«Επικίνδυνη Αποστολή: Θανάσιμη Εκδίκηση, Μέρος Πρώτο»: Εκτός κατηγορίας, εκτός συναγωνισμού

«Επικίνδυνη Αποστολή: Θανάσιμη Εκδίκηση, Μέρος Πρώτο»: Εκτός κατηγορίας, εκτός συναγωνισμού Facebook Twitter
Τρία χρόνια γυριζόταν το έβδομο επεισόδιο, με καθυστερήσεις λόγω Covid, reshoots τελειομανίας αλλά και κάποια ξεσπάσματα θυμού για πρωτόκολλα που δεν τηρήθηκαν.
0

Με την εξαίρεση του Φίλιπ Σίμορ Χόφμαν, το κακό που αντιμετωπίζει ο Ίθαν Χαντ και η παρέα του, το Σώμα των Επικίνδυνων Αποστολών, είναι ασαφές, γενικευμένο, πιο απρόσωπο ακόμα και από μια οργάνωση σαν τη Spectre, εννοείται απειλητικό και θανάσιμο, αν και τόσο πολύμορφο που δεν γίνεται να διευκρινιστεί με λεπτομέρειες.

Μέρος της γοητείας αλλά και της συγχυστικής αιχμής της σειράς που ο Τομ Κρουζ ανέλαβε με τρομερή όρεξη πριν από είκοσι πέντε χρόνια, και διατήρησε πεισματικά ακόμα και όταν ουσιαστικά απολύθηκε από την Paramount και έκοψε κάθε δεσμό με την Πόλα Γουόγκνερ στα πέτρινα χρόνια της επαγγελματικής του κρίσης, είναι η 360 μοιρών στόχευση, σαν να μη μπορεί τίποτε να ξεφύγει από πουθενά και να σημαδεύει ο ένας τον άλλον, ανεξάρτητα από ηθική, καθήκον, πρότερη καλή διαγωγή ή εγκληματικό ιστορικό ‒ το εφέ του Τζον Γου με τα όπλα στον κρόταφο, σε πολλαπλά κάτοπτρα.

Η έννοια του «ευρύτερου καλού» επαναλαμβάνεται και διακωμωδείται στο πρώτο μέρος της Θανάσιμης Εκδίκησης, ακριβώς διότι το κοινό πλέον γνωρίζει πως μυστικές υπηρεσίες και μισθοφόροι απέχουν ελάχιστα, οι περίτεχνες μάσκες είναι ένα παιχνίδι λίγο ως πολύ γνωστό (γι’ αυτό και στην επιδέξια σεκάνς του τρένου ο Χαντ δεν τη χρειάζεται καν) και ανά πάσα στιγμή ένας αντίπαλος μπορεί να αποδειχθεί πολυτιμότερος σύμμαχος από τον μαρκαρισμένο συνεργάτη.

Ο Κρουζ δεν είναι πρωταθλητής μοτοκρός, δεν είναι ολυμπιονίκης, δεν είναι δρομέας ή ραλίστας, ούτε καν πιστοποιημένος κασκαντέρ: μια τεράστια ομάδα επαγγελματιών σχεδιάζει επί μήνες κάθε stunt του, κι όμως ο μέσος θεατής, ακόμη και όσοι δεν τον ακολουθούν για τους δικούς τους λόγους, είναι πεπεισμένοι πως ο Αμερικανός ηθοποιός τα κάνει όλα μόνος του.

Στο έβδομο επεισόδιο της σειράς το meta αποτελεί κανονικότητα και όλα παίζουν, με έμφαση στο προσωπικό επίπεδο, περίπου σαν τα βήματα που προοιωνιζόταν το μελαγχολικό κύκνειο άσμα του Τζέιμς Μποντ όπως τον γνωρίζαμε μέχρι τότε. Ας περιμένουμε πριν βιαστούμε να βγάλουμε συμπεράσματα περί συνταξιοδότησης του Τομ Κρουζ από την αφοσιωμένη του επένδυση, καθώς πρόσφατα ζήλεψε την αντοχή του Χάρισον Φορντ και δήλωσε πως καλοβλέπει τον εαυτό του στα 80 να κάνει περίπου τα ίδια!

Επικίνδυνη Αποστολή: Θανάσιμη Εκδίκηση, Μέρος Πρώτο Facebook Twitter
Tο κακό που αντιμετωπίζει ο Ίθαν Χαντ και η παρέα του, το Σώμα των Επικίνδυνων Αποστολών, είναι ασαφές, εννοείται απειλητικό και θανάσιμο, αν και τόσο πολύμορφο που δεν γίνεται να διευκρινιστεί με λεπτομέρειες.

Στη Θανάσιμη Εκδίκηση συμβαίνει μια ποικιλία τεράστιων προκλήσεων με την οριακά προσχηματική, έξυπνα επιτηδευμένη πλοκή. Ο πόλεμος που ελλοχεύει, καθόλου ψυχρός, αλλά πραγματικός και αιματηρός, προέρχεται από την Οντότητα, μια ψηφιακή «μόλυνση» που αυτοτροφοδοτείται σαν ανεξέλεγκτος ιός, διασπείρεται και σκέφτεται αυτόνομα, υφαρπάζοντας την αλήθεια και υποκαθιστώντας πρόσωπα και καταστάσεις κατά βούληση. Η καταγωγή της παραμένει, τουλάχιστον στο πρώτο μέρος, μυστηριώδης και οι συνέπειές της δύσκολο να αποτιμηθούν, πόσο μάλλον να τερματιστούν. Όπως είναι εύλογο, όλες οι μεγάλες δυνάμεις ονειρεύονται στρατιωτική εργαλειοποίηση και ο Χαντ καλείται να αντιμετωπίσει έναν παλιό του εχθρό, με τον θεσμικό εκβιασμό να αποκαλύπτει το παλιό έγκλημα που του έχει συγχωρεθεί, έτσι ώστε να αποκτήσει την καριέρα που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.

Ο ανώτερος υπάλληλος της Οντότητας είναι ο Γκάμπριελ με το αγγελικό όνομα (Εσάι Μοράλες), ένας καλοστεκούμενος, αψυχολόγητος, ελάχιστα εκφραστικός μεσήλικας που υπολογίζει τον χρόνο, παρακάμπτει αβίαστα τα συστήματα παρακολούθησης, δέχεται εντολές απευθείας από τη σατανική Μητέρα και γνωρίζει μυστικά λες και έχει πρόσβαση σε μια ατέρμονη πηγή απόρρητων πληροφοριών. Διαθέτει ένα μεταφυσικό cool, κάποια στιγμή μεταφέρεται σε ένα προηγμένο φέρετρο μέσα σε τρένο και συνέρχεται ακριβώς όπως ο Κρίστοφερ Λι στα φιλμ φρίκης της Hammer, ένας κόμης Δράκουλας του 21ου αιώνα, χωρίς τις περιττές τελετουργίες. Ο Χαντ τού την έχει φυλαγμένη, «θα έπρεπε να με έχεις σκοτώσει όταν μπορούσες», τον προειδοποιεί, και λίγο αργότερα ο παλιόφιλός του, ο Βινγκ Ρέιμς, του θυμίζει πως καλό είναι να κρατηθεί γιατί τον χρειάζονται.

Επικίνδυνη Αποστολή: Θανάσιμη Εκδίκηση, Μέρος Πρώτο Facebook Twitter
Η Άτγουελ μεταφέρει την αίσθηση απρόοπτου και μια συνεχή δραματική εκκρεμότητα. Είναι μια εμπνευσμένη προσθήκη και χωρίς αυτή η Θανάσιμη Εκδίκηση θα ήταν ακόμα μία βιρτουόζικη συρραφή από γιγαντιαία σκηνικά δράσης.

Το ζητούμενο είναι να ενωθούν δύο συμπληρωματικά κλειδιά και κυρίως να μην πέσουν στα λάθος χέρια, δηλαδή οποιαδήποτε χέρια πλην του Χαντ, ο οποίος δεν έχει τίποτα να κερδίσει από το όπλο υπερισχύος που θα πυροδοτήσουν. Μαζί του, εκτός από τη Ρεμπέκα Φέργκιουσον, την οποία ανακτά σε μια συμπλοκή με αμμοθύελα και άπειρους πυροβολισμούς στην έρημο της Ναμίμπια, και τον συνεπέστατα αγχωμένο Σάιμον Πεγκ, είναι η Γκρέις (η θεατρικού διαμετρήματος Χέιλι Άτγουελ, η Πέγκι Κάρτερ από τον Captain America), μια κλέφτρα περιωπής την οποία μισθώνει η Αμάντα Μιτσόπολις (τη θυμάστε, είναι η Λευκή Χήρα, δηλαδή η υποψήφια για Όσκαρ Βανέσα Κίρμπι που είδαμε και στην Πτώση, και πιάνει το νήμα με το πρώτο επεισόδιο του Μπράιαν ντε Πάλμα, μαζί με τον Χένρι Τσέρνι, τον αρχηγό της μυστικής οργάνωσης). Η Άτγουελ μεταφέρει την αίσθηση απρόοπτου και μια συνεχή δραματική εκκρεμότητα. Είναι μια εμπνευσμένη προσθήκη και χωρίς αυτή η Θανάσιμη Εκδίκηση θα ήταν ακόμα μία βιρτουόζικη συρραφή από γιγαντιαία σκηνικά δράσης, τα περίφημα set pieces που κάνουν τη διαφορά των Επικίνδυνων Αποστολών από τις υπόλοιπες κατασκοπικές περιπέτειες, με πρωταγωνιστή τον ακάματο Κρουζ.

Με αυτόν ως εκ των ων ουκ άνευ καταλύτη και θηριοδαμαστή των επιμέρους στοιχείων καλύπτονται όλες οι πιθανές παραλλαγές δράσης που θα μπορούσε να αναμένει ο απαιτητικός και μυημένος θεατής, από την πολυδιαφημισμένη πτώση με τη μοτοσικλέτα από τον γκρεμό, την παρατεταμένη σεκάνς στο τρένο που συγκρίνεται τίμια με εκείνη του 1996, ένα μάλλον ανώδυνο auto-κυνηγητό με παλιό πεντακοσαράκι κι έναν στόλο από αστυνομικά και τζιπ στα πλακόστρωτα της Αιώνιας Πόλης, σε ερήμους και αεροδρόμια, μέχρι εκρηκτικούς μηχανισμούς που αφοπλίζονται στο παρά πέντε και τους αναγκαστικούς διαλόγους που μοιάζουν με πένθιμους αποχαιρετισμούς υποψήφιων θυμάτων ‒ μένει να φανερωθεί ποιος (ή ποια) είναι τελικά ο αναλώσιμος της υπόθεσης, με σαφή εξαίρεση τον Ίθαν Χαντ.

Επικίνδυνη Αποστολή: Θανάσιμη Εκδίκηση, Μέρος Πρώτο Facebook Twitter
Η παρατεταμένη σεκάνς στο τρένο που συγκρίνεται τίμια με εκείνη του 1996.

Τρία χρόνια γυριζόταν το έβδομο επεισόδιο, με καθυστερήσεις λόγω Covid, reshoots τελειομανίας αλλά και κάποια ξεσπάσματα θυμού για πρωτόκολλα που δεν τηρήθηκαν. Η ταινία ανήκει για μία ακόμα φορά στον παραγωγό και σταρ της. Ο Τομ Κρουζ έχει πλέον χαλυβδώσει την περσόνα του πέρα από τον ρόλο και το franchise. Ένας μηχανισμός προώθησης έχει χτιστεί επιμελώς για να αποσπάσει το κοινό από οποιαδήποτε απορία γύρω από το γύρισμα και τον άνθρωπο πίσω από τον θρύλο. Αν ο Κρουζ κατάφερε να εξαφανίσει κάθε ίχνος του annus horribilis που βίωσε το 2005, με τα τραντάγματα στον καναπέ της Όπρα, τις απερίσκεπτες δηλώσεις για τα ψυχοφάρμακα και την κατάθλιψη, το διαζύγιο από το στούντιο και την Κέιτι Χολμς και το ελάχιστα φωτογενές προφίλ του ταγμένου σαϊεντολόγου, όλα γίνονται σε αυτήν τη ζωή και τη συγκεκριμένη δουλειά ‒ η υπομονή, η μέθοδος και η πίστη σε έναν χαρακτήρα που του μοιάζει και τον ξεπερνά κατά πολύ οφείλουν και αξίζουν να μελετηθούν συστηματικά, αν όχι από τους λόγιους του σινεμά σίγουρα από τους διαχειριστές σοβαρών κρίσεων και τους επίδοξους μάνατζερ όλων των κλάδων.

Συν τω χρόνω, ο Κρουζ εξέλιξε τις δυναμικές που τον εξιτάρουν και εγκατέλειψε όσες ένιωθε πως δεν του χρειάζονται, μέχρι και τη διάθεση να δοκιμαστεί στην υποκριτική, μετά το Μανόλια, το χαρακτηριστικότερο αντι-Κρουζ χρυσό μετάλλιο της φιλμογραφίας του. Δεν χρειάζεται κάποιος πτυχίο ψυχολόγου για να αντιληφθεί πως επί δεκαετίες γυροφέρνει την προβληματική της… προβληματικής σχέσης ενός γιου με τον πατέρα του, από τα δράματα και τις κομεντί της πρώτης περιόδου, και από τον Πόλεμο των Κόσμων μέχρι το δεύτερο Top Gun, όπου ο Μάβερικ γίνεται ο μέντορας του γιου του καλύτερού του φίλου και ο πάλαι ποτέ ανταγωνιστής του, ο Βαλ Κίλμερ, μεταμορφώνεται από πικρή ανάμνηση ενός φίλου που έπρεπε να αξιολογήσει λιγότερο ευερέθιστα σε μια πικρή πατρική φιγούρα που τον αποχαιρετά και σβήνει.

Επικίνδυνη Αποστολή: Θανάσιμη Εκδίκηση, Μέρος Πρώτο Facebook Twitter
Εκτός από τις σκηνές αδρεναλίνης, οι συναισθηματικές του στιγμές έχουν μετατραπεί σε καθρέφτες που αντιγυρίζουν τη συγκίνηση στο κοινό.

Ωστόσο, με τη μακρόσυρτη και πολύτομη κατασκευή του Ίθαν Χαντ φαίνεται να τελειοποιεί το υβρίδιο του ανθρώπου-μηχανή που προβάλλει μια ασεξουαλική αρρενωπότητα, θαυμαστή στους άνδρες φαν και περίπου αδιάφορη στις γυναίκες που τον χαζεύουν μάλλον από συνήθεια, τεστάρει τα όρια του σινεμά είδους, ψάχνοντας πού τελειώνει η καταιγιστική δράση και πού ξεκινά η επιστημονική φαντασία ενός κινηματογραφικού ρεαλισμού και, κυρίως, αψηφά τους ηλικιακούς περιορισμούς, σωματικά, πνευματικά και εμφανισιακά.

Στην άλλη άκρη του φακού, κάπου στις αχανείς αίθουσες για τις οποίες προορίζει τις πανάκριβες ταινίες του, ο απαράλλαχτος Κρουζ παραμένει ένα μεγάλο παιδί που ψάχνει τον άγνωστο πατέρα, μοχθώντας να του αποδείξει πως δεν υπάρχει δοκιμασία που δεν μπορεί να φέρει εις πέρας στο στυλ «κοίτα, χωρίς χέρια, κοίτα, και χωρίς δόντια».

Ο Κρουζ δεν είναι πρωταθλητής μοτοκρός, δεν είναι ολυμπιονίκης, δεν είναι δρομέας ή ραλίστας, ούτε καν πιστοποιημένος κασκαντέρ: μια τεράστια ομάδα επαγγελματιών σχεδιάζει επί μήνες κάθε stunt του, κι όμως ο μέσος θεατής, ακόμη και όσοι δεν τον ακολουθούν για τους δικούς τους λόγους, είναι πεπεισμένοι πως ο Αμερικανός ηθοποιός τα κάνει όλα μόνος του. Η αλήθεια είναι πως κάνει την έξτρα προσπάθεια και νοιάζεται να φαίνεται στην κάμερα αντί της κοινής λύσης των εφέ σε σχέση με τους συναδέλφους του στην ίδια κατηγορία. Είναι σαν να λέει στο στούντιο, «αφήστε, παίρνω εγώ την ευθύνη, γιατί είμαι ο παραγωγός», κι εκείνοι τον πιστεύουν, ακόμη κι αν τα χρήματα είναι εντελώς δικά τους!

Επικίνδυνη Αποστολή: Θανάσιμη Εκδίκηση, Μέρος Πρώτο Facebook Twitter
Ας περιμένουμε πριν βιαστούμε να βγάλουμε συμπεράσματα περί συνταξιοδότησης του Τομ Κρουζ από την αφοσιωμένη του επένδυση, καθώς πρόσφατα ζήλεψε την αντοχή του Χάρισον Φορντ και δήλωσε πως καλοβλέπει τον εαυτό του στα 80 να κάνει περίπου τα ίδια!

Η μεγάλη εικόνα του θολώνει την πραγματική του ιδιότητα. Πάνω απ’ όλα είναι περφόρμερ, showman, ένας ηθοποιός που ξεκίνησε ως άτακτο αγόρι που έσπαγε τα μούτρα του, έκανε δουλειές του ποδαριού για να επιβιώσει, μαθήτευσε με τους καλύτερους στο Χόλιγουντ, όπως ο Ντάστιν Χόφμαν και ο Πολ Νιούμαν, σκηνοθετήθηκε από τους κορυφαίους, δεν σταμάτησε να κάνει περίπου μία ταινία ετησίως ακόμα και όταν δεν είχε δημοσιότητα, και έφτασε να απογειωθεί με μοτέρ που έφτιαξαν άλλοι, αλλά πρόλαβε να κατοχυρώσει ως δική του πατέντα. Το action genre δεν θα είναι ποτέ το ίδιο μετά τον Κρουζ, αν υποθέσουμε πως υπάρχει ημερομηνία λήξης. Μέσα από το ψέμα των κινηματογραφικών του αποστολών έχει αντλήσει το θυμικό και το υπερανθρώπινο, σαν να κατοικεί μόνιμα εντός τους.

Εκτός από τις σκηνές αδρεναλίνης, οι συναισθηματικές του στιγμές έχουν μετατραπεί σε καθρέφτες που αντιγυρίζουν τη συγκίνηση στο κοινό. Ο Κρουζ δεν αντιδρά ποτέ υπερβολικά, προς στιγμήν κάμπτεται, αλλά δεν παραδίδεται ούτε υποκύπτει στο πρότυπο του νοικοκυρεμένου πατερ-φαμίλια ή του συζύγου χωρίς αντιρρήσεις (και ως εραστής, πλέον κοντοστέκεται, μήπως και προδοθεί), παραχωρώντας το δικαίωμα στους συμπρωταγωνιστές και στους υποδοχείς των ταινιών του να κρίνουν τι θα γίνει στη συνέχεια, αν θα κάνει σεξ, αν θα αυτομολήσει ή θα καβαλήσει ένα ολέθρια παρατημένο όχημα για να δώσει τέμπο και πόνο σε ένα κενό που χρειάζεται ωρολογιακό σασπένς.

Εδώ και χρόνια έχει θέσει εαυτόν εκτός κατηγορίας, και εκτός συναγωνισμού. Όπως φάνηκε και από τη φετινή απονομή των Όσκαρ, όπου το Top Gun και ο ίδιος βρέθηκαν στη δεκάδα της καλύτερης παραγωγής και δεν πήγε στην τελετή, το βραβείο που άλλοτε κυνηγούσε μάλλον δεν αποτελεί κορυφαία προτεραιότητά του. Δεν το απορρίπτει αλλά είναι μια στιγμή ανάμεσα στις πολλές, μια παροδική ευχαρίστηση που δεν συγκρίνεται με το high της κατάκτησης του Έβερεστ, και βέβαια μια περίσταση που δεν ελέγχει καθ’ ολοκληρίαν ο ίδιος.

Και ποια μπορεί να είναι αυτή; Ίσως η προοπτική της έσχατης ψευδαίσθησης, το άπιαστο όνειρο του τέλειου ανθρώπου. Αυτό που κάθε θρησκεία ευαγγελίζεται, αλλά ο Τομ Κρουζ συνειδητοποίησε πως βρίσκεται μέσα στο IMAX πλαίσιο μιας περιπέτειας που δεν τελειώνει ποτέ, αντί για τον ρόλο του υπασπιστή ενός Μεσσία που κόντευε να τον κάνει ρεζίλι και να τον καταβαραθρώσει στο είδος που τον ενδιαφέρει περισσότερο, δηλαδή τη διασκέδαση και τη λατρεία του πλήθους. Όσο πιο σοφιστικέ γίνεται, για να μην τον αδικήσουμε, και πάντα με την αμέριστη αρωγή του αμερικανικού στρατού, με τον οποίο διατηρεί άριστες σχέσεις.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ