Ποιο είναι το δημοφιλέστερο βιβλίο από κάθε χώρα του κόσμου;

Ποιο είναι το δημοφιλέστερο βιβλίο από κάθε χώρα του κόσμου; Facebook Twitter
4

Ένας χρήστης του -όχι και τόσο δημοφιλούς στη χώρα μας- κοινωνικού δικτύου Reddit είχε μια πολύ πρωτότυπη ιδέα. Έφτιαξε ένα χάρτη, βάζοντας σε κάθε χώρα το δημοφιλέστερο βιβλίο αυτής.

Φυσικά, όπως συμβαίνει με κάθε μορφής τέχνης, τα κριτήρια αξιολόγησης δεν είναι εντελώς αντικειμενικά, γεγονός που μπορεί να δημιουργήσει κάποιες γκρίνιες (όπως π.χ. γιατί να εκπροσωπεί τη Ρωσία το ‘Πόλεμος και Ειρήνη’ του Τολστόι και όχι το Έγκλημα και Τιμωρία’ του Ντοστογιέφσκι ή να μην υπάρχει κάποιο έργο του Κάφκα).

Παρόλα αυτά ο χάρτης είναι αρκετά ενδεικτικός, κυρίως όσον αφορά την επίδραση του συγγραφέα κάθε χώρας, με την Ελλάδα να εκπροσωπείται από την Ιλιάδα του Ομήρου.

Επειδή όμως, όπως θα δείτε, οι τίτλοι στο χάρτη ακόμα και με zoom δεν είναι πολύ ευανάγνωστοι, κάποιοι χρήστες στο διαδίκτυο κατάφεραν να τον αποκωδικοποιήσουν. Ακολουθεί η λίστα με χρονολογική σειρά, στην οποία προσθέσαμε το συγγραφέα κάθε βιβλίου, τη χρονιά που το έγραψε, αλλά και το αντίστοιχο link στη Wikipedia ή το Goodreads για όποιον θέλει να βρει περισσότερες πληροφορίες

(Δυστυχώς, από τη λίστα απουσιάζουν οι τίτλοι της Αφρικής, οι οποίοι ευελπιστούμε να καταγραφούν σύντομα.)

 

Ευρώπη:

Ποιο είναι το δημοφιλέστερο βιβλίο από κάθε χώρα του κόσμου; Facebook Twitter
Η Ιλιάδα του Ομήρου 'εκπροσωπεί' την Ελλάδα
 

Ελλάδα - Ιλιάδα (Όμηρος,  8ο αιώνας π.Χ)

Ιταλία - The Divine Comedy (Dante Alighieri, 1308 – 1320 μ. Χ.)

Ισπανία - Don Quixote (Miguel de Cervantes, 1605 – 1615)

Πολωνία - Pan Tadeusz (Adam Mickiewicz, 1834)

Γαλλία - The Count of Monte Cristo (1844)

Ρωσία - War and Peace (Leo Tolstoy, 1865 - 1867)

Ηνωμένο Βασίλειο - Great Expectations (Charles Dickens, 1861)

Ελβετία - Heidi (Johanna Spyri, 1881)

Νορβηγία - Hunger (Knut Hamsun, 1888)

Βουλγαρία - Under the Yoke (Ivan Vazov , 1888)

Σουηδία - Gosta Berling’s Saga (Selma Lagerlöf , 1891)

Ουγγαρία - Eclipse of the Crescent Moon (Géza Gárdonyi , 1899)

Λετονία - Nāvas Ena (Rūdolfs Blaumanis, 1899)

Γερμανία - Buddenbrooks (Thomas Mann, 1901)

Τσεχία -  The Good Soldier Švejk  (Jaroslav Hašek, 1921 – 1923)

Ιρλανδία - Ulysses (James Joyce, 1922)

Ρουμανία - Forest of the Hanged (Liviu Rebreanu, 1922)

Εσθονία - Truth and Justice (Anton Hansen Tammsaare, 1926 – 1933)

Αυστρία - The Man Without Qualities (Robert Musil , 1930–43)

Σλοβενία - Alamut (Vladimir Bartol, 1938)

Φιλανδία - The Unknown Soldier (Väinö Linna, 1954)

Αλβανία- The General of the Dead Army (Ismail Kadare, 1963)

Πορτογαλία - Baltasar and Blimunda (José Saramago, 1982)

Βέλγιο - The Sorrow of Belgium (Hugo Claus, 1983)

Σερβία - Dictionary of the Khazars (Milorad Pavić, 1984)

Σλοβακία - Rivers of Babylon (Peter Pišťanek, 1991)

Δανία - Feeling for Snow (Peter Høeg, 1992)

Ολλανδία - The Discovery of Heaven (Harry Mulisch, 1992)

Μαυροβούνιο – Montenegro: A Novel (Starling Lawrenc, 1993)

Βοσνία Ερζεγοβίνη - Zlata’s diary (Zlata Filipović, 1993)

Κροατία - Cafe Europa:  Life After Communism (Slavenka Drakulić, 1996)

Ουκρανία - Death and the Penguin (Andrey Kurkov, 1996)

Λευκορωσία - Voices from Chernobyl (Svetlana Alexievich, 1997)

Ισλανδία - Jar City (Arnaldur Indriðason, 2000)

Μολδαβία - Siberian Education: Growing Up in a Criminal Underworld (Nicolai Lilin, 2009)

Λιθουανία - White Field, Black Sheep: A Lithuanian-American Life (Daiva Markelis, 2010)

Π.Γ.Δ.Μ. - Freud’s Sister (Goce Smilevski, 2012)

Λουξεμβούργο - In Reality: Selected Poems (Jean Portante, 2013)

 

Αμερική:

Ποιο είναι το δημοφιλέστερο βιβλίο από κάθε χώρα του κόσμου; Facebook Twitter
«Όταν σκοτώνουν τα κοτσύφια», ΗΠΑ

Βραζιλία - Dom Casmurro (Machado de Assis, 1899)

Καναδάς - Anne of Green Gables (Lucy Maud Montgomery, 1908)

Βολιβία - Bronze Race (Alcides Arguedas, 1919)

Βενεζουέλα - Dona Barbara (Rómulo Gallegos, 1929)

Ισημερινός - The Villagers (Huasipungo) (Jorge Icaza, 1934)

Αργεντινή - Ficciones (Jorge Luis Borges, 1941-2, 1944, 1956)

Παναμάς - Plenilunio (Rogelio Sinán, 1943)

Γουατεμάλα - Men of Maize (Miguel Ángel Asturias, 1949)

Μεξικό - Pedro Paramo (Juan Rulfo, 1955)

Η.Π.Α. - To Kill a MockingBird (Harper Lee, 1960)

Γουιάνα - Palace of the Peacock (Wilson Harris, 1960)

Ονδούρα - Cipotes (Ramón Amaya Amador, 1963)

Αντίλλες - Wide Sargasso Sea (Jean Rhys, 1966)

Κολομβία - 100 Years of Solitude (Gabriel García Márquez , 1967)

Γαλλική Γουιάνα - Papillon (Henri Charrière, 1969)

Κόστα Ρίκα - La Isla de los hombres solos (José León Sánchez, 1970)

Παραγουάη - I the Supreme (Augusto Roa Bastos, 1974)

Μπελίζ - Beka Lamb (Zee Edgell, 1982)

Χιλή - The House of the Spirits (Isabel Allende, 1982)

Ελ Σαλβαδόρ - Bitter Grounds: Roots of Revolt in El Salvador (Liisa North, 1985)

Σουρινάμ - The Cost of Sugar (Cynthia McLeod, 1987)

Γροιλανδία - Islands, the Universe, Home (Gretel Ehrlich, 1991)

Περού - Death in the Andes (Mario Vargas Llosa, 1993)

Πουέρτο Ρίκο - When I was Puerto Rican Lesser (Esmeralda Santiago, 1993)

Αϊτή - Breath, Eyes, Memory (Edwidge Danticat, 1994)

Ουρουγουάη - Soccer in the Sun and Shadow (Eduardo Galeano , 1995)

Κούβα - Havana Bay (Martin Cruz Smith, 1999)

Νικαράγουα - The Country Under My Skin: A Memoir of Love and War  (Gioconda Belli, 2003)

Δομινικανή Δημοκρατία - Wonderful Life of Oscar Wao (Junot Díaz, 2007)

Μπαχάμες - The Measure of a Man (Sidney Poitier, 2007)

Τζαμάικα - A brief history of Seven Killings (Marlon James, 2014)

 

Ασία:

Ποιο είναι το δημοφιλέστερο βιβλίο από κάθε χώρα του κόσμου; Facebook Twitter
«Με λένε Κόκκινο», Τουρκία

Ιράν: Shahnameh  (Ferdowsi, 970 - 1010 μ.Χ.)

Γεωργία: Knight in the Panther’s Skin (Shota Rustaveli, 1180 – 1205/07 μ.Χ.)

Κίνα - The Dream of the Red Chamber (Cao Xueqin, 18ος αιώνας μ.Χ.)

Αρμενία: The Fool (Raffi, 1880)

Φιλιππίνες - Noli Me Tangere (José Rizal, 1887)

Ιαπωνία - Kokoro (Natsume Sōseki, 1914)

Κιργιστάν  - Jamilia (Chingiz Aytmatov , 1958)

Ινδονησία - This Earth of Mankind (Pramoedya Ananta Toer, 1980)

Σαουδική Αραβία - Cities of Salt (Abdul Rahman Munif, 1984)

Υεμένη - The Hostage (Zayd Mutee' Dammaj, 1984)

Βιετνάμ - The Sorrow of War (Bảo Ninh, 1990)

Ανατολικό Τιμόρ - The Redundancy of Courage (Timothy Mo, 1991)

Καζακστάν - The Book of Words (Abay Qunanbayuli, 1995)

Μογγολία - The Blue Sky (Galsan Tschinag, 1997)

Ινδία  - The God of Small Things (Arundhati Roy, 1997)

Τουρκία: My Name is Red Georgia (Orhan Pamuk, 1998)   

Ταϊλάνδη- The Four Reigns (Kukrit Pramoj, 1998)

Αζερμπαϊτζάν: Mavi Melekler (Chingiz Abdullayev,  2000)

Καμπότζη - First they Killed my Father (Loung Ung, 2000)

Βόρεια Κορέα - The Aquariums of Pyongyang (Kang Chol-hwan & Pierre Rigoulot, 2000)

Σρι Λάνκα - Anil’s Ghost (Michael Ondaatje, 2000)

Τατζικιστάν - Hurramabad (Andrei Volos, 2001)

Αφγανιστάν - Kite Runner (Khaled Hosseini , 2003)

Ουζμπεκιστάν - Chasing the Sea (Tom Bissell, 2004)

Μπουτάν - The Circle of Karma (Kunzang Choden, 2005)

Νεπάλ - The Palpasa Cafe (Narayan Wagle, 2005)

Κατάρ - The Emergence of Qatar: The Turbulent Years, 1627-1916 (Habibur Rahman, 2005)

Μπαγκλαντές - A Golden Age (Tahmima Anam, 2007)

Πακιστάν - The Reluctant Fundamentalist (Mohsin Hamid, 2007)

Λάος - On The Other Side Of The Eye (Bryan Thao Worra, 2007)

Νότια Κορέα - The Vegetarian (Han Kang, 2007)

Μιανμάρ - Smile as they Bow (Nu Nu Yi, 2008)

Συρία - The Dark Side of love (Rafik Schami, 2009)

Λίβανος  - The Hakawati (Rabih Alameddine, 2008)

Κουβέιτ - A Map of Home (Randa Jarrar, 2008)

Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα - The Sand Fish (Maha Gargash, 2009)

Ισραήλ - Mornings in Jenin (Susan Abulhawa, 2010)

Μπρουνέι - Some Girls: My Life in a Harem (Jillian Lauren, 2010)

Μαλαισία - The Garden of Evening Mists (Tan Twan Eng, 2012)

Ομάν - The Turtle of Oman (Naomi Shihab Nye, 2014)

Ιράκ - The Corpses Exhibition and Other Stories (Hassan Blasim, 2014)

Τουρκμενιστάν - The Tale of Aypi (Ak Welsapar, 2016)

Ταϊβάν - Green Island (Shawna Yang Ryan, 2016)

 

Αυστραλία:

Ποιο είναι το δημοφιλέστερο βιβλίο από κάθε χώρα του κόσμου; Facebook Twitter
«The Βone People», Nέα Ζηλανδία

Φίτζι - Tales of the Tikongs (Epeli Hau'ofa, 1983)

Βανουάτου - Black Stone (Grace Mera Molisa, 1983)

Νήσοι Σολομώντα - Suremada: faces from a Solomon Island village (Rexford T. Orotaloa, 1989)

Νέα Ζηλανδία - The Βone People (Keri Hulme, 1984)

Αυστραλία: Cloudstreet (Tim Winton , 1991)

Παπούα Νέα Γουινέα - Death of a Muruk: A Play (Bernard Narokobi, 2013) 

-Γιώργος Καρακασίδης

Βιβλίο
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το πίσω ράφι/ Άντονι Μπέρτζες: «Έρνεστ Χέμινγουεϊ»

Το Πίσω Ράφι / Ο Χέμινγουεϊ ήταν ένας φωνακλάς νταής αλλά κι ένας σπουδαίος συγγραφέας του 20ού αιώνα

Η βιογραφία «Έρνεστ Χέμινγουεϊ - Μια ζωή σαν μυθοπλασία» του Βρετανού συγγραφέα Άντονι Μπέρτζες αποτυπώνει όχι μόνο την έντονη και περιπετειώδη ζωή του κορυφαίου Αμερικανού ομοτέχνου του αλλά και όλο το εύρος της αντιφατικής προσωπικότητάς του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Βιβλίο / 21η ΔΕΒΘ: Εξωστρέφεια και καλύτερη οργάνωση αλλά μένουν ακόμα πολλά να γίνουν

Απολογισμός της 21ης ΔΕΒΘ που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά υπό την αιγίδα του νεοσύστατου ΕΛΙΒΙΠ. Σε ποιο βαθμό πέτυχε τους στόχους της και ποια στοιχήματα μένει ακόμα να κερδίσει;
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Η ποίηση όχι μόνο αλλάζει τον κόσμο, τον δημιουργεί» ​​​​​​/Μια νέα ανθολογία ελληνικής queer ποίησης μόλις κυκλοφόρησε στα ισπανικά /11 Έλληνες ποιητές σε μια νέα ισπανική queer ανθολογία /Queer ελληνική ποίηση σε μια νέα δίγλωσση ισπανική ανθολογία

Βιβλίο / Μια Ισπανίδα καθηγήτρια μεταφράζει ελληνική queer ποίηση

Η María López Villalba, καθηγήτρια Νέων Ελληνικών στο Πανεπιστήμιο της Μάλαγα, μετέφρασε 11 ελληνικά ποιήματα, σε μια πρόσφατη ανθολογία που προσφέρει στο ισπανόφωνο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει τη σύγχρονη ελληνική queer –και όχι μόνο– ποίηση.
M. HULOT
«Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Βιντσέντζο Λατρόνικο / «Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Ο Ιταλός συγγραφέας και υποψήφιος για το βραβείο Booker, Βιντσέντζο Λατρόνικο, μιλά στη LIFO για το πολυσυζητημένο βιβλίο του «Τελειότητα», στο οποίο αποτυπώνει την αψεγάδιαστη αλλά ψεύτικη ζωή μιας ολόκληρης γενιάς ψηφιακών νομάδων στην Ευρώπη, καθώς και τη μάταιη αναζήτηση της ευτυχίας στην ψηφιακή εποχή.
M. HULOT
Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Ηχητικά Άρθρα / Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Το όνομά της έχει συνδεθεί με την εικόνα μιας αδίστακτης, σεξουαλικά ακόρεστης και επικίνδυνης γυναίκας. Ένα νέο βιβλίο, όμως, έρχεται να αμφισβητήσει αυτή τη στερεοτυπική αφήγηση και να φωτίσει μια διαφορετική εκδοχή της ιστορίας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Rene Karabash

Βιβλίο / Rene Karabash: «Θέλω πίσω τη γυναικεία δύναμη που μου στέρησαν οι άνδρες»

Η Βουλγάρα συγγραφέας Rene Karabash μιλά για το μυθιστόρημά της «Ορκισμένη», που τιμήθηκε με το βραβείο Ελίας Κανέτι, και στο οποίο εστιάζει στην ιστορία των «ορκισμένων παρθένων» γυναικών των Βαλκανίων που επέλεξαν να ζήσουν ως άνδρες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο γυναίκες συγγραφείς αποκαλύπτουν τα κρυφά μυστικά της γραφής

Βιβλίο / Όλες οι γυναίκες του κόσμου στο νέο βιβλίο της Αμάντας Μιχαλοπούλου

Στο «Μακρύ ταξίδι της μιας μέσα στην άλλη», η μητρότητα γίνεται ο συνδετικός κρίκος που ενώνει όλες τις μητέρες και όλες τις κόρες με τις γυναίκες της Ιστορίας που θαυμάσαμε, αλλά και τις ανώνυμες «Παναγίες» που κράτησαν στους ώμους τους τα βάρη της ανθρωπότητας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Ντιντιέ Εριμπόν: «Καιρός για ένα κίνημα των ηλικιωμένων!»

Ντιντιέ Εριμπόν / Ντιντιέ Εριμπόν: «Να πάψουμε να βλέπουμε τους ηλικιωμένους ως κοινωνικούς παρίες»

Από τους σημαντικότερους και πιο επιδραστικούς σύγχρονους Γάλλους στοχαστές, ο Ντιντιέ Εριμπόν συνδύασε στα βιβλία του τα δύσκολα βιώματα της νεότητάς του με μια εμπεριστατωμένη, αλλά και εικονοκλαστική, κοινωνικοπολιτική «ακτινογραφία» της γαλλικής κοινωνίας. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεχαγιάς

Βιβλίο / «Το να εκδίδεις βιβλία στην Ελλάδα είναι σαν να παίζεις στο καζίνο»

Η Γεννήτρια είναι ένας νέος εκδοτικός οίκος αφιερωμένος στη σύγχρονη λογοτεχνία. Ο εκδότης της, συγγραφέας και μεταφραστής, Παναγιώτης Κεχαγιάς, μιλά για τις δυσκολίες και τις χαρές του εγχειρήματος, για το πώς σκοπεύει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας ιδιαίτερα ανταγωνιστικής αγοράς, καθώς και για τους πρώτους τίτλους που ετοιμάζεται να εκδώσει.
M. HULOT
Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Οι Αθηναίοι / Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Η εκτέλεση του Μπελογιάννη τον έκανε αριστερό. Η αυτοκτονία του Νίκου Πουλαντζά, μπροστά στα μάτια του, τον καθόρισε. Ο Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, ένας από τους σημαντικότερους διανοούμενους της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, αφηγείται το προσωπικό του ταξίδι και την πνευματική περιπέτεια μιας ολόκληρης εποχής, από τη διανόηση του Παρισιού μέχρι τους δρόμους της πολιτικής και τις αίθουσες των πανεπιστημίων.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Έλλη Σκοπετέα: Tο ανατρεπτικό έργο μιας ιστορικού που έφυγε νωρίς

Βιβλίο / Έλλη Σκοπετέα: Tο ανατρεπτικό έργο μιας ιστορικού που έφυγε νωρίς

Δεν υπάρχει μελέτη για τον ελληνικό εθνικισμό που να μην έχει αναφορές στο έργο της. Η επανακυκλοφορία του βιβλίου της «Το “Πρότυπο Βασίλειο” και η Μεγάλη Ιδέα» από τις εκδόσεις Νήσος συνιστά αναμφίβολα εκδοτικό γεγονός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Νίκος Μπακουνάκης: «Αυτή τη θέση δεν την παντρεύεσαι, ούτε είσαι θεός» ΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Νίκος Μπακουνάκης / Νίκος Μπακουνάκης: «Αυτή τη θέση δεν την παντρεύεσαι, ούτε είσαι θεός»

Ο πρόεδρος του ΕΛΙΒΙΠ, στην πρώτη του συνέντευξη, μιλά στη LIFO για τους στόχους και τις δράσεις του ιδρύματος και για το προσωπικό του όραμα για το βιβλίο. Ποιος ο ρόλος των μεταφράσεων στην πολιτιστική διπλωματία και πώς θα αυξηθεί η φιλαναγνωσία; 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόναθαν Κόου

I was there / Τζόναθαν Κόου: «Το να είσαι κυνικός δείχνει τεμπελιά στη σκέψη»

Ο διάσημος Βρετανός συγγραφέας βρέθηκε στην Αθήνα και μίλησε για τη συγγραφή ως «πολυτέλεια για λίγους», την εκλογή Τραμπ ως «έκφραση απόγνωσης» και τη «woke» κουλτούρα ως πράξη ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πολ Όστερ (1947-2024): Ο Mr. Vertigo των ονειρικών μας κόσμων

Σαν σήμερα  / Πολ Όστερ: «Οι χαμένες ευκαιρίες αποτελούν μέρος της ζωής στον ίδιο βαθμό με τις κερδισμένες»

Σαν σήμερα 30 Απριλίου, το 2024 πεθαίνει ο σπουδαίος Αμερικανός συγγραφέας και μετρ της σύμπτωσης, που κατάφερε να συνδυάσει την προοπτική των άπειρων φανταστικών κόσμων με το ατελείωτο κυνήγι των ευκαιριών και τη νουάρ ατμόσφαιρα με τα πιο ανήκουστα αυτοβιογραφικά περιστατικά.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ηλίας Μαγκλίνης: «Η ανάκριση»

Το Πίσω Ράφι / «Γιατί δεν μου μιλάς ποτέ για τον εφιάλτη σου, μπαμπά;»

Η «Ανάκριση» του Ηλία Μαγκλίνη, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πεζά των τελευταίων χρόνων, φέρνει σε αντιπαράθεση έναν πατέρα που βασανίστηκε στη Χούντα με την κόρη του που «βασανίζεται» ως περφόρμερ στα χνάρια της Μαρίνα Αμπράμοβιτς.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Πέντε κλασικά έργα που πρέπει κανείς να διαβάσει

Βιβλίο / 5 κλασικά βιβλία που κυκλοφόρησαν ξανά σε νέες μεταφράσεις

Η κλασική λογοτεχνία παραμένει εξαιρετικά επίκαιρη, κι αυτό το αντιλαμβάνεται κανείς ανατρέχοντας στους τίτλους της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής και σε έργα των Τζόις, Κουτσί, Κάφκα, Αντρέγεφ και Τσβάιχ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ