Σταϊκούρας: Πυλώνας της οικονομίας η ναυτιλία- 18,7 δισ.€ το εισαγόμενο συνάλλαγμα το 2021

Σταϊκούρας: Πυλώνας της οικονομίας η ναυτιλία- 18,7 δισ.€ το εισαγόμενο συνάλλαγμα το 2021 Facebook Twitter
0

Η ελληνική ναυτιλία συνεισέφερε 18,7 δισ. ευρώ το 2021 σε εισαγόμενο συνάλλαγμα, ενώ η εν λόγω βιομηχανία προσφέρει 200.000 θέσεις εργασίας- άμεσα και έμμεσα- υπογράμμισε ο Χρήστος Σταϊκούρας τονίζοντας τη συμβολή του συγκεκριμένου τομέα στην ελληνική οικονομία. 

«Η ελληνική ναυτιλία πρωταγωνιστεί στο διεθνές οικονομικό στερέωμα και αποτελεί βασικό πυλώνα της εθνικής οικονομίας», επεσήμανε ο κ. Σταϊκούρας σε ομιλία του στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς. 

Ο υπουργός Οικονομικών σημείωσε ότι, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 5.514 πλοία και ελέγχει περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου σε όρους συνολικής μεταφορικής ικανότητας και το 59% εκείνου που ελέγχεται από κράτη της ΕΕ. 

«Η ελληνική ναυτιλία συνεισέφερε 18,7 δισ. ευρώ, το 2021, σε εισαγόμενο συνάλλαγμα, το υψηλότερο επίπεδο μετά το 2008, ενώ οι θαλάσσιες μεταφορές συνεισφέρουν περισσότερο από το 3% της ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας και ανέρχονται συνολικά περίπου στο 7% του ΑΕΠ, άμεσα και έμμεσα», δήλωσε. 

«Παράλληλα όμως, σημειώνεται υποχώρηση στην ελληνική σημαία. Παρόλα αυτά, η ελληνική σημαία παραμένει στην 4η θέση στην παγκόσμια κατάταξη, αντιπροσωπεύοντας σε χωρητικότητα το 17% του συνόλου του ελληνόκτητου στόλου», σημείωσε. 

Σε επίπεδο δημοσίων εσόδων, η συνεισφορά της ναυτιλίας από τον φόρο χωρητικότητας, που πλέον επιβάλλεται και στα πλοία με ξένη σημαία, από 13,3 εκατ. ευρώ το 2012 ανήλθε στα 98 εκατ. ευρώ το 2021, επεσήμανε ακόμη ο υπουργός Οικονομικών. 

Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι υπάρχουν και σοβαρές προκλήσεις. Η πρώτη, συνέχισε, είναι η προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία ή περισσότερων πλοίων για εμπορική διαχείριση στην Ελλάδα, καθώς και η επέκταση και διεύρυνση των παρεχομένων υπηρεσιών του ευρύτερου ναυτιλιακού χώρου, συμπεριλαμβανομένων αυτών των ναυπηγείων.

Ένα ακόμη ζήτημα, με το οποίο πρέπει να ασχοληθούν όλες οι πλευρές, σημείωσε, είναι «η έλλειψη αξιωματικών καταστρώματος και μηχανής για τη στελέχωση του παγκόσμιου στόλου, ζήτημα που είναι αλληλένδετο με την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία». 

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ενοίκια: Νέα διαδικασία χωρίς δικαστήριο για τις λήξεις μισθώσεων – Τι προβλέπεται για ιδιοκτήτες και ενοικιαστές

Οικονομία / Ενοίκια: Νέα διαδικασία χωρίς δικαστήριο για τις λήξεις μισθώσεων – Τι προβλέπεται για ιδιοκτήτες και ενοικιαστές

Από το 2026, η απόδοση ακινήτου μετά τη λήξη μίσθωσης θα μπορεί να γίνεται χωρίς δικαστική απόφαση, μέσω ειδικής «διαταγής» από δικηγόρο. Η ρύθμιση δίνει νέα εργαλεία στους ιδιοκτήτες αλλά προκαλεί ενστάσεις από ενοικιαστές, που ζητούν περισσότερες εγγυήσεις
LIFO NEWSROOM
 Μικρή η επίδραση του Airbnb στην αγορά κατοικίας στην Ελλάδα σύμφωνα με μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Οικονομία / Μικρή η επίδραση του Airbnb στην αγορά κατοικίας στην Ελλάδα, σύμφωνα με μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Η διαθεσιμότητα κατοικιών επηρεάζεται σημαντικά λιγότερο από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις σε σχέση με τα 2,28 εκατομμύρια κενά σπίτια που υπάρχουν τη δεδομένη στιγμή στη χώρα
LIFO NEWSROOM
Χρεώσεις ΑΤΜ: Τι θα ισχύει για τις προμήθειες - Το μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη

Οικονομία / ΑΤΜ: Τι θα ισχύει για τις προμήθειες - Μήνυμα Μητσοτάκη για τις τραπεζικές χρεώσεις

«Μηδενίζεται η προμήθεια για κάθε ανάληψή σου από ATM άλλης τράπεζας του συστήματος ΔΙΑΣ, αλλά και από τρίτο πάροχο που έχει μετοχική σχέση με την τράπεζά σου», λέει ο πρωθυπουργός
LIFO NEWSROOM
Επίδομα αδείας: Πότε καταβάλλεται, ποιοι το δικαιούνται και πώς υπολογίζεται

Οικονομία / Επίδομα αδείας: Πότε καταβάλλεται, ποιοι το δικαιούνται και πώς υπολογίζεται

Τι ισχύει το καλοκαίρι του 2025 για τις θερινές άδειες στον ιδιωτικό τομέα – Πότε καταβάλλεται το επίδομα αδείας, πόσο είναι, πώς επιμερίζεται και τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο
LIFO NEWSROOM