Οι θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε το καλοκαίρι στην Αθήνα

Οι θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε το καλοκαίρι στην Αθήνα Facebook Twitter
Οι Άρης Σερβετάλης και Ορφέας Αυγουστίδης στο «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Μπέκετ.
0



ΜΟΥΔΙΑΣΜΑ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ στο θερινό θεατρικό μέτωπο της πόλης, καθώς από τη μια το Φεστιβάλ Αθηνών δεν θα παρουσιάσει θεατρικές παραστάσεις στην Αθήνα, λόγω αναγκαστικού κλεισίματος της Πειραιώς 260, από την άλλη ελάχιστοι παραγωγοί επενδύουν σε νέες παραστάσεις ή σε περιοδείες στα ανοιχτά θέατρα της Αττικής και της υπόλοιπης Ελλάδας. Όμως, κάποιες από τις ελάχιστες επιλογές παρουσιάζουν ενδιαφέρον.

Ο Γιάννης Κακλέας σκηνοθετεί το Περιμένοντας τον Γκοντό του Μπέκετ με τους Σπύρο Παπαδόπουλο, Θανάση Παπαγεωργίου, Άρη Σερβετάλη και Ορφέα Αυγουστίδη (Θέατρο Βράχων, 15-17/7, Θέατρο Πέτρας, 22/7, Βεάκειο, 23-24/7, Κηποθέατρο Παπάγου, 28-30/7), ο Πέτρος Φιλιππίδης καταπιάνεται ξανά με την πολιτική σάτιρα Δάφνες και Πικροδάφνες των Δημήτρη Κεχαΐδη και Ελένης Χαβιαρά, με τον ίδιο να πλαισιώνεται από τους Τάσο Χαλκιά, Κωνσταντίνο Ασπιώτη και Θανάση Πατριαρχέα (έναρξη περιοδείας από το Κατράκειο Νίκαιας, 15/7), το Art της Γιασμίνα Ρεζά, με τους Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, Θανάση Τσαλταμπάση και Θανάση Κουρλαμπά, σε σκηνοθεσία Θανάση Φασουλή, περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα (έναρξη από το Θέατρο Πέτρας, 15/7, και το Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης, 17/7) και ο Θέμης Μουμουλίδης επιστρέφει στην Αντιγόνη του Σοφοκλή, με την Ιωάννα Παππά στον ομώνυμο ρόλο και τον Γιώργο Χρυσοστόμου ως Κρέοντα (έναρξη περιοδείας από το Βεάκειο Πειραιά, 15/7).

Οι θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε το καλοκαίρι στην Αθήνα Facebook Twitter
Ο Θέμης Μουμουλίδης επιστρέφει στην «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, με την Ιωάννα Παππά στον ομώνυμο ρόλο και τον Γιώργο Χρυσοστόμου ως Κρέοντα.


Την Αντιγόνη όμως, έτσι όπως παρουσιάστηκε από την ομάδα Σημείο στο θέατρο Άττις, σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου, θα μπορέσουμε να τη δούμε στην Πετρούπολη (24/7) και στο Παλαιό Ελαιουργείο της Ελευσίνας (30/8). Ο Τάκης Ζαχαράτος παρουσιάζει στο Άλσος, για 20 παραστάσεις, το μουσικοθεατρικό σόου Έλα μια Βόλτα (έναρξη 15/7), ενώ η Ελένη Γερασιμίδου και ο Αντώνης Ξένος ξεκινούν από τις 8/7 την επιθεώρηση Μένουμε... ταπί στην αυλή του «Από κοινού θέατρο». Τέλος, το θέατρο Χυτήριο προτείνει ακόμα δύο επιλογές, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά: το Δάνειο, με τον ίδιο και τον Σωτήρη Χατζάκη (κάθε Δευτέρα και Τρίτη, από 6/6), και το Υπέροχό μου διαζύγιο, με την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου (κάθε Τετάρτη και Πέμπτη, από 8/7)

Ο Οιδίπους «δωματίου» του Δημήτρη Καραντζά

Οι θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε το καλοκαίρι στην Αθήνα Facebook Twitter
O Μιχάλης Σαράντης ως Οιδίποδας, η Μαρία Κεχαγιόγλου ως Ιοκάστη και Τειρεσίας, και ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης ως βασικός αφηγητής, Κρέων και βοσκός.

Στη θεατρική λειψυδρία του φετινού καλοκαιριού, ο Οιδίπους του Δημήτρη Καραντζά φαντάζει ως μια ιδανική επιλογή, δεδομένων του ταλέντου του σκηνοθέτη και της έρευνας που είχε ξεκινήσει ήδη προ τριετίας με τη Μήδεια πάνω στην απόδοση των αρχαίων τραγωδιών σε συνθήκες δωματίου. Οι συνθήκες αυτές επιβάλλονται, εξάλλου, και λόγω της κατάστασης, οπότε έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τη νέα του σκηνική πρόταση που γεννήθηκε μέσα στην καραντίνα και αντλεί στοιχεία από το σοφόκλειο κείμενο αλλά και από το ομώνυμο έργο του Παζολίνι.

Τους ρόλους μοιράζεται μια εξαιρετική τριάδα ερμηνευτών: ο Μιχάλης Σαράντης ως Οιδίποδας, η Μαρία Κεχαγιόγλου ως Ιοκάστη και Τειρεσίας, και ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης ως βασικός αφηγητής, Κρέων και βοσκός. Με την παράσταση αυτή εγκαινιάζεται ουσιαστικά και το επόμενο μεγάλο βήμα του Καραντζά, η νέα του θεατρική «ομάδα» που αποτελείται από σημαντικούς συντελεστές και ηθοποιούς και θα στεγαστεί από το φθινόπωρο στο αθηναϊκό θέατρο Προσκήνιο.

Προηγείται όμως η περιοδεία του Οιδίποδα, που θα ξεκινήσει στις 21/7 από το Βεάκειο, ενώ θα ακολουθήσουν το Κατράκειο (22/7), η Πετρούπολη (24/7), του Παπάγου (25 & 26/7), ο Βύρωνας (31/7) και σταθμοί στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

 

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

H Λυσιστράτη της Βίκυς Σταυροπούλου στο ελληνικό καλοκαίρι της συμφιλίωσης

Θέατρο / H Λυσιστράτη της Βίκυς Σταυροπούλου στο ελληνικό καλοκαίρι της συμφιλίωσης

Η αγαπημένη ηθοποιός θα βρεθεί για πρώτη φορά στην Επίδαυρο, ερμηνεύοντας τον εμβληματικό ρόλο του Αριστοφάνη στις πιο ιδιαίτερες συνθήκες που θα μπορούσε να φανταστεί και εξηγεί γιατί είναι η πιο ιδανική στιγμή για να δούμε το συγκεκριμένο έργο.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ