«Πινακίδες» ή «Μορφή του Νερού»; Αυτό το Όσκαρ ποιος θα το πάρει;

«Πινακίδες» ή «Μορφή του Νερού»; Αυτό το Όσκαρ ποιος θα το πάρει; Facebook Twitter
0

Τα τελευταία δύο χρόνια είναι, κατά γενική ομολογία, από τα καλύτερα της πρόσφατης ιστορίας των Όσκαρ. Οι ταινίες που καταφέρνουν να μαζέψουν τις περισσότερες υποψηφιότητες, ειδικά αυτές που φτάνουν μέχρι τη σημαντικότερη κατηγορία για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, είναι εξαιρετικές.

Μια ματιά στις φετινές κριτικές του Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλου αποδεικνύει τον παραπάνω ισχυρισμό. Από τις 9 υποψήφιες ταινίες, ο κριτικός της LiFO βάζει 4 αστεράκια σε τρεις από αυτές, 4,5 αστεράκια σε τέσσερις, ενώ μόνο σε μία βάζει 3,5 και σε άλλη μία 3, πράγμα που σημαίνει ότι η φετινή σοδειά είναι πολύ παραπάνω από τον μέσο όρο.

Η αλήθεια είναι ότι οι δύο ταινίες που ακούγονται περισσότερο για το μεγάλο βραβείο θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι σχεδόν εξίσου υπέροχες – όποια κι αν το σηκώσει τελικά, το αξίζει.

Από τη μία έχουμε λοιπόν τη «Μορφή του Νερού», την ανεπανάληπτη δημιουργία φαντασίας του Μεξικανού Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο που συζητιέται στα βραβεία ήδη από την πρεμιέρα της στο πρόσφατο Φεστιβάλ Βενετίας τον Σεπτέμβριο, όπου και κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα.

Αυτό το πρωτότυπο και άκρως συγκινητικό λαβ στόρι ανάμεσα σε μία μουγγή κοπέλα και ένα ανθρωπόμορφο αμφίβιο πλάσμα, στην ψυχροπολεμική Αμερική των ‘60s, έχει ενθουσιάσει τους πάντες.

«Πινακίδες» ή «Μορφή του Νερού»; Αυτό το Όσκαρ ποιος θα το πάρει; Facebook Twitter

Και πώς να μην το κάνει, αφού ο δημιουργός του αξέχαστου «Λαβύρινθου του Πάνα» έβαλε εδώ όλη του τη μαεστρία για να μας χαρίσει μια ιστορία που περνάει αυτόματα ανάμεσα στις σπουδαίες ιστορίες αγάπης που μόνο το σινεμά ξέρει να αναδεικνύει.

Με ένα σενάριο γεμάτο μηνύματα για την αποδοχή του διαφορετικού, τις συλλογικές φοβίες και τη μοναξιά που βασανίζει τους ανθρώπους και ένα καστ ηθοποιών που παραδίδει εξαιρετικές ερμηνείες (Σάλι Χόκινς, Οκτάβια Σπένσερ, Ρίτσαρντ Τζένκινς, Μάικλ Σάνον), δεν αποτελεί καμία έκπληξη το γεγονός ότι η ταινία «σκόραρε» μια εντυπωσιακή σούμα 13 υποψηφιοτήτων. Απομένει να δούμε πόσα από αυτά θα καταφέρει να κερδίσει στη φετινή απονομή.

Να σημειώσουμε εδώ ότι αν ο Ντελ Τόρο τιμηθεί με το Όσκαρ Σκηνοθεσίας, θα είναι η τέταρτη φορά μέσα σε πέντε χρόνια που το συγκεκριμένο βραβείο καταλήγει σε Μεξικανό δημιουργό (2014, Αλφόνσο Κουαρόν για το «Gravity», 2015 και 2016, Αλεχάνδρο Γκονζάλες Ινιάριτου για το «Birdman» και το «The Revenant»).

Από την άλλη, το τελευταίο κομψοτέχνημα του Μάρτιν ΜακΝτόνα με τον τίτλο-σιδηρόδρομο «Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι». Άλλη μια ταινία που ξεκίνησε την πορεία της από το Φεστιβάλ Βενετίας – η συγκεκριμένη διοργάνωση έχει αναδειχθεί εδώ και πολλά χρόνια ως η «πηγή» των περισσότερων Όσκαρ.

«Πινακίδες» ή «Μορφή του Νερού»; Αυτό το Όσκαρ ποιος θα το πάρει; Facebook Twitter

Ο Ιρλανδός δημιουργός στήνει μια απίστευτη ιστορία μητρικής δικαίωσης, βάζοντας μια μάνα που έχει χάσει το παιδί της από σεξουαλική επίθεση να σκαρφίζεται τον πιο ευφάνταστο τρόπο για να απονεμηθεί δικαιοσύνη.

Με ένα σενάριο εξαιρετικής ακρίβειας (ο ΜακΝτόνα, εξάλλου, είναι εκτός από κινηματογραφιστής και διάσημος θεατρικός συγγραφέας) που καταφέρνει να παρακάμψει με ευρηματικό τρόπο τις όποιες ηθικές αμφιβολίες, οι «Πινακίδες» διεκδικούν συνολικά 7 Όσκαρ, έχοντας «κλειδώσει» στον Α’ Γυναικείο Ρόλο.

Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση χολιγουντιανής σταρ. Έχοντας κερδίσει ήδη μία φορά, στην ίδια κατηγορία, για την αξέχαστη ερμηνεία της στο «Φάργκο» των αδερφών Κοέν, ανήκει στη σπάνια εκείνη ομάδα ερμηνευτών που απασχολούν εδώ και δεκαετίες τα μίντια αποκλειστικά και μόνο με τη δουλειά τους.

Χωρίς κοσμικότητες και φανφάρες, μην δίνοντας καν συνεντεύξεις, θα είναι πολύ ευχάριστο να τη δούμε να βραβεύεται για έναν ρόλο που θα θυμόμαστε για καιρό.

Αυτές τις δύο ταινίες θέλω οπωσδήποτε να τις ξαναδώ το συντομότερο, ανεξαρτήτως βραβείων, και ευτυχώς δεν θα χρειαστεί να περιμένω καιρό, αφού η Nova έχει ήδη εξασφαλίσει την αποκλειστική τηλεοπτική τους πρεμιέρα, όπως κάνει κάθε χρόνο με τις καλύτερες βραβευμένες ταινίες.

Μερικοί ακόμα τίτλοι από τις φετινές υποψηφιότητες που θα απολαύσουμε σύντομα στη Nova είναι το θεότρελο «The Disaster Artist» με τον Τζέιμς Φράνκο στον ρόλο του σκηνοθέτη που είναι υπεύθυνος για τη χειρότερη ταινία όλων των εποχών, καθώς και το φαντασμαγορικό μιούζικαλ «The Greatest Showman» με τον πάντα ενδιαφέροντα Χιου Τζάκμαν.

Oscars News
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ