Ντόρα Μπακοπούλου: «Εμείς, που υπηρετούμε την κλασική μουσική, παραμένουμε αθεράπευτα ρομαντικοί»

Ντόρα Μπακοπούλου: «Εμείς, που υπηρετούμε την κλασική μουσική, παραμένουμε αθεράπευτα ρομαντικοί» Facebook Twitter
Η Ντόρα Μπακοπούλου. Εικονογράφηση: Ατελιέ LiFO
0

ΜΕ ΕΝΑ ΠΟΛΥΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ που εκτείνεται σε εννιά μουσικές βραδιές καθ' όλη τη διάρκεια του Αυγούστου, περιλαμβάνει κορυφαίους Έλληνες και ξένους ερμηνευτές και σολίστες, και ρεπερτόριο που καλύπτει από Μπαχ, Σούμαν και Μπραμς μέχρι Θεοδωράκη και τζαζ, το Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας επιστρέφει στο αγαπημένο νησί του Αργοσαρωνικού για δέκατη έκτη χρονιά.

Χειροποίητο δημιούργημα της κορυφαίας Ελληνίδας πιανίστριας Ντόρας Μπακοπούλου, που το εμπνεύστηκε, το αγαπά και συμμετέχει και η ίδια ενεργά σε αυτό, ως καλλιτεχνική διευθύντρια αλλά και ως σολίστ σε δύο από τις φετινές του συναυλίες, το φεστιβάλ που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας συνδυάζει μουσική δίπλα στο κύμα, καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, υψηλό επίπεδο ερμηνειών σε κλασική, τζαζ και παραδοσιακή μουσική και φανατικό πλέον κοινό, αποτελώντας ιδανική αφορμή αποδράσεων για τους μουσικόφιλους Αθηναίους.

Λίγες μέρες πριν από την έναρξη, η Ντόρα Μπακοπούλου μοιράζεται με τη LiFO τον ενθουσιασμό της για τη φετινή διοργάνωση.

Επειδή ζω με τη μουσική και μέσω της μουσικής, διαλέγω έργα που διψώ ν’ ακούσω σε ανοικτούς χώρους, μέσα στη φύση. Κι αυτό μου το προσφέρει η αγαπημένη Αίγινα.

— Πώς νιώθετε που το Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας έφτασε αισίως στη 16η του διοργάνωση; Πώς θα συνοψίζατε με λίγα λόγια την πολυετή πορεία του από το ξεκίνημά του μέχρι σήμερα;
Είμαι πολύ χαρούμενη που καταφέραμε και το κρατάμε ζωντανό 16 ολόκληρα χρόνια (μ’ ένα κενό το 2020 λόγω Covid).

Το φεστιβάλ άρχισε ουσιαστικά από μία δική μου επιθυμία-τρέλα. Ήμουν καλεσμένη στο καλοκαιρινό φεστιβάλ της Martha Argerich, στο Λουγκάνο της Ελβετίας, κι εκεί υπήρχε θαυμάσια ατμόσφαιρα με μεγάλη αδελφοσύνη κι αγάπη ανάμεσα στους καλλιτέχνες. Εγώ μόλις είχα αποκτήσει ένα σπίτι στην Αίγινα (πήγαινα από μικρή στο νησί). Ονειρεύτηκα λοιπόν να μεταφέρω εκείνη την ατμόσφαιρα στην Αίγινα, δημιουργώντας ένα φεστιβάλ με κλασική μουσική.

Το ξεκίνησα με μεγάλο ενθουσιασμό. Είχα και την πολύτιμη βοήθεια των φίλων μου, Κώστα Τουρκάκη και Γιώργου Καλόφωνου, με τους οποίους βρίσκαμε (όχι χωρίς κόπο) επιχορηγήσεις. Ο δήμαρχος ήταν πολύ σκεπτικός στην αρχή, αλλά με βοήθησε με τους χώρους. Κάθε χρόνο κερδίζαμε πόντους στην ψυχολογία και στις προσδοκίες των κατοίκων αλλά και των Αθηναίων παραθεριστών. Κι έτσι φτάσαμε στο σήμερα με πίστη, αλλά και με βραβεία!

— Υπάρχουν στιγμές του φεστιβάλ που έχουν χαραχτεί πιο έντονα στη μνήμη σας;
Ναι, υπάρχουν και δεν είναι λίγες. Από τις πιο έντονες είναι η συναυλία στην Αύρα με τον Εduardo Hubert, τον Αργεντινό μουσικό, και τη Γεωργία Συλαίου από τη Θεσσαλονίκη να τραγουδάει, το 2006. Στο τέλος βούτηξε με το κόκκινο φόρεμά της στη θάλασσα! Τόσος ενθουσιασμός! 

Άλλη σημαντική στιγμή ήταν οι τσιγγάνοι δαίμονες, ένα σύνολο από την Ρουμανία, με τον εκπληκτικό βιολιστή Geza Hotzou Legosky, το 2007. Το κουιντέτο του Μότσαρτ για κλαρινέτο με τον μοναδικό Σπύρο Μουρίκη και τους διάσημους έγχορδους, το 2009, όπου νόμιζες ότι σταμάτησε ο χρόνος. Η ιδιοφυής Έλενα Χούντα στο κουιντέτο του Ντβόρζακ με το κουαρτέτο Anima.

Κι εν τέλει, η μυθική βραδιά στην Παχειοράχη, οικία Σέγκυ / θέατρο Ι. Μολφέση, επάνω στα βουνά, το 2017, με το μεταφυσικό κουιντέτο του Σούμπερτ για δύο βιολοντσέλα, με τους διάσημους φίλους μου του εξωτερικού, έργο πού όλοι λατρεύαμε. Υπάρχει βίντεο της μαγικής αυτής συναυλίας στο YouTube.

Επίσης μία αξέχαστη συναυλία ήταν αυτή με την Κυβέλη Καστοριάδη σε γαλλικά chansons, το 2010. Και η μεγάλη συναυλία στην Αύρα με τις χαρισματικές Μαρία Φαραντούρη, Έλλη Πασπαλά και Σαβίνα Γιαννάτου, το 2010, όπως και η συναυλία της μοναδικής Λένας Πλάτωνος, το 2012. 

Τι να πρωτοθυμηθώ!

F. Schubert Quintet for 2 cellos (part 1) - Aegina Festival 2017

— Τι χαρακτηρίζει το φετινό πρόγραμμα; Υπάρχει κάποιο highlight που ξεχωρίζετε;
Το φετινό πρόγραμμα πιστεύω πως είναι πολύ ενδιαφέρον για τη μεγάλη ποικιλία του και τη συνύπαρξη τόσων διαφορετικών στυλ μουσικής και τόσων διαφορετικών ηλικιών ανθρώπων. Ουσιαστικά φέτος κυριαρχούν οι Έλληνες καλλιτέχνες, αλλά θα έχουμε και δύο μεγάλα αστέρια της διεθνούς σκηνής καθώς και εκλεκτούς ξένους σολίστ που μένουν στην Ελλάδα. 

— Πώς επιλέξατε το ρεπερτόριο που θα ερμηνεύσετε εσείς προσωπικά φέτος;
Επειδή ζω με τη μουσική και μέσω της μουσικής, διαλέγω έργα που διψώ ν’ ακούσω σε ανοικτούς χώρους, μέσα στη φύση. Κι αυτό μου το προσφέρει η αγαπημένη Αίγινα.

Ο λόγος που διάλεξα αυτό το ρεπερτόριο είναι πως αποτελείται από μία θεσπέσια μουσική της ρομαντικής εποχής αλλά κι επειδή εμείς, που την υπηρετούμε, παραμένουμε αθεράπευτα ρομαντικοί!

Ντόρα Μπακοπούλου: «Εμείς, που υπηρετούμε την κλασική μουσική, παραμένουμε αθεράπευτα ρομαντικοί» Facebook Twitter
Συναυλίες του φεστιβάλ στην παραλία της Αύρας.

— Μπορείτε να μας περιγράψετε την παραλία της Αύρας και την Αυλή του Ναού του Σωτήρος όπου πραγματοποιούνται οι περισσότερες από τις συναυλίες; Τι το ιδιαίτερο έχουν για εσάς αυτά τα locations;
Στην παραλία της Αύρας διεξάγονται συναυλίες μαγικές, κάτω από τον έναστρο ουρανό, πολύ συχνά με ένα μεγάλο φεγγάρι να παρακολουθεί και το κύμα να μουρμουράει, συνοδεύοντας τη μουσική.

Η αυλή του Ναού του Σωτήρα έχει τη χάρη να είναι πολύ οικεία. Οι ακροατές είναι πολύ κοντά στους καλλιτέχνες, σε απόσταση αναπνοής. Όλο αυτό δημιουργεί μια πολύ γλυκιά ατμόσφαιρα!

Όσο, δε, για την Παχειοράχη, πέρα στο βουνό, η πανέμορφη θέα και η φιλοξενία των οικοδεσποτών σε ανταμείβουν για την απόσταση από την πόλη.

— Γιατί είναι σημαντικό να διοργανώνονται σε ετήσια βάση πολιτιστικές πρωτοβουλίες, όπως το Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας, στην περιφέρεια και στα νησιά;
Συνηγορούν πολλοί παράγοντες: Η ανάγκη των επισκεπτών για ανανέωση εντυπώσεων, η επιθυμία να βρεθούν χαλαρά με φίλους, η απόλαυση της μουσικής και η μετέπειτα εξόρμηση στις γραφικές ταβέρνες με τις άπειρες λιχουδιές και το δροσερό κρασί.

Ευχαριστώ από το βάθος της καρδιάς μου την Έλενα Χούντα πού δούλευε νυχθημερόν για να γίνουν όλα στην ώρα τους και σωστά και την Πόπη Μαλαπάνη, πού με μεγάλη ετοιμότητα και αίσθημα προσφοράς έφερε την οργάνωση του φετινού φεστιβάλ εις πέρας.

16o Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας
4-22 Αυγούστου

Περισσότερες πληροφορίες στο
site του φεστιβάλ.

Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα του 16ου Διεθνούς Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας εδώ >>>

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ