Τα must της πρώτης εβδομάδας του 7ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας

Τα must της πρώτης εβδομάδας του 7ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας Facebook Twitter
0


Στρόμπολι, γη του Θεού (Ρομπέρτο Ροσελίνι, 1950).

Από το αφιέρωμα Rossellini Project με έξι (6) ψηφιακά αποκατεστημένες ταινίες του κορυφαίου σκηνοθέτη. Σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη της Μπολόνια (Cineteca di Bologna) και το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών. Παρ. 18/10 στις 18.00 (αίθ. Α).

Άσβεστη φωτιά (1969) & Πόλεμος εξ αποστάσεως (2003) του Χαρούν Φαρόκι

Από το αφιέρωμα στο έργο του καταξιωμένου δημιουργού, μιας από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες στη μεταπολεμική ιστορία του πολιτικού κινηματογράφου στην Ευρώπη. Παρ. 18/10 στις 18.30 (αίθ. Β).

Οστά (1997) το Σάβ. 19/10 στις 18.00 (αίθ. Α) & Νεολαία εμπρός (2006) του Πέδρο Κόστα την Τετ. 23/10 στις 18.00 (αίθ. Α, ακολουθεί q&a με τον σκηνοθέτη).

Από το αφιέρωμα στον Πορτογάλο Πέδρο Κόστα, έναν από τους πιο πολυσυζητημένους auteurs των τελευταίων χρόνων.

Echolot του Α. Καρανικόλα


Ο λυτρωτής μου (2001, 15΄ - Ένα 12χρονο αγόρι πειραματίζεται με τη βαρύτητα), S (2001, 12΄ - Κάθε ανθρώπινο σώμα έχει να πει μια ιστορία.) & Echolot (2013, 80΄ - Ένα δοκίμιο πάνω στην νεανική επιθυμία και απώλεια) του Αθανάσιου Καρανικόλα την Κυρ. 20/10 στις 20.00 (αίθ. Α).

Ακολουθεί q&a με τον σκηνοθέτη. Από το αναδρομικό αφιέρωμα στον Καρανικόλα, έναν ταλαντούχο Έλληνα σκηνοθέτη που έρχεται από το Βερολίνο στο τμήμα Ελληνικό Σινεμά Τώρα!

Lacrau του Ζουάου Βλαντίμιρου

Lacrau (Ζουάου Βλαντίμιρου, 2013) την Δευτ. 21/10 στις 20.00 (αίθ. Α).

«Το Lacrau απαιτεί την επιστροφή "στην καμπή όπου ο Άνθρωπος χάθηκε", σ' ένα ταξίδι από την πόλη προς τη φύση». Ακολουθεί q&a με τον σκηνοθέτη.

Ο χρόνος περνά σαν λιοντάρι που βρυχάται (Φίλιπ Χάρτμαν, 2013) την Τρ. 22/10 στις 22.00 (αίθ. Α).

Ένα φιλοσοφικό δοκίμιο για τη σημασία του χρόνου. Ακολουθεί q&a με τον σκηνοθέτη. Από το διαγωνιστικό τμήμα Αφηγηματικά + Όχι.

Masterclass του Αθανάσιου Καρανικόλα (στον οποίο κάνει αναδρομικό αφιέρωμα το τμήμα Ελληνικό Σινεμά Τώρα!) με τίτλο «Η τεχνική Σάνφορντ Μάισνερ στην Υποκριτική» (Δευτ. 21/10 στις 16.00 στο Ινστιτούτο Γκαίτε). Η τεχνική του (Sanford Meisner) Sanford Meisner εξελίχθηκε παράλληλα με εκείνες της Stella Adler και του Lee Strasberg, και έχει σκοπό να βοηθήσει τον ηθοποιό να ερμηνεύει με ειλικρίνεια και αυθορμητισμό, απελευθερωμένος από πιθανά άγχη και φόβους. To masterclass απευθύνεται κυρίως σε ηθοποιούς.

Το πέμπτο Ευαγγέλιο του Κάσπαρ Χάουζερ

Λευκό παιδί (Τζιμ Λουμπέρα, 2013) την Τρ. 22/10 στις 18.00 (αίθ. Α).

Μια τραγική ιστορία αγάπης και αποικιοκρατίας.

Διπλό παιχνίδι (Γκέιμπ Κλίνγκερ, 2013) την Τρ. 22/10 στις 22.00 (αίθ. Α).

Ένα ντοκιμαντέρ με θέμα τη φιλία ανάμεσα στους διάσημους σκηνοθέτες Τζέιμς Μπένινγκ και Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ.

Το Πέμπτο Ευαγγέλιο του Κάσπαρ Χάουζερ (Αλμπέρτο Γκράθια, 2013) την Δευτ. 21/10 στις 18.00 (αίθ. Α).

Σε μια επαρχία της ιβηρικής χερσονήσου μια εκδοχή τη ιστορίας του Κάσπαρ Χάουζερ έχει στηθεί από έναν ετερόκλητο πενταμελή θίασο. Από το τμήμα Κινηματογραφικά Μέτωπα. Ακολουθούν q& a με τους σκηνοθέτες.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ