Οι θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε το καλοκαίρι στην Αθήνα

Οι θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε το καλοκαίρι στην Αθήνα Facebook Twitter
Οι Άρης Σερβετάλης και Ορφέας Αυγουστίδης στο «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Μπέκετ.
0



ΜΟΥΔΙΑΣΜΑ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ στο θερινό θεατρικό μέτωπο της πόλης, καθώς από τη μια το Φεστιβάλ Αθηνών δεν θα παρουσιάσει θεατρικές παραστάσεις στην Αθήνα, λόγω αναγκαστικού κλεισίματος της Πειραιώς 260, από την άλλη ελάχιστοι παραγωγοί επενδύουν σε νέες παραστάσεις ή σε περιοδείες στα ανοιχτά θέατρα της Αττικής και της υπόλοιπης Ελλάδας. Όμως, κάποιες από τις ελάχιστες επιλογές παρουσιάζουν ενδιαφέρον.

Ο Γιάννης Κακλέας σκηνοθετεί το Περιμένοντας τον Γκοντό του Μπέκετ με τους Σπύρο Παπαδόπουλο, Θανάση Παπαγεωργίου, Άρη Σερβετάλη και Ορφέα Αυγουστίδη (Θέατρο Βράχων, 15-17/7, Θέατρο Πέτρας, 22/7, Βεάκειο, 23-24/7, Κηποθέατρο Παπάγου, 28-30/7), ο Πέτρος Φιλιππίδης καταπιάνεται ξανά με την πολιτική σάτιρα Δάφνες και Πικροδάφνες των Δημήτρη Κεχαΐδη και Ελένης Χαβιαρά, με τον ίδιο να πλαισιώνεται από τους Τάσο Χαλκιά, Κωνσταντίνο Ασπιώτη και Θανάση Πατριαρχέα (έναρξη περιοδείας από το Κατράκειο Νίκαιας, 15/7), το Art της Γιασμίνα Ρεζά, με τους Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, Θανάση Τσαλταμπάση και Θανάση Κουρλαμπά, σε σκηνοθεσία Θανάση Φασουλή, περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα (έναρξη από το Θέατρο Πέτρας, 15/7, και το Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης, 17/7) και ο Θέμης Μουμουλίδης επιστρέφει στην Αντιγόνη του Σοφοκλή, με την Ιωάννα Παππά στον ομώνυμο ρόλο και τον Γιώργο Χρυσοστόμου ως Κρέοντα (έναρξη περιοδείας από το Βεάκειο Πειραιά, 15/7).

Οι θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε το καλοκαίρι στην Αθήνα Facebook Twitter
Ο Θέμης Μουμουλίδης επιστρέφει στην «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, με την Ιωάννα Παππά στον ομώνυμο ρόλο και τον Γιώργο Χρυσοστόμου ως Κρέοντα.


Την Αντιγόνη όμως, έτσι όπως παρουσιάστηκε από την ομάδα Σημείο στο θέατρο Άττις, σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου, θα μπορέσουμε να τη δούμε στην Πετρούπολη (24/7) και στο Παλαιό Ελαιουργείο της Ελευσίνας (30/8). Ο Τάκης Ζαχαράτος παρουσιάζει στο Άλσος, για 20 παραστάσεις, το μουσικοθεατρικό σόου Έλα μια Βόλτα (έναρξη 15/7), ενώ η Ελένη Γερασιμίδου και ο Αντώνης Ξένος ξεκινούν από τις 8/7 την επιθεώρηση Μένουμε... ταπί στην αυλή του «Από κοινού θέατρο». Τέλος, το θέατρο Χυτήριο προτείνει ακόμα δύο επιλογές, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά: το Δάνειο, με τον ίδιο και τον Σωτήρη Χατζάκη (κάθε Δευτέρα και Τρίτη, από 6/6), και το Υπέροχό μου διαζύγιο, με την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου (κάθε Τετάρτη και Πέμπτη, από 8/7)

Ο Οιδίπους «δωματίου» του Δημήτρη Καραντζά

Οι θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε το καλοκαίρι στην Αθήνα Facebook Twitter
O Μιχάλης Σαράντης ως Οιδίποδας, η Μαρία Κεχαγιόγλου ως Ιοκάστη και Τειρεσίας, και ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης ως βασικός αφηγητής, Κρέων και βοσκός.

Στη θεατρική λειψυδρία του φετινού καλοκαιριού, ο Οιδίπους του Δημήτρη Καραντζά φαντάζει ως μια ιδανική επιλογή, δεδομένων του ταλέντου του σκηνοθέτη και της έρευνας που είχε ξεκινήσει ήδη προ τριετίας με τη Μήδεια πάνω στην απόδοση των αρχαίων τραγωδιών σε συνθήκες δωματίου. Οι συνθήκες αυτές επιβάλλονται, εξάλλου, και λόγω της κατάστασης, οπότε έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τη νέα του σκηνική πρόταση που γεννήθηκε μέσα στην καραντίνα και αντλεί στοιχεία από το σοφόκλειο κείμενο αλλά και από το ομώνυμο έργο του Παζολίνι.

Τους ρόλους μοιράζεται μια εξαιρετική τριάδα ερμηνευτών: ο Μιχάλης Σαράντης ως Οιδίποδας, η Μαρία Κεχαγιόγλου ως Ιοκάστη και Τειρεσίας, και ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης ως βασικός αφηγητής, Κρέων και βοσκός. Με την παράσταση αυτή εγκαινιάζεται ουσιαστικά και το επόμενο μεγάλο βήμα του Καραντζά, η νέα του θεατρική «ομάδα» που αποτελείται από σημαντικούς συντελεστές και ηθοποιούς και θα στεγαστεί από το φθινόπωρο στο αθηναϊκό θέατρο Προσκήνιο.

Προηγείται όμως η περιοδεία του Οιδίποδα, που θα ξεκινήσει στις 21/7 από το Βεάκειο, ενώ θα ακολουθήσουν το Κατράκειο (22/7), η Πετρούπολη (24/7), του Παπάγου (25 & 26/7), ο Βύρωνας (31/7) και σταθμοί στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

 

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

H Λυσιστράτη της Βίκυς Σταυροπούλου στο ελληνικό καλοκαίρι της συμφιλίωσης

Θέατρο / H Λυσιστράτη της Βίκυς Σταυροπούλου στο ελληνικό καλοκαίρι της συμφιλίωσης

Η αγαπημένη ηθοποιός θα βρεθεί για πρώτη φορά στην Επίδαυρο, ερμηνεύοντας τον εμβληματικό ρόλο του Αριστοφάνη στις πιο ιδιαίτερες συνθήκες που θα μπορούσε να φανταστεί και εξηγεί γιατί είναι η πιο ιδανική στιγμή για να δούμε το συγκεκριμένο έργο.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ