Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter

«Το σπίτι στον λόφο» διεκδικεί το φετινό βραβείο αρχιτεκτονικής RIBA

0

Το Βασιλικό Ινστιτούτο Βρετανών Αρχιτεκτόνων (RIBA) αποκάλυψε το πρώτο έργο από τη βραχεία λίστα για το 2021 House of the Year, ένα ετήσιο βραβείο που τιμά την καλύτερη νέα κατοικία ή επέκταση σχεδιασμένη από αρχιτέκτονα στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Μια μικρή αγροικία του δέκατου όγδοου αιώνα σε μια εξαιρετικά όμορφη τοποθεσία, στο υψηλότερο σημείο του Gloucestershire, μετατράπηκε, με ένα πρόγραμμα τεσσάρων φάσεων που διήρκεσε δέκα χρόνια, σε ένα πολύ ιδιαίτερο μέρος, τόσο σπίτι όσο και γκαλερί ινδικής και αφρικανικής γλυπτικής.

Το House on the Hill είναι μια δουλειά που αντικατοπτρίζει την αγάπη και τη συνεργασία μεταξύ ιδιοκτητών και αρχιτεκτόνων, οι οποίοι βρήκαν την ιδανική λύση για να στεγάσουν μια μεγάλη συλλογή έργων τέχνης, πράγμα που συχνά επηρεάζει αρνητικά τη βιωσιμότητα ενός σπιτιού. Σε αυτά τα σχέδια η ένταξη των έργων τέχνης έγινε με τρόπο ώστε η συνολική διάθεση που απορρέει να μην είναι ποτέ διδακτική ή πομπώδης.

Οι χαρακτηριστικές λοξές γεωμετρικές γραμμές της αρχιτέκτονα Άλισον Μπρουκς, της μόνης γυναίκας που έχει ήδη κερδίσει τρία βραβεία RIBA, δημιουργούν μια αρχιτεκτονική μετατοπισμένων επιπέδων σε κάτοψη, τομή και υψόμετρο.

Το σπίτι και τα περιεχόμενά του αντιπροσωπεύουν ένα σχεδόν τέλειο κράμα αρχιτεκτονικής, τοπίου, κατοίκησης και τέχνης, που είναι ιδιαίτερα εύρυθμο και κομψό, καθώς και ελαφρύ, φρέσκο ​​και ευάερο. Η συνολική διάθεση είναι ήρεμη και απόλυτα σίγουρη.

Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
To σπίτι όπως ήταν τη δεκαετία του 1950. Φωτ.: Courtesy of Alison Brooks Architects
Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
To σπίτι όπως ήταν το 2007. Φωτ.: Courtesy of Alison Brooks Architects

Η πρώτη φάση του έργου ήταν οι μετατροπές στην αρχική αγροικία. Στη μία πλευρά, τρεις όροφοι έχουν ενωθεί σε έναν σύνθετο νέο χώρο για να δημιουργήσουν μια ψηλή αλλά οικεία αίθουσα εκθέσεων. Η αρχική σκάλα του σπιτιού, που συνδέει μια σειρά από μικρά δωμάτια, παραμένει.

Η επέκταση, μεγαλύτερη από το αρχικό σπίτι, αλλά σαφώς υποταγμένη σε αυτό, περιέχει ένα φωτεινό εσωτερικό. Οι χαρακτηριστικές λοξές γεωμετρικές γραμμές της αρχιτέκτα Άλισον Μπρουκς, της μόνης γυναίκας που έχει ήδη κερδίσει τρία βραβεία RIBA, δημιουργούν μια αρχιτεκτονική μετατοπισμένων επιπέδων σε κάτοψη, τομή και υψόμετρο.

Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
© Paul Riddle

Αυτό δημιουργεί ένα εξαιρετικά περίπλοκο παιχνίδι στερεών και κενών και μια αίσθηση ανοιχτότητας, με προσεκτικά μελετημένες απόψεις προς όλες τις κατευθύνσεις. Και όμως, κάτω από την ελαστικότητα της αρχιτεκτονικής κρύβεται μια ισχυρή χωρική τάξη: ένας φόρος τιμής στον Mies van der Rohe με τη μορφή απολαυστικά ελαφριών, σταυροειδών χαλύβδινων κιόνων, που δημιουργεί μια χαλαρή ατμόσφαιρα απόλυτα εναρμονισμένη με το πνεύμα του έργου και του χώρου.

Μια όμορφα διαμορφωμένη δομή σκάλας φιλοξενεί ένα πλέγμα από μικρά γλυπτά. Η κουζίνα επικρατεί στην καρδιά του σχεδίου. Τα δωμάτια στον επάνω όροφο –υπνοδωμάτια, γραφείο– είναι άνετα και γεμάτα φως. Η επένδυση από τσιμέντο με βαθιές καφέ ίνες στη νέα επέκταση θυμίζει το σκοτάδι του κοντινού Forest of Dean. Αντισταθμίζεται από μικρές λάμψεις από εξαιρετικά γυαλισμένο ανοξείδωτο χάλυβα. Το γύρω τοπίο έχει έναν μεγάλο περιποιημένο κήπο, ενισχύοντας το έργο που μοιάζει με ένα υπέροχο σκηνικό.

Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
© Paul Riddle
Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
© Paul Riddle
Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
© Paul Riddle
Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
© Paul Riddle
Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
© Paul Riddle
Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
© Paul Riddle
Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
© Paul Riddle
Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
© Paul Riddle
Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
© Paul Riddle
Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
© Paul Riddle
Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
© Paul Riddle
Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
© Paul Riddle
Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
© Paul Riddle
Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
© Paul Riddle
Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
© Paul Riddle
Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
© Paul Riddle
Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
© Paul Riddle
Το σπίτι στον λόφο: Κόσμημα του 18ου αιώνα που έγινε γκαλερί γλυπτικής στη βραχεία λίστα του βραβείου αρχιτεκτονικής RIBA Facebook Twitter
© Paul Riddle
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR