Eυαγγελία Ράντου

Eυαγγελία Ράντου Facebook Twitter
0

Η πρώτη μου καθαρή εικόνα από την Κέρκυρα των παιδικών μου χρόνων είναι ένα τεράστιο λιβάδι με παπαρούνες  πίσω από το σπίτι μου, στην Πόλη. Κάθε Μάιο χανόμουνα εκεί μέσα.

Ξεκίνησα τον χορό τρεισήμισι ετών και δεν σταμάτησα ποτέ. Ήμουν ένα νευρικό αγοροκόριτσο -έκανα παρέα με αγόρια, έπαιζα ποδόσφαιρο σχεδόν μέχρι το γυμνάσιο- αλλά σε αντιδιαστολή με όλα αυτά, πήγαινα και στο μπαλέτο, φορώντας ροζ κορμάκια με βολάν.

Όταν χορεύω νιώθω, ότι αισθάνομαι όσα δεν μπορώ να αισθανθώ στην καθημερινότητά μου. Όταν χορεύω αισθάνομαι - νιώθω ότι στην καθημερινότητα μας έχουμε πάψει  πλέον να αισθανόμαστε.

Η απόφασή μου να δώσω για την Κρατική Σχολή Χορού ήταν τελείως αυθόρμητη. Δεν χρειάστηκε να αναρωτηθώ καν τι θα κάνω.  Έφτασα στην Αθήνα το καλοκαίρι του 1995.

Το πρώτο μου σπίτι ήταν στη Νεάπολη Εξαρχείων. Το πρώτο απόγευμα που έφτασα στην Αθήνα κάθισα για καφέ στο Εξ' αρχής. Εμφανίστηκαν κάτι τύποι, έσπασαν την τζαμαρία, πέταξαν κάτι μολότοφ μέσα, μπουρλότο το μαγαζί. Αυτή ήταν η πρώτη μου αθηναϊκή εμπειρία. Έπαθα ένα μικρό σοκ, είδα ότι τα πράγματα ήταν πιο ακραία απ' όσο φανταζόμουν εγώ, που ήμουν ένα κοριτσάκι από την επαρχία. Μέχρι τότε ήμουν ένα συνεσταλμένο, ήσυχο παιδί. Ξέρεις, το πρώτο παιδί, πάντα σε ένα πρόγραμμα, που δεν κάνει ποτέ τη δική του επανάσταση.

Είμαι παιδί του κέντρου, δεν θα μπορούσα να μείνω εκτός κέντρου. Τώρα μένω στην Κυψέλη και δεν μπορώ να πω ότι με ξετρελαίνει. Ίσως γιατί μου άρεσαν τόσο τα Εξάρχεια. Η Κυψέλη δεν έχει το άρωμα, την ενέργεια, το χρώμα των Εξαρχείων. Βρέθηκα εδώ τυχαία. Νοικιαζόταν αυτό το διαμέρισμα στο ίδιο κτίριο που μένουν και δύο πολύ καλοί μου φίλοι, έψαχνα εκείνη την περίοδο για σπίτι και κάπως έτσι κατέληξα εδώ. Παρόλο που η περιοχή έχει γίνει γκέτο, συνεχίζω να παραμένω για δυο λόγους: το σπίτι είναι νεοκλασικό και λατρεύω τα ψηλά ταβάνια και από πάνω μου μένουν οι κολλητοί μου.

Στην Ολυμπιάδα ήμουν στη χορογραφική ομάδα ως βοηθός χορογράφου - ήμουν και η έγκυος τη βραδιά της τελετής έναρξης. Μετά έφυγα για την Ολλανδία. Ήθελα να επανεκπαιδευτώ, να γνωρίσω άλλα πράγματα. Γύρισα τρία χρόνια μετά. Είμαι, προφανώς, από αυτά τα παιδιά που δεν αντέχουν για πολύ καιρό μακριά από την Ελλάδα.

Όταν ο Δημήτρης Παπαϊωάννου μού πρότεινε τον ρόλο της Μήδειας, τα έχασα. Δεν ήμουν σίγουρη ότι είχα ακούσει καλά. Πώς βουλώνουν καμιά φορά τ' αυτιά σου και αναρωτιέσαι «το άκουσα τώρα αυτό ή όχι;». Ήταν μεγάλο δώρο όλη αυτή η εμπειρία για μένα, και με τα εύκολα και με τα δύσκολά της. Παρόλο που κάναμε 75 παραστάσεις, ακόμα και στην τελευταία παράσταση είχα πάρα πολύ άγχος. Δεν εφησύχασα ούτε μια μέρα - ήξερα ότι κάθε μέρα θα έπρεπε να ανακαλύπτω και κάτι καινούργιο.

Γνώριζα, όταν αποφάσισα να ασχοληθώ με αυτήν τη δουλειά, πως δεν θα κέρδιζα ποτέ πολλά χρήματα, οπότε δεν θα έλεγα ότι με ενοχλεί αυτό. Ψυχολογικά και συναισθηματικά, όμως, πολλές φορές με δυσκολεύει αφάνταστα.

Πώς προέκυψε η Κινέττα; Ταξίδευα από Βρυξέλλες για την Κύπρο, όταν στο αεροδρόμιο χτύπησε το κινητό μου. Ήταν ένας φίλος μου και μου είπε ότι με ψάχνει ο Γιώργος Λάνθιμος. Πράγματι, ο Λάνθιμος μού έδωσε το σενάριο της Κινέττας την επόμενη μέρα. Στην αρχή όλο αυτό ήταν μια έκπληξη για μένα. Του εξήγησα στον ότι δεν είμαι ηθοποιός, μου είπε ότι «αυτό είναι που τον ενδιαφέρει σε μένα» και έτσι αποφάσισα να το κάνω, σαν εμπειρία, να το ζήσω να δω πώς είναι. Ως ταινία ήταν αβανγκάρντ, γεμάτη αυτοσχεδιασμούς. Μπορεί να είχα 4 ατάκες όλες κι όλες στην ταινία.

Με την Αθηνά Τσαγκάρη γνωριστήκαμε αρχικά την περίοδο της Ολυμπιάδας και ξανασυνεργαστήκαμε όταν έκανε την παραγωγή στην Κινέττα. Με πήρε τηλέφωνο ζητώντας μου να κάνω κάστινγκ για τον ρόλο της Μπέλλας στο Άτενμπεργκ. Εκεί είχα να αντιμετωπίσω όλους μου τους φόβους μαζεμένους. Είχαμε ένα κανονικό σενάριο, με διαλόγους, κι έπρεπε να πω ένα τραγούδι στα γαλλικά. Πρώτη ανασφάλεια ήταν η φωνή μου, που δεν μου αρέσει, και το ότι εδώ δεν έπρεπε απλώς να μιλήσω αλλά και να τραγουδήσω και μάλιστα στα γαλλικά - δεν τραγουδάω ποτέ μπροστά σε κόσμο και δεν μιλάω γαλλικά. Το έκανα επειδή εμπιστεύομαι την Αθηνά και για να ξεπεράσω αυτούς τους φόβους, που με κρατούσανε πίσω στη δουλειά μου.

Το Άτενμπεργκ διαπραγματεύεται πολύ έντονα το θέμα του σεξ, του έρωτα και θανάτου με πολύ βαθύ τρόπο.

Μας εξέπληξε όλους η καλή υποδοχή που είχε η ταινία στο Φεστιβάλ της Βενετίας. Ήταν πολύ ωραία εμπειρία, κυρίως γιατί εμείς ήμασταν μια μικρή παραγωγή από την Ελλάδα μέσα σε όλες αυτές τις υπερπαραγωγές και, παρ' όλα αυτά, η ταινία άρεσε πάρα πολύ. Και από το χειροκρότημα μετά το τέλος της προβολής το καταλάβαμε, αλλά και από το γεγονός ότι ο Ταραντίνο ήταν παρών στην πρεμιέρα της ταινίας, ενώ συνήθως η κριτική επιτροπή παρακολουθεί τις ταινίες ξεχωριστά. Ακόμα και ο διευθυντής του φεστιβάλ ήταν ιδιαίτερα θερμός μαζί μας. Υπήρχε ένα αγκάλιασμα.

Μαζί με την Alexandra Waierstall και τον Χρήστο Παπαδόπουλο στήσαμε μια μικρή εγκατάσταση στον χώρο του Μουσείου κατά τη διάρκεια της έκθεσης «Locus Solus». Με τη συμμετοχή περίπου 45 εθελοντών. Εμπνευστήκαμε από την είσοδο του Μουσείου Μπενάκη -έχει 4 γέφυρες και θελήσαμε να δημιουργήσουμε κάτι για τον χώρο εκείνο- να γίνει το περφόρμανς έξω από τον χώρο της έκθεσης. Η ιδέα ήταν να δημιουργήσουμε κάτι που να θυμίζει ανάποδη κλεψύδρα, γι' αυτό και το έργο λέγεται «Ηourglass Εntity». Δημιουργήσαμε κάτι σαν χαλί, 40 άτομα ανεβαίνουν τις ράμπες σιγά-σιγά και όταν φτάνουν στην πρώτη ράμπα γυρνάνε και κοιτάνε τον κόσμο προς τα πίσω. Είναι η κίνηση που θα είχε η άμμος στην κλεψύδρα, αν πήγαινε ανάποδα.

Έχω πια αρχίσει και ψάχνω και τη δική μου την ταυτότητα καλλιτεχνικά, όχι ως περφόρμερ ή χορεύτρια, απλώς για να δω, αν ήθελα εγώ να πω κάτι, πώς θα το έκανα. Δεν θεώρησα ποτέ τη χορογραφία προτεραιότητά μου. Να χορεύω ήθελα, να είμαι το εργαλείο του κάθε δημιουργού, να παίρνω το όραμά του και να το φέρνω εις πέρας πάνω στη σκηνή. Αν έχω προσδοκίες; Δεν έχω συνηθίσει να έχω προσδοκίες, κάνω ό,τι κάνω όσο καλύτερα μπορώ. Οι χορευτές έχουμε συνηθίσει να είμαστε πάντα στον αέρα - ακόμα και μια αλλαγή να γίνει, τελευταίοι το μαθαίνουμε. Μαθαίνεις σε αυτήν τη δουλειά να ζεις σε έναν κόσμο χωρίς μεγάλες προσδοκίες.

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Από το Μπανγκλαντές ως τη Μόρια και την Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Oliveya Myrah

Οι Αθηναίοι / Μπανγκλαντές / Μόρια / Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Ovileya Myrah

«Για πολύ καιρό ο κόσμος μόνο έπαιρνε από μένα. Τώρα προσπαθώ κι εγώ να κερδίσω πράγματα, να νιώσω ότι έχω μια θέση»: Η διερμηνέας και ακτιβίστρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα και σερβιτόρα στο Shamone είναι η Αθηναία της εβδομάδας. (Προσοχή: Το κείμενο περιλαμβάνει περιγραφές σεξουαλικής κακοποίησης και αυτοτραυματισμού.)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Μανώλης Παπουτσάκης

Οι Αθηναίοι / Μανώλης Παπουτσάκης: «Νομίζεις ότι το χαίρεται ο εστιάτορας που αγοράζει και πουλάει ακριβά;»

Χαρούπι και Δέκα Τραπέζια στη Θεσσαλονίκη, Pharaoh στην Αθήνα. Ένας σεφ με μεγάλες επιτυχίες στο παλμαρέ του μιλά για το τώρα της γαστρονομίας, εξηγεί γιατί η ελληνική κουζίνα σήμερα δεν έχει σχέση με αυτό που ήταν κάποτε και ανοίγει το θέμα που συζητάνε οι foodies: Το sitting στα εστιατόρια.
M. HULOT
Κ.atou: «Kάποιοι χαλάνε λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Οι Αθηναίοι / Κ.atou: «Kάποιοι ξοδεύουν λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Η DJ που έχει δει στο Ντιτρόιτ να ακούνε το set της δυο κουνέλια έμαθε πρόσφατα τι πάει να πει «τέκνο με κ», ενώ η πόλη που πιστεύει ότι έχει την καλύτερη ηλεκτρονική σκηνή τώρα δεν είναι το Βερολίνο. Έχοντας ταξιδέψει σε τόσα μέρη, είναι χαρούμενη που ζει στην Αθήνα, αλλά δεν μπορεί να μείνει στο κέντρο της.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Cara Hoffman, συγγραφέας, δημοσιογράφος

Οι Αθηναίοι / Cara Hoffman: Από κράχτης σε ξενοδοχείο του Σταθμού Λαρίσης, συγγραφέας best-seller

Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, ζει στα Εξάρχεια. Εγκατέλειψε το σχολείο για να γυρίσει τον κόσμο και στα δεκαεννέα έφτασε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας απένταρη, πιστεύοντας ότι θα πιάσει δουλειά σε ελαιώνες. Αυτή η πόλη την έκανε «καπάτσα», «της πιάτσας», της έμαθε πώς να γράψει ένα μυθιστόρημα, τους «Κράχτες» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg.
M. HULOT
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ