Οι ροζ πάνθηρες. Του Διονύση Χαριτόπουλου

Οι ροζ πάνθηρες. Του Διονύση Χαριτόπουλου Facebook Twitter
Τη νύχτα των εκλογών της 18ης Οκτωβρίου 1981, όταν τα πρώτα αποτελέσματα έδειξαν καθαρά την επικράτηση του ΠΑΣΟΚ, ο κύριος Λεωνίδας Κύρκος βγήκε στους δρόμους με μια σημαία της Αριστεράς να πανηγυρίσει τη «νίκη του λαού». Οι «ροζ πάνθηρες» του ΠΑΣΟΚ είχαν γεννηθεί.
3

Ως συνήθως οι βιαστές ανήκουν στο οικογενειακό ή φιλικό περιβάλλον. Άνθρωποι καθόλου Άγιοι, αλλά τουλάχιστον υπεράνω υποψίας για τόσο ειδεχθή πράξη. Αυτοί που βίασαν τη θέληση των Ελλήνων και μετέτρεψαν το ΟΧΙ σε ΝΑΙ, ασέλγησαν και συνεχίζουν να ασελγούν στη ζωή μας, είναι μέλη της ευρύτερης αριστερής οικογένειας.


Πριν αρκετά χρόνια, το 2002 έγραφα στα ΝΕΑ για το πολιτικό μόρφωμα, που είχε τον γελοίο τίτλο «Συνασπισμός της Αριστεράς και της Προόδου». Εξίσου γελοίο και με τον τωρινό «Σύριζα».


Κάποια αποσπάσματα από εκείνο το άρθρο:*

«Τη νύχτα των εκλογών της 18ης Οκτωβρίου 1981, όταν τα πρώτα αποτελέσματα έδειξαν καθαρά την επικράτηση του ΠΑΣΟΚ, ο κύριος Λεωνίδας Κύρκος βγήκε στους δρόμους με μια σημαία της Αριστεράς να πανηγυρίσει τη «νίκη του λαού».

Ήταν ένα σαφές μήνυμα προς τη νέα εξουσία που ξημέρωνε: Είμαστε στη διάθεσή σας. Χρησιμοποιήστε μας.

Οι «ροζ πάνθηρες» του ΠΑΣΟΚ είχαν γεννηθεί.

Ο Συνασπισμός έγινε ο πάγκος του ΠΑΣΟΚ.

Βλέπεις τον Τσίπρα και οργίζεσαι, βλέπεις τον Μητσοτάκη και γελάς.

[...]

Όλο και περισσότεροι λιμασμένοι για καρέκλα υποκρίνονται ότι πείθονται στις πασοκικές υποσχέσεις και τρέχουν πίσω από το κυβερνητικό άρμα με την ελπίδα της αναρρίχησης.

Μέχρι σήμερα αρκετοί υπουργοί, υφυπουργοί, γραμματείς υπουργείων, επικεφαλής δημόσιων οργανισμών, κρατικών επιτροπών και συμβουλίων προέρχονται από τον Συνασπισμό και τις προηγούμενες εκδοχές του. Κρινόμενοι όλοι αυτοί εκ του αποτελέσματος, σε τίποτα δεν βοήθησαν την κοινωνία οι περισσότεροι τα μούσκεψαν.

Αλλά το τραγικότερο όλων είναι πως αυτοί οι αποστάτες μόλυναν την έννοια της Αριστεράς στα μάτια του κόσμου και κηλίδωσαν ηθικά το κόμμα με τη χυδαία εξαγορά των υπηρεσιών τους.

[...]

Αριστερά σημαίνει ανιδιοτέλεια μια λέξη που κοντεύει να εξοριστεί και από τα λεξικά, πόσο μάλλον από τη ζωή των ανθρώπων. Και αριστερός είναι στάση ζωής με συνέχεια και συνέπεια δεν είναι ειδικότητα κτηθείσα εν τη νεότητι ή εξαργυρώσιμη εμπειρία.

Αριστερός που δεν είναι σήμερα δεν ήταν ποτέ».


Επομένως, δικό μας το λάθος. Δεν έπρεπε να καταπιούμε το παραμύθι τους, δεν έπρεπε να τους επιτρέψουμε να μας κάνουν αυτό που μας έκαναν.


Ήταν σεσημασμένοι.

Υ.Γ. Μάλλον την πατήσαμε γενικώς. Βλέπεις τον Τσίπρα και οργίζεσαι, βλέπεις τον Μητσοτάκη και γελάς.

________

Το άρθρο με τίτλο «Αριστερή καντάτα στην εξουσία» περιέχεται στο βιβλίο «Ημών των Ιδίων», εκδόσεις ΤΟΠΟΣ

Βιβλίο
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η αρχή της ηδονής: Μια σουρεαλιστική, σέξι ιστορία στην καλοκαιρινή Ανάφη 

Βιβλίο / Η αρχή της ηδονής: Μια σουρεαλιστική, σέξι ιστορία στην καλοκαιρινή Ανάφη 

Ένα τολμηρό καλλιτεχνικό project έγινε η αφορμή για να κάνει ο εικαστικός René Habermacher ένα ταξίδι στη θάλασσα με πλήρωμα έξι ναύτες κι έναν καπετάνιο, απαθανατίζοντας μια σουρεαλιστική εμπειρία που κατέληξε σε ναυάγιο. Το βιβλίο «The Pleasure Principle» καταγράφει αυτό το ταξίδι μέσα από φωτογραφίες του René, κείμενα και εικαστικά έργα, σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκδοση.
M. HULOT
Νίκος Μάντης «Το χιόνι του καλοκαιριού»

Το πίσω ράφι / Για τις απουσίες που μας κάνουν αργούς στα αισθήματα

Καλοκαίρι στην Πελοπόννησο, στη σκιά της δεκαετίας του ’80: ένα πληγωμένο παιδί, μια μητέρα που επιστρέφει αλλαγμένη και μυστικά που βαραίνουν τη σιωπή των ενηλίκων - αυτά ξετυλίγει ο Νίκος Α. Μαντής στο πρώτο του μυθιστόρημα.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Νέα βιβλία που περιμένουμε ως το τέλος του χρόνου, και κάποιες επανεκδόσεις

Fall Preview 2025 / 13 βιβλία που περιμένουμε ως το τέλος της χρονιάς

Ο πάντα επίκαιρος Καβάφης, νέα, σύγχρονα και παλιότερα ονόματα της λογοτεχνικής σκηνής και κάποιες ξεχωριστές επανεκδόσεις που δικαίως θα διεκδικήσουν χώρο στη βιβλιοθήκη όλων, βιβλιόφιλων και μη.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το πίσω ράφι/ Εμανουέλ Καρέρ «Ένα ρωσικό μυθιστόρημα»

Το πίσω ράφι / Ένα επτασφράγιστο μυστικό που προκάλεσε αμηχανία και πάταγο

Προκλητικός, ωμός, συχνά σοκαριστικός, ο Εμανουέλ Καρέρ εξερευνά στο «Ένα ρωσικό μυθιστόρημα» το οικογενειακό του παρελθόν, φέρνοντας σε δύσκολη θέση ακόμα και τα πιο κοντινά του πρόσωπα.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Ζυμώνοντας ψωμί και ταριχεύοντας έναν νεκρό στην αρχαία Αίγυπτο

Αναγνώσεις / Ζυμώνοντας ψωμί και ταριχεύοντας έναν νεκρό στην αρχαία Αίγυπτο

Πώς ήταν η ζωή στην αρχαία Αίγυπτο; Ένας Αμερικανός αρχαιολόγος περιγράφει το 24ωρο των ανθρώπων κάθε ιδιότητας και κοινωνικής τάξης στις Θήβες της αρχαίας Αιγύπτου μέσα από ιστορίες που θα μπορούσαν να είναι αληθινές.
THE LIFO TEAM
Ανί Ερνό: «Όπως η σεξουαλική επιθυμία, έτσι και η μνήμη δεν σταματά ποτέ»

Βιβλίο / Ανί Ερνό: «Όπως η σεξουαλική επιθυμία, έτσι και η μνήμη δεν σταματά ποτέ»

Η Γαλλίδα συγγραφέας που τιμήθηκε με το Νόμπελ Λογοτεχνίας γεφυρώνει, με τη μυθιστορηματοποίηση της μνήμης, τη μεγάλη λογοτεχνία, από τον Μαρσέλ Προυστ μέχρι τον σύγχρονό μας Εντουάρ Λουί. Γεννήθηκε σαν σήμερα το 1940.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
ΕΠΕΞΕΡΓ. Παύλος Μεθενίτης «Αμανίτα μουσκάρια»

Το πίσω ράφι / Όταν μια ολόκληρη διμοιρία ανταρτών ξεκληρίστηκε από παραισθησιογόνα μανιτάρια

Στηριγμένο σε πραγματικά γεγονότα, το μυθιστόρημα «Αμανίτα μουσκάρια» του Παύλου Μεθενίτη εξερευνά το ζήτημα των ουσιών ως καταφύγιο αλλά και ως καταστροφή, και μας παρασύρει σ’ ένα ταξίδι ποτισμένο από την ελληνική πραγματικότητα, παραμονές της οικονομικής κρίσης.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Arsenale: Το πιο απρόσμενο βιβλιοπωλείο των Κυκλάδων φτιάχτηκε στην Ανάφη

Βιβλίο / Arsenale: Το πιο απρόσμενο βιβλιοπωλείο των Κυκλάδων φτιάχτηκε στην Ανάφη

Σε ένα νησί που μετρά λιγότερους από 300 μόνιμους κατοίκους, ένα παλιό καραβόσπιτο μεταμορφώθηκε σε ένα καταφύγιο πολιτισμού γεμάτο βιβλία, μουσικές και μικρούς θησαυρούς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μαρκ Τουέιν, «Οι περιπέτειες του Χακ Φιν»

Το πίσω ράφι / Το μυθιστόρημα του Μαρκ Τουέιν που έθαψαν οι κριτικοί και το αποθέωσε ο Χέμινγουεϊ

Στις «Περιπέτειες του Χακ Φιν» ο Μαρκ Τουέιν έπλασε τον πιο ελεύθερο ήρωα της αμερικανικής λογοτεχνίας, που αρνήθηκε τους κανόνες της κοινωνίας του και ένωσε την τύχη του με έναν σκλάβο δραπέτη.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ