«The Marvels»: Το σύμπαν της Marvel μόλις έφτασε στο ναδίρ του

THE MARVELS Facebook Twitter
Το «Marvels» είχε τη μοναδική ευκαιρία να μηδενίσει με την καλή έννοια, ξεκινώντας μια φρέσκια ματιά στην προσέγγιση και την πλοκή, μετά τους «Avengers», ειδικά αφού το πρωτότυπο εγχείρημα των «Eternals» δεν δείχνει να απογειώνεται σύντομα, ποιος ξέρει γιατί.
0

Η ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ της «Κάπτεν Μάρβελ», ακριβώς πριν από την πανδημία, γέννησε την αισιοδοξία πως μια παραγωγή υπερ-ηρωίδων εφάμιλλη με τις αντίστοιχες «ανδρικές» είχε τελικά θέση στην παγκόσμια κοινωνία του θεάματος και δεν ήταν απλώς ένας ευσεβής πόθος του χρόνιου, και ως έναν βαθμό δίκαιου αιτήματος για διάρρηξη της άνανδρης, αναίτιας ανδροκρατίας στα υψηλά κλιμάκια των προϋπολογισμών και του υποτιθέμενα τεστοστερόνικου είδους της περιπέτειας.

Όπως όλα πλέον μεταβάλλονται με ρυθμούς εκτός στατιστικών μετρήσεων και ακριβών υπολογισμών, έτσι και οι συνθήκες που άλλοτε κυοφορούσαν θριάμβους και αναπτύσσονταν γεωμετρικά με τους νόμους της αγοράς και των πρότερων κινηματογραφικών παραδειγμάτων αλλάζουν άρδην, απειλώντας τα ακλόνητα πλάνα ενός κολοσσού, όπως η Disney, πιο συγκεκριμένα του αξιοσέβαστου παραρτήματος/σύμπαντος της Marvel.

Πολλοί ίσως έχουν ήδη ρίξει μια ματιά στο παρασκηνιακό άρθρο του «Variety» για τα πεπραγμένα στο βασίλειο του Κέβιν Φάιγκι, τις εσφαλμένες επιλογές, τις χαμηλές πτήσεις ταινιών και σειρών που είχαν προγραμματιστεί και υλοποιηθεί την τελευταία τριετία, τις τρεμάμενες προβλέψεις των επαγγελματιών στην ιχνηλασία του box office, την ανισορροπία μεταξύ των λιγοστών καλών σουτ και των πολλών αστοχιών, ακόμη και σε κενό τέρμα. Η άδεια εστία δεν είναι παρά το αντίπαλο δέος, η DC, που χαροπαλεύει με έναν «Batman» της προκοπής το τελευταίο διάστημα, ψάχνοντας να δει τι μπορεί να κάνει με τα ακριβοπληρωμένα ατού της.

Το σύνθημα φαίνεται να είναι «ας κάνουμε ό,τι μπορούμε με ανακυκλωμένα υλικά και επαναλαμβανόμενους χαρακτήρες μέχρι να δούμε ποια ιδέα θα προκριθεί ως καλύτερη για την επόμενη κυκλοφορία».

Και οι κάτω του αναμενομένου αποδόσεις αφορούν τις απώλειες ακόμη και σε βαριά χαρτιά, όπως ο τηλεοπτικός Λόκι, που ήταν αρκετά κάτω σε τηλεθέαση συγκριτικά με την προηγούμενη σεζόν. Κι ενώ η Warner είχε να αντιμετωπίσει τον λεπτό χειρισμό της ιδιάζουσας περίπτωσης του Έζρα Μίλερ λόγω των κατηγοριών που τον βάρυναν και της έλλειψης χρόνου ώστε η κοινή γνώμη να αποδεχθεί τη μεταμέλειά του, ήρθε το περιστατικό των μηνύσεων κατά του, αθώου κατά την άποψή του, Τζόναθαν Μέιτζορς, για να προκαλέσει σημαντικούς τριγμούς στο οικοδόμημα που χτιζόταν μεθοδικά στο «Antman».

THE MARVELS Facebook Twitter
Η μικρή θέλει να γίνει μέλος της παρέας, όπως κάθε οπαδός του Σύμπαντος, και αυτή η απονήρευτη προθυμία με τα γουρλωμένα μάτια και τα μελιστάλαχτα θαυμαστικά βάζει έμμεσα το fanbase στο παιχνίδι.

Επιπρόσθετα, η συνεχιζόμενη απεργία των ηθοποιών δεν βοηθά καθόλου μια ταινία όπως το «Marvels», που ποντάρει στην προώθηση και στο λανσάρισμα, αφού αποπειράται να μας θυμίσει τι έχει συμβεί με τη σμηναγό Κάρολ Ντένβερς που είχε χάσει την ταυτότητά της από την τυραννική φυλή των Kree, να διερευνήσει τι ακριβώς συνέβη και χάλασε η εγκάρδια σχέση της με την κόρη της καλύτερής της φίλης, την «ανιψιά» της Μόνικα Ραμπό, που δεν έχει κομικίστικο υποκοριστικό γιατί αντιστέκεται με μια κάποια δόση σοβαρότητας, καθώς και να μας συστήσει μια ανήλικη, επίδοξη ηρωίδα, τη μεγαλύτερη θαυμάστριά της, την Κάμαλα (κλείσιμο ματιού στη μεγάλη αφροθηλυκή ελπίδα των Δημοκρατικών!) Χαν, γνωστή και ως Ms. Marvel.

Η μικρή θέλει να γίνει μέλος της παρέας, όπως κάθε οπαδός του Σύμπαντος, και αυτή η απονήρευτη προθυμία με τα γουρλωμένα μάτια και τα μελιστάλαχτα θαυμαστικά βάζει έμμεσα το fanbase στο παιχνίδι, προσκαλώντας τους ονειροπαρμένους nerds να ταυτιστούν με το ethnic κορίτσι της διπλανής πόρτας που έτυχε να φορά το κβαντικό βραχιόλι το οποίο αναζητά η εκδικητική κακιά της υπόθεσης, και το ψάχνουν μανιωδώς όλες, για να επισπεύσουν την καταστροφή ή τη σωτηρία του κόσμου, ανάλογα με τη θέση στην οποία βρίσκονται.

Το σενάριο την προδίδει και η τεχνική υποστήριξη δεν κρατά καν τα προσχήματα: οι «Marvels» βυθίζονται σε μια ανιαρή και τελείως ακίνδυνη χορογραφία μονομαχιών δωματίου, που κάποια στιγμή επεκτείνεται σε γαλαξιακά σκηνικά τα οποία έχουμε ξαναδεί σε απείρως απειλητικότερες και πιο ευφάνταστες παραλλαγές. Η καλλιτεχνική διεύθυνση παραπέμπει στη μικροαστική διαστημική λογική του camp τηλεοπτικού κωμικού έπους της δεκαετίας του ’60, το «Χαμένοι στο Διάστημα», ενώ οι μοχθηροί αντίπαλοι, εντελώς στερημένοι από μεγαλοπρέπεια ή, έστω, μια υποψία αξιοπρέπειας και αυτονομίας, θα μπορούσαν κάλλιστα να φιγουράρουν ως κομπάρσοι σε ένα τυπικό επεισόδιο οποιασδήποτε φάσης του «Star Trek», εκτός από την τελευταία, και σίγουρα πιο αναβαθμισμένη.

THE MARVELS Facebook Twitter
Η Μπρι Λάρσον γίνεται μία ακόμα Χίλαρι Σουάνκ της νεότερης εποχής.

Το σύνθημα φαίνεται να είναι «ας κάνουμε ό,τι μπορούμε με ανακυκλωμένα υλικά και επαναλαμβανόμενους χαρακτήρες μέχρι να δούμε ποια ιδέα θα προκριθεί ως καλύτερη για την επόμενη κυκλοφορία». Ακόμη και όταν ξεμυτίζει δειλά προς την αφηγηματική τρέλα, στις γάτες που καταβροχθίζουν καλοπροαίρετα με τα πλοκαμοστόματά τους, και κυρίως κατά την επίσκεψη της Κάρολ σε έναν πλανήτη όπου όλοι τραγουδούν και την υποδέχονται με τιμές αρχηγού κράτους, η κατάληξη του ανέκδοτου απουσιάζει όπως ένα αέριο που έχει διαρρεύσει σε ανύποπτο χρόνο – για τη σκηνογραφία μαθητικής παράστασης, ούτε λόγος…

Το τι συμβαίνει στις αίθουσες συσκέψεων της MCU, ποια είναι η ρεαλιστική προσμονή και ποιο το τελικό αποτέλεσμα των εξετάσεων, πώς οι μυθοπλασίες για τις αίθουσες θα τροφοδοτούν το Disney+ και τούμπαλιν, αν θα ξηλωθούν το εκπονημένο πλάνο, ο Κανγκ και οι χρυσές αλλαγές που περιμένουν τη σειρά τους στον πάγκο, και ποιος θα πείσει τον ενωτικό Iron Man να ανακτήσει την ξεριζωμένη του καρδιά –και αν ναι, με τι οικονομικό τίμημα–, όλα αυτά αφορούν ένα άλλο ρεπορτάζ.

THE MARVELS Facebook Twitter
Το τι βλέπουμε ωστόσο στην οθόνη είναι εντελώς αποκαρδιωτικό, σαν ανταλλαγή χαριτωμένων διδαχών περί οικογένειας για εσωτερική κατανάλωση, με τον επικεφαλής της σεμνής και μπερδεμένης τελετής Νικ Φιούρι του Σάμιουελ Τζάκσον αμήχανο και απαυδισμένο από τη φαυλότητα του θέματος.

Το τι βλέπουμε ωστόσο στην οθόνη είναι εντελώς αποκαρδιωτικό, σαν ανταλλαγή χαριτωμένων διδαχών περί οικογένειας για εσωτερική κατανάλωση, με τον επικεφαλής της σεμνής και μπερδεμένης τελετής Νικ Φιούρι του Σάμιουελ Τζάκσον αμήχανο και απαυδισμένο από τη φαυλότητα του θέματος. Η Μπρι Λάρσον γίνεται μία ακόμα Χίλαρι Σουάνκ της νεότερης εποχής: είναι η ηθοποιός που έλαμψε σε έναν απαιτητικό ρόλο, πήρε δίκαια το Όσκαρ για το σπαρακτικό «Room», όπως ακριβώς η Σουάνκ στο «Boys don’t cry» καθώς και στο «Million Dollar Baby», αλλά αδυνατεί να εκπέμψει οποιαδήποτε ζεστασιά, αυθεντικότητα, πειθώ ή star quality, αν επιμένετε, σε οτιδήποτε άλλο έχει παίξει ή να ανεβάσει το επίπεδο ενός ισχνού σεναρίου, παγώνοντας στην ιδέα ή τη θέα του.

Το «Marvels» είχε τη μοναδική ευκαιρία να μηδενίσει με την καλή έννοια, ξεκινώντας μια φρέσκια ματιά στην προσέγγιση και την πλοκή, μετά τους «Avengers», ειδικά αφού το πρωτότυπο εγχείρημα των «Eternals» δεν δείχνει να απογειώνεται σύντομα, ποιος ξέρει γιατί. Αντ’ αυτού, θα του ταίριαζε ο υπότιτλος «The Endgame», αν δεν είχε σφραγίσει το φινάλε μιας τόσο δοξασμένης, αλλά τόσο μακρινής εποχής.

Η ταινία «The Marvels» προβάλλεται στους κινηματογράφους από τις 9/11.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «requel» ενός θρίλερ των 90s και 8 ακόμη λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το requel ενός θρίλερ των ΄90s και 7 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Η ανάσταση του «I Know What You Did Last Summer», η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν, η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby» και η ταινία που εδραίωσε το άστρο της Μόνικα Μπελούτσι - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ