ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Ο νέος Θορ θέλει να σε κάνει να γελάσεις

thor Facebook Twitter
O Θορ του Τάικα Γουαϊτίτι ουδεμία σχέση έχει με τον Θορ του Μπράνα.
0

Οι αντιδράσεις των φαν της Marvel γύρω από το «Doctor Strange in the multiverse of madness» μαρτυρούν ότι πλέον βλέπουν τις ταινίες του MCU συνολικά, ως επεισόδια μιας σειράς, περιμένοντας από κάθε νέα ταινία να προωθεί τον γενικό μύθο και να μην έρχεται σε αντίθεση ακόμα και με την παραμικρή λεπτομέρεια όσων έχουν προηγηθεί.

Με αυτό ως δεδομένο, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα υποδεχτούν oι φαν το «Thor: Love and Thunder», μια ταινία που από το πρώτο της λεπτό μέχρι τις καθιερωμένες post credits σκηνές της ασχολείται αποκλειστικά με τον μύθο του Θορ και μοιάζει να αδιαφορεί για τη γενικότερη εικόνα του MCU, τόσο σεναριακά όσο και υφολογικά.

Η ταινία ξεκινά με μια βιβλική εικόνα. Ένας εξαντλημένος, αφυδατωμένος άντρας περπατά στην αχανή έρημο, κρατώντας στα χέρια του την κόρη του και ικετεύοντας τους θεούς, τους οποίους υπηρετούσε όλη του τη ζωή, να στείλουν τρoφή και νερό. Δεν είναι spoiler να αναφέρουμε ότι οι ικεσίες του μένουν αναπάντητες κι αυτό τον μετατρέπει στον Γκορ, μια πάλλευκη, νεκροζώντανη, μοχθηρή ύπαρξη που βάζει στόχο να εξολοθρεύσει όλους τους θεούς.

Μοιραία η εκδικητική του πορεία θα τον φέρει στο μονοπάτι του Θορ, ο οποίος, πέραν του Γκορ, καλείται να διαχειριστεί και την επανεμφάνιση της πρώην αγαπημένης του Τζέιν, για την οποία τρέφει ακόμα συναισθήματα.

To κεραυνοβόλο κωμικό timing του Χέμσγουορθ, η δυναμική επαναφορά της Νάταλι Πόρτμαν στο franchise, ο μουρντάρης Δίας του Ράσελ Κρόου και ο πολύ προσηλωμένος, αλλά κάπως αναξιοποίητος Κρίστιαν Μπέιλ ξεχωρίζουν από το ανθρώπινο δυναμικό.

Κι αν τα παραπάνω ακούγονται σοβαρά, ο Θορ του Τάικα Γουαϊτίτι ουδεμία σχέση έχει με τον Θορ του Μπράνα. Ίσως να τον θυμίζει μόνο στις πιο δραματικές στιγμές του Κρίστιαν Μπέιλ, με τις εξάρσεις του τελευταίου να παραπέμπουν κάπως στους σαιξπηρισμούς της ταινίας που σύστησε τον Θορ στο MCU.

Ως ταινία του Γουαϊτίτι, όμως, η αυτοπαρωδική διάθεση και το χιούμορ του παραλόγου πρωταγωνιστούν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι στο «Thor: Ragnarok», την προηγούμενη κατάθεση του Νεοζηλανδού σκηνοθέτη πάνω στις περιπέτειες του ασγκαρντιανού θεού της Marvel.

Η ταινία του Γουαϊτίτι αγκαλιάζει θερμά τον σαχλαμαρισμό και την εξυπνάδα, κινούμενη συχνά σε python-ικά μονοπάτια. Θέλει να σε κάνει να γελάσεις, προσπαθεί πολύ γι’ αυτό και ακόμα και τις φορές που δεν το πετυχαίνει, θα επανορθώσει επαναφέροντας το γκαγκ με τις κατσίκες, το οποίο για μας λειτουργεί εξίσου αποτελεσματικά ακόμα και τη δέκατη όγδοη φορά που επαναλαμβάνεται μέσα στο έργο.

Κρίστιαν Μπέιλ Facebook Twitter
Ο Κρίστιαν Μπέιλ στον ρόλο του Γκορ.

Σε επίπεδο θεάματος, το Love and Thunder παραπέμπει εικονογραφικά σε glam metal αισθητική και σε ταινίες επικής και επιστημονικής φαντασίας των ’80s, όπως ο Flash Gordon. Ακόμα και τα περιφερειακά τερατάκια του μοιάζουν λιγότερο με τις συνήθεις CGI τερατογενέσεις του MCU και περισσότερο με τις ύστερες stop motion δημιουργίες του Χαριχάουζεν ή με πλασματάκια που ξεπήδησαν από το Legend και τους Ghostbusters.

Τα δημοφιλέστερα χιτ των Guns N’ Roses χρησιμοποιούνται όπως τα τραγούδια των Queen στο cult φιλμ του Μάικ Χότζες, με το ηρωικό θεματάκι του φορμαρισμένου το τελευταίο διάστημα Μάικλ Τζιακίνο να σιγοντάρει ταιριαστά τα ανδραγαθήματα των ηρώων.

Ο φακός του Γουαϊτίτι βλέπει τους ήρωες με δέος, είναι στιγμές που σου δίνει την εντύπωση ότι παρακολουθείς μια ταινία του Ζακ Σνάιντερ, αλλά χωρίς τη σοβαροφάνειά που είθισται να τη συνοδεύει. Η πεισματικά ευφορική διάθεση εντάσσει το φιλμ στις διασκεδαστικότερες στιγμές του MCU κανόνα, έστω κι αν υποσκάπτει το δράμα του, όποτε αυτό επιχειρείται.

To κεραυνοβόλο κωμικό timing του Χέμσγουορθ, η δυναμική επαναφορά της Νάταλι Πόρτμαν στο franchise, ο μουρντάρης Δίας του Ράσελ Κρόου και ο πολύ προσηλωμένος, αλλά κάπως αναξιοποίητος Κρίστιαν Μπέιλ ξεχωρίζουν από το ανθρώπινο δυναμικό, ενώ το φινάλε μάς υπενθυμίζει αλά Τζέιμς Μποντ ότι ο Θορ θα επιστρέψει. Και πολύ καλά θα κάνει, αν μας ρωτάτε, καθώς, με την εξαίρεση του «Dark World», είναι από τους χαρακτήρες του MCU με τις πιο ενδιαφέρουσες σόλο κινηματογραφικές εξορμήσεις.

Οθόνες
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

10 επιλογές για τα θερινά (και όχι μόνο) σινεμά

Οθόνες / 10 ταινίες, 10 λόγοι να βρεθείς σε ένα θερινό σινεμά αυτό το καλοκαίρι

Η ενισχυμένη δεκάδα των ταινιών που περιμένουμε στα μέσα του καλοκαιριού μέχρι και τις ζεστές πρώτες εβδομάδες του Σεπτεμβρίου περιλαμβάνει τα πάντα: παγκόσμιες πρεμιέρες, Μarvel και σταρ, οσκαρικά φιλμ που ποντάρουν στην επιθυμία του κοινού να τα απολαύσει κανονικά, στην αίθουσα δηλαδή, κωμωδίες και επανεκδόσεις, και μια πολυαναμενόμενη μεταφορά μαζικού μπεστ σέλερ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ