Fingernails: Tι είναι αυτό που το λένε αγάπη σε δύσκολους καιρούς;

Fingernails Facebook Twitter
Η Άννα συζεί με τον Ράιαν, έναν καθόλα ok, πλην όμως βαρετό τύπο, που δειγματοληπτικά ταιριάζει απόλυτα μαζί του.
0

Τι είναι αυτό που το λένε αγάπη αλλά σε δύσκολους καιρούς, αναρωτιέται ο Χρήστος Νίκου στο Fingernails την αγγλόφωνη, σε παραγωγή Κέιτ Μπλάνσετ, δεύτερη σκηνοθετική του απόπειρα μετά το υπέροχο ντεμπούτο του με τα Μήλα, μαζί με τους πρωταγωνιστές του, την αφοσιωμένη Άννα (Τζέσι Μπάκλεϊ) και τον ευαίσθητο Αμίρ (Ριζ Αχμέντ) που εργάζονται στο Ινστιτούτο Αγάπης του ιδεαλιστή Ντάνκαν (Γουίλσον) και καθοδηγούν ζευγάρια μέχρι την τελική και πιο δύσκολη δοκιμασία της απόδειξης της έλξης της, δηλαδή στο να ξεριζώσουν ένα νύχι τους και να το σκανάρουν, για να διαπιστώσουν, μέσω του πορίσματος ενός παλιομοδίτικου ηλεκτρονικού υπολογιστή, αν όντως ταιριάζουν ή όχι!

Μια «προειδοποίηση» πριν από τους τίτλους αρχής πως οι πρώτες ενδείξεις ανεπαρκούς καρδιακής λειτουργίας εμφανίζονται στα νύχια του ανθρώπου τοποθετεί την ταινία σε ένα άχρονο και δυστοπικό σύμπαν αισθηματικής επιστημονικής φαντασίας, περίπου στο πλαίσιο του λανθιμικού και φιλιππικού Αστακού, όχι όμως και στο ίδιο πνεύμα, αφού το «Fingernails» εξερευνά τη ρομαντική πλευρά της ατόφιας ερωτικής επαφής, αγγίζοντας τις ποιητικές εκφάνσεις ενός ζευγαριού που καλείται να ξεπεράσει συναισθηματικούς δισταγμούς, διατεταγμένους περιορισμούς και μια φωτογενή, πολύ αξιοπρόσεχτη αίσθηση αιδούς που μεγεθύνεται από τα εξαιρετικής εκφραστικότητας και ερμηνευτικής δεινότητας πρόσωπα της Μπάκλεϊ και του Αχμέντ όταν έρχονται κοντά και κυρίως όποτε αποφεύγουν να «καρφωθούν» από το αμοιβαίο ενδιαφέρον που τρέφουν ο ένας για τον άλλο.

Tο «Fingernails» εξερευνά τη ρομαντική πλευρά της ατόφιας ερωτικής επαφής, αγγίζοντας τις ποιητικές εκφάνσεις ενός ζευγαριού που καλείται να ξεπεράσει συναισθηματικούς δισταγμούς.

Fingernails Facebook Twitter
Oι πρωταγωνιστές της ταινίας είναι η αφοσιωμένη Άννα (Τζέσι Μπάκλεϊ) και ο ευαίσθητος Αμίρ (Ριζ Αχμέντ).

Η Άννα συζεί με τον Ράιαν (Τζέρεμι Άλαν Γουάιτ, υποψήφιος για Emmy για το τηλεοπτικό The Bear), έναν καθόλα ok, πλην όμως βαρετό τύπο που δειγματοληπτικά ταιριάζει απόλυτα μαζί του, και ο Αμίρ λέει πως έχει σύντροφο, αν και φαίνεται πως κρύβει ένα βαρύ μυστικό και σίγουρα δεν διάγει ευχάριστο ή ανέφελο βίο. Επιλέγοντας, όπως και στα «Μήλα», ένα συμβολικό εύρημα για να αναπτύξει έναν μικρόκοσμο μελαγχολίας και να στοχαστεί πάνω στην ανθρώπινη τρυφερότητα σε μια εχθρική, αναίσθητη κοινωνία, παραμένοντας νηφάλιος απέναντι στην ανατριχιαστική φύση του κυριολεκτικού «ξενυχιάσματος», ο Νίκου, μαζί με τους σεναριογράφους Σταύρο Ράπτη και Σαμ Στάινερ, δείχνει αβίαστα, για μία ακόμη φορά, τις ικανότητές του στη σταδιακή, βαθιά προσέγγιση των χαρακτήρων, ενσωματώνοντας οργανικά το ιδιάζον του τέχνασμα, αν και αφήνει στο δραματικό πεπρωμένο της ταινίας τις πολλαπλές συνέπειες που θα μπορούσε να έχει στους απομονωμένους χαρακτήρες που την κατοικούν. 

Η ταινία «Fingernails» κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους και στο Apple TV+ στις 3/11.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

The Bear: Η κουζίνα ως καθαρτήριο των ψυχών

Daily / «The Bear»: Η κουζίνα ως καθαρτήριο των ψυχών

Έχουν καταντήσει μπανάλ οι προσδιορισμοί «αυθεντικό» και «ανθρώπινο», ταιριάζουν όμως απολύτως στους ρυθμούς και στο ύφος αυτής της εξαιρετικής νέας σειράς που προσφέρει μαθήματα ζωής και συντροφικότητας χωρίς ίχνος διδακτισμού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ