Griselda: Η αιματοβαμμένη διαδρομή της «Βασίλισσας της Κοκαΐνης»

Griselda: Η αιματοβαμμένη διαδρομή της «Βασίλισσα της Κοκαΐνης» Facebook Twitter
Η Σοφία Βεργκάρα ως Γκριζέλντα Μπλάνκο. Φωτ.: Netflix
0

ΠΑΡΑ ΤΟ ΣΦΑΓΕΙΟ δεκαετιών που έχει συνδεθεί με το όνομά της, η αιματοβαμμένη ιστορία της Κολομβιανής Γκριζέλντα Μπλάνκο –που έγινε γνωστή και ως «Μαύρη Χήρα», «Βασίλισσα της Κοκαΐνης» και «La Madrina», δηλαδή «Η Νονά»– ακούστηκε διεθνώς μέσα από τη σειρά ντοκιμαντέρ Cocaine Cowboys, που κυκλοφόρησε μερικά χρόνια πριν από τη δολοφονία της το 2012.

Το 2018 η Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς την υποδύθηκε στην ταινία Cocaine Godmother ενώ στα σκαριά βρίσκεται και μια νέα βιογραφική ταινία για τη δράση της με πρωταγωνίστρια την Τζένιφερ Λόπεζ. Η πιο φιλόδοξη παραγωγή όμως με βάση τη ζωή της είναι η σειρά έξι επεισοδίων που κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου στο Netflix με τίτλο Griselda και πρωταγωνίστρια τη Σοφία Βεργκάρα.

Η σειρά που αποτελεί προϊόν των δημιουργών του Narcos επιχειρεί να παρουσιάσει μια πιο συμπαθητική εικόνα της «Νονάς», παρότι πολλοί από αυτούς που τη γνώρισαν δυσκολεύονται να αποδεχτούν μια τέτοια συμπονετική ματιά. Ο Στίβεν Σλέσινγκερ, ο Αμερικανός εισαγγελέας που είχε ασκήσει τη δίωξη εναντίον της, δήλωσε στην εφημερίδα Miami Herald ότι η Μπλάνκο ήταν μια «απολύτως κοινωνιοπαθής» προσωπικότητα.

Η Γκριζέλντα Μπλάνκο γεννήθηκε το 1943 και μεγάλωσε σε μια φτωχογειτονιά στην ορεινή παραγκούπολη του Μεντεγίν της Κολομβίας. Σε ηλικία 14 ετών στράφηκε στην πορνεία και αργότερα παντρεύτηκε έναν χαμηλόβαθμο γκάνγκστερ ονόματι Ντάριο Τρουχίλο, ο οποίος όμως έφυγε από τη μέση.

Ο αρχιεκτελεστής και σύμβουλός της, ο Χόρχε «Ρίβι» Ριβέρα, ο οποίος εκτίει ισόβια κάθειρξη για φόνο, έχει πει ότι η Μπλάνκο «άνθιζε στη σφαγή»: «Της άρεσε να βρίσκεται διαρκώς σε πόλεμο. Κάθε μέρα έλεγε "πρέπει να φάμε τον τάδε"».

Ο Μπομπ Παλόμπο, ομοσπονδιακός πράκτορας του Οργανισμού για την Καταπολέμηση των Ναρκωτικών (Drug Enforcement Administration ή DEA) που την παρακολουθούσε επί δέκα χρόνια, συμφωνεί. «Η Γκριζέλντα λάτρευε τους φόνους», είχε δηλώσει πέρσι στον Independent. Οι αριθμοί δεν μπορεί να είναι ακριβείς, αλλά το όνομά της έχει συνδεθεί έως και με 250 φόνους, μπορεί και παραπάνω. Ανάμεσα στα θύματά της ήταν τουλάχιστον δύο από τους συζύγους της – εξού και το προσωνύμιο «Μαύρη Χήρα».

Griselda: Η αιματοβαμμένη διαδρομή της «Βασίλισσα της Κοκαΐνης» Facebook Twitter
Το 2018 η Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς την υποδύθηκε στην ταινία «Cocaine Godmother».

Η Γκριζέλντα Μπλάνκο γεννήθηκε το 1943 και μεγάλωσε σε μια φτωχογειτονιά στην ορεινή παραγκούπολη του Μεντεγίν της Κολομβίας. Σε ηλικία 14 ετών στράφηκε στη σεξεργασία και αργότερα παντρεύτηκε έναν χαμηλόβαθμο γκάνγκστερ ονόματι Ντάριο Τρουχίλο, ο οποίος όμως έφυγε από τη μέση. Οι λεπτομέρειες σχετικά με τον θάνατό του είναι ασαφείς, αν και οι φήμες έλεγαν ότι η Μπλάνκο ήταν που έβαλε να τον σκοτώσουν.

Στη συνέχεια, παντρεύτηκε τον Αλμπέρτο Μπράβο, που ήταν αυτός που την εισήγαγε στο λαθρεμπόριο κοκαΐνης. Μαζί ξεκίνησαν την «επιχείρησή» τους στη Νέα Υόρκη και η Γκριζέλντα αμέσως έδειξε έφεση στην εγκληματική πανουργία, αγοράζοντας ένα εργοστάσιο εσωρούχων όπου σχεδίαζε η ίδια σουτιέν και κορσέδες με ειδικές θήκες για το λαθρεμπόριο ναρκωτικών.

Κυνηγώντας το «αμερικανικό όνειρο», το ζεύγος μετακόμισε μόνιμα στη Νέα Υόρκη αποσπώντας σημαντικό μερίδιο του τοπικού εμπορίου κοκαΐνης από τις Πέντε Οικογένειες της Μαφίας. Υπολογίζεται ότι εκείνη την εποχή η «Νονά» καθάριζε πάνω από δέκα εκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα. Ενώ ο Μπράβο έκανε απανωτά ταξίδια στην Κολομβία για να επιβλέπει το παραγωγικό κομμάτι της επιχείρησής τους, η Μπλάνκο έμενε πίσω και ξόδευε μυθικά ποσά.

Σύντομα όμως η σχέση τους κλονίστηκε εξαιτίας της αμοιβαίας καχυποψίας, της παράνοιας και των χρημάτων. Σύμφωνα με το καλά τεκμηριωμένο βιβλίο του Hugo Clark, The Black Widow, ήταν η έφεση της Μπλάνκο στη βία που τους χώρισε, καθώς και οι υπερβολικές της σπατάλες.

Τον Απρίλιο του 1975, η Μπλάνκο πήγε να συναντήσει τον σύζυγό της στην Κολομβία – υποτίθεται για να εξομαλύνουν τις διαφορές τους. Αμφότεροι κατέφτασαν με ένοπλους σωματοφύλακες. Η συνάντηση κορυφής μετατράπηκε γρήγορα σε πεδίο μάχης. Η Μπλάνκο πυροβόλησε και σκότωσε τον σύζυγό της, ο οποίο πρόλαβε και την τραυμάτισε στο στομάχι με μια ριπή από το ούζι του. Έξι σωματοφύλακες φέρονται να σκοτώθηκαν στην ανταλλαγή πυροβολισμών.

Griselda: Η αιματοβαμμένη διαδρομή της «Βασίλισσα της Κοκαΐνης» Facebook Twitter
Η «Νονά» σε φωτογραφία της δεκαετίας του '70.

Αυτό το περιστατικό αποτελεί το σημείο εκκίνησης της σειρά του Netflix, που ουσιαστικά ξεκινά μετά τη μετεγκατάσταση της Μπλάνκο στο Μαϊάμι στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Η «Νονά» άλλαξε το τοπίο στο εμπόριο ναρκωτικών της πόλης και έγινε η «Βασίλισσα της Κόκας», ζώντας μια ζωή αντίστοιχη με του «Σημαδεμένου». Ανάμεσα στους τακτικούς καλεσμένους της βρισκόταν και ο Πάμπλο Εσκομπάρ, ο οποίος υπήρξε προστατευόμενός της.

Αργότερα η Μπλάνκο έβαλε να σκοτώσουν και τον τρίτο σύζυγό της, Ντάριο Σεπουλβέντα, όταν εκείνος επιχείρησε να διαφύγει παίρνοντας μαζί του τον γιο της (από προηγούμενο γάμο), τον οποίον είχε η ίδια βαφτίσει Μάικλ Κορλεόνε. Σύμφωνα με τον θρύλο, ο Σεπουλβέντα πυροβολήθηκε μπροστά στα μάτια του παιδιού. Η Μπλάνκο μετακόμισε στην Καλιφόρνια το 1985, όπου τελικά συνελήφθη, καταδικάστηκε και οδηγήθηκε στη φυλακή.

Το 2004 αφέθηκε ελεύθερη και επέστρεψε στο Μεντεγίν, όπου εκτελέστηκε από διερχόμενο όχημα στις 3 Σεπτεμβρίου 2012, καθώς έβγαινε από ένα κρεοπωλείο. Καθώς η Μπλάνκο ψυχορραγούσε, η έγκυος νύφη της εναπόθεσε μια Βίβλο στο στήθος της. Η «Νονά» ήταν 69 ετών. Πολλοί αναρωτήθηκαν αν είχε μετατραπεί σε πληροφοριοδότη. Άλλοι υπέθεσαν ότι έπεσε θύμα κάποιας «εκδίκησης από το παρελθόν».

Με στοιχεία από The Telegraph

Griselda | Official Trailer | Netflix

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ