Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Κεφαλή γενειοφόρου Ηρακλή με λεοντή σε αργυρό τετράδραχμο Καμάρινας, Σικελία (425-405 π.Χ.)

Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι

0

Περιοδική έκθεση με τίτλο «Ηρακλής, Ήρως Διαχρονικός και Αιώνιος» διοργανώνει το Νομισματικό Μουσείο. O Ηρακλής, µία µυθολογική προσωπικότητα µε πολλαπλούς συµβολισµούς, αποτέλεσε και αποτελεί έµπνευση και µέσο διοχέτευσης προτύπων και µηνυµάτων από τους αρχαίους µέχρι και τους νεότερους χρόνους, αναφέρουν οι διοργανωτές της έκθεσης. Η µορφή του Ηρακλή, ως πανελλήνιο, πανευρωπαϊκό και παγκόσµιο πρότυπο ρώµης, αρετής και δικαιοσύνης και φορέας πολιτικο-κοινωνικών, θρησκευτικών και ηθικών μηνυμάτων, άφησε ανεξίτηλο το αποτύπωµά της στην Ιστορία ανά τους αιώνες.

Η παρούσα έκθεση αποσκοπεί, κυρίως µέσω των νοµισµατικών παραστάσεων, στην παρουσίαση και ανάλυση των διαφόρων εικονογραφικών µορφών της πολυδιάστατης προσωπικότητας του θεού-ήρωα, µε συγκεκριµένα γνωρίσµατα και χαρακτηριστικά, η απόδοση των οποίων διαφοροποιείται ανάλογα µε την περιοχή και τις αισθητικές αντιλήψεις της κάθε περιόδου.

Η έκθεση περιλαµβάνει 346 αρχαιότητες, οι περισσότερες από τις οποίες παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό. Συγκεκριµένα ένα πινάκιο, δύο γλυπτά και ένα χρυσό νόµισµα από τα Αρχαιολογικά Μουσεία Άµφισσας και ∆ελφών, δύο αττικές και µία βοιωτική επιγραφή από το Επιγραφικό Μουσείο, καθώς και 339 αρχαία ελληνικά, ελληνορωµαϊκά και ρωµαϊκά νοµίσµατα, χρυσά, αργυρά, χάλκινα και από ήλεκτρο, µολύβδινα, πήλινα και χάλκινα σύµβολα, σφραγιδόλιθους και δακτυλιόλιθους από τις Συλλογές του Νοµισµατικού Μουσείου και από την Ιδιωτική Συλλογή του Θεόδωρου Αραβάνη.

Η παρούσα έκθεση αποσκοπεί, κυρίως µέσω των νοµισµατικών παραστάσεων, στην παρουσίαση και ανάλυση των διαφόρων εικονογραφικών µορφών της πολυδιάστατης προσωπικότητας του θεού-ήρωα, µε συγκεκριµένα γνωρίσµατα και χαρακτηριστικά, η απόδοση των οποίων διαφοροποιείται ανάλογα µε την περιοχή και τις αισθητικές αντιλήψεις της κάθε περιόδου.

Τη μουσειολογική μελέτη και την επιστημονική επιμέλεια έχουν ο Διευθυντής του Νομισματικού Μουσείου δρ Γεώργιος Κακαβάς και οι νομισματολόγοι του Μουσείου, Αντωνία Νικολακοπούλου και δρ Βασιλική Στεφανάκη.

Τα παραπάνω αντικείµενα, τα οποία καλύπτουν ένα ευρύ πολιτειακό, γεωγραφικό και χρονολογικό πλαίσιο —πόλεις-κράτη, έθνη, Κοινά, βασίλεια και αυτοκρατορίες από τη ∆υτική Μεσόγειο µέχρι και τα βάθη της Ανατολής και από τους κλασικούς µέχρι και τους νεότερους χρόνους— συνοµιλούν µε τα 19 ζωγραφικά έργα του αναγνωρισµένου διεθνώς εικαστικού Παύλου Σάµιου, Καθηγητή της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, που αντλούν την έµπνευσή τους από τον Ηρακλή και τους Άθλους του, μέσα από μία λιτή και εμπνευσμένη μουσειογραφική προσέγγιση του Γιάννη Μετζικώφ.

Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Κεφαλή αγένειου Ηρακλή Πατρώου σε αργυρό δεκάδραχμο Αλεξάνδρου Γ’ (327/6 – 324 π.Χ.)
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Κεφαλή γενειοφόρου Ηρακλή σε χρυσή δραχμή Καρύστου, Εύβοια (περ. 313 π.Χ.)

4 θεματικές ενότητες

Η έκθεση χωρίζεται σε τέσσερις θεµατικές ενότητες: Η πρώτη ενότητα πραγµατεύεται τις ιδεαλιστικές ή µη προσωπογραφίες (κεφαλή αγένειος, γενειοφόρος, µε ή χωρίς λεοντή) του θεού-ήρωα στους χαρακτήρες των νοµισµάτων, στα σύµβολα και στους σφραγιδόλιθους, καθώς και τους εικονογραφικούς του τύπους (ιστάµενος, καθήµενος, τοξότης), οι οποίοι αναπαράγουν ή δανείζονται στοιχεία από γνωστά, από τις γραπτές πηγές, έργα φηµισµένων καλλιτεχνών, για τα οποία αντλούµε επίσης πληροφορίες µέσω των µεταγενέστερων ρωµαϊκών γλυπτών.

Η δεύτερη ενότητα εστιάζει στα όπλα, όπως το ρόπαλο και η λεοντή, κατεξοχήν σύµβολα του ήρωα, καθώς και το τόξο και η φαρέτρα, εκ των οποίων τα περισσότερα αποτελούσαν δώρα θεών. Η τρίτη ενότητα επικεντρώνεται στην παιδική του ηλικία µε τις γνωστές παραστάσεις του Ηρακλή δρακονοπνίγοντα, τους άθλους και τα κατορθώµατά του και η τελευταία στην αφοµοίωσή του µε άλλες θεότητες της Ανατολής.

Και στις τέσσερις ενότητες παρουσιάζονται απεικονίσεις του θεού-ήρωα σε νοµίσµατα πόλεων, Κοινών και βασιλείων που συνδέονται µε τη λατρεία του ως µυθικού οικιστή/ιδρυτή και γενάρχη, την παιδική και εφηβική του ηλικία στη Θήβα, τους άθλους, τα κατορθώµατα και τις εκστρατείες που λαµβάνουν χώρα από τη Μεσόγειο, την Ευρώπη και την Αφρική έως τα βάθη της Ανατολής. Σύµβολο δύναµης και εξουσίας, ο Ηρακλής και τα σύµβολά του χρησιµοποιήθηκαν από βασιλείς και ηγεµόνες, οι οποίοι ταυτίστηκαν µε τη µορφή του, αλλά και από πόλεις-κράτη και Κοινά µε πολιτική σκοπιµότητα. Τα γνωρίσµατα και οι ιδιότητές του, ευρέως γνωστές στον μεσογειακό χώρο, υιοθετήθηκαν και αφοµοιώθηκαν και από άλλες τοπικές θεότητες, κυρίως από τον φοινικικό θεό Μελκάρτ.

Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Ο ταύρος της Κρήτης, έργο του ζωγράφου Παύλου Σάμιου (1989)

Την επιμέλεια της έκθεσης υπογράφει ο Διευθυντής του Μουσείου δρ Γεώργιος Κακαβάς με συνεργάτη την αρχαιολόγο δρα Μιμίκα Γιαννοπούλου.

Η έκδοση του συνοδευτικού επιστημονικού καταλόγου της Έκθεσης, αφιερωμένου στη μνήμη της διαπρεπούς νομισματολόγου Βάσως Πέννα, οφείλεται στο ιδιαίτερο ενδιαφέρον και την υποστήριξη από κάθε άποψη της Alpha Bank, µόνιµου υποστηρικτή των δράσεων του Νοµισµατικού Μουσείου.

Σε όλη τη διάρκεια της έκθεσης θα πραγματοποιείται εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές με σκοπό την εξοικείωσή τους με τη μυθική μορφή του θεϊκού ήρωα Ηρακλή, τις αξίες και τα ιδανικά που προκύπτουν από τα κατορθώματα και τους άθλους του.

Η έκθεση παρουσιάζεται στη μεγάλη αίθουσα των περιοδικών εκθέσεων, στον δεύτερο όροφο του Ιλίου Μελάθρου, στη βιβλιοθήκη του Ερρίκου Σλήμαν, και θα διαρκέσει έως τις 31 Οκτωβρίου 2019.

Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Κεφαλή αγένειου Ηρακλή με λεοντή σε χρυσό στατήρα Φιλίππων, Μακεδονία (περ. 350-330 π.Χ.).
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Κεφαλή Κόμμοδου ως Ηρακλής με λεοντή σε διμεταλλικό μετάλλιο (192 μ.Χ.).
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Κεφαλή αγένειου Ηρακλή με λεοντή και τα όπλα του σε αργυρό τετράδραχμο Ερυθρών, Ιωνία (330-300 π.Χ.)
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Κεφαλή νεαρού Ηρακλή και τα όπλα του σε χρυσό τέταρτο στατήρα Φιλίππου Β’ (340/36-328 π.Χ.).
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Ημίτομο Ηρακλή με ρόπαλο σε χαλκή uncia Ουενουσίας, Απουλία (210 π.Χ.)
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Ηρακλής ιστάμενος με ρόπαλο σε αργυρό ημίδραχμο Οιταίων (371-280 π.Χ.).
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Ηρακλής ιστάμενος με ρόπαλο και λεοντή σε αργυρό τετράδραχμο Ευθυδήμου Β’, Βακτρία (190-185 π.Χ.)
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Ηρακλής νεαρός, καθήμενος στη δορά λιονταριού, σε αργυρό στατήρα Κρότωνα, Βρεττία (5ος-4ος αι. π.Χ.)
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Ηρακλής σε ώριμη ηλικία, καθήμενος στη δορά λιονταριού, σε αργυρό τετράδραχμο Νάβιδος, βασιλιά της Σπάρτης (207-192 π.Χ.)
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Ηρακλής με ρόπαλο, καθήμενος σε βράχο, σε αργυρό τετράδραχμο Ευθυδήμου Α’, Βακτρία (230-200 π.Χ.)
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Ηρακλής τοξότης, γενειοφόρος με λεοντή, σε χρυσό ημίδραχμο Θάσου (390 π.Χ.).
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Κεφαλή γενειοφόρου Ηρακλή σε χρυσή δραχμή Κοινού Αιτωλών (220-205 π.Χ.), Αρχαιολογικό Μουσείο Άμφισσας.
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Η απαγωγή των βοδιών του Γηρυόνη από τον Ηρακλή σε χαλκό νόμισμα Αλεξάνδρειας Αιγύπτου επί Αντωνίνου Ευσεβούς (140-141 μ.Χ.).
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Ηρακλής βρέφος, δρακονοπνίγων, σε αργυρό στατήρα Θήβας, Βοιωτία (425-395 π.Χ.)
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Ηρακλής τοξότης και όρνιθα, υποδηλώνουν τον άθλο με τις Στυμφαλίδες όρνιθες, σε αργυρό στατήρα Πραισού, Κρήτη (γ’ τέταρτο 4ου αι. π.Χ.).
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Κεφαλή Ηρακλή/Μελκάρτ με λεοντή σε αργυρό σικελο-καρχηδονιακό τετράδραχμο (325-300 π.Χ.).
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Η πάλη του Ηρακλή με το λιοντάρι της Νεμέας σε αργυρό τετράδραχμο Λυκκείου, Παιονία (356-335 π.Χ.).
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Το ρόπαλο του Ηρακλή σε χρυσό στατήρα Φιλίππου Ε’ (περ. 200 π.Χ.).
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Η πάλη του Ηρακλή με το λιοντάρι της Νεμέας σε 100 χρυσές λίτραι Συρακουσών, Σικελία (405-400 π.Χ.).
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Κεφαλή γενειοφόρου Ηρακλή και τα όπλα του σε αργυρό τριώβολο Σέλγης, Πισιδία (2ος-1ος αι. π.Χ.)
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Μαρμάρινος βωμίσκος, ανάθημα στον Ηρακλή Απαλεξίκακο (20ς αι. μ.Χ.), Επιγραφικό Μουσείο
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Ηρακλής βρέφος, δρακονοπνίγων, από αργυρό στατήρα Θηβών, έργο του ζωγράφου Παύλου Σάμιου (2018)
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Η Κερυνήτις έλαφος, έργο του ζωγράφου Παύλου Σάμιου (1989)
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Η έριδα του Ηρακλή με τον Απόλλωνα για τον δελφικό τρίποδα σε πήλινο αττικό μελανόμορφο πινάκιο (490/70-465 π.Χ.), Αρχαιολογικό Μουσείο Άμφισσας.
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Προτομή Κόμμοδου ως Ηρακλής με λεοντή σε υπερμεγέθη ανάγλυφο λίθο από χαλκηδόνιο (2ος αι. μ.Χ.).
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι Facebook Twitter
Μαρμάρινη κεφαλή γενειοφόρου Ηρακλή, αυτοκρατορικών χρόνων, Αρχαιολογικό Μουσείο Άμφισσας.
|article_full_no_portrait|

  

Info:

Νομισματικό Μουσείο, Ιλίου Μέλαθρον, Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) 12, Αθήνα. Τηλ.: 210 3612834, 210 3632057, http://www.nummus.gr

 

Αρχαιολογία & Ιστορία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι αρχαιολογικοί θησαυροί που βρέθηκαν στα χαρακώματα του Α' Παγκοσμίου Πολέμου εκτίθενται στο Κιλκίς

Αρχαιολογία & Ιστορία / Οι αρχαιολογικοί θησαυροί που βρέθηκαν στα χαρακώματα του Α' Παγκοσμίου Πολέμου εκτίθενται στο Κιλκίς

Εκατό χρόνια μετά την ανακωχή του Μεγάλου Πολέμου, η έκθεση «Αρχαιολογία εν καιρώ πολέμου στο Κιλκίς» έρχεται να φωτίσει άγνωστες πτυχές της ιστορίας και της αρχαιολογίας
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το πρώτο ντοκιμαντέρ για την ηρωίνη γυρίστηκε σε αστυνομικό τμήμα

Αρχαιολογία & Ιστορία / Το πρώτο ντοκιμαντέρ για την ηρωίνη γυρίστηκε σε αστυνομικό τμήμα

Ο αστυνομικός ρεπόρτερ της εφημερίδας «Ακρόπολις» αφηγείται σε φύλλο του Γεννάρη του 1931 όσα συνέβησαν σε παράρτημα ασφαλείας της Αθήνας και κατέγραψε η κάμερα του σκηνοθέτη Δημήτρη Γαζιάδη.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
To ξενοδοχείο InterContinental στην Καμπούλ είναι ένα μέρος που τα έχει δει όλα

Αρχαιολογία & Ιστορία / To ξενοδοχείο InterContinental στην Καμπούλ είναι ένα μέρος που τα έχει δει όλα

Από την εποχή που η πρωτεύουσα του Αφγανιστάν ήταν το σταυροδρόμι των χίπις μέχρι τους Ταλιμπάν, το θρυλικό InterContinental της Καμπούλ καταφέρνει, με κάποιον αξιοθαύμαστο τρόπο, να παραμείνει ανοιχτό μέχρι σήμερα.
THE LIFO TEAM
Ο σκανδαλώδης, πολυτελής και θαυμαστός κόσμος της Μαρίας Αντουανέτας

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ο σκανδαλώδης, πολυτελής και θαυμαστός κόσμος της Μαρίας Αντουανέτας

Είδωλο της ποπ κουλτούρας, fashion icon, influencer προτού καν εφευρεθεί ο όρος, εξακολουθεί να επηρεάζει τη μόδα με την απαράμιλλη γοητεία της. Μια έκθεση στο μουσείο V&A, η πρώτη για τη Γαλλίδα βασίλισσα στο Ηνωμένο Βασίλειο, μας το υπενθυμίζει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ζαφείρης Γκούσιος: Ο κοινωνικός ονειροπόλος που πυροβόλησε τον πρώτο Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας

Αρχαιολογία & Ιστορία / Τι σκεφτόταν ο άνθρωπος που πυροβόλησε τον πρώτο Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας;

Ο Ζαφείρης Γκούσιος, που αυτοχαρακτηριζόταν «κοινωνικός ονειροπόλος», το 1927 αποπειράται να δολοφονήσει τον Παύλο Κουντουριώτη. Το πώς και το γιατί μέσα από τον Τύπο της εποχής.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Μετέφρασε το Συμπόσιο του Πλάτωνα. Τον κατηγόρησαν και τον κυνήγησαν ανελέητα. Αυτοκτόνησε

Ιστορία / Μετέφρασε το Συμπόσιο του Πλάτωνα. Τον κυνήγησαν ανελέητα. Αυτοκτόνησε

Αυτή είναι η ιστορία του Ιωάννη Συκουτρή, ενός μεγάλου πνευματικού Έλληνα που κατηγορήθηκε ως άθεος για τη μετάφραση του «Συμποσίου» του Πλάτωνα εξ αιτίας της αναφοράς του στις «γενετήσιες σχέσεις στην αρχαία Ελλάδα».
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Ο άλυτος γρίφος της Ιερουσαλήμ

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ο άλυτος γρίφος της Ιερουσαλήμ

Η απροσδόκητη κατάκτησή της από τους Ισραηλινούς στον πόλεμο των έξι ημερών. Ο Νταγιάν, ο Σαρόν και ο Χουσέιν της Ιορδανίας. Η Ιντιφάντα, ο PLO και η συντριβή τους. Το Τείχος, το Ορος του Ναού και οι υπόγειες σήραγγες. Μια συναρπαστική σύνοψη της ιστορίας μιας εκρηκτικής πόλης από τον Σάιμον Σίμπαγκ Μοντεφιόρε.
Ρήνεια: Το νησί των νεκρών απέναντι από τη Δήλο

Ιστορία μιας πόλης / Ρήνεια, η άλλη Δήλος

Ένα νησί που δεν προοριζόταν για ζωή αλλά για θάνατο. Απέναντι από τη λαμπρή Δήλο, η Ρήνεια κουβαλά τα πιο σιωπηλά –και ίσως πιο ανθρώπινα– μυστικά του Αιγαίου. Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την αρχαιολόγο Ζώζη Παπαδοπούλου.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Δήλος: H καρδιά των Κυκλάδων

Ιστορία μιας πόλης / Δήλος: H καρδιά των Κυκλάδων

Στη μέση των Κυκλάδων, σ’ ένα νησί χωρίς μόνιμους κατοίκους, η γη κρύβει ακόμη φωνές. Αν ξέρεις πού να κοιτάξεις, η Δήλος αρχίζει να σου μιλά για θεούς που λατρεύτηκαν, εμπορικές αυτοκρατορίες που γεννήθηκαν, λαούς που ήρθαν και έφυγαν, και τελετές που παραμένουν μυστήριο. Το νησί αυτό υπήρξε κάποτε το κέντρο του κόσμου – και ακόμη κρατά μυστικά. Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την αρχαιολόγο Ζώζη Παπαδοπούλου.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Εν μέσω των γυναικών της αμαρτίας. Μια επίσκεψη στα Βούρλα τον Φλεβάρη του 1936

Αρχαιολογία & Ιστορία / Εν μέσω των γυναικών της αμαρτίας. Μια επίσκεψη στα Βούρλα τον Φλεβάρη του 1936

Η συγγραφέας, δημοσιογράφος και φεμινίστρια Λιλίκα Νάκου επισκέφθηκε το –υπό κρατική διαχείριση– πορνείο των Βούρλων τον Φλεβάρη του 1936, συνομίλησε με τις «γυναίκες της αμαρτίας» και μετέφερε τις εντυπώσεις της.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Μέλι, Ρόδια, Aμβροσία: Τι έτρωγαν τελικά στον Όλυμπο οι Θεοί;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Μέλι, Ρόδια, Aμβροσία: Τι έτρωγαν τελικά στον Όλυμπο οι Θεοί;

Τόσο οι γραπτές πηγές όσο και η εικονογραφία της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας αποκαλύπτουν ότι οι θεοί και οι ήρωες ήταν μάλλον εκλεκτικότεροι των θνητών ως προς τη διατροφή τους. Και τα φαγητά τους έκρυβαν κίνητρα πέρα από την πείνα...
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Ματίας Ρουστ: Μια ατέλειωτη ιστορία των ’80s

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ματίας Ρουστ: Μια ατέλειωτη ιστορία των ’80s

Το βράδυ της 28ης Μαΐου 1987 ο 18χρονος Γερμανός προσγειώνεται με ένα Cessna στην Κόκκινη Πλατεία για να αποδείξει ότι «αν κάποιος σαν εμένα μπορεί να περάσει σώος και αβλαβής στην άλλη πλευρά, τότε δεν υπάρχει τόσο μεγάλος κίνδυνος, και ίσως να μπορούμε να τα βρούμε όλοι μεταξύ μας».
ΜΑΚΗΣ ΜΑΛΑΦΕΚΑΣ
Η Μεγαλόχαρη ως αστυνομικό λαγωνικό 

Αρχαιολογία & Ιστορία / Τα «αντιλωποδυτικά θαύματα» της Παναγίας

Μια δημοσιογραφική έρευνα που έκανε το 1933 ο αστυνομικός ρεπόρτερ Ευστάθιος Θωμόπουλος κατέγραψε τους άθλους της Παναγίας· από την Κρήτη μέχρι τη Ροδόπη, οι πιστοί «έβλεπαν» τη δράση της, ένιωθαν ευγνώμονες και τη μαρτυρούσαν.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ