Η νέα αρχή της Irene Skylakaki

Η νέα αρχή της Irene Skylakaki Facebook Twitter
0

ΈΦΥΓΑ ΑΠΟ ΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ λίγες ημέρες πριν από το lockdown» μου εξομολογείται η Ειρήνη Σκυλακάκη ένα ήσυχο απόγευμα στα νότια προάστια. «Γενικά, όσο βρισκόμουν στο Λονδίνο, η στάση του Μπόρις Τζόνσον σχετικά με τον κορωνοϊό με είχε ταράξει, δηλαδή το πώς άφησε τους πολίτες εκτεθειμένους».


Πρόσφατα κυκλοφόρησε ένα καινούργιο κομμάτι, με τίτλο «Souvenir», το πρώτο από το επερχόμενο τέταρτο άλμπουμ της. Πρωτοεμφανίστηκε το 2012 στην ελληνική δισκογραφία με το άλμπουμ «Wrong Direction». Μετά από αυτό ακολούθησαν το «Before Dawn» (2014) και το «Matterless» (2017), στο ύφος της κιθαριστικής ποπ και της φολκ. Στο Λονδίνο βρέθηκε για σπουδές στη νομική το 2008 και από τότε που πήρε το πτυχίο της πηγαινοερχόταν, μέχρι που αποφάσισε να εγκατασταθεί μόνιμα στην Ελλάδα.


«Μου έλειψε» λέει. «Το όνειρό μου είναι να είμαι μεταξύ Λονδίνου και Αθήνας, αλλά, ούτως ή άλλως, θα επέστρεφα στην Ελλάδα, επειδή το Λονδίνο είναι ακριβή πόλη. Νιώθω ότι κάλυψα σε μεγάλο βαθμό τους στόχους μου, να δω πώς δουλεύουν στην αγγλική μουσική βιομηχανία και να δημιουργήσω ένα δίκτυο από ανθρώπους με τους οποίους θα μπορώ να συνεργάζομαι όπου και αν βρίσκομαι. Αν ο ανταγωνισμός στην Ελλάδα φαίνεται σε όσους ασχολούνται με τη μουσική κάπως, στο Λονδίνο είναι τεράστιος, αλλά έχει τη γοητεία του, επειδή εκεί γίνονται πράγματα και αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι στο κέντρο του κόσμου».

Η νέα αρχή της Irene Skylakaki Facebook Twitter
Το όνειρό μου είναι να είμαι μεταξύ Λονδίνου και Αθήνας, αλλά, ούτως ή άλλως, θα επέστρεφα στην Ελλάδα, επειδή το Λονδίνο είναι ακριβή πόλη. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Στην παιδική μου ηλικία θυμάμαι ότι ήμουν λίγο απροσάρμοστη και ντροπαλή. Καθόμουν στο δωμάτιό μου και περνούσα καλά γράφοντας τραγούδια.


Για να επιστρέψουμε στο «Souvenir», είναι μια γλυκόπικρη μπαλάντα, που μπορεί οι στίχοι της να σκιαγραφούν το τέλος μιας σχέσης, στην πραγματικότητα όμως σηματοδοτεί μια νέα αρχή στην καριέρα της Ειρήνης. Πρόσφατα υπέγραψε σε νέα εταιρεία, τη United We Fly, αλλά είχε την τύχη, για τις ανάγκες του συγκεκριμένου κομματιού, να συνεργαστεί με δύο σημαντικούς καλλιτέχνες, τον Σουηδό τραγουδοποιό Jay-Jay Johanson και τον Νοτιοαφρικανό σκηνοθέτη David East, και να βρεθεί στο Cape Town για το ατμοσφαιρικό βίντεο.


«Παρακολουθούσα τον τελευταίο χρόνο τη δουλειά ενός σκηνοθέτη που λέγεται David East, o οποίος έχει σκηνοθετήσει διάφορα βιντεοκλίπ, ανάμεσά τους αυτά της Japanese House και πιο πρόσφατα των Foals. Όταν ήμουν ακόμη στο Λονδίνο, συναντηθήκαμε και, επειδή του άρεσε το τραγούδι, συμφώνησε να κάνει το βίντεο. Το μόνο πρόβλημα ήταν ότι τους επόμενους δύο μήνες θα βρισκόταν στο Cape Town, έτσι με ρώτησε αν μπορούσα να πάω εκεί. Τότε είχα μόλις υπογράψει με τη United We Fly και όλο αυτό έγινε γρήγορα και χωρίς προβλήματα».


«Και πώς γνώρισες τον Johanson;» τη ρωτάω. «Άνοιξα μια συναυλία του στην Αθήνα, στο Tiki. Εκεί γνωριστήκαμε και κάποια στιγμή μού έστειλε ένα τραγούδι του και του έστειλα κι εγώ το "Souvenir". Προς μεγάλη μου έκπληξη προσφέρθηκε να μου κάνει το remix. Ενθουσιάστηκα, επειδή αγαπώ πάρα πολύ τη μουσική, την προσωπικότητά του και αυτό που εκπέμπει.

Την Πρωτοχρονιά άνοιξα το inbox και είχα λάβει την καινούργια εκδοχή με τα φωνητικά του. Ήταν το καλύτερο δώρο. Δέχτηκε, μάλιστα, να συμμετάσχει και στο βίντεο. Τα γυρίσματα ήταν η πιο φανταστική εμπειρία της ενήλικης ζωής μου. Δεν είχα ξαναπάει στη Νότια Αφρική. Με το που προσγειώνεσαι και μέχρι να φτάσεις στο Cape Town περνάς από περιοχές όπου βλέπεις πολύ σκληρές σκηνές απόλυτης φτώχειας και μετά, ξαφνικά, στο κέντρο βλέπεις μια άλλη πλευρά, που θυμίζει κάτι από ανατολικό Λονδίνο, με μια ακραία, επικίνδυνη ομορφιά. Από τα πρώτα πράγματα που συνειδητοποίησα ήταν όταν το πρώτο βράδυ που βρέθηκα εκεί σήκωσα το κεφάλι μου ψηλά, προς τον ουρανό, για να δω τα αστέρια και οι αστερισμοί φαινόντουσαν ανάποδα».

Η νέα αρχή της Irene Skylakaki Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Η Ειρήνη δείχνει να αγαπάει πολύ αυτό που κάνει. Σε ένα σημείο της συζήτησης μου αναφέρει ότι το μεγαλύτερο όνειρό της είναι να γράφει ωραίες μελωδίες μέχρι να πεθάνει. Σπάνια συναντάς τόσο ρομαντική άποψη. Αναρωτιέμαι πώς αποφάσισε να ασχοληθεί με τη μουσική. «Στην παιδική μου ηλικία θυμάμαι ότι ήμουν λίγο απροσάρμοστη και ντροπαλή. Καθόμουν στο δωμάτιό μου και περνούσα καλά γράφοντας τραγούδια».

— Πιστεύεις ότι ως γυναίκα συνάντησες περισσότερα εμπόδια στην απόφασή σου να ασχοληθείς με τη μουσική;

Ανεξάρτητα από το φύλο, το να επιλέξει κανείς έναν τέτοιον δρόμο έχει τις δυσκολίες του. Δεν είναι το ίδιο με το να λες στους γονείς σου ότι θα γίνεις γιατρός όταν μεγαλώσεις. Γενικά, η μουσική είναι ένας ανδροκρατούμενος χώρος. Χθες ήμουν σε μια ταράτσα και ενώ κάναμε γυρίσματα για ένα βίντεο, συνειδητοποίησα ότι ήμασταν 3 κοπέλες και 20 άντρες. Ως αίσθηση, νομίζω ότι στα περισσότερα εργασιακά περιβάλλοντα ισχύει κάτι τέτοιο, αλλά στο δικό μας, ειδικά στο κομμάτι της παραγωγής, έχω συναντήσει μόνο μία γυναίκα – και όχι μόνο στην Ελλάδα, στην Αγγλία οι αναλογίες είναι αντίστοιχες. Μου αρέσουν όμως καλλιτέχνες σαν την Grimes, που παράλληλα είναι παραγωγός και κάνει τα πάντα μόνη της.

Η νέα αρχή της Irene Skylakaki Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Τελευταία, έχω αρχίσει κι εγώ να ασχολούμαι με την παραγωγή. Έχω τρελαθεί με τις δυνατότητες που σου δίνουν τα μουσικά προγράμματα. Ξεκινάω, περνάνε 5 ώρες και νομίζω ότι έχει περάσει μισή ώρα. Είναι ένας νέος κόσμος. Κάποιες φορές, όσο υπέροχη συνεργασία κι αν έχεις με έναν παραγωγό, δεν μπορείς να του εξηγήσεις με λέξεις όσα φαντάζεσαι. Προσωπικά, δεν μπορούσα ποτέ να το κάνω πετυχημένα και χαίρομαι που τώρα μαθαίνω να πηγαίνω τα τραγούδια μου εκεί όπου θέλω και να φτιάχνω έναν πολύ πιο ολοκληρωμένο χάρτη.


— Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου;

Πέρασα μια φάση εμμονική με τον Λέοναρντ Κοέν. Είναι κάτι σαν θεός μου. Όταν αισθάνομαι χαμένη, βάζω να τον ακούσω και σκέφτομαι ότι βρίσκομαι στον σωστό δρόμο. Είναι ωραίο να νιώθεις ότι υπάρχουν σοφοί άνθρωποι γύρω σου, που με κάποιες κουβέντες σε φέρνουν εκεί όπου πρέπει να είσαι. Έτσι, αποφάσισα να γράψω έναν δίσκο με τραγούδια εμπνευσμένα από την Ύδρα και τον ίδιον. Είναι ένα πρότζεκτ που ετοιμάζω με τον Danton Supple στην παραγωγή. Θα λέγεται «Hydra».

 

Το «Souvenir» της Irene Skylakaki κυκλοφορεί από την εταιρεία United We Fly.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

 

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Όλο το πρόγραμμα του Greath Festival αποκλειστικά στο LIFO.gr

Μουσική / Όλο το πρόγραμμα του Greath Festival αποκλειστικά στο LIFO.gr

Ένα νέο καλοκαιρινό φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής εγκαινιάζεται στην Αθήνα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, με headliners τους Bicep. Οι εκρηκτικοί Fatima Yamaha, η πολυδιάστατη Sofia Kourtesis και οι θρυλικοί Modeselektor, μεταξύ άλλων, θα τους πλαισιώσουν.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ