"Τo σπίτι μου το άφησα, την γκόμενα παράτησα..."

"Τo σπίτι μου το άφησα, την γκόμενα παράτησα..." Facebook Twitter
8
"Τo σπίτι μου το άφησα, την γκόμενα παράτησα..." Facebook Twitter
Εικονογράφηση και σχέδια εξωφύλλου: Τάσος Παυλόπουλος για την έκδοση του βιβλίου.

Βαριά υβριστική, σκληρά σεξιστική, ειρωνική, περιπαικτική αλλά και χιουμοριστική, παθιασμένη και εμψυχωτική, η γλώσσα των γηπεδικών συνθημάτων αποτελεί (σε ορισμένες περιπτώσεις) μια μορφή λαϊκής, περιθωριακής ποίησης. Ναρκωτικά, περιστατικά συμπλοκής μεταξύ οπαδών, έχθρες αιώνιων αντιπάλων, ύμνοι και λόγια λατρείας, όποια θεματολογία και αν έχουν, τα τραγούδια και τα συνθήματα που ακούγονται στα ελληνικά γήπεδα σκαρώνονται στη στιγμή, διαδίδονται από στόμα σε στόμα και τραγουδιούνται για χρόνια από τους οπαδούς των ομάδων, ανεξαρτήτως κοινωνικής προέλευσης και μορφωτικού επιπέδου. Μια συμπεριφορά που πολλές φορές οφείλεται στην ένταση και το πάθος της στιγμής, σε μια έμφυτη ανάγκη εκτόνωσης ή απλώς στην επιρροή που ασκεί η ψυχολογία της μάζας. Πριν από λίγες ημέρες κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Άγρα το βιβλίο Συνθήματα και τραγούδια των ελληνικών γηπέδων, μια καταγραφή μερικών οπαδικών συνθημάτων του Ολυμπιακού, του Παναθηναϊκού, της ΑΕΚ, του ΠΑΟΚ, του Άρη και του Πανιωνίου. Επιλέξαμε τυχαία κάποια από τα συνθήματα που περιλαμβάνονται στο βιβλίο και σας τα παρουσιάζουμε:

 

Για τον Ολυμπιακό

Τo σπίτι μου το άφησα, την γκόμενα παράτησα
και ήρθα εδώ για να σου πω,
Θρύλε μου, πόσο σ' αγαπώ,
Θρύλε μου, πόσο σ' αγαπώ
Μας λένε άρρωστους, τρελούς,
Μας λένε παρανοϊκούς
Λένε δεν είμαστε καλά
Λένε δεν έχουμε μυαλό
Δεν έχουμ' όσιο κι ιερό
Μα ό,τι ο κόσμος και να πει
ρε, δεν μας καίγεται καρφί
Ποιος ειν' ο λόγος για να ζω
χωρίς τον Ολυμπιακό,
χωρίς τον Ολυμπιακό.

__________

Θυμάμαι ακόμα
ήμουν παιδάκι
όταν με φέρανε
μες στο Καραΐσκάκη
Στα σκαλοπάτια
και στα τσιμέντα
από την καύλα μου
δεν έβγαζα κουβέντα
Πέρασαν χρόνια
κι εγώ ακόμα
για σένα τραγουδώ
Για σένα είμαι λιώμα
Μυαλό δεν βάζω
Και δεν αλλάζω
Και τη ζωή μου
στο πλευρό σου τη χαράζω.

__________

Τα καπνογόνα παίρνουνε φωτιά,

τα τύμπανα βαράνε δυνατά
κι εγώ σου τραγουδώ,
για σένα μόνο ζώ
Γαμήστε τα μουνιά να τρελαθώ
Γαμήστε τον Παναθηναϊκό,
τον πούστη το δικέφαλο αετό,
Γαμήστε το Βορρά
και όλα τα μουνιά
Μονάχα έτσι θα 'μαστε καλά.
Δεν έχω σπίτι ούτε δουλειά
Στ' αρχίδια μου, περνάω μια χαρά
Εσένα έχω στην καρδιά
και η ζωή μου κυλάει μαγικά
Είσαι ο λόγος για να ζω
και η αιτία που θα καταστραφώ
Εσύ μου πήρες το μυαλό
και ό,τι είχα στο έδωσα κι αυτό.

__________

Είσαι αρρώστια που δεν γίνεται καλά,
μου 'χεις πάρει το μυαλό και την καρδιά
Τέτοια αρρώστια δυνατή,
μου το είπανε κι οι γιατροί,
είναι ανίατη, είναι παντοτινή,
Οέ! Οέ! Οέ! Οέ! Οέ!
Οέ! Οέ! Οέ! Οέ! Οέ!
Δεν μπορώ να γιατρευτώ
ούτε φάρμακο να βρω
Γι' αυτό φέρ' τε μας
το Ευρωπαϊκό.

"Τo σπίτι μου το άφησα, την γκόμενα παράτησα..." Facebook Twitter
Εικονογράφηση και σχέδια εξωφύλλου: Τάσος Παυλόπουλος για την έκδοση του βιβλίου.
 

Για τον Παναθηναϊκό

Είναι ένα χόρτο μαγικό
Δώστε μου λίγο για να πιω,
τον ΠΑΟ μου να ονειρευτώ
και να φωνάξω στο Θεό
Πανάθα μου, σε αγαπώ
Σαν ηρωίνη,
σαν σκληρό ναρκωτικό
σαν το χασίς, το ελ ες ντι
Για σένα, ΠΑΟ,
μαστουρώνει όλη η γη
Πανάθα μου! Πανάθα μου!
Σε αγαπώ! Σε αγαπώ!
Όπου κι αν παίζεις
πάντα θα σ' ακολουθώ
ΠΑΟ εδώ
ΠΑΟ εκεί
Όπου κι αν παίζεις πάντα θα 'μαστε μαζί

__________

Οι γονείς μου μ' ήθελαν καλό γιατρό,
δικηγόρο, μπάτσο ή στρατιωτικό
Μα εγώ από μικρός
ήμουν οπαδός
και τρελός
με τον Παναθηναϊκό
Θέλανε να πιάσω μια καλή δουλειά,
αυτοκίνητο, ένα σπίτι και λεφτά
Μα εμένα η ζωή μου είναι Κυριακή,
μπίρες, μπάχαλα και μια καλή εκδρομή.

__________

Πανάθα μου, σε αγαπώ
Για σένα ζω,
Δεν σταματώ ούτε λεπτό
να τραγουδώ
Δεν ξενερώνουμε ποτέ
ΠΑΟ ολέ!
Μαλάκα Ολυμπιακέ,
πουτάνας γιε,
τρελαίνομαι.

__________

Και ΠΑΟ ολέ! ολέ! ολέ! ολέ! ολέ!
Και ΠΑΟ ολέ! ολέ! ολέ! ολέ! ολέ!
Και ΠΑΟ ολέ! ολέ! ολέ! ολέο!
Είσαι ένα τρίφυλλο βαρβάτο και ωραίο.
Είσαι το πιο σκληρό ναρκωτικό
Είσαι η μαστούρα που δε λέει να μ' αφήσει
Σ' όλα τα γήπεδα θα σε ακολουθώ
να σου φωνάζω πόσο μ' έχεις αρρωστήσει
Μόνο εσένα έχω για θεό
και στη ζωή μου όλα τα 'χω παρατήσει
Το μεγαλείο σου δεν έχει τελειωμό
και το μυαλό μου έχεις κάνει να κολλήσει.

__________

Είμαστε από τη Λεωφόρο
και γαμάμε Τούμπα, Πειραιά,
ΠΑΟ, ΠΑΟ, σκίστ' τους την κωλάρα,
γάμησε τα όλα τα μουνιά.

"Τo σπίτι μου το άφησα, την γκόμενα παράτησα..." Facebook Twitter
Εικονογράφηση και σχέδια εξωφύλλου: Τάσος Παυλόπουλος για την έκδοση του βιβλίου.

Για την ΑΕΚ

Εσύ, είσαι της μοίρας μου γραφτό
Μου παίρνεις την καρδιά και το μυαλό
Εσύ μου δίνεις λόγο να υπάρχω
Και πάντα εγώ
την ίδια τρέλα θα 'χω
Δικέφαλε, μαζί σου αρρωσταίνω
Αεκάρα μου, το έχασα το τρένο
Ναρκωτικά, γυναίκες και λεφτά,
τι να σου πουν εσένα όλα αυτά.
ΑΕΚ ολέ! ολέ! ΑΕΚ ολέ!

__________

Δεν θέλω τζάκι, δε θέλω σόμπα,
θέλω μονάχα της Ορίτζιναλ την μπόμπα
Να με πωρώνει,
να με τρελαίνει,
και κάθε μέρα πιο πολύ να μ' αρρωσταίνει
Πάμε στην Πάτρα,
πάμε στην Κρήτη,
πάμε στη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη
Σκορπάμε φόβο, τρομοκρατία,
αναστατώνεται όλη η αστυνομία,
Θα το φωνάζω και θα το λέω
ΑΕΚ ολέ! Ολέ! Ολέ! Ολέ! Ολέο!

__________

Βαζέλες, βαζέλες, ρουφιάνοι,
από τους γαύρους τα ζηλέψατε τα κράνη
Κι ερχόσαστε Παρασκευή βραδάκι,
όταν αδειάζει το δωματιάκι
Μα, βάλτε το καλά μες στο μυαλό σας,
κουμάντο κάνουμε εμείς στο γήπεδό σας.

__________

Έλα να νιώσεις πώς είναι η ζωή
κι όλα τα ωραία μες στη σκεπαστή
Εδώ είναι το σπίτι του κάθε Αεκτζή
Εδώ δε μπαίνουν μπάτσοι και αστυνομικοί.

__________

ΑΕΚ εδώ, ΑΕΚ εκεί,
ΑΕΚ και στην Αμερική
Οι ήρωες να είναι καλά
Η Αεκάρα να νικά
για τα παιδιά στην ξενιτιά.

Για τον ΠΑΟΚ

Οέο! Οέο! Οέο!
ΠΑΟΚ, για σένα μόνο ζω και αναπνέω
ΠΑΟΚ, να ξέρεις πόσο σ' αγαπάω,
σε λύπες και χαρές σ' ακολουθάω
Κι όταν μια μέρα, ΠΑΟΚ, θα πεθάνω, κι εκεί ψηλά, πουτάνα θα τα κάνω.
Λένε πώς είσαι μία ουτοπία
κι όλο με ψάχνει η αστυνομία
Κι ό,τι κι αν λένε δεν μ' ενδιαφέρει
Τι είσαι για μένα, κανένας δεν το ξέρει
Αλέο! Αλέο! Αλέο! Αλέο!
Αλέο! Αλέο! Αλέο! Αλέο!
ΠΑΟΚ, ΠΑΟΚ σε λέω
ΠΑΟΚ σένα μόνο ζω και αναπνέω
Είσαι αρρώστια μες στο μυαλό, είσαι μαστούρα και σκληρό ναρκωτικό.
Τι κι αν μου έκλεισες το σπίτι
Τι κι αν η γκόμενα είπε γεια
Τι κι αν με έκανες αλήτη
Τι κι αν δεν έχω και δουλειά
ΠΑΟΚ, ΠΑΟΚ σε λέω...

__________

ΠΑΟΚ εδώ,
ΠΑΟΚ εκεί,
ΠΑΟΚ θα είμαι μια ζωή
Και όσο ζω,
θα σ' αγαπώ
για το δικέφαλο αετό
και τον τρελό σου το λαό
ΠΑΟΚ εδώ,
ΠΑΟΚ εκεί,
είναι πουτάνα η ζωή
ΠΑΟΚ, εσύ να 'σαι καλά
και όλα τ' άλλα γάμα τα
με κεφαλαία γράμματα.

__________

Ωώώ! Παοκάρα!
Είχα δέντρα στα Ζωνιανά,
ήρθανε οι μπάτσοι και τα πήρανε κι αυτά
Μα, σαν τη δική σου τη μαστούρα πουθενά.

__________

Δεν ξέρετε σουβλάκια να πουλάτε

Δεν έχετε μπουγάτσα με τυρί
Δεν ξέρετε σε λέω να μιλάτε
και της μαμάς σας το μουνί.

"Τo σπίτι μου το άφησα, την γκόμενα παράτησα..." Facebook Twitter
Εικονογράφηση και σχέδια εξωφύλλου: Τάσος Παυλόπουλος για την έκδοση του βιβλίου.
 

Για τον Άρη

Ωωωωω, πουσταράδες
Ο μπαμπάς σας είναι Αρειανός
Πουτάνα η ομάδα
και ρουφιάνος ο λαός
Μια ζωή θα τρέχετε,
δεν γίνεται αλλιώς
Ωωωωω, πουσταράδες.

__________

Όσο θα ζω,
χιλιόμετρα θα γράφω και θα τραγουδώ
πως δεν σ' άφησα στα δύσκολα,
σ' ακολούθησα παντού πιστά
Ισόβια κι εγώ
στην κερκίδα μαζί
Ακόμα κι αν πεθάνω,
Άρη, θα' μαι εκεί
Ούτε ο θάνατος είναι αρκετός
Ούτε εκεί θα είσαι μοναχός.

__________

Και πες μου τι ψυχή θα παραδώσεις
τα χρώματα του Άρη αν προδώσεις
Και πες μου τι ψυχή θα παραδώσεις
τα χρώματα του Άρη αν προδώσεις
Στο τελευταίο ταξίδι της ζωής μου
δεν θα ξεχάσω να πάρω μαζί μου ένα κασκόλ
και μια φωτογραφία με το μπουλντόγκ
μέσα στη Θύρα Τρία.

Για τον Πανιώνιο

Πήγε ο πατέρας μου στο Τμήμα,
άλα μπαλί μπαλό
Και του 'πε ο διοικητής
άλα μπαλί μπαλό
Ο γιος σου είναι ένας αλήτης
άλα μπαλί μπαλό
Είναι και τοξικομανής
άλα μπαλί μπαλό
Μπήκαν και οι μπάτσοι μες στο σπίτι
άλα μπαλί μπαλό
και κατάσχεσαν τα εξής:
άλα μπαλί μπαλό
Δέκα γραμμάρια ηρωίνη
άλα μπαλί μπαλό
κι ενάμιση κιλό χασίς
άλα μπαλί μπαλό
Μα, τη μεγάλη μου μαστούρα
δεν μου την πήραν ευτυχώς
άλα μπαλί μπαλό
Ήταν ένα κασκόλ στον τοίχο
άλα μπαλί μπαλό
που έγραφε Πανιώνιος
άλα μπαλί μπαλό.

__________

Είσαι στη ζωή μου,
Πανιωνάρα η αρχή
Τέλος και αρχή
Ουσία που με κάνει τρελό
Παρανοϊκό
Σα ναρκωτικό
Θέλω να ξεμπλέξω από σένα
Δεν μπορώ
Πανί - ολέ! ολέο!
Ό,τι θελω λέω
Πανί - ολέ! ολέο!
Μακριά σου καταρρέω.

Το βιβλίο «Συνθήματα και τραγούδια των ελληνικών γηπέδων» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άγρα.

8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Σπίτι από ζάχαρη»: Το δίκτυο των ανθρώπινων σχέσεων στο μυθιστόρημα της Τζένιφερ Ίγκαν

Βιβλίο / Πώς θα ήταν αν μπορούσαμε να βιώσουμε ξανά όσα ζήσαμε στο παρελθόν;

Το «Σπίτι από ζάχαρη» είναι ένα πολυεπίπεδο μυθιστόρημα με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας που διερευνά τους κινδύνους της ψηφιακής εποχής, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την αξία της μνήμης και της σύνδεσης.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Καρολίνα Μέρμηγκα: «Οι συγγραφείς προχωράμε με αναμμένη δάδα στη σκοτεινή σπηλιά της λογοτεχνίας»

Βιβλίο / Καρολίνα Μέρμηγκα: «Όταν γράφουμε για αληθινούς ανθρώπους, πρέπει να σεβόμαστε τη μνήμη τους»

Η καταξιωμένη συγγραφέας ιστορικών μυθιστορημάτων Καρολίνα Μέρμηγκα μάς μιλάει για τη δύναμη της τέχνης, για το λογοτεχνικό της εργαστήρι αλλά και για τη χαρά της να μεταφράζει Χίλαρι Μαντέλ, τα βιβλία της οποίας επανακυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ψυχογιός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Βιβλία και Συγγραφείς / Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Πεθαίνει σαν σήμερα ο συγγραφέας Νίκος Καζαντζάκης. Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με την Έρη Σταυροπούλου, ομότιμη καθηγήτρια Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, για τον συγγραφέα του «Αλέξη Ζορμπά» και την αντοχή του έργου του.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Στέφαν Τσβάιχ

Το πίσω ράφι / Σε πείσμα όσων περιφρόνησαν τα έργα του Τσβάιχ, η απήχησή τους ακόμα να κοπάσει

Οι ήρωες του Αυστριακού συγγραφέα ταλανίζονται συνήθως από μια αβάσταχτη εσωτερική πίεση, αντικατοπτρίζοντας τη δική του πεισιθάνατη διάθεση. Αυτήν ακριβώς την αίσθηση αποπνέει η συλλογή διηγημάτων του «Αμόκ».
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Βιβλίο / Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Πέντε αποκαλυπτικά βιβλία για τις γυναίκες με καρκίνο, για τον κόσμο, τα σκουπίδια ακόμα και για τη μακρινή Ιαπωνία ξεχωρίζουν ανάμεσα στις εκδόσεις της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος θεμάτων και ενδιαφερόντων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «φόνισσα» εξομολογείται

Το πίσω ράφι / Η Hannah Kent έγραψε τη δική της «Φόνισσα», την Άγκνες που ζούσε στην Ισλανδία τον 19ο αιώνα

Η Αυστραλή συγγραφέας δεν πίστευε ποτέ ότι, χάρη στα «Έθιμα ταφής», οι κριτικοί θα την τοποθετούσαν δίπλα σε λογοτέχνες όπως η Μάργκαρετ Άτγουντ και ο Πίτερ Κάρεϊ.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Χριστίνα Ντουνιά: «Ο Καρυωτάκης μάς δίνει ελπίδα και μας παρηγορεί»

Βιβλίο / «Ο Καρυωτάκης άφησε "το αδέσποτο Τραγούδι" του να μας συντροφεύει»

Στο βιβλίο της «Το όνειρο και το πάθος», η Χριστίνα Ντουνιά, ομότιμη καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας και συγγραφέας αποκαλύπτει αθέατες όψεις του ποιητή και νέα στοιχεία για τη σχέση του με τον Καβάφη μέσα από μια άγνωστη, ως τώρα, επιστολή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύ της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Βιβλίο / «Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύς της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Ο Ούγγρος κάτοχος του φετινού Νόμπελ λογοτεχνίας γράφει με μαγικό τρόπο για τις αποπνικτικές επιπτώσεις της πολιτικής καταπίεσης, περιφρονώντας την προθυμία των ανθρώπων να τις αποδεχτούν.
THE LIFO TEAM
Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Βιβλίο / Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Οι καθηγητές Peter Jeffreys και Gregory Jusdanis συνεργάστηκαν και έγραψαν από κοινού τη βιογραφία του μεγάλου ποιητή που φέρει τον τίτλο «Κωνσταντίνος Καβάφης – Ο άνθρωπος και ο ποιητής». Ο Gregory Jusdanis μίλησε στη LifO για το βιβλίο και για τον ποιητή που ήταν «παραδοσιακός και ταυτόχρονα μεταμοντέρνος, ο πρώτος “viral” ποιητής διεθνώς»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

LiFO politics / Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

Ο Αλέξης Πατέλης, επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού την περίοδο 2019-2024, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για την οικονομική πορεία της χώρας αυτά τα χρόνια, τις δύσκολες αποφάσεις αλλά και τις στιγμές δικαίωσης μέσα από την οπτική ενός τεχνοκράτη που βρέθηκε ξαφνικά στο επίκεντρο της πολιτικής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Λάσλο Κρασναχορκάι: ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης βραβεύεται με Νόμπελ

Βιβλίο / Ο Λάσλο Κρασναχορκάι, ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης, κέρδισε το Νόμπελ

Φέτος, το βραβείο δόθηκε στον Ούγγρο συγγραφέα που κατά τη Σουηδική Ακαδημία αποτελεί ένα ελπιδοφόρο βήμα προς τον χαμένο ανθρωπισμό, την υψηλή λογοτεχνία και τη στοχαστική ακρίβεια.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

σχόλια

8 σχόλια
Ειναι ενδιαφερον το γεγονος, οτι πριν 30 χρονια δεν υπηρχαν αυτα τα συνθηματα, αλλα ειναι προιον της αποβλακωσης, της υπαβαθμισης του δημοσιου διαλογου τα τελευταια αυτα 30 χρονια.Τα συνθηματα τοτε ηταν πολυ πιο απλα και ορισμενα σε σχεση με αυτα που παραθεσατε σχεδον λογοτεχνικα.Κριμα, αλλο ενα δειγμα οτι παμε για τον πατο. Και παραπερα.
Τα περισσότερα συνθήματα των γηπέδων μου προκαλούν αηδία και απογοήτευση για τους συμπολίτες μου και είναι ένας πολύ καλός λόγος για να μη πας ποτέ με το παιδί σου στο γήπεδο.
Στο μπάσκετ του Άρη:Ταξιδεύω για σένα σε όλη τη γηόπου και να πας θα ‘μαι ΄κειΆρη ολέο, ολέο, ολέο, ολέδε θα σε αφήσω ποτέΘεέ μου για σένα τον τρελογιατρότον επισκέπτομαι συχνάδεν έχω σπίτι δεν έχω δουλειάδεν έχω γκόμενα δεν έχω λεφτά
ότι καλύτερο όλα τα χαμε ένα φετίχ με τους γηπεδομογληδες μας έλειπε.Η οπαδός ή άνθρωπος και τα δυο μαζί είναι ασυμβίβαστα. Για να προλάβω αντιδράσεις η λογική του οπαδισμου δεν αφορά μόνο το ποδόσφαιρο. Απλα εκεί είναι η μεκκα της παρακμής.
Στα νιατα μου εγραψα την πτυχιακη μου στην γερμανια με θεμα τα ποδοσφαιρικα συνθηματα , τις ιστορικες και κοινωνικες τους καταβολες και συγκριση των ελληνικων και των γερμανικων συνθηματων. Ηταν πολυ απελευθερωτικο να γραφω "γαμηστε τον πουστη τον ολυμπιακο" στα ελληνικα και μετα να το μεταφραζω στα γερμανικα. Και ολα αυτα στην πτυχιακη μου. Επος. Ωραια θα ηταν να το εχω αυτο το βιβλιο τοτε, αλλα αν πω οτι ολο το ψαξιμο στα forum των οργανωμενων δεν ειχε την πλακα του, θα ειναι αισχρο ψεμμα. Ωραια χρονια. Αγνα χρονια. Νεοι ημασταν, λεφτα και χρονο ειχαμε. Το ιντερνετ σε νηπιακο σταδιο. Τσακωνομασταν κανονικα στο web και κλειναμε ραντεβου να πλακωθουμε, γιατι ημασταν αντρες και φοραγαμε πανταλονια, οχι σαν τους σημερινους νεους που κανουν rimming μετα των φιλεναδων των. Οι τσοντες δεν ηταν απενοχοποιημενες οσο τωρα, το κανες στα κρυφα και επρεπε να ψαξεις για να βρεις το καλο πραγμα, και βεβαια ησουν ετοιμος να υποστεις τις συνεπειες, γιατι η τσοντα ηταν τοτε ντεκατανς και τα site γεματα ιους. Αλλα το υπομεναμε αγογγυστα, γιατι ημασταν αντρες και φοραγαμε πανταλονια και το να εισαι αντρας, καμια φορα ειναι δυσκολο. Τωρα το pornhub εχει διπλα απο καθε βιντεο την επιλογη share (μου χουν πει, εγω ειμαι old-school, δεν πουλω τις αξιες μου στα φλωροsite). Γιατι ο κοσμος τωρα ειναι ανωμαλος, ενω εμεις βλεπαμε καλες, σεβαστικες τσοντες και μετα ντρεπομασταν. Ο κοσμος ειχε ηθος και αρχες. Κοιμομασταν με τις πορτες ξεκλειδωτες. Σηκωνομασταν απο την θεση μας για να κατσουν οι ηλικιωμενοι στα τρόλεϊ. Λεγαμε ευχαριστω, οταν μας διναν καραμελιτσα. Ενω τωρα.....αστα να πανε.