Κώστας Ταχτσής: «Η ηλίθια Ρένα Βλαχοπούλου, η εκτρωματική Γεωργία Βασιλειάδου»

Κώστας Ταχτσής: «Η ηλίθια Ρένα Βλαχοπούλου, η εκτρωματική Γεωργία Βασιλειάδου» Facebook Twitter
Γεωργία Βασιλειάδου, ο Κώστας Ταχτσής με την ανιψιά του, Ρένα Βλαχοπούλου
8

Για τη ραδιοφωνική διασκευή του εμβληματικού βιβλίου του Κώστα Ταχτσή «Το Τρίτο Στεφάνι» έχουν γραφτεί πολλά. Ανέβηκε στο Τρίτο Πρόγραμμα του Μάνου Χατζιδάκι, με την Σμάρω Στεφανίδου και την Ρένα Βλαχοπούλου.

Ο νεαρότατος τότε παραγωγός, Γιώργος Παυριανός, περιέγραψε αργότερα την ιντριγκαδόρικη ατμόσφαιρα μέσα στην οποία ενορχηστρώθηκε η προσπάθεια να πείσουν τα ιερά τέρατα της εποχής να συνεργαστούν για το εγχείρημα. Αρχικά, ο Κώστας Ταχτσής, που ντυνόταν τότε τραβεστί και ήταν γνωστός για την εριστική συμπεριφορά του. Και κατόπιν η Μελίνα Μερκούρη και η Γεωργία Βασιλειάδου, οι οποίες ήταν οι πρώτες υποψήφιες για τους ρόλους.

Η πρώτη απέριψε την πρόταση, διότι «ήταν τσακωμένη με τον Μάνο Χατζιδάκι και τον σιχαινόταν για τις πολιτικές του απόψεις».

Η Βασιλειάδου πείστηκε τελικά και έκανε ένα δοκιμαστικό. Ήταν τραγωδία.

Κώστας Ταχτσής: «Η ηλίθια Ρένα Βλαχοπούλου, η εκτρωματική Γεωργία Βασιλειάδου» Facebook Twitter

Από εκείνη την πρόβα, βρέθηκε μια φωτογραφία στο αρχείο του Κώστα Ταχτσή, πάνω στην οποία έχει ιδιοχείρως σημειώσει:

Η Γεωργία Βασιλειάδου ήταν η ιδέα που είχε ο νεαρός Παυριανός για την Εκάβη! Και φυσικά, σαν εκτρωματική απεβλήθη. Έμεινε δυστυχώς η άλλη ηλίθια. Αυτά, για να θυμάσαι.

Κ.Τ.

Το έργο μεταδόθηκε το 1979  σε 78 συνέχειες από το Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ και ήταν μεγάλη επιτυχία.

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΕΔΩ:

 ΤΡΙΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ- Α' ΜΕΡΟΣ   ― ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 2:30:04 

 ΤΡΙΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ- Α' ΜΕΡΟΣ   ― ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 2:30:04

 

ΤΡΙΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ- Β' ΜΕΡΟΣ   ― ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 2:32:52

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 15.9.2018

Βιβλίο
8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΤΡΙΤΗ 22/11-Πώς γράφεται σήμερα ένα μυθιστόρημα με θέμα τον πόλεμο;

Βιβλία και Συγγραφείς / Πώς γράφεται σήμερα ένα μυθιστόρημα με θέμα τον πόλεμο;

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με τον Πάνο Καρνέζη για το μυθιστόρημά του «Ο λαβύρινθος» με θέμα την περιπλάνηση μιας αποδεκατισμένης ελληνικής μεραρχίας στα βάθη της Ανατολίας τον Σεπτέμβριο του 2022.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Χέρμαν Μπροχ

Βιβλίο / «Οι Υπνοβάτες» του Χέρμαν Μπροχ: Διαβλέποντας την άβυσσο του 20ού αιώνα

Οι εκδόσεις Έρμα κυκλοφορούν το αριστούργημα του Χέρμαν Μπροχ σε νέα μετάφραση από τη Σοφία Αυγερινού, θυμίζοντάς μας γιατί άλλαξε την πορεία της λογοτεχνίας του 20ού αιώνα προβλέποντας τα αδιέξοδα της ευρωπαϊκής ηπείρου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΤΡΙΤΗ 15/11- «Λάδι σε καμβά»: Στον καθρέφτη ενός έργου τέχνης

Βιβλία και Συγγραφείς / «Λάδι σε καμβά»: Ο συγγραφέας Αλέξης Πανσέληνος μιλά για το νέο του μυθιστόρημα

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με τον Αλέξη Πανσέληνο για το τελευταίο του μυθιστόρημα με τίτλο «Λάδι σε καμβά» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Πασκάλ Μπρυκνέρ: «Βιώνουμε έναν νεοπουριτανισμό»

Βιβλίο / Πασκάλ Μπρυκνέρ: «Βιώνουμε έναν νεοπουριτανισμό»

Ο διάσημος Γάλλος συγγραφέας και διανοούμενος μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την Ευρώπη, την πολιτική ορθότητα, την πατριαρχία, τη λογοτεχνία και εξηγεί γιατί στις μέρες μας «ο έρωτας έχει μετατραπεί σε όργανο εξουσίας, η ευτυχία έχει γίνει μια καταστροφική αμφιβολία και η απόλαυση ένα συνεχές άγχος».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ελληνική Λογοτεχνία που διαβάζουμε τώρα

Βιβλίο / Εννιά βιβλία ελληνικής λογοτεχνίας που διαβάζουμε τώρα

Εννιά επιλογές από την εκδοτική παραγωγή του τελευταίου διμήνου, εννιά συγγραφείς, εννιά διαφορετικοί τρόποι μυθοπλασίας, εννιά αντιλήψεις για τη γλώσσα, εννιά αφηγηματικές στρατηγικές, από την παράδοση της κλασικής αφήγησης μέχρι την αποσπασματικότητα της αφήγησης στο διαδίκτυο, από το μυθιστόρημα στο διήγημα και στη μικρή φόρμα, και μια πλούσια ανθρωπογεωγραφία ηρώων.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ

σχόλια

5 σχόλια
Η Βλαχοπούλου ήταν απλώς μία καρατερίστα, όπως το 99 τοις εκατό των δήθεν ταχαμ ηθοποιών μας της τότε εποχής. Δεν ήταν δα και καμία διάνοια, εμένα με αηδίαζε με τα κατεστημένα κλισέ και τις προβλεπτέες γκριμάτσες της. Δεν ήταν καν ηθοποιός
Ένας έξυπνος άνθρωπος που μπορεί ν’ αφήσει έργο κάποιας αξίας πίσω του, ανώτερο, δε σημαίνει ότι έχει κάποια ηθική ανωτερότητα και τούμπαλιν. Λίγο πρέπει να ξεχωρίζουμε τον δημιουργό από τη δημιουργία, όσων αφορά αρετές και ελαττώματα.
Ίσως έχεις δίκιο. Απλά μπορεί να μου βγαίνει μια ενδόμυχη άρνηση να ταυτίσω κάποιους ανθρώπους που δημιουργούν με δημιουργούς όταν η ευαισθησία τους είναι κοντόφθαλμη και αρκετά περιορισμένη εντέλει.
Το να έχεις ένα ταλέντο δεν σε κάνει αυτομάτως εξαιρετικό άνθρωπο... Ο Ταχτσης είχε πάθη και κακίες όπως όλοι οι άνθρωποι... παρουσίασε δε ένα συγγραφικό εργο που σε άλλους αρέσει σε άλλους όχι... ένα επάγγελμα ήταν κι αυτό... δεν ηταν δα και κανένας φιλόσοφος.
Πολύ αρνητική ενέργεια πλανάτο στον αέρα,και πολλή κακία...«ήταν τσακωμένη με τον Μάνο Χατζιδάκι και τον σιχαινόταν για τις πολιτικές του απόψεις». "Η Γεωργία Βασιλειάδου ήταν η ιδέα που είχε ο νεαρός Παυριανός για την Εκάβη! Και φυσικά, σαν εκτρωματική απεβλήθη. Έμεινε δυστυχώς η άλλη ηλίθια. Αυτά, για να θυμάσαι. "Ανήκω σε κείνη την ελάχιστη μειοψηφία που δεν τους αρέσει το τρίτο στεφάνι,αναγνωρίζοντας ωστόσο την λογοτεχνική του αξία. Θεωρώ την κα Βλαχοπούλου ανεπανάληπτο πηγαίο ταλέντο και την κα Μερκούρη εξαιρετικά μέτρια ηθοποιό.That's my two cents.

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ