρμες streaming. Με μια καίρια ιστορία που κρατά έναν «μεγεθυντικό φακό για το πού βρισκόμαστε σήμερα ως χώρα», ο Χιρς δήλωσε ότι η ταινία βρίσκεται στο επίπεδο παρεξηγημένων αρχικά αριστουργημάτων όπως το «Αποκάλυψη Τώρα».

Αν όλα τα άλλα αποτύχουν, ο Κόπολα θα μπορούσε να αποφασίσει να την κυκλοφορήσει ο ίδιος, αναλαμβάνοντας το κόστος της προώθησης, αρκεί να βρει ως συνεργάτη ένα στούντιο πρόθυμο να διανείμει το "Megalopolis" μέσω αρνητικής παραλαβής.

«Πρέπει να είμαστε εξίσου δημιουργικοί στη σύναψη συμφωνιών, όπως ήταν ο Φράνσις στη δημιουργία αυτής της ταινίας», λέει ο Χιρς. «Όσοι την είδαν μου είπαν ότι η ταινία δεν μοιάζει με οτιδήποτε άλλο έχουν δει ποτέ, και ίσως εκεί θα πρέπει να γίνει η διαπραγμάτευση». Η προτίμηση του Κόπολα, βέβαια, είναι μια συμφωνία για προβολή σε κινηματογραφικές αίθουσες με μεγάλο χρονικό εύρος, και κατά προτίμηση σε αίθουσες με σύστημα IMAX. Ο Χιρς δήλωσε επίσης ότι έχει μιλήσει με διάφορα κινηματογραφικά φεστιβάλ σχετικά με το ποια θα μπορούσε να είναι η καλύτερη επίσημη πρεμιέρα για το "Megalopolis", αλλά πρόσθεσε ότι δεν πρόκειται η ταινία να εμφανιστεί σε κάποιο φεστιβάλ μέχρι να βρει διανομέα. Ο Χιρς δεν απέκλεισε το προσεχές φεστιβάλ των Καννών για την πρεμιέρα της ταινίας –  τόσο η «Συνομιλία» όσο και το «Αποκάλυψη Τώρα» κέρδισαν τον Χρυσό Φοίνικα – μια τέτοια χρονική προοπτική όμως κάνει τις διαπραγματεύσεις ακόμα πιο επείγουσες.

Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα; Facebook Twitter
O Αdam Driver στα γυρίσματα του Megalopolis.

Αν τελικά όμως ο Κόπολα δεν πετύχει τη συμφωνία που θέλει με κάποιο στούντιο, ποιες είναι οι επιλογές του; Έχει ήδη ανακοινώσει τα σχέδιά του να γυρίσει άλλη μια ταινία και μια μακρινή πιθανότητα είναι η προσφορά για τα δικαιώματα της "Μεγαλόπολης" να περιλαμβάνει και τη διαπραγμάτευση μιας συμφωνίας για την επόμενη ταινία του. Θα μπορούσε να ακολουθήσει τα βήματα της Τέιλορ Σουίφτ και της Μπιγιονσέ και να κυκλοφορήσει την ταινία απευθείας στις αίθουσες. Αν όλα τα άλλα αποτύχουν, ο Κόπολα θα μπορούσε να αποφασίσει να την κυκλοφορήσει ο ίδιος, αναλαμβάνοντας το κόστος της προώθησης, αρκεί να βρει ως συνεργάτη ένα στούντιο πρόθυμο να διανείμει το "Megalopolis" μέσω αρνητικής παραλαβής.

Το "Megalopolis" είναι η ιστορία της καταστροφής ενός ουτοπικού πολιτισμού και της επακόλουθης σύγκρουσης μεταξύ του Σίζαρ (που τον υποδύεται ο Άνταμ Ντράιβερ), ενός ιδεαλιστή αρχιτέκτονα που θέλει να ξαναχτίσει την κοινωνία με αποκλειστικά ανανεώσιμες πηγές, και του δημάρχου της πόλης (Τζιανκάρλο Εσπόζιτο) που δεν συμμερίζεται το όραμά του.

Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα; Facebook Twitter
Ο Francis Ford Coppola στα γυρίσματα της ταινίας.

Στην πρώτη προβολή του "Megalopolis" παρευρέθηκαν οι μεγαλύτεροι διανομείς του Χόλιγουντ καθώς πολλοί επιφανείς δημιουργοί και πρωταγωνιστές, ανάμεσά τους ονόματα όπως ο Σον Πεν, ο Αλ Πατσίνο, ο Νίκολας Κέιτζ και ο Ντάρεν Αρονόφσκι. «Αισθάνομαι ότι ήμουν κομμάτι της Ιστορίας: το "Megalopolis" είναι ένα λαμπρό, οραματικό αριστούργημα», δήλωσε ο υποψήφιος για Όσκαρ σκηνοθέτης των ταινιών "Selena" και "El Norte" Γκρέγκορι Νάβα σε δήλωσή του στο IndieWire σχετικά με την εμπειρία του.

«Ήμουν τόσο συγκλονισμένος που δεν μπορούσα να κάνω τίποτα άλλο για το υπόλοιπο της ημέρας από το να σκέφτομαι το 'Megalopolis' και να νιώθω το ισχυρό, ενθαρρυντικό μήνυμά του. Ο Φράνσις έχει πάει τον κινηματογράφο σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο - η όλη εμπειρία ήταν βαθιά συγκινητική. Ακόμα δεν μπορώ να σταματήσω να σκέφτομαι την ταινία και να το λέω σε όλους όσους γνωρίζω - όλοι ανυπομονούν να τη δουν! Το κοινό θα ξετρελαθεί».

Ένας άλλος γνωστός επαγγελματίας του χώρου που παρακολούθησε την πρώτη προβολή και θέλησε να παραμείνει ανώνυμος δήλωσε στο IndieWire ότι η ταινία μιλάει για έναν πολιτισμό που ακροβατεί σε ένα «επισφαλές περβάζι, που καταβροχθίζει τον εαυτό του μέσα σε μια δίνη ανεξέλεγκτης απληστίας, αυτο-ανάλωσης και πολιτικής προπαγάνδας» και επανέλαβε μια φράση του Κόπολα: όπως και το «Αποκάλυψη Τώρα», το "Megalopolis" δεν μιλάει για το τέλος του κόσμου αλλά για το «τέλος του κόσμου όπως τον ξέρουμε».

Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα; Facebook Twitter
Shia LaBeouf, Madeleine Gardella, Isabelle Kusman, Matt Gulbranson και Chloe Fineman
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα; Facebook Twitter
Jon Voight

Μένει να δούμε κατά πόσον αυτός ο ενθουσιασμός μπορεί να έχει κάποια αντιστοιχία με τα αισθήματα  των μεγάλων στούντιο ή του κοινού. Ο Χιρς δήλωσε ότι ο Κόπολα θα κάνει ό,τι είναι καλύτερο για την ταινία, με κάθε μέσο: «Νομίζω ότι η επιστροφή των χρημάτων του είναι μάλλον το τελευταίο πράγμα στον κόσμο που τον απασχολεί. Αυτό που τον ενδιαφέρει είναι να δουν την ταινία όσο περισσότεροι άνθρωποι γίνεται στις κινηματογραφικές αίθουσες».

Με στοιχεία από το Indie Wire

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

10 γυναικείες οσκαρικές πρωτιές

Οθόνες / Δέκα γυναικείες οσκαρικές πρωτιές που έγραψαν ιστορία

Η πρώτη μαύρη ηθοποιός, η πρώτη αυτόχθονας Αμερικανίδα, η πρώτη ΛΟΑΤΚΙ+ γυναίκα, η πρώτη που πήρε βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας ανταγωνιζόμενη τον πρώην σύζυγό της, η πρώτη zoomer και ως τώρα η μοναδική γεννηθείσα τον 21ο αιώνα με Όσκαρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ