Μια Ελληνίδα παραγωγός πήρε βραβείο Emmy για την ταινία εικονικής πραγματικότητας «The Line» Facebook Twitter
Πιστεύω πως τα αισθήματα που μπορεί να σου προκαλέσει μια εμπειρία εικονικής πραγματικότητας είναι τα ίδια με αυτά που ίσως είχες αισθανθεί ως παιδί όταν διάβαζες το αγαπημένο σου βιβλίο.

Μια Ελληνίδα παραγωγός πήρε βραβείο Emmy για την ταινία εικονικής πραγματικότητας «The Line»

0

Η ταινία «The Line» σε παραγωγή της Αλεξίας Κυριακοπούλου απέσπασε πριν από λίγες μέρες το βραβείο Emmy στην κατηγορία «Εξαιρετική καινοτομία στον διαδραστικό προγραμματισμό». Αναμφίβολα μια πολύ τιμητική διάκριση, αν και δεν ήταν η μόνη. Πέρσι η ίδια ταινία πήρε και βραβείο στην κατηγορία «Καλύτερη Εμπειρία Εικονικής Πραγματικότητας» στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, ενώ υπήρξαν κι άλλα βραβεία σε φεστιβάλ ανά τον κόσμο.


Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που βραβεύεται η δουλειά στην οποία συμμετέχει η νεαρή προγραμματίστρια. Η πρώτη της ταινία εικονικής πραγματικότητας «Normal Day», μια επίσης διαδραστική ιστορία που είχε ως θέμα τον καρκίνο, συγκέντρωσε αρκετά διεθνή βραβεία.


Η Αλεξία Κυριακοπούλου είναι κάτοχος Μaster στη Διαδραστική Τεχνολογία και Bachelor στον τομέα Μάρκετινγκ Επικοινωνιών και Ψυχολογίας. Κατά τη διάρκεια των μεταπτυχιακών σπουδών της στη Σχολή Tisch School of Arts στο New York University, ανέπτυξε ένα πάθος για την αφήγηση μέσω νέων μέσων και από τότε επικεντρώθηκε στη δημιουργία περιεχομένου Επαυξημένης και Εικονικής Πραγματικότητας ενώ παράλληλα εργάστηκε και σε μεγάλες εταιρείες παραγωγής όπως την FOX Digital Studios και το Netflix.

Η τελευταία της συνεργασία πριν επιστρέψει στην Αθήνα για να ξεκινήσει την δική της εταιρεία, την Wonder Immersive, υποδεικνύοντας τις δυνατότητες των καινοτόμων και διαδραστικών τεχνολογιών στο ελληνικό κοινό, ήταν στην εταιρεία ARVORE Immersive Experiences στη Βραζιλία και στο Λος Άντζελες, όπου εργάστηκε ως Creative Producer.


Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας έγινε και η ταινία «The Line», σε σκηνοθεσία Ricardo Laganaro, μια απλή, ρομαντική και νοσταλγική ιστορία που μιλάει για τον φόβο της αλλαγής και διαδραματίζεται σε ένα μοντέλο κλίμακας της δεκαετίας του 1940 στο Σάο Πάολο. Η ταινία έχει ως πρωταγωνιστή τον Pedro, μια μινιατούρα κούκλα που ακολουθεί την ίδια διαδρομή και ρουτίνα κάθε ημέρα. Στο τέλος της κάθε ημέρας ο Pedro αφήνει ένα λουλούδι έξω από το σπίτι της Rosa, του κοριτσιού που αγαπά. Οι δυο ήρωες της ταινίας είναι το ιδανικό ταίρι ο ένας για τον άλλο, αλλά διστακτικοί στο να σπάσουν τα περιοριστικά δεσμά, να υπερβούν τα όρια και να ζήσουν ολοκληρωτικά –όπως ακριβώς θα ήθελαν– την ιστορία αγάπης τους.

Οι ιστορίες που λέμε δεν εξαρτώνται από το πόσο εξοικειωμένος ή όχι είναι ο κάθε άνθρωπος με την τεχνολογία. Θέλουμε οι ιστορίες μας να μπορούν να φτάνουν στον καθένα ξεχωριστά. Δεν θέλουμε η τεχνολογία να είναι ένα στοιχείο που να κρατά τους ανθρώπους μακριά, αλλά ένα μέσο που να μπορεί να τους φέρει πιο κοντά.

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο headset Oculus Quest και είναι μια από τις καλύτερες συναρπαστικές αφηγηματικές εμπειρίες που διατίθενται στην πλατφόρμα. Έχει μήκος περίπου 15 λεπτά και υποστηρίζει την δυνατότητα Hand Tracking που δίνει την δυνατότητα στον θεατή να χρησιμοποιήσει τα ίδια του τα χέρια για την αλληλεπίδρασή του στον εικονικό κόσμο του «The Line», χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσει χειριστήριο, γεγονός που αυξάνει στο έπακρο την εμβύθιση του θεατή.


Συναντήσαμε την Αλεξία Κυριακοπούλου που μας μίλησε με ενθουσιασμό για τις απεριόριστες δυνατότητες που δίνει το coding και ο προγραμματισμός και για την καινούρια εμπειρία θέασης μέσω της εικονικής πραγματικότητας που διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή παγκοσμίως.

Μια Ελληνίδα παραγωγός πήρε βραβείο Emmy για την ταινία εικονικής πραγματικότητας «The Line» Facebook Twitter
Θελήσαμε ο θεατής να νιώσει ένα αίσθημα οικειότητας και με τη βοήθεια της μικρογραφίας των χαρακτήρων και του περιβάλλοντος να αισθανθεί ότι η ιστορία του ανήκει κατά κάποιο τρόπο.

—Ας ξεκινήσουμε με τα απλά: Τι σημαίνει ότι μια ταινία είναι VR, δηλαδή μια ταινία εικονικής πραγματικότητας; Τι είδους εμπειρία αποκομίζει ο θεατής; Μέχρι στιγμής είμαστε σχετικά εξοικειωμένοι με τις 3D ταινίες. Τι το διαφορετικό προσθέτει το VR;

Με την εικονική πραγματικότητα ο θεατής αισθάνεται πραγματικά σαν να βρίσκεται «μέσα» σε έναν εικονικό περιβάλλον και έχει την δυνατότητα να κινείται ελεύθερα σε 360 μοίρες όπως και στον πραγματικό κόσμο. Επίσης, με την εικονική πραγματικότητα ο θεατής μπορεί να συμμετέχει σε μία ιστορία καθώς και να παίρνει τον ρόλο ενός από τους πρωταγωνιστές και όχι απλά να την παρακολουθεί αμέτοχος.


Με τη χρήση της εικονικής πραγματικότητας, η μέχρι πρότινος ανέφικτη έννοια του telepresence είναι πλέον πιο «χειροπιαστή» από ποτέ, κάνοντας τους χρήστες να νιώθουν ότι η παρουσία τους είναι οργανική και ξεκλειδώνοντας δυνατότητες που μέχρι τώρα περιορίζονταν στη φαντασία μας.


—Τι ακριβώς θέλησες να πεις μέσα από την ιστορία σου στην ταινία «The Line», μια και εκτός από την παραγωγή της ταινίας συμμετείχες και στη συγγραφή του σεναρίου;

Πιστεύω πως τα αισθήματα που μπορεί να σου προκαλέσει μια εμπειρία εικονικής πραγματικότητάς είναι τα ίδια με αυτά που ίσως είχες αισθανθεί ως παιδί όταν διάβαζες το αγαπημένο σου βιβλίο. Τότε που δεν απολάμβανες απλά μια ιστορία αλλά όλα γύρω σου ζωντάνευαν: οι φωνές, οι ήχοι, οι μυρωδιές, τα χρώματα, ακόμη και οι γεύσεις. Δεν υπήρχε διαχωρισμός μεταξύ της φαντασίας και του τι υπήρχε μέσα στο βιβλίο και όλο αυτό ήταν σχεδόν μαγικό. Με το «The Line» θελήσαμε να φέρουμε ξανά αυτόν τον παιδικό τρόπο «απόλαυσης» των πραγμάτων. Και ακόμη και στο VR, όπου τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα, είναι σπάνιο να βρεθούν έργα που μπορούν να μεταφέρουν ένα τόσο δυνατό αλλά και παράλληλα αθώο συναίσθημα.


Αυτό μας ενέπνευσε να χτίσουμε την ιστορία μας γύρω από μία παιδική μακέτα, με χαρακτήρες δύο κούκλες-μινιατούρες. Θελήσαμε ο θεατής να νιώσει ένα αίσθημα οικειότητας και με τη βοήθεια της μικρογραφίας των χαρακτήρων και του περιβάλλοντος να αισθανθεί ότι η ιστορία του ανήκει κατά κάποιο τρόπο. Να νιώσει την ιστορία κοντά του στην κυριολεξία και έτσι να γίνει πιο προσωπική.


Ο σκηνοθέτης μας είχε την περιέργεια να δημιουργήσει μια απλή και όμορφη ιστορία αγάπης που όλοι θα καταλάβαιναν, αλλά θα διαπραγματευόταν επίσης βαθύτερα ζητήματα, όπως είναι ο φόβος της αλλαγής, με τα οποία ο καθένας μας μπορεί να συσχετιστεί.


Όταν οι άνθρωποι σκέφτονται το VR ονειρεύονται συναρπαστικά και εντυπωσιακά βίντεο στο διάστημα ή ακόμα και στο εσωτερικό ενός Σουπερνόβα. Τι γίνεται όμως με τις συνηθισμένες ιστορίες σε μέρη που γνωρίζουμε και μας αρέσουν; Πιστεύω ότι το VR χρειάζεται επίσης αυτές τις απλές ιστορίες που επικεντρώνονται στο συναίσθημα για να γίνει ένα μέσο πιο δημοφιλές σε ένα ευρύτερο κοινό.

Μια Ελληνίδα παραγωγός πήρε βραβείο Emmy για την ταινία εικονικής πραγματικότητας «The Line» Facebook Twitter
Το «The Line», σε σκηνοθεσία Ricardo Laganaro, είναι μια απλή, ρομαντική και νοσταλγική ιστορία που μιλάει για τον φόβο της αλλαγής και διαδραματίζεται σε ένα μοντέλο κλίμακας της δεκαετίας του 1940 στο Σάο Πάολο.
Μια Ελληνίδα παραγωγός πήρε βραβείο Emmy για την ταινία εικονικής πραγματικότητας «The Line» Facebook Twitter
Οι παραγωγές που χρησιμοποιούν τεχνολογία VR, από τεχνικής άποψης χρησιμοποιούν το ίδιο λογισμικό όπως και η δημιουργία παιχνιδιών. Αυτό που λείπει είναι η γνώση και κατανόηση των δυνατοτήτων του μέσου, του χρήστη και της αφήγησης.


—Μέσα από τη δουλειά σου χρησιμοποιείς την τελευταία λέξη της τεχνολογίας για να διηγηθείς μια ιστορία. Ακούγεται συναρπαστικό, μπορείς να μου πεις λίγα πράγματα πάνω σε αυτό; To coding δίνει όντως απίστευτες δυνατότητες δημιουργίας;

Ένα από τα πράγματα που με ενθουσιάζουν με την εικονική πραγματικότητα είναι πως προσπαθούμε ακόμα να ανακαλύψουμε τι λειτουργεί και τι δεν λειτουργεί σε αυτό το καινούργιο μέσο. Οι «κανόνες» από την προ-παραγωγή μέχρι και την επεξεργασία της εικόνας και του ήχου είναι τελείως διαφορετικοί από μία 2D ταινία: είναι ουσιαστικά άγραφοι. Έτσι ως δημιουργός έχεις την ευκαιρία να αφήσεις το στίγμα σου στην εξέλιξη αυτού του μέσου, όσον αφορά το κομμάτι της αφήγησης.


Ο θεατής σου έχει την ικανότητα να κινείται ελεύθερα όποτε αυτός παίρνει ουσιαστικά τον ρόλο του σκηνοθέτη και πρέπει συνεχώς ως δημιουργός να προβλέψεις τις κινήσεις του και να σκέφτεσαι πώς θα τραβήξεις την προσοχή του μέσα από τον ήχο, την εικόνα ή την διαδραστικότητα στο σωστό σημείο, έτσι ώστε να μη «χαθούν» σημεία της βασικής αφήγησης. Στην ουσία ψυχολογείς τους θεατές σου και μέσω καλού user testing έρχεσαι σιγά σιγά ακόμα πιο κοντά στον τρόπο σκέψης τους, με αποτέλεσμα η εμπειρία σου στον εικονικό κόσμο να είναι εντελώς φυσική. Αυτό για μένα είναι το κλειδί της επιτυχίας.

—Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να γίνει μια τέτοια ταινία; Στην χώρα μας θα μπορούσαν να γίνουν τέτοιους είδους παραγωγές ή τα budget τους είναι απαγορευτικά;

Οι παραγωγές που χρησιμοποιούν τεχνολογία VR, από τεχνικής άποψης χρησιμοποιούν το ίδιο λογισμικό όπως και η δημιουργία παιχνιδιών. Αυτό που λείπει είναι η γνώση και κατανόηση των δυνατοτήτων του μέσου, του χρήστη και της αφήγησης. Δεν θεωρώ ότι το budget μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο, καθώς υπάρχουν τα κατάλληλα εργαλεία που μπορούν να στηρίξουν αυτές τις παραγωγές χωρίς να γίνουν απαγορευτικές. Η Ελλάδα αυτήν τη στιγμή βρίσκεται σε μια περίοδο τεχνολογικής άνθισης, οπότε όλοι αναμένουμε να δούμε πολύ ωραίες δουλειές το επόμενο διάστημα.


— Πως βρέθηκες να κάνεις παραγωγή σε μια βραζιλιάνικη εταιρεία παραγωγής όπως η ARVORE;

Με ενδιέφεραν πολύ οι εμπειρίες με κύριο γνώμονα την ευαισθητοποίηση σε κοινωνικά ζητήματα. Γνώρισα τον Ricardo Laganaro έχοντας δει το 360 ντοκιμαντέρ του, «Step to the Line», στο Tribeca Film Festival το 2017. Ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποίησε το μέσο για να προσεγγίσει τους κρατούμενους των φυλακών στην Καλιφόρνια, αναδεικνύοντας τα ζητήματα του σωφρονιστικού συστήματος της πολιτείας και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι ακόμα και μετά την αποφυλάκισή τους, μου τράβηξε αμέσως το ενδιαφέρον.

Γνωρίζοντας και τους συνιδρυτές της Arvore, πείστηκα αρκετά γρήγορα ότι το επόμενο μου βήμα ήταν να μετακομίσω στη Βραζιλία και να συνεργαστώ με ανθρώπους που έχουμε κοινό όραμα. Δεν θα κρύψω ότι με ενθουσίασε και η μοναδική ευκαιρία να ζήσω σε μία τόσο διαφορετική χώρα ενώ ήμουν ακόμα 26 χρονών.


— Μπορείς να μου πεις λίγα πράγματα για την Wonder Immersive, την εταιρεία που δημιούργησες πρόσφατα στην Αθήνα; Τι ακριβώς θέλεις να κάνεις μέσα από αυτήν;

Γύρισα στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2019 και ίδρυσα την Wonder Immersive γνωρίζοντας ότι το ελληνικό κοινό δεν έχει εκτεθεί σε εμπειρίες που χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες, με όραμα να είμαστε οδηγοί στην ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς, και ελπίζουμε στο μέλλον να είμαστε παράδειγμα και στο εξωτερικό.


Οι ιστορίες που θέλουμε να πούμε στην Wonder δεν εξαρτώνται από το πόσο εξοικειωμένος είναι ο κάθε άνθρωπος με την τεχνολογία. Θέλουμε οι ιστορίες που δημιουργούμε να αγγίζουν τον καθένα ξεχωριστά. Δεν θέλουμε η τεχνολογία να είναι ένα στοιχείο που κρατά τους ανθρώπους μακριά, αλλά ένα μέσο που μπορεί να τους φέρει πιο κοντά. Στόχος μας στην Wonder είναι να επανεφεύρουμε το αληθινό νόημα μιας «αξέχαστης εμπειρίας». Από το να αναδημιουργήσουμε την παρούσα πραγματικότητα μέχρι το να χτίσουμε ένα καινούργιο ολόκληρο σύμπαν με οδηγό τη φαντασία, στη Wonder ειδικευόμαστε στην Εικονική, Επαυξημένη και Μεικτή Πραγματικότητα (Virtual, Augmented & Mixed Reality) καθώς και στο photogrammetry, το 3D scanning και το projection mapping.

Σχεδιάζουμε tailor-made, διαδραστικά αφηγήματα που δίνουν ζωή σε ό,τι έχετε (ή ακόμη δεν έχετε) φανταστεί. Ανεξάρτητα από το πεδίο εφαρμογής, αυτοί οι διαδραστικοί «ιστοριόκοσμοι» (storyworlds) όχι μόνο εξάπτουν τη φαντασία αλλά έχουν και εκπαιδευτικό χαρακτήρα, διευρύνοντας παράλληλα τους ορίζοντες καθώς και την αντίληψή μας για τον κόσμο.

Η Wonder είναι επιπλέον σε θέση να προσφέρει λύσεις που βοηθούν τους ανθρώπους να βρεθούν μαζί και να αλληλεπιδράσουν σε ένα εικονικό περιβάλλον, είτε αυτό αφορά μια καθημερινή συνάντηση στο γραφείο είτε ένα μεγάλο event με εκατοντάδες επισκέπτες. Meeting με τους συνεργάτες, παρακολούθηση μιας ομιλίας, after event party με καινούργιους συνεργάτες μέσω telepresence, δημιουργούν τα οικία συναισθήματα της κοινωνικής συναναστροφής που τόσο μας λείπουν πλέον.

 

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT