Αυτά είναι τα εκπληκτικά καινούρια έργα του Φίκου Facebook Twitter

Αυτά είναι τα εκπληκτικά καινούρια έργα του Φίκου

0

Τα τελευταία χρόνια ήταν περίοδος εντατικής μελέτης και κυοφορίας διάφορων καλλιτεχνικών ιδεών για τον Φίκo, τον εικαστικό καλλιτέχνη που έγινε γνωστός πέρα των Ελληνικών συνόρων για το μοναδικό στυλ ζωγραφικής του το οποίο καθιέρωσε ως «σύγχρονη βυζαντινή ζωγραφική». Ξεκίνησε από πολύ μικρός ως καλλιτέχνης της street art ενώ παράλληλα έκανε σπουδές στην Βυζαντινή τέχνη. Χρησιμοποιώντας τα εικαστικά μέσα της βυζαντινής γλώσσας σε συνδυασμό με την τέχνη του γκράφιτι και την σύγχρονη τέχνη, κατάφερε να ξεχωρίσει και να αποκτήσει μεγάλη αναγνωρισιμότητα σε διάφορες γωνιές του κόσμου, από την Ευρώπη έως το Μεξικό και την Ταϊλάνδη.

Οι περισσότερες ιδέες ωρίμαζαν στο μυαλό του, περιμένοντας την κατάλληλη αφορμή για να δοκιμαστούν και να παρουσιαστούν. Η αφορμή ήρθε με την πρόταση της The Edit Gallery- που βρίσκεται στη Λεμεσό της Κύπρου- την περίοδο που μετακόμιζε συμπτωματικά στην μεγαλόνησο. «Πιστεύω πως τίποτα δεν ωριμάζει έναν καλλιτέχνη περισσότερο από το να κάτσει κάτω και να εργαστεί εντατικά πάνω σε μια ενότητα και είμαι πολύ χαρούμενος και υπερήφανος που, επιτέλους, παρουσιάζω αυτή τη, δουλεμένη με τόσο ενθουσιασμό και μεράκι, έκθεση. Βέβαια, υπήρξαν εμπόδια. Αναγκαστήκαμε να αναβάλουμε τουλάχιστον τρεις φορές την ημερομηνία της έκθεσης, καθώς, εκτός από την πανδημία, χρειάστηκε να νοσηλευτώ 3-4 φορές τον τελευταίο χρόνο εξ αιτίας κάποιων προβλημάτων υγείας» λέει ο ίδιος.

Στην έκθεση με τίτλο «I'm Talking about Life», τα έργα της οποίας μας παραχωρεί σε αποκλειστικά ο Φίκος- ο οποίος πριν από λίγες εβδομάδες φιλοτέχνησε και ένα από τα εξώφυλλα της έντυπης Lifo με θέμα τον Άλλο Άνθρωπο-, προχωρά ένα βήμα παραπέρα. Συνεχίζει το εικαστικό του ταξίδι, εξελίσσεται και ξεφεύγει από τον εικονογραφικό χαρακτήρα της βυζαντινής τέχνης, χωρίς όμως να χάσει την καλλιτεχνική του ταυτότητα και το μοναδικό ζωγραφικό του ύφος. Η νέα του ενότητα έχει επιρροές από την αρχαία Ελλάδα, την Ελληνιστική περίοδο και την Αίγυπτο.

Για τον πολύ κόσμο, οποιοδήποτε έργο φέρει βυζαντινό ύφος, είναι «αγιογραφία», ακόμα κι αν δεν απεικονίζει αγίους. Πέρασαν χρόνια για να καταφέρω να απεκδυθώ αυτή την ιδιότητα, και τώρα νιώθω πως "φορτώθηκα" μία άλλη, αυτής του ζωγράφου της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας. Αγαπώ την αρχαιότητα, μα αυτό είναι ένα μόνο μέρος της τέχνης μου. 

Ο Φίκος πιστεύει ότι είναι δύσκολο να πας μπροστά, αν δε γνωρίζεις από που ήρθες. «Το ίδιο ισχύει και για την τέχνη, υποθέτω. Τα τελευταία χρόνια μελετώ συστηματικά τα χαρακτηριστικά αλλά και τις πολιτισμικές αναζητήσεις και κοινωνικοπολιτικές ζυμώσεις που έδωσαν μορφή σε αυτό που λέμε «βυζαντινή τέχνη»: τι ρόλο έπαιξε η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μέσα στην οποία γεννήθηκε, πώς επηρέασε η τέχνη της Ανατολής, σε τι βαθμό η βυζαντινή τέχνη είναι ελληνική τέχνη, αλλά κυρίως, από πότε ακριβώς θεωρείται μια ξεχωριστή τέχνη με ιδιαίτερα γνωρίσματα;

Αυτά είναι τα εκπληκτικά καινούρια έργα του Φίκου Facebook Twitter
Ανακύκλωση (Η Ουρά του Αλόγου)

Όταν λέμε "βυζαντινή τέχνη", οι περισσότεροι έχουμε στο μυαλό μας αυτά που βλέπουμε στις εκκλησίες, τα οποία είναι όλα κατά 99% αντίγραφα του 14ου-16ου αιώνα. Το Βυζάντιο, όμως, δεν είναι μόνο αυτοί οι δύο αιώνες. Διαρκεί πάνω από 1000 χρόνια, και λέμε συμβατικά, ότι ξεκινάει τον 4ο αιώνα. Οι πρώτες μορφές "εικόνων" είναι μη χριστιανικές και απαντώνται στην τέχνη της Ρωμαϊκής περιόδου, σε πορτραίτα Ρωμαίων, όπως αυτά που βρίσκουμε στην Πομπηία και την υπό ρωμαϊκή κατοχή πόλη του Φαγιούμ στην Αίγυπτο. Για να φτάσουμε, όμως, στο πορτραίτο, προαπαιτείται ένας βαθμός ρεαλισμού και η ανάδειξη της ατομικότητας, φαινόμενα που εμφανίζονται κατά την ελληνιστική περίοδο, όταν οι επίγονοι του Αλεξάνδρου, ως μεγάλοι «ευεργέτες», άρχισαν, σχεδόν, να θεοποιούνται εν ζωή. Η ελληνιστική τέχνη με τη σειρά της βασίστηκε πάνω στις ρυθμικές συνθέσεις της κλασικής τέχνης του 5ου αιώνα και την αγάπη για την ανθρώπινη μορφή. Ακόμη πιο πίσω στο χρόνο, ιχνηλατώντας τις απαρχές της ελληνικής τέχνης, εντοπίζουμε σημαντικές επιρροές από την αιγυπτιακή και τις άλλες ανατολικές τέχνες.

Διαπιστώνει δηλαδή κανείς πως δεν υφίσταται βυζαντινή τέχνη ανεξάρτητα από τις προηγούμενες παραδόσεις. Και φυσικά, η τέχνη δε σταμάτησε στο Βυζάντιο, για να σταθούμε εκεί. Ζούμε τη δική μας μοναδική στιγμή σε αυτό το αέναο χρονολόγιο της ιστορίας, οπότε κάθε αντιγραφή του παρελθόντος είναι μη λειτουργική και άτοπη.

Αυτά είναι τα εκπληκτικά καινούρια έργα του Φίκου Facebook Twitter
Άρτεμις, Πάτρα

Στην παρούσα ενότητα, το προσωπικό μου βυζαντινότροπο ζωγραφικό ύφος γίνεται μια καλλιτεχνική γέφυρα, της οποίας η μια άκρη πατάει στην αρχαία Αίγυπτο -περνώντας από όλους τους ενδιάμεσους σταθμούς που προανέφερα-, και η άλλη στο 2020, με ότι αυτό συνεπάγεται: πανδημία, οικονομική ύφεση, μεγάλες κοινωνικές αναταραχές σε Αμερική, Λευκορωσία, Ταϋλάνδη και αλλού, αυξημένη τουρκική προκλητικότητα, πόλεμο στο Αζερμπαϊτζάν κλπ.

Νομίζω είναι αδύνατο να μην επηρεαστεί κανείς ζώντας ένα έτος γεμάτο από τέτοια γεγονότα. Πολλά από αυτά επηρεάζουν άμεσα, όπως το γεγονός ότι η πανδημία επηρέασε θετικά την παραγωγικότητα μου, αφού ήταν η μοναδική χρονιά που δεν ταξίδεψα καθόλου για τοιχογραφίες. Περισσότερος χρόνος μέσα, σημαίνει περισσότερη συγκέντρωση και δημιουργία. Επίσης, για πολλούς από εμάς, σημαίνει και Netflix, από όπου προέκυψαν κάποια ζωγραφικά έργα, ένα εκ των οποίων παρουσιάζεται σε αυτή την έκθεση – «Ενοχές (Bojack Horseman)». Άλλα γεγονότα επηρεάζουν έμμεσα, κι έτσι η επιρροή τους δεν εντοπίζεται εύκολα. Η ενδοσκόπηση είναι, έτσι κι αλλιώς, δύσκολη διεργασία. Ίσως η γενικότερη ανησυχία και αναστάτωση να αντικατοπτρίζεται σε έργα όπως το «Ρατσισμός (They Are Killing Our Sisters)», «Αντίσταση (Αμαζόνες)», και «Αυτοκαταστροφή (Πολέμιον Aνθρώποις Aυτοί Eαυτοίς)». Ίσως πάλι κάποια προβλήματα υγείας που είχα να βγήκαν σε έργα, όπως το «Υποστήριξη (Πτολεμαίος Σωτήρ ή Αυτοπροσωπογραφία)» ή το «Προστασία (Το Ματάκι)». Ίσως..».

Η αλήθεια πάντως είναι ότι, σε πρώτη ανάγνωση, πολλά από τα έργα φαίνονται εντελώς ασύνδετα θεματικά: ένας ήρωας από σειρά του Netflix, μια σουμεριακή θεότητα, ένα τραγούδι του Χαρούλη, ένα θέμα από την ελληνική μυθολογία, ένα άλλο που φέρει το όνομα του Yuval Noah Harari στον τίτλο. Τι τα συνδέει όλα αυτά;

Αυτά είναι τα εκπληκτικά καινούρια έργα του Φίκου Facebook Twitter
Ανησυχία, Κλεοπάτρα

«Εικαστικά, το προσωπικό μου ζωγραφικό ύφος και θεματικά, ο τίτλος «I' m Talking About Life», ο οποίος λειτουργεί, εν μέρει, ως δήλωση «προς αποφυγή παρεξήγησης». Τι εννοώ; Για χρόνια, έφερα ακούσια τον τίτλο του αγιογράφου. Για τον πολύ κόσμο, οποιοδήποτε έργο φέρει βυζαντινό ύφος, είναι «αγιογραφία», ακόμα κι αν δεν απεικονίζει αγίους. Πέρασαν χρόνια για να καταφέρω να απεκδυθώ αυτή την ιδιότητα, και τώρα νιώθω πως "φορτώθηκα" μία άλλη, αυτής του ζωγράφου της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας. Αγαπώ την αρχαιότητα, μα αυτό είναι ένα μόνο μέρος της τέχνης μου.

Έχω ζωγραφίσει τόσα άλλα σύγχρονα θέματα, από barnstorming και σύγχρονα επαγγέλματα για την εικονογράφηση του παιδικού βιβλίου «Όταν μεγαλώσω...», μέχρι σπουδαίες προσωπικότητες της γαλλικής ιστορίας στις Βερσαλλίες και προσομοιώσεις επιστημονικών μελετών στο Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας στη Ζυρίχη.

Είμαι ένας σύγχρονος καλλιτέχνης που εμπνέεται από τις σπουδαίες καλλιτεχνικές παραδόσεις του παρελθόντος και προσπαθεί, όσο πιο αποτελεσματικά μπορεί, να μιλήσει στο σημερινό άνθρωπο για τη διαχρονικότητα των ανθρωπίνων καταστάσεων. Για μένα, είτε αρχαίο είτε σύγχρονο, κάθε θέμα λειτουργεί ως αφορμή για να σχολιάσω κάτι ευρύτερο, διαχρονικό. Γι΄ αυτό και κάθε έργο της έκθεσης φέρει δύο τίτλους: πρώτα το κυρίως θέμα, και σε παρένθεση το δευτερεύον θέμα-αφορμή.

Με αυτά τα έργα δε μιλώ μόνο για την ιστορία των Λωτοφάγων, την τραγωδία της Γενοκτονίας, την ανεμελιά της νεαρής Κλεοπάτρας, τις δολοφονίες των transgender, τον αγώνα του Ονήσιλου. Μιλώ για τη Μνήμη, την Αυτοκαταστροφή, το Ρατσισμό, την Υποστήριξη, την Ευγνωμοσύνη, τον Κύκλο της ζωής, την Αντίσταση, το Θάνατο, την Ελευθερία. Σε αυτή την έκθεση, «Μιλώ για τη Ζωή».

Αυτά είναι τα εκπληκτικά καινούρια έργα του Φίκου Facebook Twitter
Αυτοκαταστροφή (Πολέμιον Ανθρώποις Αυτοί Εαυτοίς)
Αυτά είναι τα εκπληκτικά καινούρια έργα του Φίκου Facebook Twitter
Ενοχές (Bojack Horseman)
Αυτά είναι τα εκπληκτικά καινούρια έργα του Φίκου Facebook Twitter
Ιέρειες της Αφροδίτης, Λευκωσία.
Αυτά είναι τα εκπληκτικά καινούρια έργα του Φίκου Facebook Twitter
Κενταυρομαχία, Πάτρα.
Αυτά είναι τα εκπληκτικά καινούρια έργα του Φίκου Facebook Twitter
Είμαι η Ζωή
Αυτά είναι τα εκπληκτικά καινούρια έργα του Φίκου Facebook Twitter
Αφύπνιση (Yuval Noah Harari)
Αυτά είναι τα εκπληκτικά καινούρια έργα του Φίκου Facebook Twitter
Ελευθερία (Ονήσιλος)
Αυτά είναι τα εκπληκτικά καινούρια έργα του Φίκου Facebook Twitter
Λήθη (Οι Λωτοφάγοι)
Αυτά είναι τα εκπληκτικά καινούρια έργα του Φίκου Facebook Twitter
Μνήμη (Γενοκτονία)
Αυτά είναι τα εκπληκτικά καινούρια έργα του Φίκου Facebook Twitter
Προστασία (Το Ματάκι)
Αυτά είναι τα εκπληκτικά καινούρια έργα του Φίκου Facebook Twitter
Προσφορά (Περσεφόνη)
Αυτά είναι τα εκπληκτικά καινούρια έργα του Φίκου Facebook Twitter
Ρατσισμός (Τhey are killing our sisters)
Αυτά είναι τα εκπληκτικά καινούρια έργα του Φίκου Facebook Twitter
Υποστήριξη (Πτολεμαίος Σωτήρ ή Αυτοπροσωπογραφία)
Εικαστικά
0

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μural αφιερωμένο σε νοσηλευτές και γιατρούς - Η UrbanAct παρουσιάζει το πρώτο στο νοσοκομείο Νίκαιας «Άγιος Παντελεήμων»

Ελλάδα / Μural αφιερωμένο σε νοσηλευτές και γιατρούς - Η UrbanAct παρουσιάζει το πρώτο στο νοσοκομείο Νίκαιας «Άγιος Παντελεήμων»

Η τοιχογραφία στα πλαίσια του νέου προγράμματος δημόσιων τοιχογραφιών της UrbanAct, το "Χρώμα Στα Νοσοκομεία", μόλις ολοκληρώθηκε στο νοσοκομείο Νίκαιας Άγιος Παντελεήμων με μήνυμα «σας ευχαριστούμε»

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ