Τα must της πρώτης εβδομάδας του 7ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας

Τα must της πρώτης εβδομάδας του 7ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας Facebook Twitter
0


Στρόμπολι, γη του Θεού (Ρομπέρτο Ροσελίνι, 1950).

Από το αφιέρωμα Rossellini Project με έξι (6) ψηφιακά αποκατεστημένες ταινίες του κορυφαίου σκηνοθέτη. Σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη της Μπολόνια (Cineteca di Bologna) και το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών. Παρ. 18/10 στις 18.00 (αίθ. Α).

Άσβεστη φωτιά (1969) & Πόλεμος εξ αποστάσεως (2003) του Χαρούν Φαρόκι

Από το αφιέρωμα στο έργο του καταξιωμένου δημιουργού, μιας από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες στη μεταπολεμική ιστορία του πολιτικού κινηματογράφου στην Ευρώπη. Παρ. 18/10 στις 18.30 (αίθ. Β).

Οστά (1997) το Σάβ. 19/10 στις 18.00 (αίθ. Α) & Νεολαία εμπρός (2006) του Πέδρο Κόστα την Τετ. 23/10 στις 18.00 (αίθ. Α, ακολουθεί q&a με τον σκηνοθέτη).

Από το αφιέρωμα στον Πορτογάλο Πέδρο Κόστα, έναν από τους πιο πολυσυζητημένους auteurs των τελευταίων χρόνων.

Echolot του Α. Καρανικόλα


Ο λυτρωτής μου (2001, 15΄ - Ένα 12χρονο αγόρι πειραματίζεται με τη βαρύτητα), S (2001, 12΄ - Κάθε ανθρώπινο σώμα έχει να πει μια ιστορία.) & Echolot (2013, 80΄ - Ένα δοκίμιο πάνω στην νεανική επιθυμία και απώλεια) του Αθανάσιου Καρανικόλα την Κυρ. 20/10 στις 20.00 (αίθ. Α).

Ακολουθεί q&a με τον σκηνοθέτη. Από το αναδρομικό αφιέρωμα στον Καρανικόλα, έναν ταλαντούχο Έλληνα σκηνοθέτη που έρχεται από το Βερολίνο στο τμήμα Ελληνικό Σινεμά Τώρα!

Lacrau του Ζουάου Βλαντίμιρου

Lacrau (Ζουάου Βλαντίμιρου, 2013) την Δευτ. 21/10 στις 20.00 (αίθ. Α).

«Το Lacrau απαιτεί την επιστροφή "στην καμπή όπου ο Άνθρωπος χάθηκε", σ' ένα ταξίδι από την πόλη προς τη φύση». Ακολουθεί q&a με τον σκηνοθέτη.

Ο χρόνος περνά σαν λιοντάρι που βρυχάται (Φίλιπ Χάρτμαν, 2013) την Τρ. 22/10 στις 22.00 (αίθ. Α).

Ένα φιλοσοφικό δοκίμιο για τη σημασία του χρόνου. Ακολουθεί q&a με τον σκηνοθέτη. Από το διαγωνιστικό τμήμα Αφηγηματικά + Όχι.

Masterclass του Αθανάσιου Καρανικόλα (στον οποίο κάνει αναδρομικό αφιέρωμα το τμήμα Ελληνικό Σινεμά Τώρα!) με τίτλο «Η τεχνική Σάνφορντ Μάισνερ στην Υποκριτική» (Δευτ. 21/10 στις 16.00 στο Ινστιτούτο Γκαίτε). Η τεχνική του (Sanford Meisner) Sanford Meisner εξελίχθηκε παράλληλα με εκείνες της Stella Adler και του Lee Strasberg, και έχει σκοπό να βοηθήσει τον ηθοποιό να ερμηνεύει με ειλικρίνεια και αυθορμητισμό, απελευθερωμένος από πιθανά άγχη και φόβους. To masterclass απευθύνεται κυρίως σε ηθοποιούς.

Το πέμπτο Ευαγγέλιο του Κάσπαρ Χάουζερ

Λευκό παιδί (Τζιμ Λουμπέρα, 2013) την Τρ. 22/10 στις 18.00 (αίθ. Α).

Μια τραγική ιστορία αγάπης και αποικιοκρατίας.

Διπλό παιχνίδι (Γκέιμπ Κλίνγκερ, 2013) την Τρ. 22/10 στις 22.00 (αίθ. Α).

Ένα ντοκιμαντέρ με θέμα τη φιλία ανάμεσα στους διάσημους σκηνοθέτες Τζέιμς Μπένινγκ και Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ.

Το Πέμπτο Ευαγγέλιο του Κάσπαρ Χάουζερ (Αλμπέρτο Γκράθια, 2013) την Δευτ. 21/10 στις 18.00 (αίθ. Α).

Σε μια επαρχία της ιβηρικής χερσονήσου μια εκδοχή τη ιστορίας του Κάσπαρ Χάουζερ έχει στηθεί από έναν ετερόκλητο πενταμελή θίασο. Από το τμήμα Κινηματογραφικά Μέτωπα. Ακολουθούν q& a με τους σκηνοθέτες.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ