Πόσο Netflix μπορεί να απορροφήσει ο πλανήτης; Η «ισχυρή κυρία» της πλατφόρμας απαντά

Πόσο Netflix μπορεί να απορροφήσει ο πλανήτης; Η ‘ισχυρή κυρία’ της πλατφόρμας απαντά Facebook Twitter
Κόρη Ινδών από την Ανατολική Αφρική, η Bajaria γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1970.
0

Ο προβλεπόμενος προϋπολογισμός περιεχομένου του Netflix για το 2023 είναι ο ίδιος με τον περσινό –  δεκαεπτά δισεκατομμύρια δολάρια, ένα κολοσσιαίο ποσό αναμφισβήτητα, σύμφωνα όμως με τα στρεβλά πρότυπα που έχει θέσει η ίδια η πλατφόρμα για τον εαυτό της, οτιδήποτε δεν αποτελεί ταχεία επέκταση, μοιάζει με στασιμότητα. Μια μεγάλη πρόκληση είναι ο φαινομενικός κορεσμός της αμερικανικής αγοράς streaming. Μόλις πριν από λίγα χρόνια, το Netflix ήταν ουσιαστικά αυτό που λένε «ο μοναδικός παίκτης στην πιάτσα». Σήμερα, με την άνοδο, μεταξύ άλλων, παικτών όπως το Prime Video, το Peacock, το Paramount+ και το τρομερό τριπλό "πακέτο" Disney+, ESPN+ και Hulu (για να μην αναφέρουμε τον ανταγωνισμό από εταιρείες όπως το YouTube και το TikTok), είναι πολύ πιο δύσκολο να κρατήσει αποκλειστικά κανείς τους θεατές απασχολημένους. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας ανάλυσης streaming, Antenna, μόνο το πενήντα πέντε τοις εκατό των συνδρομητών του Netflix στις ΗΠΑ που εγγράφηκαν τον περασμένο Ιανουάριο παρέμειναν για περισσότερους από έξι μήνες.

Η Bela Bajaria πάντως, η υπεύθυνη πρωτότυπου περιεχομένου τόσο για τις αγγλόφωνες όσο και για τις διεθνείς παραγωγές του Netflix – πόστο που κρατά από την «ένδοξη» για την πλατφόρμα περίοδο του lockdown – και θεματοφύλακας της επιθετικής προσέγγισης του γίγαντα του streaming, δηλώνει στο New Yorker, ότι η επιτυχία έχει να κάνει με το «να αναγνωρίζεις ότι οι άνθρωποι θέλουν όλο και πιο πολλά». Της αρέσει επίσης να επαναλαμβάνει την φράση που έχει γίνει το σύνθημα ενός παγκοσμιοποιημένου Netflix: «Πιστεύουμε πραγματικά ότι η καλή αφήγηση μπορεί να έρθει από οπουδήποτε και να αγαπηθεί παντού».

Κόρη Ινδών από την Ανατολική Αφρική (οι γονείς της γνωρίστηκαν και παντρεύτηκαν στην Κένυα) η Bajaria γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1970. Μια εικοσαετία μετά, κατά τη διάρκεια των σπουδών της στο Πανεπιστήμιο Pepperdine, στο Μαλιμπού, δήλωσε συμμετοχή στα καλλιστεία για τον τίτλο της Μις Ινδία Καλιφόρνια, έναν διαγωνισμό για γυναίκες ινδικής καταγωγής, μετά από πρόταση ενός οικογενειακού φίλου. Όχι μόνο κέρδισε τον τίτλο, αλλά στη συνέχεια αναδείχτηκε Μις Ινδία ΗΠΑ και τελικά, Μις Ινδία Κόσμος. Δεν επεδίωξε πάντως κάποιου είδους καριέρα μπροστά από τις κάμερες, αντιθέτως βρέθηκε από νεαρή ηλικία να δουλεύει ως στέλεχος σε παραδοσιακά τηλεοπτικά δίκτυα όπως το CBS και το NBC, πριν καταλήξει στο Netflix.

«Είμαι οπαδός της τηλεόρασης», λέει. «Δουλεύω στην τηλεόραση. Παρακολουθώ τα πάντα. Οι άνθρωποι έχουν πολύ διαφορετικά γούστα και δεν περιφρονώ τίποτα. Πού ακριβώς βρίσκεται η ποιότητα; Τι είναι καλό και τι όχι; Όλα αυτά είναι υποκειμενικά. Θέλω απλώς να εξυπηρετήσω το κοινό».

Παραδέχεται όμως ότι δεν υπάρχει κάποια επιστημονική φόρμουλα για να κάνεις ένα παγκόσμιο σουξέ, όπως το "Squid Game", η τεράστια διεθνής επιτυχία του οποίου εξέπληξε τους πάντες στην πλατφόρμα. Στην αντίπερα όχθη, λίγο πριν από την Πρωτοχρονιά, οι υπεύθυνοι της σειράς φαντασίας του Netflix "1899" βρέθηκαν στην δυσάρεστη θέση να ανακοινώσουν «με βαριά καρδιά» ότι η σειρά ματαιώθηκε λίγο καιρό μετά την κυκλοφορία του πρώτου κύκλου.

Παραμένουν πάντως σχετικές φτηνές οι ‘ξένες΄ παραγωγές της πλατφόρμας. Ένα μόνο επεισόδιο της πιο πρόσφατης σεζόν του "Stranger Things" φημολογείται ότι κόστισε στο Netflix τριάντα εκατομμύρια δολάρια ενώ ολόκληρο το "Squid Game" φέρεται να κόστισε μόλις 21,4 εκατομμύρια δολάρια. Καθώς άλλοι μεγάλοι παίκτες στον λεγόμενο αμερικανικό πόλεμο του streaming αναζητούν νέες πηγές εσόδων, ακολουθούν όλο και περισσότερο την πορεία του Netflix στο εξωτερικό. Το Apple TV+ θα παρουσιάσει σύντομα την πρώτη του γαλλική παραγωγή, τη σειρά θρίλερ "Liaison", με πρωταγωνιστή τον Βενσάν Κασέλ, έναν από τους μεγαλύτερους σταρ της χώρας.

Σύμφωνα με την Bajaria, ωστόσο, λίγη υπομονή έχει πλέον το Netflix για προϊόντα που δεν αποδίδουν άμεσα. «Κάποια στιγμή σκέφτεσαι ότι είναι καλύτερα να ξοδευτούν λεφτά σε κάτι καινούριο», λέει. «Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να είμαστε πάντα επικεντρωμένοι στο κοινό. Αν το κοινό αποδέχεται τις εναλλακτικές προτάσεις που του παρέχουμε, τότε ανεβαίνει και η μετοχή της πλατφόρμας». Πάντως, η τιμή της μετοχής του Netflix δεν φαίνεται να έχει ανακάμψει μετά την ανοιξιάτικη πτώση της. Η Bajaria όμως σπεύδει να μας υπενθυμίσει ότι τρεις πρόσφατες σειρές της πλατφόρμας – ο νέος κύκλος του "Stranger Things", το "Dahmer" και το "Wednesday" του Tim Burton, αναδείχτηκαν στο τέλος της χρονιάς ως οι επιτυχημένες αγγλόφωνες κυκλοφορίες όλων των εποχών. «Κοίτα το ποσοστό επιτυχίας», τονίζει. «Μόνο αυτό λέω».

Πηγή: The New Yorker

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου: 14 highlights

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ