«Hijarbie»: Η Barbie με τη μαντίλα επιστρέφει

‘Hijarbie’: Η Barbie με τη μαντίλα επιστρέφει Facebook Twitter
Μετά από ένα διάλειμμα έξι ετών, δημοσιεύτηκε τον περασμένο μήνα στον λογαριασμό @hijarbie στο Instagram η φωτογραφία μιας Barbie με μαντίλα.
0

Μετά από ένα διάλειμμα έξι ετών, δημοσιεύτηκε στον λογαριασμό @hijarbie στο Instagram η φωτογραφία μιας κούκλας που φοράει ένα ροζ φόρεμα και χιτζάμπ (ή μαντίλα όπως έχουμε συνηθίσει να λέμε) ποζάροντας μπροστά σε έναν επίσης ροζ τοίχο. «Η #Hijarbie επέστρεψε» γράφει η λεζάντα, προς τέρψη των ακολούθων της, τα σχόλια των οποίων έδειχναν πόσο πολύ καλωσόρισαν την επιστροφή της.

Η Haneefah Adam, η Νιγηριανή καλλιτέχνης πίσω από το @hijarbie, άρχισε για πρώτη φορά να παρουσιάζει κούκλες με μουσουλμανική εμφάνιση το 2015, παρατηρώντας την έλλειψη τέτοιας μόδας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που ακολουθούσε. Όπως λέει σήμερα η ίδια: «Δεν έβλεπα στους διάφορους σχετικούς λογαριασμούς του Instagram ούτε μια κούκλα που να μου μοιάζει».

Αποφάσισε λοιπόν να φτιάξει τη δική της κι έπιασε αμέσως δουλειά ράβοντας μια ναυτική μάξι φούστα, μια μπλε μπλούζα και μια μαύρη μαντίλα, δημοσιεύοντας μια φωτογραφία της δημιουργίας της τον Δεκέμβριο του 2015. Η θετική ανταπόκριση την ενθάρρυνε να φτιάξει περισσότερα ρούχα.

Το 2017 η Mattel κυκλοφόρησε την πρώτη κούκλα Barbie που φορούσε μαντίλα, με πρότυπο την Αμερικανίδα Ολυμπιονίκη της ξιφομαχίας Ibtihaj Muhammad, έναν χρόνο αφότου η Adam είχε δημιουργήσει τη δική της εκδοχή της αθλήτριας.

Στους μήνες που ακολούθησαν σχεδίασε ένα ρούχο βασισμένο σε μια ρόμπα που φορούσε η Βρετανίδα lifestyle και fashion influencer Habiba da Silva, προκαλώντας την ενθουσιώδη ανταπόκριση των μέσων μαζικής ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένης της Teen Vogue.

Από τότε η Adam έχει ανεβάσει περισσότερες από 200 φωτογραφίες στο @hijarbie και έχει σχεδιάσει περίπου 70 ρούχα που εξυμνούν τη μουσουλμανική κουλτούρα και μόδα, συμπεριλαμβανομένης μιας σειράς από κούκλες που βασίζονται σε επιφανείς μουσουλμάνες.

Τον περασμένο μήνα, εμπνευσμένη από τον θόρυβο γύρω από την ταινία Barbie και το φεμινιστικό της μήνυμα, επέστρεψε στο @hijarbie αφού είχε κάνει ένα μεγάλο διάλειμμα για να επικεντρωθεί στην οικογένειά της. «Η Barbie δημιούργησε ένα νέο φαινόμενο, γιορτάζοντας τη θηλυκότητα, την ανεξαρτησία και τη γυναικεία δύναμη», λέει.

‘Hijarbie’: Η Barbie με τη μαντίλα επιστρέφει Facebook Twitter
Η Haneefah Adam άρχισε για πρώτη φορά να παρουσιάζει κούκλες με μουσουλμανική εμφάνιση το 2015, παρατηρώντας την έλλειψη τέτοιας μόδας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το 2017 η Mattel κυκλοφόρησε την πρώτη κούκλα Barbie που φορούσε μαντίλα, με πρότυπο την Αμερικανίδα Ολυμπιονίκη της ξιφομαχίας Ibtihaj Muhammad, έναν χρόνο αφότου η Adam είχε δημιουργήσει τη δική της εκδοχή της αθλήτριας. Ενθουσιάστηκε επίσης όταν είδε μια Barbie να φοράει μαντίλα στη φετινή ταινία.

Παρά το γεγονός ότι έδειξε από νωρίς ταλέντο στις καλές τέχνες, η Adam δεν σκέφτηκε να κάνει καριέρα ως καλλιτέχνις. Ήθελε να γίνει γιατρός, αλλά κατέληξε να σπουδάσει φυσιολογία, ακολουθούμενη από ένα μεταπτυχιακό στη φαρμακολογία στο Ηνωμένο Βασίλειο.

‘Hijarbie’: Η Barbie με τη μαντίλα επιστρέφει Facebook Twitter
Το 2017 η Mattel κυκλοφόρησε την πρώτη κούκλα Barbie που φορούσε μαντίλα, με πρότυπο την Αμερικανίδα Ολυμπιονίκη της ξιφομαχίας Ibtihaj Muhammad.

Αφού επέστρεψε στη Νιγηρία, ωστόσο, ανακάλυψε ξανά το πάθος της και ξεκίνησε να μοιράζεται τις δημιουργίες της στο διαδίκτυο. Η νίκη της σε έναν διαγωνισμό food art το 2016 ήταν η ώθηση που χρειαζόταν για να ξεκινήσει την καλλιτεχνική της καριέρα. Σύντομα δεχόταν παραγγελίες ενώ εκθέσεις της δουλειάς της παρουσιάζονταν στη Νιγηρία και τη Νέα Υόρκη.

Η Adam, η οποία είναι τώρα 32 ετών και ζει μόνιμα στο Λάγος, ετοιμάζεται να επεκτείνει τη δουλειά της στο @hijarbie παρουσιάζοντας περισσότερα μουσουλμανικά πρότυπα. Αυτόν τον μήνα εγκαινιάζει έναν ιστότοπο για το marketing των χειροποίητων ρούχων της για κούκλες. «Δεν είμαι επιχειρηματίας», λέει, «αλλά οι φίλες μου με ενθάρρυναν. Όλες ήθελαν ρούχα για τις κούκλες των κοριτσιών τους».

‘Hijarbie’: Η Barbie με τη μαντίλα επιστρέφει Facebook Twitter
Ρούχο βασισμένο στην εμφάνιση της Βρετανίδα lifestyle και fashion influencer Habiba da Silva (δεξιά).

Με στοιχεία από The Guardian

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Saint Laurent: Αγάπη από νάιλον και δέρμα

Μόδα & Στυλ / Saint Laurent: Αγάπη από νάιλον και δέρμα

Με σχεδιαστές και corporate στελέχη να αισθάνονται πάνω τους το εξαιρετικό ειδικό βάρος αυτής της παρισινής σεζόν, και τις επιδείξεις να μοιάζουν με διαγωνισμό εντυπώσεων, η εβδομάδα μόδας για την άνοιξη του 2026 εγκαινιάστηκε με μια σαγηνευτική επίδειξη του Anthony Vaccarello για τον οίκο Saint Laurent.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Rachel Scott: Η ωμή ενέργεια των Τροπικών στη Νέα Υόρκη

Μόδα & Στυλ / Rachel Scott: Η ωμή ενέργεια των Τροπικών στη Νέα Υόρκη

Η πολυβραβευμένη σχεδιάστρια του cult brand Diotima μόλις ανέλαβε τα καλλιτεχνικά ηνία στους Proenza Schouler, φέρνοντας ανάγλυφες υφές, χειροποίητες λεπτομέρειες και ένα διάχυτο sexiness, και παράλληλα μια ιδέα για το τι περιμένουμε από τη μόδα σήμερα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Collection D: H νέα συλλογή της Phoebe Philo προοιωνίζεται τη μεγάλη επιστροφή της Couture στη μόδα

Μόδα & Στυλ / Phoebe Philo: H ιέρεια της ήσυχης πολυτέλειας ανεβάζει την ένταση

​Με γλυπτικά τζάκετ, φραμπαλάδες και παντελόνια που σέρνονται, η σχεδιάστρια που ξέρει πώς να δίνει στις γυναίκες κάτι κομψό και συνάμα στραπατσαρισμένο ξαναδείχνει τον παλιό της ατρόμητο ’90s εαυτό και ανοίγει τον δρόμο για τη μεγάλη επιστροφή της couture στη μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Απώλειες / Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Ένας αληθινός τιτάνας της μόδας έφυγε στα 91 του χρόνια, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας ένα συγκλονιστικό αρχείο ένδυσης του 20ού αιώνα και μια multi-billion αυτοκρατορία που πρεσβεύει την ήσυχη κομψότητα σε κάθε πτυχή του τρόπου ζωής.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν να κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει.

Μόδα & Στυλ / Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν να κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει

Το λανσάρισμα της πρώτης συλλογής μακιγιάζ του οίκου μόδας πυροδότησε μια ζωηρή συζήτηση για τις τιμές των εταιρειών και τα όριά τους. Θα μεταφραστεί αυτός ο θόρυβος σε πωλήσεις; Μήπως το μεγαλύτερο brand πολυτελείας έκανε λανθασμένους υπολογισμούς;  
THE LIFO TEAM