Ομάδα Αυτοκτονίας (Suicide Squad)

0

Κυβερνητική πράκτορας, θέλοντας να δημιουργήσει μια ισχυρή ομάδα που δεν θα λέει όχι ακόμη και στις πιο επικίνδυνες αποστολές, ελευθερώνει διαβόητους φυλακισμένους που θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με αντάλλαγμα την πιθανή ελευθερία τους.

Με την DC να ακολουθεί το εμπορικά πετυχημένο παράδειγμα της Marvel, ερχόμαστε σε επαφή με το δικό της διευρυμένο κινηματογραφικό σύμπαν, με ήρωες δηλαδή που πιθανόν να είχαν δευτερεύοντες ρόλους στα φιλμ των πρωταγωνιστών της εταιρείας (του Batman και του Superman δηλαδή), αλλά τώρα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, παίρνουν τη δική τους ευκαιρία. Η πρώτη, όμως, από τις πολλές διαφορές των δύο κόσμων είναι πως οι ήρωες της «Ομάδας Αυτοκτονίας», σε οποιαδήποτε άλλη ταινία της DC, λογικά θα έπαιζαν τον ρόλο του κακού.

Ξεκινώντας από αυτήν τη σύμβαση, ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Άγιερ προσπάθησε να παίξει με τις έννοιες του καλού και του κακού, αφαιρώντας από την ταινία οποιονδήποτε χαρακτήρα θα έμοιαζε απλοϊκά καλός, ώστε να βγάλει ανθρωπισμό και συναισθήματα μέσα από ένα σύνολο ατόμων, ξεκάθαρα περιθωριοποιημένων, διαταραγμένων και, στερεοτυπικά μιλώντας, δακτυλοδεικτούμενων ως κινδύνων για την κοινωνία. Το πετυχαίνει στο μεγαλύτερο διάστημα, κάνοντας κάτι που δεν είναι καινούργιο αλλά έχει αδίκως εγκαταλειφθεί από τα περισσότερα blockbusters του 21ου αιώνα, ειδικά από αυτά που περιέχουν υπερήρωες. Εκμεταλλεύεται άριστα την εισαγωγή του, δεν ορμά με τα μούτρα στη βασική ιστορία και δίνει χρόνο στους ήρωές του για να μας συστηθούν. Βλέπουμε χωρίς βιασύνη το σχέδιο της κυβέρνησης, τοποθετημένο χρονικά στο σύμπαν της DC λίγο μετά το τέλος του «Batman v Superman», το οποίο κινηματογραφικά το έχουμε δει στο «Και οι δώδεκα ήταν καθάρματα» του 1967, μόνο που εδώ ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος προσαρμόζεται σε έναν δυστοπικό και ασαφή χρονικά μελλοντικό κόσμο. Το σχέδιο έχει να κάνει με την επιστράτευση ισοβιτών που βρίσκονται σε φυλακές υψίστης ασφαλείας, οι οποίοι θα δημιουργήσουν ένα είδος ομάδας που δρα υπό πολύ στενή παρακολούθηση. Αν κάποιος από αυτούς επιχειρήσει να ξεφύγει, σκοτώνεται αμέσως, αν δεχτεί να φέρει εις πέρας την αποστολή του, πιθανόν να έχει ευνοϊκή αντιμετώπιση στο μέλλον.

Οι παραδοσιακοί κακοί γίνονται, λοιπόν, θύματα, πιόνια ενός ατόμου (η εξαιρετική Βαϊόλα Ντέιβις ως οργανώτρια του σχεδίου και ίσως ο πιο αληθινά κακός χαρακτήρας της ταινίας), με όλους να κουβαλούν μια προσωπική ιστορία που παίζει τον ρόλο του αδύναμου σημείου τους. Το χτίσιμο του προφίλ τους, που έγινε στην εισαγωγή, οι πρώτες τους αρνητικές αντιδράσεις και η σταδιακή μετατροπή τους σε όμαδα δείχνει να ενδιαφέρει τον Άγιερ περισσότερο ακόμη και από την αποστολή τους, τη βασική ιστορία δηλαδή. Ίσως φταίει και η επιλογή του εχθρού, καθώς η Enchantress που έχει κυριεύσει την Κάρα Ντελεβίν είναι μια μάλλον flat οντότητα σε σχέση με τους αντιήρωες που έχει απέναντί της. Σε αυτούς δεσπόζει η παρουσία του Γουίλ Σμιθ, που υποδύεται με άνεση μια πατρικη φιγούρα, όχι μόνο λόγω της σχέσης του ήρωά του (Deadshot) με την κόρη του αλλά και γιατί αναλαμβάνει τον άτυπο ρόλο του ηγέτη της ομάδας. Η Μάργκοτ Ρόμπι έχει εύκολα την τρέλα που χρειαζόταν ο χαρακτήρας της Harley Quinn, ο στιβαρός Τζόελ Κίναμαν ισορροπεί αρμονικά ανάμεσα στον πειθαρχημένο στρατιώτη-φύλακα της ομάδας και στον ανυπάκουο, λόγω έρωτα, άνδρα, ενώ εντυπωσιακή είναι η μετάλλαξη του Αντεουάλε Ακινουόγιε-Αγκμπάζε σε Killer Croc, αφού η απόφαση να χρησιμοποιήσει προσθετικό μακιγιάζ αντί να ερμηνεύσει με motion capturing δίνει πολύ περισσότερη εκφραστικότητα στον ρόλο του. Ξεχωριστή περίπτωση όλης της ταινίας, ερμηνευτικά και δραματουργικά, ο Joker του Τζάρεντ Λέτο, ερωτευμένος σαν αυτόν του Νίκολσον και χαοτικός σαν του Λέτζερ, μοιάζει με μια έξτρα απόλαυση της ταινίας, χωρίς να έχει άμεση σχέση με τη βασική πλοκή, εμφανιζόμενος ως απειλή για μια μελλοντική συνέχεια.

Η περίπτωση του Joker είναι και η μοναδική στην οποία βλέπουμε ένα τόσο σημαντικό στοιχείο της ταινίας να υπάρχει κυρίως ως υπόσχεση. Ο Άγιερ, προς τιμήν του, πήγε εντελώς στην άλλη πλευρά σε σχέση με την πολιτική της Marvel, που εδώ καιρό φτιάχνει ταινίες που λειτουργούν περισσότερο ως τρέιλερ της επόμενης, και προσπάθησε, με κύριο όπλο το ταλέντο του στις σκηνές δράσης, να φτιάξει μια ταινία που να έχει δική της υπόσταση και δεν χρειάζεται να έχεις δει 2-3 προηγούμενες (η μικρή εμφάνιση του Batman αφήνει σχεδόν ανεπηρέαστη την ιστορία), ούτε τη βλέπεις με μόνο σκοπό να περιμένεις τις επόμενες. Αν και ακούγεται παράλογο, αυτή η ανεξαρτητοποίηση της «Ομάδας Αυτοκτονίας», πράγμα κάποτε αυτονόητο, έκανε μέχρι και κακό στο φιλμ, που μοιάζει πιο πολύ με μια αξιέπαινη ταινία δράσης παρά με μια ταινία υπερηρώων «σαν της Marvel», ένα ανεξήγητο ζητούμενο εδώ και καιρό από μερίδα κριτικών. Ο χρόνος θα δείξει αν μπορέσει να λειτουργήσει και ως ξεχωριστό franchise, το χτίσιμό του πάντως γίνεται σε γερά θεμέλια.

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ