Φύλακες του Γαλαξία (Guardians of the Galaxy)

Φύλακες του Γαλαξία (Guardians of the Galaxy) Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Τζέιμς Γκαν

Πρωταγωνιστούν: Κρις Πρατ, Μπράντλει Κούπερ, Βιν Ντίζελ, Ζόι Σαλντάνα, Γκλεν Κλόουζ, Μπενίσιο Ντελ Τόρο

Βαθμολογία: 2,5/5

Ο Πίτερ Κουίλ, ένας αυθάδης τυχοδιώκτης, βρίσκεται στο στόχαστρο ενός αδυσώπητου κυνηγητού, όταν κλέβει μια μυστηριώδη ουράνια σφαίρα, την οποία εποφθαλμιά ο πανίσχυρος κακός Ρόναν. Για να γλιτώσει, αναγκάζεται να συμμαχήσει με ένα μάτσο απροσάρμοστους – τον Ρόκετ, ένα οπλισμένο ρακούν, τον Γκρουτ, ένα ανθρωποειδές που μοιάζει με δέντρο, την ολέθρια και αινιγματική Γκαμόρα και τον διψασμένο για εκδίκηση Ντραξ. Η απειλητική δύναμη της ουράνιας σφαίρας και το κακό που μπορεί να επιφέρει στο σύμπαν απαιτούν την άμεση συσπείρωση αυτής της ομάδας άσχετων μεταξύ τους ηρώων.

Η Marvel ανοίγει καινούργιο «μαγαζί» με του Φύλακες του Γαλαξία: η διαφορά τους από τους Εκδικητές, σε τόνο και χαρακτήρες, σε συνδυασμό με την αποτελεσματικότητα της σύλληψης και της εκτέλεσης της ταινίας, εγγυάται συνέχειες, λίαν συντόμως. Αυτό δεν σημαίνει αναγκαστικά πως ξαφνικά επήλθε ρήξη με τη γενικότερη εικόνα των υπερηρώων όπως τους έχουμε γνωρίσει την τελευταία δεκαετία. Ευτυχώς, όμως, οι Φύλακες διαθέτουν ευπρόσδεκτη ζεστασιά και ομαδικό χιούμορ, που με την εξαίρεση του Iron Man, και πιο συγκεκριμένα του Ρόμπερτ Ντάουνι (αναντικατάστατου, όπως ομολογεί και η ίδια η Marvel), λείπουν από τις μηχανικές, κουραστικές περιπέτειες που ξεπατίκωναν ενδοαναφορικά κλισέ και τετριμμένα storylines.

Τον χορό σέρνει ο πρωταγωνιστής, ο Πίτερ Κουίλ, ο οποίος έχει χάσει τη μητέρα του από καρκίνο, απήχθη μικρός από ένα διαστημόπλοιο, και βρίσκει τον μπελά του όταν τον κυνηγάει ο υπερκακός Ρόναν, για να του αποσπάσει μια ουράνια σφαίρα με τρομακτικές δυνάμεις. Όχι πως ο Κουίλ είναι εντελώς αθώος: καιροσκόπος και τυχοδιώκτης, μοιάζει με μεταπράτη μια διαγαλαξιακής, αχανούς κοινότητας που δεν έχει μπέσα ή κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα, εκτός αν του πειράξουν το κασετόφωνο με τη μουσική που άκουγε η πολυαγαπημένη του μητέρα. Θυμίζει έντονα τον Χαν Σόλο/Χάρισον Φορντ – ένας αβίαστα σέξι, όσα-πάνε-κι-όσα-έλθουν τύπος, που δεν θέλει να στεριώσει πουθενά, να δεσμευτεί με κανέναν, προφανώς για να μην ξαναπληγωθεί. Η συνάθροιση μιας ομάδας αταίριαστων, που είναι και απροσάρμοστοι, μαζί με την ελαφριά προσέγγιση της όπερας του Διαστήματος, παραπέμπει χωρίς περιστροφές στον Πόλεμο των Άστρων του 1977, με ρετρό διάθεση και συνείδηση της κινηματογραφικής μυθολογίας του είδους. Ας μην ξεχνάμε πως ο Τζορτζ Λούκας ανέστησε ένα είδος που είχε περάσει προ πολλού το στάδιο της παρακμής αλλά και του ρεβιζιονισμού, με εξαιρετικά μεταγενέστερα δείγματα, όπως το 2001 και το Σολάρις, αλλά απογυμνωμένα από τη χαρά και τον ενθουσιασμό. Η χαρακτήρες της Marvel έπιασαν τόπο βρίσκοντας ευρύ κοινό, αλλά άρχισαν να παίρνουν τον εαυτό τους σοβαρότερα απ' ό,τι τους αναλογεί. Και τώρα, οι Φύλακες του Γαλαξία αποκαθιστούν την τάξη με ένα κανονικό μείγμα κομίστικου DNA και ανθρώπινης ευαισθησίας, ενώνοντας τον Κουίλ, την επιθετική και δυσανάγνωστη Γκαμόρα, τον μονοκόμματο κι εκδικητικό Ντραξ, ένα οπλισμένο ρακούν κι ένα ανθρωποειδές δέντρο, που το μόνο που αρθρώνει είναι «Με λένε Γκρουτ», σε μια ελεύθερη παραλλαγή των 3 ηρώων του Star Wars και των C3PO και Τζουμπάκα, αλλά χωρίς τις ενδοοικογενειακές επιπλοκές.

Οι Φύλακες του Γαλαξία βλέπονται ευχάριστα και κυρίως με ανακούφιση μετά τη θορυβώδη επαναληπτικότητα στην οποία περιέπεσε το στούντιο, αλλά η πλοκή δεν παύει να ανοίγει πολλά μέτωπα και να αδυνατίζει, βρίσκοντας εύλογο καταφύγιο σε ειδικά εφέ, όσο η κλιμάκωση το επιτάσσει. Ο Κρις Πρατ είναι ιδανική επιλογή, ενώ ο Μπενίσιο ντελ Τόρο και η Γκλεν Κλόουζ μένουν, περιέργως, αναξιοποίητοι.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ