"I am greek and i wanna go home..."

Facebook Twitter
9

karyatida 1

Άλλες φορές έχει τον χαβαλέ της η χαμένη ψυχραιμία. Άλλες όχι. Είναι λίγο μόδα. Την "ταΐζει" πολύ η κρίση, λίγο περισσότερο το πατιλίκι στα social media (να σου πω, να μου πεις, μία σου, μία μου και μία παραπάνω) και την αποτελειώνει ο συνδυασμός των δύο, παραγεμισμένος με ελληναράδικα τσιτάτα.

Αν διαφωνείς με κάποιον – για οτιδήποτε, για το χρώμα στις χαρτοπετσέτες, μέχρι για το πως πρέπει να δράσει ο Τσίπρας ση ΔΕΘ – δεν θες, απλώς, να διαφωνείς. Θες να του την «πεις», να τον γελοιοποιήσεις, να του κάνεις τα μούτρα για πέταμα, έστω και διαδικτυακά.

Και μετά υπάρχει και η άλλη σχίζα. Που θέλει ό,τι γίνεται στο διαδίκτυο, να «γκαρίζει», να διχάζει, να έχει υπέρ και κατά, να γίνεται της μουρλής κι ύστερα να χάσκει ξεχασμένο στο διαδικτυακό σύμπαν (αλήθεια, τι απέγινε εκείνο το “I am Hellene”;).

Κανά δυο μέρες τώρα, παρακολουθώ τα σχόλια που συνοδεύουν την προσπάθεια του Άρη Καλογερόπουλου. Φωτογράφος και συνθέτης, ο άνθρωπος κινήθηκε εξ ολοκλήρου στο διαδίκτυο προωθώντας τη δική του προσπάθεια, έτσι όπως αυτός την αισθάνεται για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα.

«Παίζει» αρκετά ικανά με την εικόνα, τον ήχο και τις λέξεις, το βίντεο για την κλεμένη Καρυάτιδα ζορίζει συναισθηματικά – είτε λόγω καλού μιξαρίσματος εικόνας και μουσικής σύνθεσης είτε γιατί κάποιοι μπορεί να συγκινούνται από την όλη ιστορία είτε επειδή σε άλλους «χτυπάνε» εσωτερικά κουδούνια περί ελληνισμού, ειλικρινά δεν με νοιάζει...

i am greek

Το αισθητικό αποτέλεσμα είναι δυνατό, χωρίς να «ουρλιάζει», επικοινωνεί αυτά που θέλει, το site εμπλουτίζεται με πληροφορίες και άρθρα για τα μάρμαρα του Παρθενώνα, για τις θέσεις του Βρετανικού Μουσείου αναφορικά με το «πώς» βρέθηκαν εκεί, για την ανυπαρξία απάντησης από την ελληνική πλευρά κ.λπ.

Ο ίδιος, μάλιστα, σε σχετικό σημείωμα, εξηγεί πολύ ψύχραιμα, χωρίς κορώνες και υστερίες, το δέος και τον πόνο που ένιωσε το 2009, όταν σε μία επίσκεψη του στο Βρετανικό Μουσείο, βρέθηκε τόσο κοντά στις ελληνικές αρχαιότητες, "οι οποίες βρίσκονταν τόσο μακριά από τη γη που τις γέννησε".

Ούτε ακατάσχετη φλυαρία ούτε αρκουδομαγκιές, δυο λόγια, ένα βίντεο, πολλά πόστερ, πολλά άρθρα, τελεία. Όπως ήταν φυσικό, το θέμα πήρε έκταση, κάποιοι θυμήθηκαν τη Μελίνα, κάποιοι απόρησαν «γιατί τώρα;», κάποιοι έπιασαν τις γνωστές ρητορείες για τους «ξένους» που έτρωγαν μπανάνες στα δέντρα, όταν εμείς «φτιάχναμε Παρθενώνες», αλλά όταν κάποιος τολμούσε να ρωτήσει καμιά λεπτομέρεια παραπάνω για το πώς ο λόρδος Έλγιν κατάφερε να αφαιρέσει τη μία εκ των έξι Καρυατιδών, αβαβά...  

Και μετά, τα αναμενόμενα: διαδικτυακός πλακωμός.

Από ανώνυμα ιστολόγια μέχρι διαδικτυακές εκδόσεις έγκριτων εφημερίδων, της τρελής τα μαλλιά. «Και γιατί να γυρίσουν τα μάρμαρα, μήπως μπορούμε να τα συντηρήσουμε; Μόνη, ξε-μόνη να κάτσεις εκεί που είσαι κοπελιά!», σχολιάζει ο ένας απευθυνόμενος στην Κόρη σε άπταιστα greeklish. «Α, ρε Ελληναράδες, τσοπαναραίοι, που θέλετε και επιστροφή των Ελγινείων! Γιατί παρακαλώ; Για να τα φάνε οι απεργίες των συντεχνιών των Μουσείων;», συνεχίζει ένας άλλος, με βαρύ επιχείρημα.

Και άλλα, στο ίδιο ύφος, μπερδεμένα, αχταρματζίδικα, καχύποπτα ή ειρωνικά, φοβικά (μη μας πουν και εθνικιστές) ή επιθετικά (είμαστε Έλληνες εμείς, ρε!), που σε πείθουν για το πώς... κόσμος εκλεκτός μπήκε στη Βουλή, με δόξα και τιμή...

Δεν έχω ιδέα τι πιστεύει ότι θα καταφέρει αυτός ο άνθρωπος, αν έχει εικόνα πόσο τσαντισμένοι είμαστε (με όλους και με όλα), πόσο στα νύχια στεκόμαστε για καβγά και κόντρα, φυσικά και δεν ανακάλυψε την πυρίτιδα, αλλά κάτι κάνει, κάπως κινείται, κάτι παλεύει, σε μια χρονική στιγμή που τα πάντα μοιάζουν να έχουν – με το συμπάθειο - καθιζάνει.

Το εξαιρετικό βιντεάκι:

9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

6 σχόλια
Εγω, απο την αλλη, λεω οτι ολο και καπου μας αρεσει να βλεπουμε ελληνικα προιοντα να χαιρουν εκτιμησης. Ασε που δεν με βολευει το "I am greek, I want to go home" γιατι ειμαι στο εξωτερικο και δεν θελω να μου πουν καποια πρωια "greek, go home". Σε τελικη αναλυση, η κανουμε τη παπια η στελνουμε ομαδα ΛΟΚ να τα βουτηξει και να τα στειλει στην Αθηνα, δεν γουσταρω τις κλαψες "μα γιατι μας τα πηρατε, φερτα μωρε, σε παρακαλω". Αφου αυτοι δεν ντρεπονται που τα κλεψανε, τι περιμενουμε, να καταλαβουν; Μια μερα θα ντραπουν και θα μας παρακαλεσουν να τα δεχτουμε πισω, ισως. Μεχρι τοτε, κιχ και υπερανω, δηθεν.
Το δικό μου πρόβλημα με τα greeklish είναι αισθητικό κατ' αρχήν. Μην το πάρεις προσωπικά τώρα και αρχίσεις τα γιατί κλπ. Δεν μου κάθονται καλά στο μάτι. Ας πουν και οι υπόλοιποι 9 (μέχρι ώρας) γιατί σε καταψηφίζουν
λετ μι εξπλέιν ιτ του γιου, ιτς ραδερ σιμπλ ακτσιουαλλυ!!μένι πιπλ φάιντ ιτ ματσ μορ ντίφικαλτ του αντερσταντ γουατ γιου ράιτινγκ ιφ ιτ ις ρίττεν ιν γκρίκλις...εντ φράνκλυ δέι ντον'τ γουόντ το μπάδερ τάιρ δέιρ άιζ εντ μπρέιν τζαστ το φάιντ άουτ γατ γιου γουόντ το σέι, άι μιν χου κέαρς?πρόμπαμπλυ γιου καν ριλέιτ γιθ δέιρ φρουστράσιον νάου δατ γιου τράι το ριντ δις!